Skocz do zawartości

Ursus C-360 3P



Dopiero co po remoncie 5 dni przed wypadkiem go złozyli.A stało to sie tak jechali z przyczepa(wszystko sprawne)i skrecali w lewo a pan ktory jechal za nimi myslał ze zdazy ich wyprzedzic przed tym jak oni skreca ale pan sie pomylil i przywalil prosto w bok.A najlepsze zajezdzamy do domu na wsi a tu stoi ciagnik rozwalony i nikt nie wie co sie dzieje :)

  • Like 1



Rekomendowane komentarze

Panowie po poerwsze przed wykonaniem manewru należy upewnić się co do faktu czy jest on możliwy bez uszczernku dla innych. Po drugie włączenie kierunku nie daje uprawnień - to tylko sygnał (żarówka akuratmoże się spalić albo lampa być niewidoczna a zachowanie zestawu ze względu na jego rozmiar nie daje objawów zamiaru) W przypadku skrętu na skrzyżowaniu jest prosto bo to miejsce niebezpieczne i jest wielce niezgodnym z przepisami oraz wbrew zasadom wyprzedzanie w taki sposób. W miejscach innych to obowiązkiem skręcającego jest upewnić czy może wykonać manewr bo tam wyprzedzanie jest dozwolone i musi mieć na uwadze że ktoś taki manewr może właśnie podjąć.

@up - na skrzyżowaniu również, gość z tyłu dostanie mandat za wyprzedzanie w miejscu niedozwolonym i niezachowanie ostrożności, ale to ten skręcający jest sprawcą..  -za to ręki nie dam sobie uciąć, i nie chce mi sie szukać w KD, ale jestem praktycznie przekonany że tak jest; co więcej, na pewno w przypadku gdy wyjeżdżamy z drogi podporządkowanej na główna skręcając w prawo, i od prawej będzie pruł gość na lewym pasie, bo właśnie wyprzedza na skrzyżowaniu, to sprawcą jest ten z podporządkowanej, także ze skrętem jest to samo, kierunkowskaz, to tylko informacja, która jak wyżej zauważono może zawieść w najgorszym momencie, a to my skręcając zmieniamy tor ruchu i musimy sie upewnić czy mamy możliwość do wykonania manewru; często ludzie o tym nie wiedzą i jeśli idzie polubownie bez policji, to nierzadko jest odwrotnie określenie sprawcy i poszkodowanego, i późniejsza odmowa ubezpieczyciela do pokrycia kosztów.

tak skrzyżowania o ruchu kierowanym i okrężnym na to zezwalają. Linia ciągła podwójna zabrania jej przekraczania i rozdziela pasy o przeciwnych kierunkach ruchu. Nie zabrania ona wyprzedzania. Przekroczenie ujmowane było jako przejechanie kołami jednego boku pojazdu poza jej obręb. Wyprzedzać można po d dwoma dodatkowymi warunkami: zachowania bezpiecznej odległości min. 1m oraz właśnie nie tylania linii.

co do wyprzedzania na skrzyżowaniach. Jeżeli jest to manewr wymagający szczególnej ostrożności a jednocześnie tą szczególną ostrożność należy zachować na każdym skrzyżowaniu to jedno drugie wyklucza. Pojęcie szczególnej ostrożności znajdziecie w kodeksie. Ponadto warunki określone jako konieczne do spełnienia przed wyprzedzaniem są niemożliwe do spełnienia na skrzyżowaniu o ruchu niekierowanym.

kierowca ciągnika podczas jazdy ma obowiązek zatrzymać się zjechać na pobocze by umożliwić przejazd samochodom. ale przy skręcaniu w lewo to nie ma obowiązku zjechać za pobocze żeby przepuścić pojazdy jadące za nim. tez miałem już kilka przypadków ze mam włączony kierunkowskaz zaczynam skręcać a patrze w lusterku jakiś idiota mnie zaczyna wyprzedzać i to najczęściej busy

@dawid199303, pierwszeństwo to jedno, a obowiązki to drugie, prawdą jest ze skręcając masz pierwszeństwo, ale masz także OBOWIĄZEK upewnić sie czy ktoś już nie rozpoczął manewru wyprzedzania... miedzy osobówka a ciągnikiem nie ma różnicy, i Ty nie masz żadnego obowiązku przepuszczać jeśli ktoś jedzie za Tobą,a Ty chcesz skręcić w lewo, ale jeśli ktoś jest już na lewym pasie, bo złamał przepisy i właśnie Cie wyprzedza to masz OBOWIĄZEK go przepuścić, możesz ew. popłakać, że nie skorzystałeś z ustawowego pierwszeństwa i cieszyć się, że masz cały samochód i tyłek, TAK zgadza się, masz też możliwość skorzystać z tego swojego pierwszeństwa, i nie patrząc w lusterko (i tu już łamiesz przepisy) wjechać pod np. 40 tonowego tira jadącego 90km/h tylko dla faktu że miałeś pierwszeństwo...
-wybór należy do Cb i każdego wykonującego ulubiony skręt w lewo :)

co do zjeżdżania pojazdem wolnobieżnym i przepuszczania, to chodzi o przepuszczenie kolumny, jeśli się już takowa stworzy za Tobą, bo nie ma możliwości Cie wyprzedzić, przy jeździe na wprost bez zmiany kierunku ruchu, a nie przy skręcie w lewo....!!!


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v