TheMariko12 437 Opublikowano 11 Maja 2012 czemu tu są felgi 18, skoro do c360 montowali 16 ? Odnośnik do komentarza
mars10 190 Opublikowano 11 Maja 2012 różnie po tylu latach to już mało który egzemplarz jest w oryginale ale zgadzam się z Piotrkiem Odnośnik do komentarza
maciekuesus 1 Opublikowano 11 Maja 2012 to jest 1980 więc nie jeden z pierwszych i miał montowane 18stki . Odnośnik do komentarza
Adi96 1850 Opublikowano 11 Maja 2012 Wy kurde nie znacie a 60- tka koła 16 stki i nowsze obciązniki d*pa kupiec mogl sobie za doplata zamowic 18-stki lub stały na placu widąc że gówno za przeproszeniem sie znaja wkurzają mnie tacy bo wogole nie maja pojecia jak naprawde było Odnośnik do komentarza
izydor6280 1204 Opublikowano 12 Maja 2012 postu powyzej nie bardzo rozumiem, moze troche jeszcze zaspany jestem, 60 do roku 79-80 wlasnie tak wygladaly, okrogla os, stare zaczepy przod i obciazniki, tyl polowy, lampy na rurkach, no i takie alu kierownice, troche inaczej wyprowadzony przewod ze sprezarki, brak wybicia na deklu skrzyni, metalowe obrusowki, chyba tyle, cos wiem o tym bo u nas jest 76r. pierwszy produkcji Odnośnik do komentarza
maciekuesus 1 Opublikowano 12 Maja 2012 Wy kurde nie znacie a 60- tka koła 16 stki i nowsze obciązniki d*pa kupiec mogl sobie za doplata zamowic 18-stki lub stały na placu widąc że gówno za przeproszeniem sie znaja wkurzają mnie tacy bo wogole nie maja pojecia jak naprawde było spokojnie ja nie wiem jak było bo 60-tkę kupiłem z PGRu więc nie wiadomo jak wyglądzła da począdku Odnośnik do komentarza
Ursus c-325 3 Opublikowano 12 Maja 2012 Jacy wszyscy mądrzy. Popatrzcie sobie do katalogów, prospektów z różnych lat, a później gadajcie. 18-stki były na żądanie kupującego. Oś płaska wprowadzona została już w 1979 roku. Montowano równocześnie okrągłą. Stąd czasem trafia się 360 z 1980 z osią okrągłą. Zaczep polowy wersja nowa. Lampy na "wąsach"-tu zgoda. Aluminiowa kierownica? Tylko w C-4011 (i C-330 z równoległych lat). Nie wiem o jakie wybicie na skrzyni chodzi i jakie obrysówki. Odnośnik do komentarza
izydor6280 1204 Opublikowano 12 Maja 2012 na zyczenie klijenta byly 7.5x16 ciekawi mnie kolego jak dostrzegles tu zaczep, kierownica jak widac alu, na deklu skrzyni jest schemat(w nowszych), lampy obrysowe, czyli te na blotnikach, jak kuz pisalem mamy 60 z 76r. wiec wiem czym sie rozni od nowszych, katalog tez nieraz przegladalem Odnośnik do komentarza
Adi96 1850 Opublikowano 12 Maja 2012 O i prosze uzytkownik @Ursus c-325 zna sie na rzeczy.Schemat biegów i od womu był na c-360 a od c-355 nie było zawsze mozna sobie wymienic.A z osiami płaskami róznie bywało tak samo z obciąznikami Odnośnik do komentarza
Ursus c-325 3 Opublikowano 12 Maja 2012 No i po co się upierasz przy tych 16-stkach jak racji nie masz? Mam dwie wersje instrukcji i w obu jest 18 na żądanie. Po drugie już C-355 nie wszystkie miały 18 jako standard. Właściciel sam napisał, że kupił z PGRu. Kierownica dołożona nieoryginalna. Schemat jest w każdym C-360. Lampy na błotnikach pozostały niezmienne od wejścia C-355M. A o zaczepie wspomniałem, bo taki był. Mam książkę o zmianach konstrukcyjnych w ciągnikach Ursus od roku 1966. Wiedza sprawdzona. Plus własne obserwacje. Odnośnik do komentarza
izydor6280 1204 Opublikowano 12 Maja 2012 no a ja mam katalog, 355 nigdy nie wychodzily na 18 takie kierownice widzialem w wielu 60 co do schematu nie bede sie upieral lampy byly metalowe, pozniej z tworzywa, takie jak produkuja do dzis zaczepy tez byly rozne, ten masywniejszy i taki jak w 330, transportowe tez nieco sie roznily, byla regulacja na 2 lub 3 otworach Odnośnik do komentarza
Ursus c-325 3 Opublikowano 12 Maja 2012 Chociażby eksportowe wersje 355 miały 18-stki. Kierownice aluminiowe były spuścizną po Zetorze 4011, stosowane krótko w C-4011 i C-330. Wycofane z prostego powodu - niezbyt przyjemnie trzyma się w garści coś metalowego na 20 stopniach mrozu. Co do lamp-zgoda. Zaczep polowy jeden i ten sam cały czas. Transportowy chyba się zmienił w jakimś momencie, ale pewny nie jestem. Odnośnik do komentarza
izydor6280 1204 Opublikowano 13 Maja 2012 rozne ksiazki i katalogi to jedno, a zycie to drugie, podejrzewam ze ludzie brali co bylo i byli szczesliwi ze maja ciagnik, a co w fabryce pozostawalo z poprzedniej serii pchali w poczatki produkcji nowej kierownice metalowe sa dosc czesto spotykane, na wsi sa przynajmniej 2 no i nasza, a i na AF mozna znalesc, chociazby Proroka zaczepy byly 2, jak pisalem, taki jak w 330 i taki http://www.farmexpert.pl/listwa_zaczepu_polowego_c_355_360_produkt1429.aspx http://www.farmexpert.pl/wspornik_zaczepu_polowego_do_ursus_c_360_produkt2886.aspx Odnośnik do komentarza
Ursus c-325 3 Opublikowano 13 Maja 2012 Co do zaczepu to jeszcze mógłbym się zgodzić. C-355M miał już nowy typ, ale był krótko produkowany. Jakimś cudem kilka sztuk C360 mogło wyjść jeszcze ze starym zaczepem. A po drugie zaczep polowy był na żądanie. Skoro nie miał od nowości, to dokupowało się na składnicy. A tam była jeszcze masa zaczepów typu 4011 i 355. Ale kierownice mowy nie ma. Chyba że Wam na składnicach zakładali stare. Jeśli mowa o nowych ciągnikach oczywiście. Bo jeśli z instytucji państwowych to wszystko jasne. Odnośnik do komentarza
pawlus224 2627 Opublikowano 13 Maja 2012 Ja znam c-360 która również posiada kierownicę metalową a schematu na obudowie skrzyni nie posiadała (do czasu wymiany) Teoria teorią , w praktyce nie było czegoś takiego jak "na żądanie" każdy brał co było , ba można nawet przypuszczać ,że w tamtych czasach dopuszczano się przekrętów typu ,że ktoś oddał do składnicy koła 18' od c-4011 a w zamian dostał 16' z nowego ciągnika -> bo taki miał kaprys i układy W kwestii wielu zmian konstrukcyjnych typu przednie koła , zaczep , światła , kierownica nie da się powiedziec do kąd były takie a odkąd inne :huh: Odnośnik do komentarza
Adi96 1850 Opublikowano 13 Maja 2012 zaczep da sie powiedzieć bo sie go nie wymienia tylko do spawuje i dalej jedzi.Co do kół to one lubiły pękąc umnie prawa strona była popękana.Swiatła nie da sie fakt bo z czasem sie wymienia lub cos sie stanie stłucze nie wiem uszkodzi jakoś co do kierownicy tak samo.Nie lubie kierownic jak są nisko nie wiem moze jest przyzwaczojony ale mam wysoka od nowości.Kiedys jak biedny rolnik to brał ciągnik aby koniem nie orać moj ojciec robil koniem do 1982 pozniej rok pozyczał ciagnik wlasnie 1983 ale nam przydział była 30stka rok i 60-tke i 1984 zawitała u nas 3 kwietnia 60-tka.Np moja miała zaczep dolny di polowych prac kupiony i do transportu tez kupiony były takie co miały zaczepy wszystkie no cóż zdarzały sie takie przypadki własnie miały cały osprzęt ale np tak zwolnice wyły ze nie dało sie wytrzymać było tak czy felerny sie trafiał Odnośnik do komentarza
Rekomendowane komentarze
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się