Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Chciałbym przedstawić moje rozwiązanie załanczania sprzęgła.

W niektórych pracach naprawde uciążliwe jest ciągłe wciskanie pedału sprzęgła (nie ukrywam że potem kolano dokucza) dlatego wpadłem na pomysł "a gdyby sprzęgło wciskać guzikiem??" Wiele miałem pomysłów co do rozwiązania np. silnik elektryczny z przekładnią, pneumatyka, zawory elektro-hydrayliczne i siłownik ... Zdecydowałem sie na montarz siłownika hydraulicznego oraz orbitrola którym steruje silnik elektryczny za pośrednictwem przycisku umieszczonego w dźwigni zmiany biegów (będzie zamontowany także w jojstiku od tura), styczników i wyłączników krańcowych które rozłanczają prąd gdy siłownik jest w skrajnych pozycjach.

Działanie sprzęgła najlepiej obrazuje film:

http://pl.youtube.com/watch?v=lszPqbgYk_s

Chciałbym zaznaczyć że wciskanie sprzęgła pedałem i za pośrednicywem przycisku nie są zależne od siebie. Czyli zawsze możemy użyć sprzęgła nożnego a przycisku możemy wogóle nie używać. Jest to zrobione tak aby w razie awari sprzęgło zasadnicze działało zawsze normalnie.

 

Ciągła modernizacja farmera trwa!:huh:

  • Like 1
Opublikowano

Mam jedno pytanko, otóż tak podczas wysprzęglania biegu wciskasz guzik na lewarku z i zaczynasz ruch nim w celu zapięcia innego przełożenia i teraz pytanie czy po załączeniu do celowego biegu powtórnie wciskasz guzik by wyłączyć sprzęgło czy masz przekaźniki ustawione na "określony czas" czy może jeszcze inaczej to rozwiązałeś :huh:

Opublikowano

@fobos moze ten przekaźnik ma na celu to ze jak sie puści przycisk to silnik orbitrola automatycznie wykonuje ruch w drugą stronę :huh:

 

Pomysł super ;)

Przy zsynchronizowanej skrzyni to dosłownie miodzio :D

Opublikowano (edytowane)

Dokładnie!! po puszczeniu przycisku przekażniki przełanczają prąd w drugą stronę i silnik kręci orbitrol tak że siłownik się chowa.

Edytowane przez Balzak
Cytowanie
Opublikowano (edytowane)

Czas ok 1,4sek. Wysuwanie jest szybsze niż wsówanie siłownika ponieważ założyłem opornik aby nie szarpało ciągnikiem w czasie ruszania. Widać na filmie że czas wysprzęglania jest krótszy niż zasprzęglania.

Edytowane przez Balzak
Cytowanie i pisownia
Opublikowano
Czy mi się wydaje czy siłownik i orbitol nie pochodzą przypadkiem od bizona ??

No prawie trafiłeś. Orbitrol i siłownik pochodzą od starej sieczkarni Z320. Rozebraliśmy ją na części. Jeszcze silnik został :huh:

 

super!!!

gratuluję wykonania!!!

jeszcz można zaistalowaś taki wyłacznik zsynchronizowany z stopem w ładowaczu dodatkowe ułatwienie manewrowania

Dzięki :) Rozwiń jak możesz swojąmyśl bo nie wiem czy dobrze rozumiem

 

A można spytać gdzie wpiąłeś się w hydraulikę ciągnika (skąd płynie olej do orbitolu)?

i dlaczego orbitol a nie elektrozawór?

A ogólnie pomysł ekstra, pogratulować wyobraźni i zdolności :D

 

Wpiołem się bezpośrednio za orbitrolem, to znaczy między orbitrolem a elektrozaworem włączającym przedni napęd. Nie wpływa to ujemnie na kierowanie, w fazie pomysłu wszystko przetestowaliśmy ;)

Dlaczego orbitrol- W pierwotnym planie było rozwiązanie na elektrozaworach. Pytałem się w sklepie to powiedzieli mi za elektrozawór na 12v 350zł. do tego dochodzi jeszcze kostka przyłączeniowa ok 140zł. potrzebaby było 2 takie elektrozawory-jak dla mnie koszt za duży. A orbitrol mieliśmy:)

Opublikowano
No prawie trafiłeś. Orbitrol i siłownik pochodzą od starej sieczkarni Z320. Rozebraliśmy ją na części. Jeszcze silnik został :huh:

 

Zwiódł mnie kolor :D, a mógłbyś podać jeszcze dane znamionowe tych przekaźników ;)

Opublikowano
Zwiódł mnie kolor :), a mógłbyś podać jeszcze dane znamionowe tych przekaźników :huh:

Przekażniki są od samochodu. Są takie w polonezie od tylnej wycieraczki (stary model ma oznaczenie 561 a nowy to NVF4-2C-Z30a). Jest w nim 5 styków. Dwa z nich są do cewki. Kolejne to dajmy na to styk A , B i C. prąd (bądz masa) doprowadzony jest na styk A. Gdy na cewce nie ma prądu wtedy prąd stale płynie od A do B. Natomiast gdy damy prąd na cewkę prąd płynie od A do C. Mam nadzieje że objaśniłem :D

 

 

Gratuluje pomysłu.

 

Dzięki ;)

Opublikowano

niewiem jak to wytłumaczyc ale jakbyś połączył przekaźnik z czujnikiem stopu to by w momecie wciskania chamulca uruchamiał sprzęgło i mial wolną rękę na rozdzielaczu

Opublikowano

podłączając to wysprzeglanie pod czujnik stopu tak jak napisał kolega miał byś wolną rękę do operowania ładowaczem a zarazem zrobił byś sterowanie prawie jak w ładowarce teleskopowej, hamulec ze sprzegłem służył by do jazdy i manewrowania po placu a przycisk na dzwigni zmiany biegów do jazdy po drogach :huh: a tak przy okazji to gratuluje pomysłu pełen szacunek dla Ciebie ;)

Opublikowano
niewiem jak to wytłumaczyc ale jakbyś połączył przekaźnik z czujnikiem stopu to by w momecie wciskania chamulca uruchamiał sprzęgło i mial wolną rękę na rozdzielaczu

Niby udogodnienie, ale zawsze może użyć wolnej lewej nogi do wciśnięcia sprzęgła kiedy prawa w tym momencie operuję gazem, także to rozwiązanie miało by sens gdyby pedał gazu przeteleportował na lewą stroną, ale to już chyba za duże kombinatorstwo, wkońcu nadal ma to być ciągnik a nie ładowarka :huh: moim zdaniem już jest fajnie i tak zostaw chyba, że jeszcze inny genialny patent wynajdziesz ;)

Opublikowano
niewiem jak to wytłumaczyc ale jakbyś połączył przekaźnik z czujnikiem stopu to by w momecie wciskania chamulca uruchamiał sprzęgło i mial wolną rękę na rozdzielaczu

 

podłączając to wysprzeglanie pod czujnik stopu tak jak napisał kolega miał byś wolną rękę do operowania ładowaczem a zarazem zrobił byś sterowanie prawie jak w ładowarce teleskopowej, hamulec ze sprzegłem służył by do jazdy i manewrowania po placu a przycisk na dzwigni zmiany biegów do jazdy po drogach :) a tak przy okazji to gratuluje pomysłu pełen szacunek dla Ciebie :)

 

Niby udogodnienie, ale zawsze może użyć wolnej lewej nogi do wciśnięcia sprzęgła kiedy prawa w tym momencie operuję gazem, także to rozwiązanie miało by sens gdyby pedał gazu przeteleportował na lewą stroną, ale to już chyba za duże kombinatorstwo, wkońcu nadal ma to być ciągnik a nie ładowarka :) moim zdaniem już jest fajnie i tak zostaw chyba, że jeszcze inny genialny patent wynajdziesz :huh:

 

Powiem tak, pod hamulec mam już coś podłączone- Elektryczny gaz ręczny (jak ktoś zainteresowany zrobie filmik i pełen opis, tak jak tego sprzęgła). Gaz ustawiam sobie klawiszem, gdy jade drogą to zaciągam do końca aby nie trzymać nogą. Hamowanie ciągnikiem powoduje że gaz zostaje zwalniany. To taki mój patent :D (chyba że jakaś firma to wymyśliła pierwsza).

Zastanawiam się nad sensem podłączenia pod pedał hamulca. Podłączyć zawsze można do testów i sprawdzić jak by się to sprawowało ;) Trzebaby zrobić to odłanczane bo w transporcie mogłyby być kłopoty...

Planuje założyć guzik w dźwigni tura (jojstiku) i dźwigni rewersu (bo jest mechaniczny). W głowie mam myśli o zrobieniu rewersu elektrycznego i sprzężenie tego ze sprzęgłem-ale to dopiero myśli i plany:)

Opublikowano

Naprwadę chylę czoła przed taką wymyślną konstrukcją :huh: Super pomysł napewo pomaga w użytkowaniu ciagnika. W moim TDD takie rozwiazanie tez by sie przydało

Opublikowano

Dziś dodałem jeszcze jedną rzecz do mojego sprzęgła. Podczas gdy silnik nie pracuje sprzęgło nie powinno działać, a u mnie działało :/ . przez to spaliły sie oporniki i ukręciła się ośka przy silniku który steruje orbitrolem. Na to znalazłem sposób:)założyłem stycznik odcinający prąd płynący do sprzęgła, który podłączyłem pod alternator. Gdy silnik pracyje stycznik zwiera i prąd płynie do sterowania sprzęgła:) (Wiem że takie coś jest w MF od sterowania EHR)

Zapraszam do oglądania moich usprawnień :

1. http://www.agrofoto.pl/forum/Sprzeglo-elek...image50281.html

2. http://www.agrofoto.pl/forum/Elektryczny-d...image47391.html

3. http://www.agrofoto.pl/forum/Sprzeglo-hydr...image16036.html

http://www.agrofoto.pl/forum/Sprzeglo-hydr...image16037.html

4. http://www.agrofoto.pl/forum/Wzmocniony-po...image15474.html

http://www.agrofoto.pl/forum/Podnosnik-w-F...image15461.html

5. http://www.agrofoto.pl/forum/wzmocniona-rama-image15579.html

Opublikowano

Ale powoli, czyli jak ciagnik gasisz to zostawiasz go na luzie? A jak zostawisz na biegu to przy zgaszonym silniku nie wrzucisz na luz??

A dlaczego sprzegło działało, przeciez powinno nie działać po rozłaczeniu go przez jeden z wyłaczników krańcowych??

Opublikowano

Masz chłopie łeb <_< Napisz gdzieś o wszystkich udoskonaleniach bo to normalnie się w głowie nie mieści <_< Gratuluję, no i życzę więcej pomysłów i udoskonaleń :lol:

Opublikowano
Ale powoli, czyli jak ciagnik gasisz to zostawiasz go na luzie? A jak zostawisz na biegu to przy zgaszonym silniku nie wrzucisz na luz??

A dlaczego sprzegło działało, przeciez powinno nie działać po rozłaczeniu go przez jeden z wyłaczników krańcowych??

jak gasze ciągnik to moge zostawić go na luzie i na biegu to nie ma znaczenia. sprzęgło elektrohydrauliczne jest tylko dodatkowym usprawnieniem aby pracowało się w lepszym komforcie (w Valtrze to załanczanie sprzęgła przyciskiem nazywa się HiShift) a orginalny pedał sprzęgła działa normalnie i mogę go wcisnąć ZAWSZE.

To prawda sprzęgło rozłączają krańcówki ale co w przypadku gdy sprzęgło nie cofnęło się do końca tak że krańcówka rozłączyła a my zgasimy silnik?- wtedy prąd nadal płynie do silnika który steruje orbitrolem aby siłownik się cofnął, silnik nie pracuje nie ma ciśnienia oleju orbitrol ma ciężko wtedy palą się oporniki i ukręca się ośka silnika :lol: Innym przypadek: Sprzęgło wróciło, gasimy silnik a potem przez przypadek wciskamy guzik sprzęgła-wtedy prąd płynie do silnika i znów może się coś popsuć :)

Teraz gdy zamontowałem stycznik sprzężony z alternatorem odcinający prąd problem mam rozwiązany <_<

 

Masz chłopie łeb <_< Napisz gdzieś o wszystkich udoskonaleniach bo to normalnie się w głowie nie mieści B) Gratuluję, no i życzę więcej pomysłów i udoskonaleń :lol:

 

DZIĘKI :) Też o tym myślę, no ale gdzie o tym napisać... :lol:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez fliegl
      Jaki jest kod RAL lub nazwa tego koloru?
       



    • Przez aniszek1
      Witam,
      Ponieważ po przeczytaniu tu na forum kilku obszernych tematów o malowaniu w tej chwili więcej nie wiem niż wiem, dlatego pozwoliłem sobie założyć ten wątek aby dowiedzieć się co jak i czym malować aby było dobrze
       
      Mam kilka sprzętów do pomalowania mianowicie:
      1: stare pługi -stan: farba oryginalna z odpryskami zadrapaniami i rdzą.
      2: sanki do bel, kulek,  - stan: sama stal bez żadnego podkładu ani farby w tej chwili cała pokryta rdzą.
      3: nowa dwukółka dopiero co pospawana - stan: stal nowa hutnicza ze składu więc gdzie nie gdzie trochę nalotu rdzy - zwłaszcza na belkach stalowych.
       
      Jakie efekty chce osiągnąć:
      - zabezpieczyć i odnowić maszyny aby nie rdzewiały,
      - farba na maszynach nie wyblakła za 2 lata. Maszyny będą pracowały w różnych warunkach deszcz, słońce, mróz
      - nie dało się tak łatwo sprzętów uszkodzić, zadrapać, porysować etc.. Wiadomo są to sprzęty rolnicze nie samochód wiec nikt nie będzie na nie dmuchał i chuchał.
       
      No i teraz od początku:
      To że trzeba oczyścić materiał ze rdzy i starych odprysków farby (czy cała farbę zdzierać?), potem odpylić i odtłuścić benzyną ekstrakcyjną to to wiem. Dalej nie wiem jaki podkład użyć? PROTECT 360 - PODKŁAD EPOKSYDOWY ANTYKOROZYJNY, Unikor C, Urekor S Podkład Antykorozyjny śnieżki?  coś innego? - w żadnym ze sprzętów nie uda mi się w 100 % pozbyć rdzy czy to w zakamarkach czy innych miejscach trudno dostępnych. Piaskowanie odpada. Więc z tego co się orientuje inne podkłady odpadają.
      Dalej czy jak już podkład wyschnie to go mam zmatowić papierem? nakładać jeszcze inny podkład? chciałbym użyć farby poliuretanowej, bo z tego co się orientuje jest  najlepsza do maszyn, ciężko ją uszkodzić i takie tam . Tylko że jest jedno ale, na stronach producentów unikor-u urekor-u (swoją drogą to czym się te dwa podkłady różnią?)  nigdzie nie jest wyszczególnione że można na nie kłaść farbę poliuretanową. więc jak to jest?

      Więc podsumowawszy gdyby ktoś mądry mógł napisać co i jak zrobić aby było dobrze i dlaczego akurat tą farbę czy podkład użyć a nie inny  to był bym ogromnie wdzięczny.
    • Przez patrykrolnik11
      Witam,mam problem .Rozcieńczam farbę chlorokauczukową podczas malowania, i gdy dużo dodam farbę to farba spływa. Jeśli doleję mało  robi się pajęczynka. Proszę o pomoc !
    • Przez sandrii
      Witam czy da się jakoś przerobić ten siewnik konny na siewnik do kukurydzy czytałam stare wpisy ale żeby dopytać co i jak stworze nowy wpis 
      i dokładnie co to jest ten górny wysiew?
    • Przez ursucolo1214
      Witam, ja zapytaniem czy da się przerobić Tur 1 na 3A z siłownikiem od cyklopa.

      Tur ten będzie pracował przy Ursusie c330. chcę już zlikwidować linkę z tego tura na rzecz właśnie tego siłownika 

      i też mam tutaj drugie zapytanie jaki by był najlepszy rozdzielacz dwusekcyjny do tego 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v