Skocz do zawartości

Ursue C-360 + Glebogryzarka


maciekuesus

;)

Rekomendowane komentarze

różnie po tylu latach to już mało który egzemplarz jest w oryginale ale zgadzam się z Piotrkiem

Odnośnik do komentarza

Wy kurde nie znacie a 60- tka koła 16 stki i nowsze obciązniki d*pa kupiec mogl sobie za doplata zamowic 18-stki lub stały na placu widąc że gówno za przeproszeniem sie znaja wkurzają mnie tacy bo wogole nie maja pojecia jak naprawde było

Odnośnik do komentarza

postu powyzej nie bardzo rozumiem, moze troche jeszcze zaspany jestem,

60 do roku 79-80 wlasnie tak wygladaly, okrogla os, stare zaczepy przod i obciazniki, tyl polowy, lampy na rurkach, no i takie alu kierownice, troche inaczej wyprowadzony przewod ze sprezarki, brak wybicia na deklu skrzyni, metalowe obrusowki,

chyba tyle, cos wiem o tym bo u nas jest 76r. pierwszy produkcji

Odnośnik do komentarza

Wy kurde nie znacie a 60- tka koła 16 stki i nowsze obciązniki d*pa kupiec mogl sobie za doplata zamowic 18-stki lub stały na placu widąc że gówno za przeproszeniem sie znaja wkurzają mnie tacy bo wogole nie maja pojecia jak naprawde było

spokojnie ;) ja nie wiem jak było bo 60-tkę kupiłem z PGRu więc nie wiadomo jak wyglądzła da począdku :)

Odnośnik do komentarza

Jacy wszyscy mądrzy. Popatrzcie sobie do katalogów, prospektów z różnych lat, a później gadajcie.

18-stki były na żądanie kupującego. Oś płaska wprowadzona została już w 1979 roku. Montowano równocześnie okrągłą. Stąd czasem trafia się 360 z 1980 z osią okrągłą. Zaczep polowy wersja nowa.

Lampy na "wąsach"-tu zgoda. Aluminiowa kierownica? Tylko w C-4011 (i C-330 z równoległych lat).

Nie wiem o jakie wybicie na skrzyni chodzi i jakie obrysówki.

Odnośnik do komentarza

na zyczenie klijenta byly 7.5x16

ciekawi mnie kolego jak dostrzegles tu zaczep, kierownica jak widac alu, na deklu skrzyni jest schemat(w nowszych), lampy obrysowe, czyli te na blotnikach,

jak kuz pisalem mamy 60 z 76r. wiec wiem czym sie rozni od nowszych, katalog tez nieraz przegladalem

Odnośnik do komentarza

O i prosze uzytkownik @Ursus c-325 zna sie na rzeczy.Schemat biegów i od womu był na c-360 a od c-355 nie było zawsze mozna sobie wymienic.A z osiami płaskami róznie bywało tak samo z obciąznikami

Odnośnik do komentarza

No i po co się upierasz przy tych 16-stkach jak racji nie masz? Mam dwie wersje instrukcji i w obu jest 18 na żądanie. Po drugie już C-355 nie wszystkie miały 18 jako standard.

Właściciel sam napisał, że kupił z PGRu. Kierownica dołożona nieoryginalna. Schemat jest w każdym C-360. Lampy na błotnikach pozostały niezmienne od wejścia C-355M. A o zaczepie wspomniałem, bo taki był.

Mam książkę o zmianach konstrukcyjnych w ciągnikach Ursus od roku 1966. Wiedza sprawdzona. Plus własne obserwacje.

Odnośnik do komentarza

no a ja mam katalog,

355 nigdy nie wychodzily na 18

takie kierownice widzialem w wielu 60

co do schematu nie bede sie upieral

lampy byly metalowe, pozniej z tworzywa, takie jak produkuja do dzis

zaczepy tez byly rozne, ten masywniejszy i taki jak w 330, transportowe tez nieco sie roznily, byla regulacja na 2 lub 3 otworach

Odnośnik do komentarza

Chociażby eksportowe wersje 355 miały 18-stki.

Kierownice aluminiowe były spuścizną po Zetorze 4011, stosowane krótko w C-4011 i C-330. Wycofane z prostego powodu - niezbyt przyjemnie trzyma się w garści coś metalowego na 20 stopniach mrozu.

Co do lamp-zgoda. Zaczep polowy jeden i ten sam cały czas. Transportowy chyba się zmienił w jakimś momencie, ale pewny nie jestem.

Odnośnik do komentarza

rozne ksiazki i katalogi to jedno, a zycie to drugie, podejrzewam ze ludzie brali co bylo i byli szczesliwi ze maja ciagnik, a co w fabryce pozostawalo z poprzedniej serii pchali w poczatki produkcji nowej

kierownice metalowe sa dosc czesto spotykane, na wsi sa przynajmniej 2 no i nasza, a i na AF mozna znalesc, chociazby Proroka

zaczepy byly 2, jak pisalem, taki jak w 330 i taki http://www.farmexpert.pl/listwa_zaczepu_polowego_c_355_360_produkt1429.aspx http://www.farmexpert.pl/wspornik_zaczepu_polowego_do_ursus_c_360_produkt2886.aspx

Odnośnik do komentarza

Co do zaczepu to jeszcze mógłbym się zgodzić. C-355M miał już nowy typ, ale był krótko produkowany. Jakimś cudem kilka sztuk C360 mogło wyjść jeszcze ze starym zaczepem. A po drugie zaczep polowy był na żądanie. Skoro nie miał od nowości, to dokupowało się na składnicy. A tam była jeszcze masa zaczepów typu 4011 i 355.

Ale kierownice mowy nie ma. Chyba że Wam na składnicach zakładali stare. Jeśli mowa o nowych ciągnikach oczywiście. Bo jeśli z instytucji państwowych to wszystko jasne.

Odnośnik do komentarza

Ja znam c-360 która również posiada kierownicę metalową a schematu na obudowie skrzyni nie posiadała (do czasu wymiany) ;)

 

Teoria teorią , w praktyce nie było czegoś takiego jak "na żądanie" każdy brał co było , ba można nawet przypuszczać ,że w tamtych czasach dopuszczano się przekrętów typu ,że ktoś oddał do składnicy koła 18' od c-4011 a w zamian dostał 16' z nowego ciągnika -> bo taki miał kaprys i układy ;)

 

W kwestii wielu zmian konstrukcyjnych typu przednie koła , zaczep , światła , kierownica nie da się powiedziec do kąd były takie a odkąd inne :huh:

Odnośnik do komentarza

zaczep da sie powiedzieć bo sie go nie wymienia tylko do spawuje i dalej jedzi.Co do kół to one lubiły pękąc umnie prawa strona była popękana.Swiatła nie da sie fakt bo z czasem sie wymienia lub cos sie stanie stłucze nie wiem uszkodzi jakoś co do kierownicy tak samo.Nie lubie kierownic jak są nisko nie wiem moze jest przyzwaczojony ale mam wysoka od nowości.Kiedys jak biedny rolnik to brał ciągnik aby koniem nie orać moj ojciec robil koniem do 1982 pozniej rok pozyczał ciagnik wlasnie 1983 ale nam przydział była 30stka rok i 60-tke i 1984 zawitała u nas 3 kwietnia 60-tka.Np moja miała zaczep dolny di polowych prac kupiony i do transportu tez kupiony były takie co miały zaczepy wszystkie no cóż zdarzały sie takie przypadki własnie miały cały osprzęt ale np tak zwolnice wyły ze nie dało sie wytrzymać było tak czy felerny sie trafiał

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v