Skocz do zawartości

Rekomendowane komentarze

  • Zaawansowany
  • ziomster
  • 65 423

@ananas99 w najnowszym Top Agrar jest test ciągników ok 100KM - pod względem spalania ta Kubota wypadła najgorzej na spółkę z Valtrą N93 (Valtra pali minimalnie więcej)

Porównywana była z Case Farmall 95 U Pro, Deutz 5100C, JD 6090RC, McCormick X5.30 NH T5.95 i wspomnianą Valtrą

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • pp1208
  • 526 5149

dziwny ten ich test. Bo u mnie kubota (100KM) pali mniej niz JD 2140 (80KM)....

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • ziomster
  • 65 423

@pp1208 porównaj pojemności i systemy zasilania. Porównujesz współczesny ciągnik z ciągnikiem z lat 80...

Co nie zmienia faktu że przy współczesnych ciagnikach Kubota pod względem zużycia paliwa wypada bardzo słabo.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • hubertuss
  • 632 4836

Kubota na testach wypada słabo pod względem spalania dlatego, że testowana jest jak wszystkie inne ciągniki przy mocy maksymalnej. Którą silniki kuboty osiągają na wysokich obrotach. Tym bardziej, że test kuboty robiony jest z work cruise. Który to co prawda powoduje, że moc i moment obrotowy jest wyższy. Choć i tak Nm jest przeważnie mniej niż u konkurencji. To niestety ten program powoduje też znacznie wyższe zużycie paliwa. Podsumowując moc na wysokich obrotach mały moment obrotowy i work cruise powodują wzrost spalania.

Wielu użytkowników przy lekkich pracach nie korzysta z work cruise dodatkowo pracują na niskich obrotach, gdzie deklarowanej mocy jest 50 czy 60 % dlatego osiągają małe spalanie. Ale podobnie niskie spalanie da się osiągnąć w innym ciągniku z większym momentem i mocą max na niższych obrotach. Stosując wyższy bieg a co za tym idzie obniżając obroty. Podsumowując Kubota w lekkich pracach nie pali jakoś szczególnie mało na tle konkurencji o podobnej mocy i gabarytach. Za to w ciężkich pracach z wykorzystaniem mocy maksymalnej jest paliwożerna.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • konteno
  • 1457 7048

Ale to raczej dobrze że próbuje sie nauczyc robić ciągniki, co prawda na razie rożnie jej to idzie w zależnosci od stopnia skomplikowania podzespołów , podobna sytuacja dotyczy silników lombardini w małych belarusach , silniki szybkoobrotowe i spalanie w okolicach 300g/kWh

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Szymon93
  • 7 146

Jestem z podlaskiego :)
Co do spalania Kubota miałą mniejsze od johna 5100 m  :>
dzis skonczyłem test 'Emki' wrzuce zdj :)
kubota spisywała sie łądnie, najwiekszym zaskoczeniem byl półbieg, oraz dało się zauwazyc wyzsza pojemnosc niz np case, gdy z pługiem znizasz obroty do 900 i wciskasz nie było takiej przerwy czy powolnego zanim to nabierze sily tylko od razu wyrywa i rusza wiec powiem ze czuc jej moc :)
 

 

    • Like 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Szymon93
  • 7 146

@pp1208 porównaj pojemności i systemy zasilania. Porównujesz współczesny ciągnik z ciągnikiem z lat 80...

 

Co nie zmienia faktu że przy współczesnych ciagnikach Kubota pod względem zużycia paliwa wypada bardzo słabo.

Ale test w top agrar bedzie się bardzo różnić od testu u każdego z nas w gospodarstwie w zależnosci od potrzeb, maszyn itp :) wiec według mnie te testy to taka moze bardziej promocja niż informacja poniewaz różnia sie wyniki :)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • ziomster
  • 65 423

Wiadomo ze w tych testach jest sporo promocji. ważne jednak jest to ze tam testy odbywają się w maksymalnie zbliżonych warunkach, na tych samych maszynach przy podobnej metodyce-dlatego są bardziej obiektywne. opinie pisane przez użytkowników tutaj są zbyt subiektywne i nie można ich w żaden sposób porównac bo każdy używa sprzętu inaczej. Na poprzedniej stronie @hubertus napisał dlaczego Kubota w cięższych pracach będzie palić więcej.

    • Like 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Simmi
  • 102 682

A moim zdaniem Kubota pali dużo ale tylko w pracach wymagających wysokich obrotów, nie koniecznie ciężkich. Na przykład podam orkę moją Kubotą M8560, która w Agroamszu PO3 pali tyle samo na hektar co Renault 110.14 z PO4. 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • pp1208
  • 526 5149

 Simmi bo za mały pług, weź ten sam pług co do reni i wtedy zrobisz hektar szybciej i zapewne oszczędniej :) 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Simmi
  • 102 682

W planach mam 3x50 i to będzie już maksimum do kompromisu pomiędzy wydajnością i wygodą. Z trójką obrotową uwrocia wykonuję bardzo szybko, w czwórce musiałbym liczyć się z podbijaniem przodu. 

    • Like 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Szymon93
  • 7 146

Ziomster oczywiscie wiem o co chodzi :)
W wiekszosci ciagnikow jest jakis limit obrotowy do oszczednosci, a po jego przekroczeniu włącza sie wir w baku :)
ale ogólnie ocenie kkubote pozytywnie mimo ze raczje i tak jej nie kupie :)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Szymon93
  • 7 146

Szymon93   a jakie inne ciągniki bierzesz pod uwage ? 

 Jedynie John Deera, min ze względu na pojemność silnika to raz a dwa cena :>

Fakt w johnie i kubocie nie mam ehr-u ale to ma byc traktor min pod ładowacz oraz pomoc przy transporcie zboża moze jeszcze kosiarka :)

Johnem osiagam prawie 43 km/h tyle wskazuje komputer jak lece, kreci sie w obrotach około 2200 , zaś kubota dużo wyrzej sie kręci :>

New hollanda i case miałem oferty lecz zrezygnowałem po dłuższym przemyśleniu, zaś df mniejszy ma silnik farmotion a nie deutza wiec tez nie chce bo ja dealer powiedzial te silniki krótko sa  na rynju i cięzko cokolwiek powiedziec o nich :)

a lambo hm ładny, rewers dobrze sie sprawuje, ale jakoś nie przekonał mnie słabym przywiazaniem do jakosci w srodku, wszystko sie telepie, podczas przejazdzki tlumik sie telepie tuu cos trrzeszczy troszke nniedbale, no i pojemnosc mniejsza od kuboty i johna :>

 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • hubertuss
  • 632 4836

Co do testów nie ma tam żadnej promocji. Są mierzone obiektywnie. W porównaniu do testów robionych samodzielnie na polu są na pewno bardziej obiektywne. Ktoś pisał, że sprawdzał reakcje silnika na gaz od 900 obrotów. Wystarczy, że przełożenie jednego z ciągników będzie minimalnie wolniejsze i silnik zareaguje szybciej. Tak samo może być gdy jeden ciągnik będzie miał mniejszą przyczepność, np dlatego, że ma węższe opony czy wyższe ciśnienie itd.

Pług od reni przy kubocie na pewno  nie zmniejszy spalania. Wręcz odwrotnie. Po pierwsze kubota 8560 to ciągnik za lekki do obrotowej 4. Po drugie za słaby. Przyjmując, że renówka nie ma już 110 koni a jedynie 100 To i tak jest to moc podana w DIN. W której to normie kubota będzie miała ledwie 85 KM.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Szymon93
  • 7 146

ciekawe tylko że nie patrzysz tu na moment oraz pojemnosc silnika która to ma decydujacy wpływ na to :>
poza tym z mniejsza pojemnoscia 3.4l na 107 km np case nawet na nizszym biegu ciezko mu sie wkrecic do momentu zalączenia turbo. zas w JD przy predkosci wyzszej niz w case wkręca sie on bez problemu oraz poslizgu, wiem o co Ci chodzi ale troche pojecia na ten temat tez mam i wiem co od czego jest zalezne :)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • adikpl1
  • 199 4158

DF ma w ofercie serię 5G z silnikiem Farmotion produkowanym w Indiach i 5C z silnikiem Deutz.

Jak testowane ciągniki wypadają na tle Pronara 5236?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.