Balzak

Którego MF uważacie za najmniej awaryjnego ?

Polecane posty

mirasek    13

MF 255 ;) prosty w budowie, mało co tam można zepsuć, silnik bardzo ekonomiczny i trwały (nie wiem skąd czasem niepochlebne opinie o nim :lol: ). U mnie służy już ponad 20 lat.

 

MF 4255 - w fazie testów ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zuras    1

mf 255 jest bardzo mało awaryjny średno raz coś się do roklu zepsuje przynajmiej u mie a pracuje najwięcej

w kombajnie buraczanym dostaje w pi............

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotras    2

Mam MF 6290 2003r. i jak na razie nie narzekam. Mam również 3512 następca 255 którego również miałem musze przyznać że 255 był lepszy niż 3512. 255 był wersją eksportową składany jeszcze w anglii. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wersja z Angli jest dużo lepsza od naszych.Znam kika osób które Angielskie zakupiły mają ponad 20lat i sie nie psują do silnika nie zaglądali jeszcze. :lol:


Podziwiać należy wielkie czyny, a nie wielkie słowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75
MF 255 :lol: prosty w budowie, mało co tam można zepsuć, silnik bardzo ekonomiczny i trwały (nie wiem skąd czasem niepochlebne opinie o nim :D ). U mnie służy już ponad 20 lat.

 

Pewnie że mf 255 to najlepsze co ursus dokonał dla polskiego rolnictwa, a te wszystkie niepochlebne opinie to nei wina ursusa ale polskiej mentalności chłopa który to sam wie najlepiej bo po co do instrukcji obsługi zaglądać a jakby co to "Pan Janek" za flache zładuje (ojciec też takich janków się radził to więcej było nerwów niż efektów bo w całej gminie na początku nikt nie potrafił odblokować skrzyni biegów czy odpowietrzyć pompy paliwowej, z właścicieli mf-a 255 i podobnych wiem że te ciągniki rypały jako jedyny ciągnik na 20-50ha przez długie lata a dopiero po wejsciu do uni przechodziły na zasłużoną emeryturę jak coś nowego w gospodarstwie sie pojawiało.

Ojciec sam przyznaje ze to co się zepsuło w mf to tylko z jego winy, przegrzany silnik- bo nie chciało się płynu kupic, zerwane sprzęgło na nitach od szrapania zeby gnuj spadł z ładowacza czy po 20 latach rozwalony kosz satelit (ciągnik bardzo dużo pracował na biegach terenowych) to chyba nie świadczy źle o ciągniku, dla porównania c 330 tach chwalona za bezawaryjność moim zdaniem jest z gorszej jakości materiałów i szybciej się zużywa, a rozwiązania techniczne jak chamulce sprzęgło czy układ kierowniczy są mniej trwałe chociaż masywniejsze.

co do innych mf-ów od 2 mcy mam za płotem mf 575 z 85r ale ciągnik już swoje chyba wypracował :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emilchaja    24

Witam. Też posiadam MF 255 z 85 roku pracuje na 12ha i nie miałem z nim żadnych problemów, jeżeli się o ten ciągniczek trochę zadba (wymiana oleju w terminie, filtru paliwa i oczywiscie ON z CPN-u a nie jakieś bełty) to maszyna nie do zdarcia, do tego umiarkowany apetyt na paliwo, zwrotny i jeszcze jedna rzecz ustawienie reakcji szybkości podnośnika super sprawa szczególnie podczas pracy z siewnikiem zbożowym. :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lelo    0

ja mam mf 5425 i to jest bez awaryjny ciagnik czego nie moge powiedziec o 4270

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter    46

@lelo to chociaż powiedz co dolega 4270 :P z którego roku masz 5425, ile mth, jaka skrzynia???


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lelo    0

w 4270 raz poszla cala skrzynia i po remoncie juz tak nie chodzi jak przed,a ostatnio na wale sciela sie zawleczka od tulei i rozlączylo przedni naped a zawleczka byla żle zalozona w fabryce.Ten 5425 ma 1500mth i ta skrzynie 16/16

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter    46

@lelo skoro 4270 nie był zbyt udany to dlaczego kupiłeś 5425???rozumie, że w 5425 masz speedshift, jaki masz w nim rewers???ile mniej więcej pali i ogólnie jak go oceniasz :P


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lexion430    0

moim zdaniem wszystkie MF-y są mało awaryjne i zależy też od szoferów jak ich używają


człowiek z zapałem na przyszłość gospodarowania wielkoobszarowego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lelo    0

zanim kupilismy 5425 to 4270 jeszcze sie nie psul ale nie wszystkie tryby polecialy.W 5425 mam mechaniczny rewers,pracuje z turem(troche żle ze ma ten rewers mechaniczny do tura) jak go nam przywieźli odrazu podczepiliśmy 4skibowy plug kukurydziany i po gnojeniu oral to szedl jak by mial 110km nawet przedstawiciel korbanka sie dziwil ze tak ladnie chodzi ale od tamtej pory nie zakladamy pluga bo drugim orzemy.Na spalanie nie mozna narzekac ale dokladnie mie mieżyliśmy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdynad    6

Ja mam dwa 235 i 690. 235 mam prawie 13 lat ale w cześniej był w skaerze to on galancie przeżył ani razu nie było przy nim grzebane teraz dopiero podnośik zaczoł szwakować ale wystarczy wyregulować i bedzie git. a 690 mam z holandii i jest u mnie dopiero 1 rok nic się w nim nie psuło na razie a by tak dalej. polecam oby dwa chociasz wszystkie MF są wspaniałe ;)


MF-235

Ursus-4514
MF-690

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farciarz147    0

z tych starszych to chyba 255 a z nowych to nie wiem czy jest jakiś bardziej bezawaryjny od drugiego zależy na jaki wypust sie trafi. Podam przykład z mojego otoczenia ja i mój znjaomy kupiliśmy takie same massey'e 185KM mój z małymi przygodami chodzi bez większych problemów, natomiast mój znajm=omy ma chyba już cały ciągnik wymieniony i jedyne co się nie popsuło to radio


John Deere Green

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
banan575    104

apropo tematu to odpowiem zartobliwie najmniej awaryjne albo nawet bezawaryjne to sa te co w muzeum stoja.


Najwyzsza Izba Kontroli

Centralne Biuro Sledcze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luckywasak    15

Ja użytkuję 698T od 4 sezonów (rocznik '85) i jak do tej pory zmieniona była tylko tarcza sprzęgłowa (oryginał Ursusa, cena ok 85 zł), rozpołowienie ciągnika zajmuje ok 2 godziny, składanie niewiele dłużej (4 przewody orbitrolu, 2 przewody nagrzewnicy, kostka kabli i kable do rozrusznika, wałek od przedniego napędu - dosłownie 2 śrubki do odkręcenia i śruby przy bloku). Poza tym żadnych problemów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Chota    12

Możesz jakos uzasadnic to? Jakie masz doswiadczenia z tymi ciagnikami? Moge sobie napisac ze nie polecam zadnego JD i co z tego?


URSUS-Moc i Potęga
IHC-Jeszcze więcej mocy!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luckywasak    15

beny28 rozumiem że miałeś styczność z każdym modelem MF i wszystkie w jakiś sposób były kiepskie??

Jakbyś mógł podać chociaż kilka przykładów - na różnych modelach - co jest nie tak...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akaku    79

Mf 3095 115 km z skrzynią Dynashift 45 km/h jak na razie bezawaryjny jest


Case <3

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez kamilb1996
      Witam, mam pytanie do posiadaczy Massey Ferguson 29xp. Po odpaleniu załącza się unicontrol i zaczyna piszczeć. Świeca się wtedy 2 błędy w górnym rzędzie druga i trzecia kontrolka od lewej. Odlicza od 20 i po 20 sekundach gaśnie. Czytałem coś w tym temacie i niby że to kontrolka od ciśnienia oleju hydraulicznego. W którym miejscu znajdę czujnik? Jeden jest w zbiorniku oleju a myślę że musi być jakiś drugi? Ewentualnie czy posiada ktoś instrukcje obsługi w pdf ? Myślę ze tam też mógłbym coś znaleźć . Z góry dziękuję za odpowiedzi.
    • Przez Robert452
      Witam, czy roztaczał ktoś kiedyś kule od cięgła i czy się da to zrobić, albo czy wiecie czy są może kule które mają  w środku 52mm od kat.4 a na zewnątrz 64mm od kat.3.
    • Przez Michalekk
      Witam mam taki problem ponieważ mój MF 255 ciągle się zakleszcza gdy pociągnę za lewarek do góry kupiłem już sprężynę do lewarka ale nie wiem czy do jej wymiany muszę odkręcić całą pokrywę czy tylko sam lewarek 
    • Przez calverdu
      Witam. Posiadam traktor MF 5435 od nowości z 2010 roku. Problem zaczął się na wiosnę 2020, podczas siewów kukurydzy. Ciągnik podczas zimnych poranków nie chcę jeździć/zmieniać kierunku jazdy/w trakcie jazdy rozłącza się układ jezdny. Występowało to tylko rankami po czym przestawało i ciągnik całe dnie pracował bezawaryjnie. W lato problem w ogóle nie występował z racji wysokich temperatur w ciągu całego dnia. Przyszła jesień, zimne noce i poranki - problem powrócił. Traktor potrafi ruszyć po czym po chwili przestaje jechać i trzeba czekać... Czasami moment, czasem 5-10 minut i tak w kółko. Jest to bardzo uciążliwe, ponieważ ciągnik pracuje z turem... Wyświetlają się komunikaty na skrzyni biegów ( migająca 1 i 4). Może ktoś miał podobny problem i wie jak go rozwiązać ? 
    • Przez BenQ
      Witam . Oryginalne wspomaganie w mf 255 
      Jest straszny luz na kierownicy mimo tego że jest wymieniony nowy wałek w kolumnie z nowymi kulkami….dalej jest luz dość duży 
      wspomaganie jest na jakimś serwomechanizmie i też późno siłowniki reagują na ruch kierownicą . Na zaworze jest jakaś regulacja ? 

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj