Skocz do zawartości

Zetor Major 80- wnętrze



Zapraszam






Rekomendowane komentarze

 

 

Bez przesady,czy na forum nie można zjechać zetora ,bo zaraz jest szum.Sam mam zetora i sobie chwalę,ale ten major to chłam i lipa.Już to pisałem ,żeby kabina była czeska to ok. ale ta to naprawdę odstaje od oryginalnej zetorowskiej.W tym ciągniku zetorowski jest tylko silnik, reszta to składak o niewiadomej jakości.Za jakiś czas okaże się ,że składają go w kaliszu.

 

 

 

 

 

 

 

 

Tylko kabina od starego majora utrzymana w fajnym stanie ,jest ładniejsza i bardziej funkcjonalna.Majory słynęły z tego że jak zasypało w zimę ,to do kabiny można było zmieścić dziciaki z całej wioski i zawieść do szkoły.Odnośnie taniości to cenowo zbliżony do zielonego jelenia z serii E,a zgadnijcie który zrobi na znajomych lepsze wrażenie jak sobie kupicie.

Jeszcze napisz, że kupujesz ciągnik po to żeby zrobić wrażenie na sąsiadach...

 

 

 

Mnie osobiście nie obchodzi co sąsiedzi/znajomi myślą, jak kupuje ciągnik to ma spełniać moje kryteria a nie podobać się sąsiadom/znajomym.

 

 

 

 

Co do tego JD to porównaj sobie ceny części tego oto Zetora i ceny części JD - jakby po gwarancji coś się sypnęło. Wiele osób na to zwraca szczególną uwagę.

 

 

 

Serie E jelenia jest meksykańska z kabiną naglaka.Odnośnie nowego majora,naprawdę zastanawia mnie sens zakładania polskiej kabiny,ile się da na tym zarobić[zaoszczędzić].Były przecieki w prasie ze strony zetora że powrócą do małych ciągników ,ale wynikało z nich że kupią małe silniki i zamontują do swoich ciągników .Wyszlo odwrotnie.

Seria E jest produkowana w INDIACH (do modelu 5075E) dopiero większe modele (5083E i 5093E) są produkowane w całości w meksyku, mniejsze mają faktycznie naglakowskie kabiny ale tak czy siak wolałbym tego Zetora przynajmniej skrzynie ma jakąś normalniejszą niz te małe 5E(9/3) biggrin.png

Większe modele to bardziej do Proximy należy porównywac niz do Majora tongue.png

 

 

Swoją droga ciekawi mnie gdzie sa produkowane podzespoły do tego Zetora oraz Farmtraca w Makaronlandzie czy gdzieś u Azjatów?

Carraro!!!


Niewiem właśnie pytam na moim bo Zetorze(5340) jest Italia a jak jest w tych nowych z niższej półki cenowej? Bo np. z tego co pamiętam Pronar P5 jeździ na podzespołach niemieckiego producenta ZF ale wyprodukowanych w Brazylii :D JD z serii 5E ma przedni most marki DANA (też chyba włoski producent) ale wyprodukowany w chinach :P

Jak szuka dziury w całym to tak...


 


Najlepsze jest to że na stronie Zetora na FB nie ma nic o Majorze. Jedynie na Zetor Polska jest kilka fot, co można zrozumieć że ten ciągnik jest przeznaczony na takie kraje jak Polska, gdzie może być następcą starych 5211-7745.


 


A to czy to od razu chłam to bym się wstrzymał z wypowiadaniem dopóki nie znajdą się pierwsi odbiorcy na AF którzy będą mogli się wypowiedzieć na ten temat. Jednak jakby nie patrzeć Zetor jest coraz mniej Zetorowy- prototyp Maxterry to jedynie silnik, maska i błotniki, a reszta to nic innego jak Agrotron M..

Szkoda, że Zetor zaczyna iść tą drogą co inni producenci kupując gotowe podzespoły od innych producentów przez co będą mieć mniejsza kontrolę nad ich jakością :(. Ta seria nie powinna nosić nazwy Major bo to wręcz zerwanie z tradycją montowania ciągników z podstawowych podzespołów własnej produkcji jak to dotychczas miało miejsce. Brak tu nawiązania do dawnych Majorów :(  Moim zdaniem seria Major powinna mieć skrzynię z reweresem i tylny most z URI model 92 oraz silnik 3-cylindrowy (pomniejszony o 1 cylinder silnik z proxy) o mocach od 55 do 70 koni i legendarną kabinę BK :D
Jeśli chodzi o Maxterrę to w 2011 został zbudowany 4 prototyp, a główne prace czescy inzynierowie skupiają nad Forterrą M2013 i Forterrą HD

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v