Rolnik jedzie do detailera - John Deere 6140R agridetailng
Zima jest to troche wolnego czasu od pola, więc jest trochę więcej czasu na sprawy garażowe. Tak się ostatnio poskładało, że byłem sprzątnąć auto i wykonać przegląd lakieru na aucie. Od słowa do słowa i wspólnie z Tomkiem postanowiliśmy odpicować Jaska.
4 lata na karku to i ciągnik juz lekko przyniszczony, ale co mi laikowi o tym mówić / pisać - odstawiłem ciągnik do jednego z najlepszych o ile nie najlepszych detailerów motoryzacyjnych w Polsce jakim jest Tomek Wilczyński.
Przejdzmy do rzeczy.
Jaki był stan wejsciowy?
Ciągnik już ma troche czasu na swoim koncie.
Różnie bywał myty, czasem samą myjką ciśnieniową, czasem chemią do myjek i myjką pod ciśnieniem, czasem zdarzało się też umyć go szczotką.
Jak mówi Tomek Wilczyński: Pojazd nie jest nowy, miał już swoje liczne rysy, zmatowienia lakieru, nie błyszczał się tak jak po wyjechaniu od Dealera. Postanowiliśmy na jego przykładzie pokazać różnice i korzyści z korzystania z usług Agro Detailingu.
Co zostało zrobione z lakierem?
Na wstępie ciągnik został umyty detailingowo to jest zawsze podstawa wszelkich prac kosmetycznych dla lakierów samochodowych. Następnie "polerowanie wszelkich elementów lakierowanych w kolorze zielonym, aby odzyskać wygląd zbliżony nowemu oraz aby usunąć zdecydowaną większość rys powstałą przy użytkowaniu. Użyliśmy do tego maszyn marki Rupes, które są dedykowane do takich prac jak odświeżenia lakieru, maszyny te nie usuwają dużej ilości lakieru a co za tym idzie można polerować pojazd kilkukrotnie. Co jest ważne bo przy kolejnych uszkodzenia będziemy mogli wykonać kolejne polerowania. Przy starych technologiach polerowania nie da się już kilkukrotnie polerować lakieru. Wypolerowanie zajęło nam ok. 8-10 godzin w dwuosobowym składzie."
... zabezpieczyliśmy polerowany lakier powłokami ochronnymi, które na cały sezon ułatwią mycie oraz utrzymanie pięknego koloru pojazdu. Lakier nie będzie płowiał, nie będzie blady nie będzie tracił swojego blasku. Będzie piękny, lśniący. Użyliśmy powłok Ceramic Pro, które są liderem, jeżeli chodzi o produkcję powłok ochronnych na wszelakie pojazdy lakierowane. Ceramicpro.pl Tymi powłokami można zabezpieczać nie tylko pojazdy, bo i łodzie, samoloty, motocykle itp. dodaje Tomek
Jak odnowiono elementy plastikowe?
Na elementy lakierowane jak nadkola kół tylnych zaaplikowaliśmy bezbarwne folie ochronne, które będą zapobiegać rysowaniu się oraz niszczeniu lakieru. Folie ochronne, które zaaplikowaliśmy to firma Xpel lider powłok ochronnych na świecie, produkująca folie ochronne już od 25 lat. Folie ochronne aplikuje się na samochody, samoloty, łodzie, motocykle i wiele innych elementów. Folie takie posiadają gwarancję producenta nawet do 8 lat. Są to bardzo trwałe folie, których grubość przekracza 200 mikronów, często jest to więcej niż sam lakier na pojeździe. Xpel.com - mówi specjalista od detailingu
Co zostało zrobione z szybami?
Wykonaliśmy aplikację powłoki hydrofobowej na wszystkie szyby, aby przy opadach deszczu lub dużym zapyleniu pola, szyby nie brudziły się tak mocno oraz aby zachować większą widoczność przy ww. opadach atmosferycznych. Powłoki te używa się z powodzeniem już od kilku lat, wystarczają one na okres ok. 6 mieś.
Jaki jest efekt końcowy?
Jak zobaczyłem ciągnik po raz pierwszy to szczęka opadła mi do samej ziemi, ciągik lśni bardziej niż w momencie kiedy zjeżdzał z lawety dilera. Z zewnątrz to wiedziałem ze Tomka stać na wiele, bo już kiedyś robił mi samochód, ale wiedziałem też w jakiej formie zostawiłem kabinę ciągnika.
Zobaczcie te zdjęcia.
Po wszystkim pozwolę sobie zacytować mojego brata Marka: Teraz obuwie zmienne i rękawiczki obowiązkowo!
Na koniec kilka zdjęć porównaczych.
Jaki jest koszt takiej usługi?
Dlaczego warto dbać tak o swoje maszyny? - zachowujemy dłużej ich piękny wygląd i wydłużamy jego eksploatację
Cała zabawa zajęła nam ok 3 dni robocze. Powłoka ochronna powinna starczyć na okres od 12-24 mieś na lakierze, na szybach do 6 miesięcy, czyli jeden sezon rolniczy. Folie ochronne mają gwarancję 8 lat na produkt, na instalację 2 lata - podsumowuje Tomek Wilczyński.
Koszt zabezpieczenia Ciągnika w wymienionych tematach to ok:
Mycie pojazdu- 100zł-300zł
Polerowanie lakieru 300-600zł
Szyby powłoki - 400zł
Lakier z felgami na 2 lata - 1200 - 1700 zł
Folie ochronne na błotniki tył to koszt 300zł
Czyszcznie wnętrza 100-400zł
Woskowanie metalowych elementów podwozia - 200zł
Zabezpieczenie, odświeżenie elementów plastkioowych aby nie płowiały - 200zł.
Całość 3100- 3600 (wymienione ceny to kwoty netto do których należy doliczyć właściwy podatek VAT)
Więcej szczegółowych informacji na stronie Tomka Wilczyńskiego.

6 komentarzy
Rekomendowane komentarze
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się