Skocz do zawartości


Inne zdjęcia w AGRO SHOW 2012

Informacje o zdjęciu Zetor Major 80- wnętrze


30 komentarzy



Rekomendowane komentarze

ja sie nie czepiam ;) Mi sie ten traktor podoba ;) Wiem że rzadko sie używa tej dźwigni bo to od zmiany grup biegów :P Wydawało mi sie że w Farmtracach jest dłuższa, ale jeśli jest podobna to faktycznie nie jest źle tylko pewnie wina perspektywy zdjęcia

 

 

Bez przesady,czy na forum nie można zjechać zetora ,bo zaraz jest szum.Sam mam zetora i sobie chwalę,ale ten major to chłam i lipa.Już to pisałem ,żeby kabina była czeska to ok. ale ta to naprawdę odstaje od oryginalnej zetorowskiej.W tym ciągniku zetorowski jest tylko silnik, reszta to składak o niewiadomej jakości.Za jakiś czas okaże się ,że składają go w kaliszu.

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Like 1

@ZF- to miał być taszy ciągnik więc nie oczekuj w nim czeskiej kabiny. No niestety. Jeśli chcesz czeską to masz Proximę i sprawa załatwiona, tyle że nie w tej cenie. Coś za coś.

Tylko kabina od starego majora utrzymana w fajnym stanie ,jest ładniejsza i bardziej funkcjonalna.Majory słynęły z tego że jak zasypało w zimę ,to do kabiny można było zmieścić dziciaki z całej wioski i zawieść do szkoły.Odnośnie taniości to cenowo zbliżony do zielonego jelenia z serii E,a zgadnijcie który zrobi na znajomych lepsze wrażenie jak sobie kupicie.

Jeszcze napisz, że kupujesz ciągnik po to żeby zrobić wrażenie na sąsiadach...

 

 

 

Mnie osobiście nie obchodzi co sąsiedzi/znajomi myślą, jak kupuje ciągnik to ma spełniać moje kryteria a nie podobać się sąsiadom/znajomym.

 

 

 

 

Co do tego JD to porównaj sobie ceny części tego oto Zetora i ceny części JD - jakby po gwarancji coś się sypnęło. Wiele osób na to zwraca szczególną uwagę.

 

 

 

Serie E jelenia jest meksykańska z kabiną naglaka.Odnośnie nowego majora,naprawdę zastanawia mnie sens zakładania polskiej kabiny,ile się da na tym zarobić[zaoszczędzić].Były przecieki w prasie ze strony zetora że powrócą do małych ciągników ,ale wynikało z nich że kupią małe silniki i zamontują do swoich ciągników .Wyszlo odwrotnie.

Seria E jest produkowana w INDIACH (do modelu 5075E) dopiero większe modele (5083E i 5093E) są produkowane w całości w meksyku, mniejsze mają faktycznie naglakowskie kabiny ale tak czy siak wolałbym tego Zetora przynajmniej skrzynie ma jakąś normalniejszą niz te małe 5E(9/3) biggrin.png

Większe modele to bardziej do Proximy należy porównywac niz do Majora tongue.png

 

 

Swoją droga ciekawi mnie gdzie sa produkowane podzespoły do tego Zetora oraz Farmtraca w Makaronlandzie czy gdzieś u Azjatów?

Carrero ma kilka fabryk w chinach ,może wszystko przypływa w kontenerach i wciskają kit ,że europejskie podzespoły.

Carraro!!!


Niewiem właśnie pytam na moim bo Zetorze(5340) jest Italia a jak jest w tych nowych z niższej półki cenowej? Bo np. z tego co pamiętam Pronar P5 jeździ na podzespołach niemieckiego producenta ZF ale wyprodukowanych w Brazylii :D JD z serii 5E ma przedni most marki DANA (też chyba włoski producent) ale wyprodukowany w chinach :P

Producenci maszyn obniżają koszty szukając tańszych podzespołów ,niestety produkt finalny czyli sprzedawana maszyna jest coraz droższa-magia czy wyzysk?

 

 

Dla odbiorców programu emitowanego o 19:00 na TVP1 można by było tłumaczyc to magia ale dla mnie bardziej realna jest opcja 2 tongue.png

Tą "magię' zapewne zawdzięczamy po części programom Unijnym typu PROW

  • Like 1

Pronar P5 ma skrzynię i tylny most ZF-Steyr taką samą jak w serii Steyr M 9000 i raczej produkowana jest w Austrii. Przedni most to ZF do Brasil choć sporadycznie występowała Dana Italia a obecnie chyba przeszli na most turecki Hema.

  • Like 1

To znaczy że w obecnych '' ciekawych'' czasach rolnik poza wszystkimi specjalnościami wykorzystywanymi w gospodarstwie,powinien być detektywem aby wyśledzić skąd pochodzi jego maszyna.

Jak szuka dziury w całym to tak...


 


Najlepsze jest to że na stronie Zetora na FB nie ma nic o Majorze. Jedynie na Zetor Polska jest kilka fot, co można zrozumieć że ten ciągnik jest przeznaczony na takie kraje jak Polska, gdzie może być następcą starych 5211-7745.


 


A to czy to od razu chłam to bym się wstrzymał z wypowiadaniem dopóki nie znajdą się pierwsi odbiorcy na AF którzy będą mogli się wypowiedzieć na ten temat. Jednak jakby nie patrzeć Zetor jest coraz mniej Zetorowy- prototyp Maxterry to jedynie silnik, maska i błotniki, a reszta to nic innego jak Agrotron M..

Szkoda, że Zetor zaczyna iść tą drogą co inni producenci kupując gotowe podzespoły od innych producentów przez co będą mieć mniejsza kontrolę nad ich jakością :(. Ta seria nie powinna nosić nazwy Major bo to wręcz zerwanie z tradycją montowania ciągników z podstawowych podzespołów własnej produkcji jak to dotychczas miało miejsce. Brak tu nawiązania do dawnych Majorów :(  Moim zdaniem seria Major powinna mieć skrzynię z reweresem i tylny most z URI model 92 oraz silnik 3-cylindrowy (pomniejszony o 1 cylinder silnik z proxy) o mocach od 55 do 70 koni i legendarną kabinę BK :D
Jeśli chodzi o Maxterrę to w 2011 został zbudowany 4 prototyp, a główne prace czescy inzynierowie skupiają nad Forterrą M2013 i Forterrą HD

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×