Skocz do zawartości

Hamulec ręczny przyczep



A więc chyba takie cudo zamontujemy jako hamulec ręczny przyczep, zawór identyczny jak w ciężarówkach/autobusach ;)


Rekomendowane komentarze

Misiek_98 nie, podczas jazdy przyczepy jak i ciągnik będą hamowały z nogi ale na postoju przyczepy będą miały własny hamulec ręczny a w ciągniku jak są zahamowane przyczepy to nie trzeba używać ręcznego, choć kto wie, może kiedyś  i w ciągniku przerobię na penumatyczny ręczny to i przyczepy i ciągnik będzie hamował ręcznie tym zaworem ;)

Dokładniej spadek ciśnienia na złączu powoduje u nas załączenie się hamulców, ale aby hamulce zadziałały, zbiornik w przyczepie musi mieć nabite ciśnienie, bo siłownik wysuwany jest jednak powietrzem. Kompletny brak ciśnienia w układzie (w przyczepie) = odhamowana przyczepa.

 

W ciężarówkach zastosowane siłowniki hamujące są tak skonstruowane, że przy kompletnym braku ciśnienia w układzie siłownik pozostaje w stanie zahamowanym.

 

Czyli:

u nas- siłownik dostaje powietrza żeby zahamować

w ciężarówkach- siłownik dostaje powietrza żeby odhamować

 

ale w obu układach musi nastąpić spadek ciśnienia na złączu żeby przyczepa/ naczepa zaczęła hamować, więc nie wiem dlaczego odwrotnie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v