SipmaZ224 81 Opublikowano 12 Marca 2014 Własna robota? Kiedyś widziałem przyczepkę na tandemie samochodową, zawieszenie miała zrobione z czterech tylnych wahaczy z piastami i sprężynami od samochodu osobowego. Nie wiem z czego to było, bo przeważnie z tyłu są belki całościowe. Odnośnik do komentarza
czesio200 3400 Opublikowano 12 Marca 2014 nie prościej kupić oś Alko przykręcić na 4 śruby m12 i cieszyć się z jazdy? luknij do mojej galerii na przyczepkę samochodową także sam. Odnośnik do komentarza
damiandazo 124 Opublikowano 13 Marca 2014 Przewody zapewne od zużycia okładzin hamulcowych albo jakiś hamulec elektryczny widziałem raz gdzieś taki bajer. będą po 2 amortyzatory na 1 koło ?? Odnośnik do komentarza
winner2005 3 Opublikowano 13 Marca 2014 Tak te przewody od czujników zużycia okładzin i na jeden wahacz przypadną 2 amortyzatory. Wiem niektórzy chwalą sobie osie skrętne ale mi się wydaje że lepszy komfort jazdy jest na wahaczach. Tylko teraz projekt stanął bo rejestracja sama nie jest już tak łatwa... Odnośnik do komentarza
czesio200 3400 Opublikowano 14 Marca 2014 ja mam tandem na skrętnych zrobiony komfort jazdy jest bardzo dobry. jak na jednej osi to do skrętnej osi trzeba by pewnie założyć amortyzatory i też bd bardzo dobrze. Odnośnik do komentarza
mani51 385 Opublikowano 15 Marca 2014 Amortyzatory do osi skrętnej nic nie dadzą. Ona jest zbyt sztywna i na pusto jak chcę zakołysać przyczepkę to poddaje się tylko opona i dlatego one tak skakają. Ale tylko na pusto. Z ładunkiem już jest lepiej. Teraz to już SAMa nie zarejestrujesz chyba że znajdziesz dawcę papierów. Tylko DMC przyczepki nie może być większe niż to podane w dowodzie samochodu który ją ciągnie. W innym wypadku musi mieć hamulec najazdowy nawet jak ma DMC do 750kg. Powyżej 750 hamulec już jest obowiązkowy niezależnie od rodzaju ciągnącego samochodu. Na razie może nie zwracają na to bardzo uwagi ale nigdy nie wiadomo kiedy zaczną tym bardziej, że teraz nawet ITD może osobówkę zatrzymać a oni się nie pierniczą. Odnośnik do komentarza
timo 824 Opublikowano 16 Marca 2014 @mani51, z całym szacunkiem, ale bzdury piszesz. Od ponad dwóch lat obowiązuje u nas dyrektywa unijna, która mówi, że podczas kontroli na drodze liczą się masy rzeczywiste. Odnośnik do komentarza
mani51 385 Opublikowano 16 Marca 2014 Pokaż mi gdzie jest tak napisane? Policja nie dysponuje wagą tylko sprawdza papiery i tam musi się wszystko zgadzać. Trochę o tym czytałem po różnych forach przy okazji zakupu przyczepki. Odnośnik do komentarza
czesio200 3400 Opublikowano 16 Marca 2014 ja rejestrowałem swojego "tandema" niecały rok temu problemów nie było żadnych. z tego co wiem to teraz trzeba mieć opnie rzeczoznawcy, ale jest to do załatwienia na spokojnie. miałem 3 przyczepki na rożnych zawieszeniach teraz mam na 2 osiach skrętnych i uważam, że to rozwiązanie jest najlepsze. amortyzatorów nie ma przyczepka zachowuję się super nie buja nie drży nie skaczę i jest cicha jakby jej nie było Odnośnik do komentarza
timo 824 Opublikowano 18 Marca 2014 Pokaż mi gdzie jest tak napisane? Policja nie dysponuje wagą tylko sprawdza papiery i tam musi się wszystko zgadzać. Trochę o tym czytałem po różnych forach przy okazji zakupu przyczepki. No tak, fora to "najlepsze" źródło wiedzy. Policja może i nie dysponuje wagą, ale ma prawo w przypadku uzasadnionego podejrzenia przekroczenie jakichkolwiek przepisów czy parametrów pojazdu skierować pojazd na wagę, stację diagnostyczną itd. ja rejestrowałem swojego "tandema" niecały rok temu problemów nie było żadnych. Wtedy problemów nie było, ponieważ przepisy zmieniły się 22 czerwca 2013. Teraz rejestracja SAMa jest praktycznie niemożliwa. Odnośnik do komentarza
mani51 385 Opublikowano 18 Marca 2014 Podaj jakiś link do ustawy, która mówi, że nie ważne jest DMC tylko RMC bo sam jestem ciekaw co się zmieniło. Wiem tylko że wzorując się na przepisach unijnych zmieniono zakres uprawnień na kategorię B prawa jazdy, ale wszędzie tam jest mowa o DMC. Odnośnik do komentarza
czesio200 3400 Opublikowano 18 Marca 2014 rozmawiałem z diagnostą który rok temu robił badanie "tandema" i mówił, że można zarejestrować sama. sam miałem robić jeszcze przyczepkę, bo 2 osiówka wydawała mi się za duża do niektórych rzeczy, ale po roku stwierdzam, że drugiej mi nie trzeba heh Odnośnik do komentarza
mani51 385 Opublikowano 18 Marca 2014 Piszesz że rozmawiałeś rok temu więc widzisz chyba że było to jeszcze przed zmianą przepisów. Teraz żeby zarejestrować sama musisz zdobyć homologację a nie tak jak wcześniej zrobić przegląd na stacji diagnostycznej i zważyć na wadze. Nikt nie twierdzi że tego nie da się zrobić ale pewnie koszty też będą nie małe bo jest tylko kilka miejsc w kraju gdzie da się to załatwić. Odnośnik do komentarza
czesio200 3400 Opublikowano 18 Marca 2014 źle mnie zrozumiałeś (rok temu rejestrował mi tandema) a rozmawiałem z nim jakoś zimą. będę jakoś w kwietniu robił przegląd to dowiem się dokładnie. akurat oni mają warsztat i stacje i na pewno będą mogli zrobić taki "manewr". Odnośnik do komentarza
winner2005 3 Opublikowano 18 Marca 2014 Niestety to prawda, aby dziś zarejestrować sama trzeba zrobić homologację, a koszt przekracza 2000 zł .... tutaj przesyłam link do filmu z omówieniem tego tematu: Odnośnik do komentarza
Rekomendowane komentarze
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się