Skocz do zawartości

T-25 Łańcuchowy napęd pompy wspomagania.



Tak to działa:




Rekomendowane komentarze

Zgadza się pasek jest cichy, elastyczny i w ogóle lepszy, ale jeden pasek do napędu pompy to stanowczo za mało. Pompa jednak stawia opór, tym bardziej, że musi podać 190bar, żeby otworzyć zawór w orbitrolu. Przy wydajności 16 litrów na minutę i takim ciśnieniu pompa stawia niesamowity opór i pasek musi ustąpić. Dodam, że zawór przelewowy w rozdzielaczu T-25 jest ustawiony na bodajże 130 bar.

Pasek miałem i przy skrajnych położeniach go "ścinało", naciąg mam porządny bo zrealizowany za pomocą 2 śrub pod pompą, nic to nie dało.

A co do elastyczności to naciąg łańcucha nie jest na sztywno, silnik drga i naciąg w jakimś stopniu te drgania "znosi".

https://picasaweb.google.com/110853152468745215753/NapedPompyWspomaganiaAncuch

Władek do cichych nie należy , więc raczej nie o hałas tu może chodzić ale o trwałość napędu pompy.Łańcuch w warunkach takiego zapylenia jakie panują w czasie prac polowych długo nie pochodzi.Radziłbym Ci zrobić napęd na dwa paski klinowe - jeśli to możliwe - ciszej , trwalej i w skrajnych położeniach jakaś namiastka zabezpieczenia przed przeciążeniem pompy.

Ale masz ciśnienie otwarcia zaworu przelewowego dużo mniejsze. Nie będę teraz szukał wzorów, ale poczytajcie trochę a zobaczycie jaką moc trzeba przekazać na pompę o wydajności 16 [l/min] i odpowiednio dla osiąganych ciśnień np. 130 a 190 [bar].

Piszecie, że się wam nie ślizga, a napiszcie jakie ciśnienie (zmierzone) panuje w układzie jak w waszym przypadku dźwigacie coś i nie możecie podnieść, lub siłownik dojdzie do końca?

W starym zetorze K-25 gdzie pompa podawała 70bar nowa, po zaślepieniu wyjścia hydraulicznego w korpusie można było wycisnąć z niej 120bar.

Na pewno przy wydajności 16 l/min i osiągniętym ciśnieniu 200bar pasek będzie się ślizgał.

 W moim przypadku też na początku do napędu pompy w c-360 służyły  paski, pompa pracowała prawidłowo ale tylko bez obciążenia. Podczas nabierania łyżki żwiru oraz przełączeniu dźwigni w pozycje podnoszenia z pasków poszedł dym i po imprezie. Pompa stawia bardzo duży opór, więc przestańcie pisać bzdury z tymi paskami bo to już jest nudne. Zaraz ktoś napisze ''Bo w  Bizonie jest na paski i funkcjonuje'' , paski może zdały by egzamin ale przy większej średnicy kół oraz rozmiarze paska. Mam na myśli większą średnicę przylegania paska do koła pasowego i odpowiednim napięciu. @Gintek twój pomysł też przerabiałem, jedyny problem to idealne liniowe ustawienie kół od rozrządu. Bo inaczej pasek podczas pracy zsuwa się z koła i jest problem, obecnie moja pompa jest napędzana łańcuchem 3/8 i nie ma żadnego problemu. Łańcuch od czasu do czasu jest posmarowany olejem lub smarem.

nie zapominajmy że najbardziej trwałe silniki samochodowe mają rozrząd na łańcuchu i tam działa to przez lata i nie jest awaryjne ;)

 

Jak wyżej wymieniony komentarz przeczytałem to podważam sens tracenia czasu na zaglądanie dalej na komentarze do tego obrazka. I zastanowiłem się ale tylko na chwilę nad wiekiem piszącego i nad wiedzą merytoryczną, skoro występuje porównanie łańcucha rozrządu do rozwiązania o którym mowa na wstępie. Bożę widzisz a nie grzmisz!:)

@Yaro1976 do twojej wiadomości mam 23 lata i tytuł inżyniera techniki rolniczej i leśnej i nie była to praca inżynierska ze smażenia placków, a jak masz wątpliwości to kopię dyplomu mogę Ci przesłać tylko poproszę o adres @. Nie jestem tylko teoretykiem ale i praktykiem bo sporo sam konstruuję i za ok miesiąc fotki mojego sprzętu znajdą się w tej galerii. Co do innych warunków to w kombajnie masz podobne a w głupim polskim Bizonie np napęd przenośnika ślimakowo - palcowego masz realizowany za pomocą łańcucha. Jeżeli prędkość liniowa łańcuch nie przekracza 2 m/s to nic mu nie będzie i tyle w temacie. A co do porównania to chciałbym zauważyć że można je porównywać bo nie wiemy jakiej klasy jest zastosowany łańcuch a po drugie to kolega dobrze zrobił że nie zrobił napinacza na sztywno.

 

 

Mariusz, masz inża i takie rzeczy piszesz, Jako inż widzisz wokół czego temat sie kręci, a na siłę dajesz porównanie na rzecz łańcucha rozrządu. To tak jak w temacie o doborze opon do c385 zapytać o polecany rozmiar opony do ścigacza. Yaro miał racje na swój sposób.


Odnośnie tematu to piąteczka za prace ślusarskie do autora. Przyznam że bał bym się przy tym stać jak to ma max RPM, ale to moje zdanie. Zapytam jeszcze o średnicę kół pasowych które były wcześniej i nie zdawały egzaminu?


 


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v