Skocz do zawartości
groszek

145.14 lub 133.14 pomóżcie!!!!

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
groszek    0

Witam.

Zastanawiam się nad kupnem Ciągnika marki renault chodzi mi o 145.14 lub ewentualnie o 133.14 oglądałem juz oferty w internecie i taki ciągnik mogę kupić za 30-35 tys.

Napiszcie mi na co powinienem zwrócić uwagę kupując ten ciągnik, co się często psuje, co moze byc uszkodzone itp. Niemiałem nigdy doczynienia z Ciągnikami marki renault więc prosze o pomoc z waszej strony. Jakie są wasze doświadczenia z Tymi ciągnikami i czy ktos korzystał z serwisu ?? czy części są dostępne i jakie ceny wchodzą w gre? z Góry dzieki za pomoc.

PS. Jeśli macie jakies fajne oferty dajcie linka

Dzieki pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    259

Jak w przypadku każdego używanego ciągnika powienieś sprawdzić działanie wszystkich podzespołów:

- silnik- łatwość odpalania, dymienie, wycieki

- skrzynia- działanie wszystkich biegów [i półbiegów], działanie sprzęgła

- hydraulika- najlepiej sprawdzać jak ciągnik jest zimny i jak jest rozgrzany

- układ wspomagania i układ hamulcowy [chyba wiesz jak to powinno działać ;) ]

- sprawność instalacji elektrycznej

- stan opon

- ew. rzeczy do naprawy warto przejrzeć i popytać o części

 

Jeżeli już kupisz ciągnik, to wymień wszystkie oleje i filtry...

Może troche kasy to będzie kosztować, ale nie ma co oszczędzać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adik_ziel    3

Podobno z tymi częściami do Renault jest problem ale jak gadałem z gościem który miał Renówke chyba 125km to mówił że z częściami jest trudniej ale rzadko sie psuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Kamyk514    0

Z częściami to różnie ale w pobliskich sklepach na pewno nie dostanie znajomy ojca ma Renault mały ciągnik ok 60km to po każdą cześć jeździ do sklepu gdzie ją kupił ogólnie ciągnik przez pierwsze 4 lata sprawował się idealnie ale potem zaczęły się drobne schody

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karpik9    0

U mnie we wsi jest 6 renówek w tym 145,14 i nie słyszałem żeby nażekano na ich awaryjność, jedynie ten 145,14 miał problemy z tarczą sprzęgłową ale to z winy porysowanej tarczy dociskowej która jest już wymieniona.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemo75    1

Czasem zdarzają sie wycieki na wałku WOM, dolnych czopach podnosnika. Sprawdź jak wygląda mocowanie przedniego mostu, są tam mosiężne tulejki i jeśli nie były w porę wymienione trzeba wymienić lub naprawić ucho-wspornik. Czasami psuje się pompa hydrauliczna ale raczej wynika to z zaniedbań poprzedniego użytkownika. Sprawdź jak działa podnośnik-czy się nie opuszcza samoczynnie. Najlepiej nie kupować ciągnika, który ma lub miał ładowacz czołowy.Po zakupie wymień olej jak i filtry-dobry jakościowo np. Fuchs, zarówno w silniku jak i w hydraulice. Hydraulika ma 2 lub 3 filtry w tym jeden przepływowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
groszek    0

No wiadomo jak to w używanym ciągniku. A powiedzcie jeszcze jak z tymi częściami oczywiście wiem ze niebędą one dostępne w mojej wsi heh mam juz zagraniczne ciągniki (same explorer ) po częsci musze jezdzic jakies 20km no i nie przeraza mnie to wymieniałem juz całe sprzęgło no wiadomo troche droższe niz do ursusa ale jakoś poszło. A jak jest z Tymi częsciami do renault moze gdzies w internecie są dostępne (filtry, paski , jakieś tulejki) gdzie to dostac?? ktos wymieniał??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vektor    8

bo zastanawiam się nad sprzedażą ursusa 1614 i kupnem renaulta 133-14 i bym przerzucił ładowacz sipmy T-426 tylko by trzeba było adaptacje o to chodzi aby był duży i długo nie trzeba balastu i jest wszystko mocne w nim. Ale przedni most mocowany na tulejkach mosiężnych ile kosztuje ich wymiana ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
prolnik    1

Jak chcesz 6, to kup 110-54 (100km) (nowsza maska, produkowany od 90r.). Sam porównaj dane. Średnica zrobiona przez ciągnik na 4x4.

 

110-14 zrobi 11,9m

110-54 zrobi 10m

 

A bez włączania przodu pewnie z 1,1m mniej, więc widzisz co jest bardziej zwrotne. Może ci się uda wytrzasnąć 110-54 za dobrą cenę, niezajeżdżonego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FISH    0

Z częściami nie ma dużego problemu, bo ma silnik MWM, a części do niego jest dostępne powszechnie. Sam właśnie dziś zamówiłem pompę wodną w sklepie internetowym.

Renault do tura chyba nie jest najszczęśliwszym wyborem. Trochę ten promień skrętu duży nawet w modelach 103-XX w porównaniu np. z NH. Ale to oczywiście inna kategoria cenowa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vektor    8

@FISH jaki model masz tego renaulta i jak ci się spisuje? ile taka pompa wodna kosztuje do takiego ? zalety, wady ,konfort jazdy ? i ile masz mth ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
prolnik    1

Ja prześwietliłem fisha :D Ma 103-54 http://www.agrofoto.pl/forum/Renault-103-54-t8248.html

 

Powiem tak. W okolicy jest jeden człowiek, który ma 110-54 (rocznik mi nieznany). I smiało powiedzieć można, że ciągnik jest cały czas w pracy. Nic się nie psuje, a jak to rzadko. Z częściami juz nie taki problem, bo zamówić możesz przez internet. Może i w pobliskim sklepie będą mieli do MWM? Prawda są droższe od ursusa, zetora. Zalety to, że mało się psuje, silnik mocny i ekonomiczny, i żywotny, nawet niezły komfort jak na te lata. Bardzo mocny podnośnik.

Do wad możemy zaliczyć to, że nie wszystkie mają skrzynię 40 km/h, czasem łamiący się tłumnik. Niektórzy usztywniają go drutem. Niełatwo jest znaleźć niezajeżdżonego z zachodu. Niektóre stamtąd mają po kilkanaście tysięcy mth! Ale straszył nie będę... Co do jazdy... w porównaniu z c360 to niebo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FISH    0

Prolnik Sherlocku.... :D Wszystko się zgadza.

Co do awaryjności to pisałem o poważnym defekcie w innym temacie subforum o renault także łatwo możesz znaleźć. Sprzęgło też do podciągnięcia, ale ciągnik pracuje z turem, więc nie ma się co dziwić szczególnie, że ma sporo najechane (9tys). Poza tym wszystko działa bardzo dobrze, co świadczy o trwałości i niezawodności.

Komfort pracy na 5+. Cicho, przyjemnie... podobno tylko case oferuje podobny komfort (w ciągnikach o porównywalnym roczniku i mocy).

Na pewno plusem jest też duży uciąg ze względu na masę.

Pompa coś koło 250PLN w www.grene.pl. Wymiana zajęła 15 minut.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez mieszko12k
      Witam. Ile jest filtrów paliwa w Renault 103 14 ? Gdzie się znajdują? Jak wyglądają? Może ktoś wie, jakie ceny, jakie zamienniki czy cuś  : D
    • Przez pawelozim
      Witam wszystkich zakupiłem Reno 75-14 z 87r. i potrzebuje kilku porad a mianowicie; Jaki olej do silnika, skrzyni biegów no i przede wszystkim ile, jakie filtry, ile płynu do chłodnicy i jaki, co smarować i kiedy, dalej do czego służy pedał pomiędzy pedałami sprzęgła a hamulca czy to blokada czy co bo nigdzie jej nie widzę, i co to jest za linka z tyłu po prawej stronie na dole za wajchami od podnośnika i do czego służy, a i jeszcze jedno na desce rozdzielczej jest przełącznik tak jakby baków paliwa ale jest jeden bak po co to i koło niego po prawej pod przykrywką coś co można przekręcić śrubokrętem co to jest, a iczy są tam jakieś świece żarowe czy płomieniowa.
      Na razie tyle co bym chciał wiedzieć jak mi się coś przypomni to znowu zapytam.
      A może ktoś wie gdzie kupić katalog lub instrukcje albo skąd pobrać z internetu.
      Z góry dziękuje i pozdrawiam Paweł.
    • Przez janosik32
      Panowie Zmieniał ktoś w/w synchronizator? Który to jego numer; bo na tym wałku kilka ich jest? Zmienia się jeden (ten mosiężny) czy razem z tym drugim, takim bezzębnym, w parze?

      Jak mniemam jest to numer 7.
      7700038182 ?
    • Przez lukas96
      Witam. Mam problem z renault 103.54 z skrzynią 24/8 a mianowicie podczas zmiany półbiegów następuje szarpnięcie. Znajomy mechanik powymieniał wszystkie filtry,olej i wyregulował na skrzyni ale problem nie ustąpił. Spowodowane jest to prawdopodobnie złą kalibracją skrzyni( to co się kalibruje przez komputer). Czy znacie kogoś kto to robi w okolicach Łańcuta. 
    • Przez Michal673
      Cześć.
      Mam problem z ciągnikiem polegający na tym,że:
      Gdy ciągnik jest zgaszony bezproblemowo mogę wbić każdy bieg i tak samo działa przełączanie żółw/zając.
      Natomiast gdy ciągnik jest odpalony dźwignią zmiany biegów mogę tylko wrzucić 3 i 4 bieg. Chodzi o to, że dźwignią mogę poruszać tylko do przodu i do tyłu, a nie mogę przesunąć dźwigni w lewo w celu wbicia 1 i 2 biegu i równocześnie nie mogę przesunąć dźwigni w prawo żeby zmienić zakres żółw/zając. Rewers jak i półbiegi działa.
      Jeśli mieliście podobny problem to proszę o pomoc.
×