Skocz do zawartości

Turbosprężarka w Pronarze 82 SA


Uziu92

Jeszcze tylko wydech z kwasówki i projekt zakończony :)
Jeżeli macie jakieś sugestie lub pytania piszcie śmiało :)


Rekomendowane komentarze

tylko pytanie podstawowe... czy starczy mu powietrza ?? bo do sprężarki trzeba większy filter... bo i nawet podkrecenie dawki nic nie da , jak nie bedzie dostawał odpowiedniej ilości powietrza

Odnośnik do komentarza

dawke juz podkreciłem, sruba poszla prawie o obrót, zobaczymy jak w polu bedzie bo na pusto to az go wyrywa. Tak , powrot mam do korka , waz fi 20 w srodku , wszystko ladnie splywa , fabrycznie powrot powinien byc do takiego kroćca przykreconego do bloku na 4 sruby ale mi sie nie chcialo wiercic i gwintowac, zobaczymy czy ten patent sie sprawdzi .

przed turbine wkrecony jest czujnik podcisnienia , kontrolka sie nie swieci czyli wyglada ze jest okej, zobaczymy jak w ciezkiej pracy bedzie

Odnośnik do komentarza

tylko pytanie podstawowe... czy starczy mu powietrza ?? bo do sprężarki trzeba większy filter... bo i nawet podkrecenie dawki nic nie da , jak nie bedzie dostawał odpowiedniej ilości powietrza

 

a czemu ma nie starczyć pronar 82TSA czy MTZ 952- 82TS, takie same filtry maja jak wolnossące, czyli starcza, u mnie jeszcze nigdy w życiu czujnik podciśnienia się nie zaświecił także jest ok

 

1025 już większy filtr ma ale tam się zmieści bo inna skrzynia jest i lekko dłuższy jest

Odnośnik do komentarza

tylko pytanie podstawowe... czy starczy mu powietrza ?? bo do sprężarki trzeba większy filter... bo i nawet podkrecenie dawki nic nie da , jak nie bedzie dostawał odpowiedniej ilości powietrza

 

a czemu ma nie starczyć pronar 82TSA czy MTZ 952- 82TS, takie same filtry maja jak wolnossące, czyli starcza, u mnie jeszcze nigdy w życiu czujnik podciśnienia się nie zaświecił także jest ok

 

1025 już większy filtr ma ale tam się zmieści bo inna skrzynia jest i lekko dłuższy jest

Odnośnik do komentarza

Odwrotnie masz tą rurke z czujnikiem od filtra :D

wiem :D , filtr ma uchwyty i wchodzi tylko w 2 pozycjach , albo tak jak byl , albo tak jak jest teraz.

A co do powietrza to u mnie silnik kreci do 2400-2500 rpm , pojdzie w orke zimowa i wszystko wyjdzie. Jak bedzie sie palic kontrolka bede myslal nad innym filtrem.

Odnośnik do komentarza

Turbina to TKR 6-01. Takie na pewno sa w Pronarach 82TSA a jakie sa w 1025 to ktos by musial sprawdzic dokaldnie , czy siedzi tam TKR 6 czy TKR 7. bo wg. opisu ktory gdzies czytalem to "7" siedza w 6 cylindrowych , ale na 100 % nie powiem.

Odnośnik do komentarza

na "zimnej" stronie turbosprezarki czyli tej co pcha powietrze do silnika z tylu jest taka ala tabliczka a raczej miejsce z wybitym symbolem . Popatrz dobrze a na pewno znajdziesz.

Odnośnik do komentarza

ja też w swoim belarusie 952 miałem problem kontrolka zapalała się w około 1900-2000 obrotów i dałem większy kapturek ten od 1025 i problem znikł kontrolka się nie zapala więc pewnie ten kapturek jest za mały

Odnośnik do komentarza

Troche zabawy szlifierka i jakos udalo mi sie obrocic filtr , srebrna rurka przekrecona, czujnik teraz na gorze, kolanko wywalone , maska troszke obnizona , zrobione praktycznie jak w oryginale, plastikowy kapturek tez przerobilem . Teraz bede staral sie znalesc inny filtr i pomysle nad intercoolerem . Fajnie podszedl by z forda focusa bo ma takie same srednice wlotu i wylotu jak rura turbo-kolektor czyli 55 mm. a do modyfikacji wiele nie potrzeba ale o tym pomysle na wiosne :)

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v