Skocz do zawartości

Przerobiona hydraulika w Ursusie C-360


variotta

"element nr 1" jest to wkręcona zamiast zaworu bezpieczeństwa taka sama śruba z pompy(zaspawana u dołu,u góry nawiercone fi9 i naspawany nypel pod wąż) wężem nr1(sposobem wyprowadzony poza tylni most) olej idzie bezpośrednio na rozdzielacz 3sekcje tura,tam ustawiony jest przelew na 150bar, i wraca do węza nr 2 gdzie jest kontynuacja ciśnienia do rozdzielacza w plecaku ,  
"element nr 2" jest to kolanko hydrauliczne M16xM18 wkręcone zamiast korka w pokrywie,dokręcony wąż którym olej wraca z tura do plecaka , kolanko wkręcone na specjalny ciśnienioodporny środek(przypiłowane jest trochę mocowanie dolnego zaczepu)
(całość sprzęt i udoskonalenie znajomego)

  • Like 1

Rekomendowane komentarze

No dobra czyli podczas używania podnośnika czy gniazd na rozdzielaczu tura "panuje" ciśnienie? Jeśli tak to pewnie szybko zacznie przeciekać...

Odnośnik do komentarza

Czyli po prostu zmieniony został sposób zasilania hyd. tura, tuzu i obwodu zewnętrznego z równoległego, gdzie musiał by być wstawiony zawór na szeregowy.

Ciekawe rozwiązanie. Jak to śmiga?

Odnośnik do komentarza

jak rozumiem dwa rozdzielacze zostały podłączone szeregowo, z tym ,że jako pierwszy jest ten od tura a z niego dopiero idzie strumień na rozdzielacz w plecaku .Jak używasz siłowników w turze to ten od podnośnika musi poczekać.

Połączenie tulejki w deklu , z której idzie od dołu olej do rozdz. podnośnika nie ma połączenia z kanałem prowadzącym bezpośrednio do pomy ?

Odnośnik do komentarza
Gość Profil usunięty

Opublikowano

ale w takim połączeniu rozdzielacz od podnośnika i wyjść hydraulicznych nie ma zaworu przelewowego, ciekawe co pierwsze pęknie pompa, rozdzielacz tura czy podnośnika a może przewody

Odnośnik do komentarza
Gość Profil usunięty

Opublikowano

właśnie że nie zadziała bo ten zawór działa tylko wtedy jak jest przeciążenie na wyjściach tego rozdzielacza a nie na spływie. wykonawca tego patentu nieźle się kiedy zdziwi jak coś strzeli pod warunkiem że pompa dobra bo jeśli już wyrobiona to nie da więcej jak 160bar wtedy i zawór nie potrzebny. tak piszę bo kiedyś ja miałem tak podłączony rozdzielacz do tura a za nim orbitrol i po pierwszym skręcie kół do oporu pękła kopułka od rozdzielacza i całą kabinę zawaliło olejem tylko to była nowa pompa bizonowska wstawiona. co do marudzenia i samemu nic nie robienia zajrzyj do mojej galerii

Odnośnik do komentarza

,dzięki za "cenne" wskazówki,

pompa jest niby czeski orginał, w miare nowa i nie dostała jeszcze porządnie (po garach) , gdyby zastosować(jakoś upchnąć na jednym (połączeniu)króćcu)obok węża nr1 taki zawór bezpieczeństwa 17.5mpa , to rozdzielacz podnośnika będzie bardziej (chroniony) ??

rozdzielacz podnośnika jakie ciśnienie tolerancyjnie znosi 170 bar wytrzyma ?

, w bardziej odległych planach było też zastosowanie rozdzielacza 2sekcje gdzies pod ręką na blotniku , pod 1sekce podłączony by był cylinder podnosnika tuz , a pod drugą zewnetrzna sekcje np na wywrot, z pominięciem orginalnego rozdzielacza w plecaku,

wtedy główne zasilanie szlo by na rozdz tura, i przelewem na zasilanie tego rozdz 2 sekcje, i przelew do mostu , niewiadomo które rozwiązanie bardziej praktyczniejsze i bezpieczniejsze ??

Odnośnik do komentarza
Gość Profil usunięty

Opublikowano

można zamontować ten zawór bezpieczeństwa np na tym dospawanym nyplu i do niego przykręcić ten gumowy przewód. 170 bar powinien wytrzymać bo orginalny chyba jest ustawiony na 165bar. jako ciekawostkę dodam że ja miałem zamontowaną nową pompę z hylmetu i dawała tylko 120bar więc w starej zaślepiłem te otworki z boków i teraz pracuje jak nowa 165bar dobija bez problemu

Odnośnik do komentarza

Pewnie dziura w moście/plecaku, według mnie ryzykowne i wolałbym już zniszczyć doszczętnie pokrywę i władować się z tym wężem dosłownie od drugiej strony

Odnośnik do komentarza

Odświeżę. W pokrywie pompy wystaje tulejka (obok elementu 2) która schodzi się z rurką idącą od rozdzielacza do pompy. Przy montażu żadna z nich nie chce ustąpić i nie da się przykręcić. Co jest nie tak? 

Odnośnik do komentarza

Dużo kombinacji można zrobić nr 1 znacznie prościej i z zaworem przy pompie , pozatym kanał w pokrywie jest zaślepiony? fabrycznie zawór c360 ma 140 atm , zetorowski ma 165 atm i więcej już założyć nie można bo coś jeb...

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v