Skocz do zawartości


Inne zdjęcia w Wynalazki i udoskonalenia

Hamulec ręczny przyczep

A więc chyba takie cudo zamontujemy jako hamulec ręczny przyczep, zawór identyczny jak w ciężarówkach/autobusach ;)


Informacje o zdjęciu Hamulec ręczny przyczep

Zrobione z Sony Ericsson ST18i

  • 4,1 mm
  • 10/160
  • f f/2.4
  • ISO 2000
Wyświetl informacje EXIF o wszystkich zdjęciach

11 komentarzy

Rekomendowane komentarze

Misiek_98 nie, podczas jazdy przyczepy jak i ciągnik będą hamowały z nogi ale na postoju przyczepy będą miały własny hamulec ręczny a w ciągniku jak są zahamowane przyczepy to nie trzeba używać ręcznego, choć kto wie, może kiedyś  i w ciągniku przerobię na penumatyczny ręczny to i przyczepy i ciągnik będzie hamował ręcznie tym zaworem ;)

Jak on działa, spuszcza powietrze tak? Zasada działania jest taka sama jak w zaworze od hamulca w Ursusie.

DK94 tak, działa paraktycznie identycznie, jedynie co to musze go odwrotnie podłączyć niż jest podłączany w ciężarówkach ale nie zastanawiałem się nad tym dlaczego akurat odwrotnie ;)

Kolego dlaczego odwrotnie? O ile pamiętam to w naszych przyczepach i traktorach hamulce działają na zasadzie spadku ciśnienia a w ciężarówkach to ciśnienie zalącza hamowanie

Kolego dlaczego odwrotnie? O ile pamiętam to w naszych przyczepach i traktorach hamulce działają na zasadzie spadku ciśnienia a w ciężarówkach to ciśnienie zalącza hamowanie

 Jak nie ma powietrza to hamulce w ciężarówkach są zaciągnięte 

Dokładniej spadek ciśnienia na złączu powoduje u nas załączenie się hamulców, ale aby hamulce zadziałały, zbiornik w przyczepie musi mieć nabite ciśnienie, bo siłownik wysuwany jest jednak powietrzem. Kompletny brak ciśnienia w układzie (w przyczepie) = odhamowana przyczepa.

 

W ciężarówkach zastosowane siłowniki hamujące są tak skonstruowane, że przy kompletnym braku ciśnienia w układzie siłownik pozostaje w stanie zahamowanym.

 

Czyli:

u nas- siłownik dostaje powietrza żeby zahamować

w ciężarówkach- siłownik dostaje powietrza żeby odhamować

 

ale w obu układach musi nastąpić spadek ciśnienia na złączu żeby przyczepa/ naczepa zaczęła hamować, więc nie wiem dlaczego odwrotnie

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.