Skocz do zawartości

DF agrotron 4.95 - brak przedniego napędu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam posiadam ciągnik DF 4.95 i problem mam taki że nie działa przedni napęd. Sprawdziłem elektrykę do elektrozaworu dochodzi napięcie, elektrozawór też działa, po podniesieniu przodu i na zgaszonym ciągniku koła dają się kręcić więc prawdopodobnie ślizga się napęd na tarczkach i mam takie pytanie czy trzeba ciągnik rozkręcać na pół żeby do tego się dostać, czy może być to inna przyczyna niż tarczki, np jakaś regulacja taśmy wyhamowania, ogólnie jak działa mechanizm przedniego napędu w tych ciągnikach, czy wygląda to tak jak w C 385 przy żółw-zając

Opublikowano

rozsypalo sie Wam sprzeglo 4wd<sciete tarczki w koszu 4wd> ale najpierw czepil bym sie muf na wale kardana czy nie sa sciete frezy. zasada jest taka ze "jezeli jest prad na elektrozaworze to nie ma napedu(cisnienie rozpina naped) natomiast jezeli nie ma pradu to jest naped.  Nie raz jak zawor elektrozaworu "stoi" bo jest zaciety przez jakis opilek tez nie bedzie napedu bo jest zablokowany a cewka nie da rady sciagnac go do pozycji pracy.  radzilbym wam zebyscie sprawdzili mufy  jezeli po podniesieniu mostu kreca sie kola a wal napedowy stoi macie odpowiedz , jezeli krecicie a wal napedowy sie kreci zwrocic uwage na druga mufe przed wejsciem do przystawki ..... czy stalo sie to raptownie czy postepowalo?  pozdr Kamil Fendagro

Opublikowano

Witam, miałem dziś trochę czasu żeby przeanalizować ten temat i kilka rzeczy sprawdzić. Do elektrozaworu napięcie dochodzi i elektrozawór działa, a jak go wykręciłem to widać było że po włączeniu go w środku coś się przestawia (ale bardzo mały ruch). podniosłem przód i na krzyżakach wygląda dobrze, kręcąc kołami kręci się wał, jak miałem podniesiony przód złapałem rolhakiem wał i kręciłem to na zgaszonym (czyli napęd załączony) dało się kręcić wałem, a jak się domyślam nie powinno się dać przekręcić, na odpalonym i wyłączonym napędzie, wałem kręciło się znacznie lżej. Czyli jak się domyślam będą to tarczki od napędu,Czy jest możliwość że np przez elektrozawór przechodzi za mało oleju i nie dociska tarczek?A jeśli to tarczki to nie ma do tego jakiegoś dostępu tylko rozpołowienie ciągnika? Jeśli ktoś się orientuje to jaki koszt może być takich tarczek i roboty?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez hiper81
      mam problem z prawidłowym pomiarem temperatury oleju w silniku. Wskaźnik się ustawił na MAX... wymieniłem czujnik, i mam wrażenie że odczyty nie są prawidłowe bo dość szybko licznik zaczyna wskazywać maksymalną temperaturę. Szukam przyczyny dalej... 
      Rezystancja czujnika rozpoczyna się na pokojowej temperaturze od ok 1,8 kOhm i leci w "dół" w miarę ogrzewania czujnika. 
      Czujnik uszkodzony ma rezystancje w temperaturze pokojowej ok 7,5 kOhm - zakładam że uległ uszkodzeniu skoro nowy ma niższą. 
      ALE.. 
      w liczniku wymieniałem również żarówkę od kontrolki i musiałem go zdemontować i otworzyć - na jego płytce jest przełącznik nie dostępny bez rozebrania - ale nie ma opisu od czego on jest - to jest jedyny przełącznik na tej płytce elektronicznej licznika. 
      Macie może wiedzę co to? 
       
      Nie zrobiłem zdjęcia - ale rozbiorę ponownie i zrobię fotkę, na ten moment pokazuje tylko jaki to typ licznika (znalazłem w necie wygląd) - ale mój ma "nie cyfrowy" wskaźnik motogodzin reszta wygląda tak samo. 
      https://pl.aliexpress.com/item/1005004460813453.html
       
       
       
       
       
       
    • Przez asus921
      Witam.
      Co moze byc przyczyna wycia hydrauliki? Swieci sie kontrolka od hydrauliki i wyje. Podnosnik dziala normalnie. Jak deliktnie nacisne na sekcje to wycie ustepuje, jak cofne dzwignie to wyje. Olej dolalem, bo bylo malo, ale podnosnik i wyjscia hydrauliczne dzialaja normalnie tylko na luzie cos wyje jakby sie jakis zawor zacial?
      Ciagnik nie uzywany 2 lata, potrzebny teraz na kilka godzin do podciagania przyczep. Stal i sie zepsul xD.
    • Przez daizor
      Tak jak w temacie kompletna serwisów-ka w języku angielskim.
       
      Instrukcja do pobrania :
      http://www.wrzucaj.com/518069
       
      Proszę o wciśnięcie "głosuj na post do góry"
      W sprawie hasła do archiwum pisać na PW
    • Przez arty
      Jak prawidłowo używać tzw sprzęgło pięciominutowe WOM w ciągniku Deutz/Same/lamborghini?

      Mam z lewej strony dźwignie z pozycjami - Wałek WOM zależny od prędkości jazdy/luz/wałek zależny od obrotów silnika.
      Aby przełączyć dźwignię z luzu na zależne od prędkości jazdy mogę to zrobić przy pracującym silniku - nic nie zgrzyta - aby przełączyć z luzu na zależne od obrotów murze zgasić silnik bo w przeciwnym razie jest zgrzyt.... (sprzegło pieciominutowe cały czas wyłączone). Aby wałek zaczął się obracać muszę jeszcze przekręcić elektryczny przełącznik....  -nie znam sie na tym ale to chyba to sprzęgło pięciominutowe.... - tym też wyłanczam WOM np na nawrotach...
      Gdzieś słyszałem ze  aby nie zużywało się jakieś tam łożysko powinno sie po skończonej pracy z WOM wyłączyć sprzegło pieciominutowe - właczyć luz na dzwigni i następnie sprzegło pieciominutowe znow przelaczyc na pozycję załączone tak jak w trakcie pracy WOM. Nie wiem czy ta instrukcja dotyczy konkretnej marki czy w ciagnikach SDF też powinno sie tak robić???
    • Przez tomek3105
      witam mam problem z ciagnikiem lamborghini premium 1060 
      mianowicie problem polega na tym że ciezko wrzucic bieg roboczy szybkie wolne każdą serię jak przerzucę na jadę do przodu to jest troszkę ciszej tak samo do tyłu na luzie na rozłączonej skrzyni jest najciszej jest to wersja bez połbiegów
      pompa hydrauliczna nowa
      nie wiem już czego się złapać
      kalibracja zrobiona 
      tarczki sprzęglowe zrobione 
      brak błędów na komputerze
      jest taki objaw e stuka po lewej stronie skrzyni przy silniku na wysokości jak kończy się kosz sprzęgłowy ale w samym koszu nie  było nic uszkodzone poszły nowe uszczelniacze  nie wiem co jest 
      już dużo kasy włożone i nie wiadomo o co chodzi 
      proszę o pomoc 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v