Skocz do zawartości

Prawie wspomaganie

Przedłużenie około 5 cm ok 2 razy lżej się kręci.Od skrajnego lewa do prawa i odwrotnie przy tej przeróbce dochodzi jeden obrót kręcenia kierownicą



Informacje o zdjęciu Prawie wspomaganie

Zrobione z SAMSUNG GT-S6500D

  • 2,8 mm
  • 1/92
  • f f/2.6
  • ISO 50
Wyświetl informacje EXIF o wszystkich zdjęciach



Rekomendowane komentarze

  • Zaawansowany
  • wyrebski1
  • 38 2147

kurcze ciekawe-do 30-tki by się takie nadało. No dobra-a jak to ma się do skrętu, bo coś mi się wydaje, że będzie mniejszy kąt zawracania?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Piotr778
  • 32 340

No tak troche mniejszy gdybym przedłużył 4 cm byłby pełen skręt bo na kolumnie jest pewien zapas trybów a tak to deczko zabrakło do pełnego ale bardzo niewiele.Do ograniczników dospawałem płaskowniki o gr. 4mm tyle zabrakło skrętu.Co do 30 to nie wiem tam są chyba 2 wałki trzeba by 2 ramiona przedłużyć

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • jendrek
  • 120 1266

Jeszcze jak by to było trochę estetycznie wykonane, a nie ze stali zbrojeniowej było by dobrze.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
Gość Profil usunięty

Napisano

  • Gość Profil usunięty

Dobrze, że nie mieszkasz w mojej okolicy, bo nie chciałbym się spotkać z czymś takim na drodze. Ludzka głupota nie zna granic.

    • Like 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Nowicjusz
  • Peter320
  • 0 6

Super pomysł. Tylko trzeba wykonać tak, żeby nie rzucało się w oczy :) zawsze lepsze niż rzemieślnicze wspomaganie :P  

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Piotr778
  • 32 340

Można było lepiej zamaskować ale że po drodze nie jażdże przeglądów też nie robie to tak zostanie.

A tak apropo bezpieczeństwa to są np w sprzedaży końcówki ramion podnosnika do wspawania i jakoś nikt się nie martwi że spaw puści i maszyna przygniecie operatora.Zresztą w oryginale ukł.kierowniczego też znajdzie sie kilka połaczen spawanych

    • Like 3

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Użytkownik
  • zecik3011
  • 17 72

Przecież w tym miejscu nie ma jakiś bardzo wielkich sił żeby miało to rozerwać.Troszke mniej podpadająco zrobić, to akurat policja się z czai że jest coś przerobione.tongue.png Jak wygląda ze stabilnością na 5 biegu.Nic nie rzuca,nic nie lata?

    • Like 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • agro1991
  • 230 1590

tylko teraz pewnie lepiej przenoszą się drgania z kół na ręce... bo jak ci gdzieś koła lekko na polu wyrwie(np bruzdy i inne) to już większy ruch idzie na kierownice

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Wojtek987
  • 62 1104

Kolego @agro1991 co ty za głupoty pitolisz, widać fizyka była dla ciebie obca. Ruch kierownicy pod względem skrętu kół jest większy ale siła działająca na kierownicę (drążek) jest dużo mniejsza tak więc tam gdzie przedtem wyrywało ręce teraz spokojnie utrzyma kierownicę. Jeśli układ kierowniczy ma luzy to przy szybkiej jeździe będzie bardziej stabilny. To przedłużenie jest dłuższe o jakieś 20-25% więc sporo i różnica w kręceniu pewnie jest spora.?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Piotr778
  • 32 340

Tak zgadza się teraz jazda po wertepach jest o wiele mniej wyczuwalna na kierownicy.Różnica  w kręceniu to o jeden obrót kierownicą więcej na całym zakresie tj.od skrajnej lewej do prawej czy też odwrotnie.Było 4 obroty jest 5 to tak mniej więcej to tak na minus .Ale teraz mając gałkę na kierownicy to nawet na postoju jedną ręką mogę kręcic bez większego wysiłku.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • dawid3p
  • 361 2111

bez sensu założyć wspomaganie i tyle, a nie jakieś kombinacje że musisz obrócić kierownicą 5 obrotów od martwego do martwego u mnie w c 330 jest 3,5 obrotu kierownicą i tak dużo kręcenia, a jeśli chodzi o brak wspomagania to im mniejsze ugięcie przednich opon tym lżej się kręci ja tam jeżdżę 1,4 bara żeby była jakoś amortyzacja, ale jak napompujesz 2,5 bara to bardzo lekko się kręci 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • seweryn20
  • 786 12054

Kolego @agro1991 co ty za głupoty pitolisz, widać fizyka była dla ciebie obca. Ruch kierownicy pod względem skrętu kół jest większy ale siła działająca na kierownicę (drążek) jest dużo mniejsza tak więc tam gdzie przedtem wyrywało ręce teraz spokojnie utrzyma kierownicę. Jeśli układ kierowniczy ma luzy to przy szybkiej jeździe będzie bardziej stabilny. To przedłużenie jest dłuższe o jakieś 20-25% więc sporo i różnica w kręceniu pewnie jest spora.?

Guzik będzie a nie bardziej stabilny przy jeździe po drodze. Wcześniej małym ruchem nadrabiałeś zmiany kierunku na asfalcie a teraz będzie wachlował pół obrotu. 

Małe luzy i nie utrzyma prostego kierunku jazdy na piątym biegu. To coś u ciebie nie za bardzo z fizyką.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
Gość Profil usunięty

Napisano

  • Gość Profil usunięty

Ale co do tego, że będzie działać mniejsza siła na kierownicę to ma rację.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • agro1991
  • 230 1590

kolego @Wojtek987 akurat się mylisz bo fizykę to mam w małym palcu po studiach -_-  Po pierwsze to Ty czytaj ze zrozumieniem zanim kogoś zaczniesz obrażać! trochę kultury :) pisałem, że zwiększy się ruch kierownicy(obrót) a nie pisałem nic o sile

    • Like 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • seweryn20
  • 786 12054

Mniejsza siła na pewno. Tylko to nie zrekompensuje potrzeby wykonywania większego ruchu kierownicy. 

To tak jak by założył wspomaganie, orbitrol 100 i siłownik o średnicy 150mm. 

Siła jaką koła przenoszą na układ kierowniczy mniejsza a ilość zrobionych obrotów kierownicą w każdą stronę 50. Co z tego że lekko jak się jechać nie da.

A nawiasem mówiąc trudno powiedzieć czy to w ogóle coś zmieniło.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Piotr778
  • 32 340

Miedzy 4 obroty kierownicą oryginalnie a 5 po przeróbce przy braku większych luzów w drugim przypadku i luzami w pierwszym jest taka różnica , że i tu i tu się trzeba nakręcic kierownicą tyle że w oryginale tylko pierwszy obrót idzie lekko...zresztą mniejsza z tym.Powiem tylko tyle że jestem zadowolony z tej modyfikacji i w drugim c 360 niebawem zrobie to samo i choć podobno nie powinno się poprawiać fabryki to i tak wielu z nas szczęslich posiadaczy modeli tej rodziny ciągników przedłużyło sobie dzwignie sprzęgła i chyba jeszcze nikt nie skracał jej ponownie choć drugi stopień daleko czy też skok pedału większy.

 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Sianek
  • 167 969

Ehh większe przełożenie to to właśnie mniej odczuwalne drgania na rękach, przykro mi, że ktoś studiuje czy tam studiował i nie umie pomyśleć przestrzennie... Właściciel napisał, że jest zadowolony z przeróbki to chyba wie co mówi. Ja w c330 mam oryginalną kolumne i co z tego że mało obrotów kierownicą jak kręci się ciężko jak cholera, o drganiach na rękach lepiej nie wspominać. Po drodze też jeździ się bardzo źle właśnie przez ten czuły układ, dlatego w planach mam założenie kolumny od c360. A wspomaganie według mnie w takich ciągnikach no może w 60tce jest potrzebne ale c330 to za mały ciągnik na takie cuda, też nie każdego stać.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
Gość Profil usunięty

Napisano

  • Gość Profil usunięty

o drganiach na rękach lepiej nie wspominać. Po drodze też jeździ się bardzo źle właśnie przez ten czuły układ,

Ciekawe rzeczy wypisujesz, w zasadzie to są same bzdury. Złom masz i tyle, pewnie wszędzie luzy itp. Moim 330 po drodze jeździ się bardzo dobrze, żadne drgania się nie przenoszą, więc tylko ktoś kto nie ma pojęcia o serwisowaniu układu kierowniczego może tak stwierdzić.

    • Like 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • sebe1033
  • 83 3269

Elektrotechnik zależy jaką drogą jeździ Sianek ;)

 

Ale 330 ma przestrzały układ po równym dobrze ale spróbuj najechać kołem na jakąś przeszkodę i utrzymac kierownicę :unsure:

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Sianek
  • 167 969

@Elektrotechnik Cały układ jest w super stanie, cała oś przednia ma dopiero rok a luz na kierownicy skasowany, na prostej drodze puszcze kierownice i nie ściąga, chodzi mi że jest zbyt małe przełożenie na kolumnie żeby przejechać np. przez jakąś bruzde w polu to trzeba mocno trzymać kiere oburącz żeby nie zmienić kierunku jazdy, a tobie jak żadne drgania sie nie przenoszą to chyba całe życie nią po asfalcie jeździłeś a nigdy po polu i wertepach :P Podsumowując mam pojęcie o serwisowaniu i proszę na mnie nie najeżdżać... Każdy ciągnik ma wady i szanuje ludzi którzy poprawiają maszyny żeby się milej pracowało.

@sebe1033 Przynajmniej jeden mądry co nie używa argumentu siły :)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
Gość Profil usunięty

Napisano

  • Gość Profil usunięty

Ale Ty nie rozumiesz o co chodzi w tym pisaniu. To, że przedłużyłeś ramię to bardzo dobrze, chodzi tylko o sposób w jaki to zrobiłeś. Ja sam mam przedłużoną dźwignię sprzęgła w 360, ale jest to zrobione profesjonalnie i nikt do tego nie ma prawa się przyczepić.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.