News
Zaloguj się, aby obserwować  

Autorzy tego bloga

Rolnik jedzie do detailera - John Deere 6140R agridetailng

blog-0090097001487016577.jpg

 

Zima jest to troche wolnego czasu od pola, więc jest trochę więcej czasu na sprawy garażowe. Tak się ostatnio poskładało, że byłem sprzątnąć auto i wykonać przegląd lakieru na aucie. Od słowa do słowa i wspólnie z Tomkiem postanowiliśmy odpicować Jaska.

 


4 lata na karku to i ciągnik juz lekko przyniszczony, ale co mi laikowi o tym mówić / pisać - odstawiłem ciągnik do jednego z najlepszych o ile nie najlepszych detailerów motoryzacyjnych w Polsce jakim jest Tomek Wilczyński.

 


Przejdzmy do rzeczy.

 



Jaki był stan wejsciowy?

 



Ciągnik już ma troche czasu na swoim koncie.

 


Różnie bywał myty, czasem samą myjką ciśnieniową, czasem chemią do myjek i myjką pod ciśnieniem, czasem zdarzało się też umyć go szczotką.

 


Jak mówi Tomek Wilczyński: Pojazd nie jest nowy, miał już swoje liczne rysy, zmatowienia lakieru, nie błyszczał się tak jak po wyjechaniu od Dealera. Postanowiliśmy na jego przykładzie pokazać różnice i korzyści z korzystania z usług Agro Detailingu.

 



 



Co zostało zrobione z lakierem?

 


Na wstępie ciągnik został umyty detailingowo to jest zawsze podstawa wszelkich prac kosmetycznych dla lakierów samochodowych. Następnie "polerowanie wszelkich elementów lakierowanych w kolorze zielonym, aby odzyskać wygląd zbliżony nowemu oraz aby usunąć zdecydowaną większość rys powstałą przy użytkowaniu. Użyliśmy do tego maszyn marki Rupes, które są dedykowane do takich prac jak odświeżenia lakieru, maszyny te nie usuwają dużej ilości lakieru a co za tym idzie można polerować pojazd kilkukrotnie. Co jest ważne bo przy kolejnych uszkodzenia będziemy mogli wykonać kolejne polerowania. Przy starych technologiach polerowania nie da się już kilkukrotnie polerować lakieru. Wypolerowanie zajęło nam ok. 8-10 godzin w dwuosobowym składzie."

 



 



 



 



... zabezpieczyliśmy polerowany lakier powłokami ochronnymi, które na cały sezon ułatwią mycie oraz utrzymanie pięknego koloru pojazdu. Lakier nie będzie płowiał, nie będzie blady nie będzie tracił swojego blasku. Będzie piękny, lśniący. Użyliśmy powłok Ceramic Pro, które są liderem, jeżeli chodzi o produkcję powłok ochronnych na wszelakie pojazdy lakierowane. Ceramicpro.pl Tymi powłokami można zabezpieczać nie tylko pojazdy, bo i łodzie, samoloty, motocykle itp. dodaje Tomek

 



 



 



 



 



 




Jak odnowiono elementy plastikowe?

 



Na elementy lakierowane jak nadkola kół tylnych zaaplikowaliśmy bezbarwne folie ochronne, które będą zapobiegać rysowaniu się oraz niszczeniu lakieru. Folie ochronne, które zaaplikowaliśmy to firma Xpel lider powłok ochronnych na świecie, produkująca folie ochronne już od 25 lat. Folie ochronne aplikuje się na samochody, samoloty, łodzie, motocykle i wiele innych elementów. Folie takie posiadają gwarancję producenta nawet do 8 lat. Są to bardzo trwałe folie, których grubość przekracza 200 mikronów, często jest to więcej niż sam lakier na pojeździe. Xpel.com - mówi specjalista od detailingu

 



 



 




Co zostało zrobione z szybami?

 


Wykonaliśmy aplikację powłoki hydrofobowej na wszystkie szyby, aby przy opadach deszczu lub dużym zapyleniu pola, szyby nie brudziły się tak mocno oraz aby zachować większą widoczność przy ww. opadach atmosferycznych. Powłoki te używa się z powodzeniem już od kilku lat, wystarczają one na okres ok. 6 mieś.

 



 



Jaki jest efekt końcowy?

 


Jak zobaczyłem ciągnik po raz pierwszy to szczęka opadła mi do samej ziemi, ciągik lśni bardziej niż w momencie kiedy zjeżdzał z lawety dilera. Z zewnątrz to wiedziałem ze Tomka stać na wiele, bo już kiedyś robił mi samochód, ale wiedziałem też w jakiej formie zostawiłem kabinę ciągnika.

 


Zobaczcie te zdjęcia.

 



 



 



 



 



Po wszystkim pozwolę sobie zacytować mojego brata Marka: Teraz obuwie zmienne i rękawiczki obowiązkowo!

 



Na koniec kilka zdjęć porównaczych.

 



 



 



Jaki jest koszt takiej usługi?

 



Dlaczego warto dbać tak o swoje maszyny? - zachowujemy dłużej ich piękny wygląd i wydłużamy jego eksploatację

 


Cała zabawa zajęła nam ok 3 dni robocze. Powłoka ochronna powinna starczyć na okres od 12-24 mieś na lakierze, na szybach do 6 miesięcy, czyli jeden sezon rolniczy. Folie ochronne mają gwarancję 8 lat na produkt, na instalację 2 lata - podsumowuje Tomek Wilczyński.

 



Koszt zabezpieczenia Ciągnika w wymienionych tematach to ok:

 


Mycie pojazdu- 100zł-300zł

 


Polerowanie lakieru 300-600zł

 


Szyby powłoki - 400zł

 


Lakier z felgami na 2 lata - 1200 - 1700 zł

 


Folie ochronne na błotniki tył to koszt 300zł

 


Czyszcznie wnętrza 100-400zł

 


Woskowanie metalowych elementów podwozia - 200zł

 


Zabezpieczenie, odświeżenie elementów plastkioowych aby nie płowiały - 200zł.

 


Całość 3100- 3600 (wymienione ceny to kwoty netto do których należy doliczyć właściwy podatek VAT)

 



Więcej szczegółowych informacji na stronie Tomka Wilczyńskiego.

 


 

 

yacenty

6785 wyświetleń



6 komentarzy


Rekomendowane komentarze

Efekt naprawdę powala, piękna sprawa z tym.Takie pytanie czy będziesz z tego próbował rozliczyć VAT?

Gość letack

Efekt jest imponujący, widać, że właściciel dba o maszynę i to się ceni no ale z drugiej strony jakbym usłyszał, że ta zabawa będzie wynosić 3600 netto to już bym się zastanowił. Dzwoniłem kiedyś do profesjonalnej myjni detaillingowej z zapytaniem o wyczyszczenie  kabiny w ciągniku Same Rubin  to się uśmiali, ale czy to aż tak dziwne, że rolnik chce dbać o maszynę przecież tak dopieszczony koń cieszy oko właściciela  a i praca też staje się przyjemniejsza.

Mogą promocje zrobić i przyjechać na kujawy i odpicować mi MF CEREA

wystawimy go na targach w maju....

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.