Skocz do zawartości

Ursus C-360 & wop-rol



Składamy opryskiwacz i jedziemy na następne ścierniska , panowie mam pytanie byłem dziś oglądać przyczepę dwu osiową podobna do d-35 w stanie zapłakanym ( chodzi o burty ,podłogę, brak siłowników do wywrotu ) ale to się zrobi ale mam pytanie czy przyczepę da się zarejestrować jako robioną ?? bo jest ona robiona tylko ma oryginalne osie  cena bardzo kusząca  i tak się zastanawiam  bo za dwa tygodnie pewnie będzie stała u mnie na podwórku tylko czy da się jakoś załatwić papiery ?


Rekomendowane komentarze

zdaje sie że mozna, ale jest to kłopotliwe, bo badania homologacyjne robi tylko kilka stacji w polsce... musiałbyś sie zorientować gdzie masz najbliższa (czy odległość nie będzie problemem), no i musiałaby być zdaje sie wyposażona jak fabryki, ale wydaje mi sie ze światła, hamulce, ogumienie i rama niespękana już dawałyby nadzieje... tylko do tego dokumentacja techniczna nie wiem co wymaga, ale na pewno rysunki, opisy wykorzystanego materiału, i nie wiem czy nie trzeba jakichś obliczeń wytrzymałościowych... :/
-lepszym rozwiazaniem pewnie bedzie nierejestrowane, tylko nasza policja jest niezawsze douczona, i nie wiedzą jak się zabrać za takie rzeczy (najgorzej w trakcie jakiegoś zdarzenia), bo teoretycznie pojazdy wolnobieżne (w tym sam), obejmuje ubezpiecznie OC rolnika, tylko wtedy musi kierować rolnik, (bądź osoba ubezpieczona jako członek rodziny rolnika) i przyczepy do wolnobieżnych też to powinno łapać... problem pojawia sie jeśli ktoś sobie pracuje i jest ubezpieczony w ZUSie, a nie w KRUSie jako rolnik... :/

musi być możliwość zarejestrowania... jeśli pojazd spełania wszystkie wymagania homologacyjne, to można go sobie zrobić w stodole... tylko te wymagania, i stacje uprawnione, bo wcześniej chyba każda OSKP a teraz tylko instytuty:

"Zgodnie z rozporządzeniem (Dz.U. Nr 238, poz. 2395), jednostkami upoważnionymi do przeprowadzania badania zgodności pojazdu marki "SAM" z warunkami technicznymi są również:
- Instytut Transportu Samochodowego w Warszawie,
- Przemysłowy Instytut Motoryzacji w Warszawie,
- Ośrodek Badawczo-Rozwojowy "BOSMAL" w Bielsku-Białej,
- Przemysłowy Instytut Maszyn Budowlanych w Kobyłce k. Warszawy- wyłącznie dla samochodów ciężarowych, specjalnych i przyczep,
- Instytut Budownictwa, Mechanizacji i Elektryfikacji Rolnictwa w Warszawie, Oddział w Kłudzienku - wyłącznie dla ciągników rolniczych i przyczep przeznaczonych do łączenia z nimi;
- Wojskowy Instytut Techniki Pancernej i Samochodowej w Sulejówku."

http://moto.wp.pl/kat,1035805,title,Rejestracja-pojazdu-marki-SAM,wid,15852319,wiadomosc.html?ticaid=113613 z 29.07.2013

Dziwne te ustawy.. Jak tata rejestrował przyczepkę samochodową to nie było problemów. Poszedł do Wydziału Komunikacji ze zdjęciami przyczepki i dostał tablice a na Stacji Kontroli Pojazdów wybili mu chyba numery i dostał tabliczkę znamionową zastępczą, potem to już przy rejestracji poszło jak po maśle. Nie wiem jak z przyczepami rolniczymi, trzeba by było się dopytać w WK. My mamy dwuosiówkę na tandemie i zrobiła już sporo kilometrów krajówką przez kilka lat i jak na razie żadnych problemów nie mieliśmy.
Też muszę opryskać glifosatem ziemniaczysko przed siewem pszenicy bo zaroiło się od wszelakiego rodzaju chwastów, chyba że zrobię to jakimś herbicydem po siewie na jesień i kolejny na wiosnę. Jak nie wypali to na następny rok będzie tam siana trawa na łąkę. 5/5

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v