Skocz do zawartości

Ursus C-330- Chodzi na jeden cylinder przy zimnym silniku


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

Problem jest praktycznie od dawna ale to olewałem

Ogólnie to ciagnik ciezko pali chmura białego dymu jak juz złapie to dopuki sie troche nie zagrzeje to na jeden gar szczególnie na niskich obrotach jak sie przegazuje to ok a im zimniej tym gorzej

Remont kapitalny ok 6lat temu rocznie ok 200mth ale nie widział orki ani ciężkiej roboty zawory ok pompa ok a przyczyny nie widac w sumie mozna tak robic bo mi to nie przeszkadza ale czy to nie wykonczy silnika jest dosc mocny nie pluje olejem i go tez nie bierze

 

A jeszcze napisze w temacie kupiłem zetora z UK 7045 nie wiem jaki ma przebieg ale oleju nie bierze i wcale nie kopci co mnie martwi bo za to ciezko zapala wydaje mi sie dostaje za mało paliwa albo zapłon żle ustawiony

A drugi problem to ze w zakresie od 1300-1700obr silnik dostaje sporych drgan ale nic w nim nie puka pracuje cicho co to moze byc????????

pozdr

Opublikowano

ciekawa koncepcja ale jak to mozliwe

wyrobione krzywki czy łozyskowanie a czy przez ten wałek może gubic cisnienie

moze w c-330 mam tez problem z wałkiem bo od nowosci chyba nie był wymieniany a rocznik to jest 75

pozdr

Opublikowano

no dokładnie jak ciepły to ok chyba nie ma roznicy w kompresji bo by było śłychac jak rozrusznik ma lzej momentami

wtrysk wymieniony i sprawdzony nawet przełozny z drugiego cylindra

pozdr

Opublikowano

moja c330 też tak miała jak długo stała i była zimna paliła na jeden gar, sprawdz czy ciśnienie jest równe na oba wtryski poprostu na pracującym na wolnych obortach silniku potrzymaj raz jeden raz drugi przewód od pompy do wtrysku, jeśli poczujesz ze jeden mocniej pulsuje tzn że ciśnienie jest nierówne,

Opublikowano
ciekawa koncepcja ale jak to mozliwe

wyrobione krzywki czy łozyskowanie a czy przez ten wałek może gubic cisnienie

moze w c-330 mam tez problem z wałkiem bo od nowosci chyba nie był wymieniany a rocznik to jest 75

pozdr

Jest taka możliwość jeśli wałek rozrządu na łożyskowaniu ma duże luzy może uciekać ciśnienie ;)

Opublikowano

pompa była robiona nie sprawdzana była tylko kompresja

jak moze byc woda w oleju skoro jest czysty?????

Opublikowano

nom kompresje musze sprawdzic ale ze leci woda to nie ma opcji bo nie ubywa i do tego kopci na biało jak sie zapala jak zapali to dymi tylko na czarna

pozdr

Opublikowano

nom kompresje musze sprawdzic chociaz jak rozrusznik kreci to nie słychac jak by miał lzej kiedy spęrza w tym felernym garku ale ze leci woda to nie ma opcji bo nie ubywa i do tego kopci na biało jak sie zapala jak zapali to dymi tylko na czarna

pozdr

Opublikowano
Popieram Ferdka07

A co do białego dymu to ewidentnie woda przecieka do oleju. Kolega tak miał, wymienił uszczelki i panewki

 

woda jak przecieka do oleju to robi się kasza w misie i może się zatrzeć na wale a jakim cudem może to wpływać na kolor dymu przeciez olej z misy nie jest spalany to jakaś nowa teoria. A co do wałka rozrządu to może tracić odromną ilość ciśnienia bo tak samo jak wał korbowy jest smarowany ciśnieniem i naturalną rzeczą jest że się z biegiem czasu metal wyciera się i ciśnienie ucieka a kolega mówił że jest to 75 rok i jak troche pracował to jest wytarty po wymianie wałka powróci parę koników z emerytury i będzie silniejszy gdzyż na startych krzywkach zawory nie otwierają się całkowicie i zaciąga za mało powietrza i przy wydechu może nie odbierać wszystkich spalin z komory z tego wniosek spalanie jest nie prawidłowe ciągnik jest słaby pali więcej i dostaje większych drgań z czasem

Opublikowano

Drgania i cis oleju to dotycza akurak zetora 7045 tam jest słabe cisnienie i słabo zapala

W C-330 wałek nie był wymieniany ale cos jest ok

pozdr

Opublikowano
Drgania i cis oleju to dotycza akurak zetora 7045 tam jest słabe cisnienie i słabo zapala

W C-330 wałek nie był wymieniany ale cos jest ok

pozdr

Zmień panewki w zetorku i sprawdż mocowanie przeciwwagi na wale, ciśnienie oleju wróci. Co do słabego palenia, to może pierścienie stoją, nie ma przedmuchów z odmy?

Opublikowano

jak tu było na wstępie ciapek jest tylko na podjazdy tak jak mój, proponuje od czasu do czasu zaczepić jakieś mniejsze pługi lub odkręcić skibę, lub jakis agregacik i tak przegonić konkretnie ciapka ze 4 - 6 godz żeby poczuł sie jak [rawdziwy ciągnik, potem problemu z mułowatością odpalaniem na jeden gar mijają a ciągnik pracuje równiej i jest jakby silniejszy, bo na takich podjazdach zbiera się nagar na denkach tłoków i czasami trzeba ciągnik konkretnie przedmuchać ;)

Opublikowano

Cis na razie jest w miare bo wywalilem filtr odsrodkowy

A co do preciwwagi to chyba w zetorowskim wale sa one odlewane a nie przykrecane poprawcie mnie jak sie myle???

zreszta jest juz tak rok i nic sie nie zmienia ktos pisał ze drgania moga byc od wałka rozrzadu czy to mozliwe

ja to bym podejżewał ze drgania moze powodowac tez sprzęgło

pozdr

Opublikowano

ale chyba tamten ma 3 gary kurde jak ktos wie czy sa przykrecane to niech napisze to jak by była odkrecona to by był powazny problem

Opublikowano
ale chyba tamten ma 3 gary kurde jak ktos wie czy sa przykrecane to niech napisze to jak by była odkrecona to by był powazny problem

Jeśli masz katalog ,to w nim jest pokazane jak są mocowane i czy są. Co do ciśnienia oleju to miałem problem z zaworkiem, który jest w korpusie filtrów oleju, po ruszeniu kapiszona wróciło do normy.

Opublikowano

Mam poważny problem z moim C-330. Otóż przy porannym uruchomieniu silnik palił na jeden tłok a po jakichś 10-20 sekundach "łapał" na dwa. Zależne to było od temperatury otoczenia. Oddałem go do mechanika a tam : 1. Regeneracja pompy paliwa, 2. wymienienie końcówek wtryskiwaczy i ich ustawienie, 3. ustawienie luzów zaworowych, 4. założenie nowych uszczelek pod głowicą i pod dekiel. Po złożeniu go w całość okazało się że po odpaleniu "chodzi tylko na jeden tłok... Mechanik przestawił zapłon(ustawiony teraz jest nie na znaczkach) i ciągnik chodzi na dwa. Ale problem najważnieszy pozostał: rano odpala na jeden tłok i dopiero po chwili "łapie" na dwa... proszę o porady...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez silver1830
      Potrzebuje opini na temat silników Perkinsa euro 3 i Słowackich silników Martin disel po roku 2000 wszystko mnie interesuje awaryjność spalanie i częśći zamienne i remonty
    • Przez miśc360
      Dzień dobry,
      W c330 na 1 stopniu przełącznika grzeje świece żarowe, czy przy kręceniu rozrusznika też powinny grzać?
      Przy kręceniu u mnie grzeją, gdzie jest oryginalny przełącznik, a ciągnik z 1973. Tylko pytanie jak ma być, bo z nudów podłączyłem kontrolkę od świec żarowych i właśnie grzeje przy kręceniu, bo sprawdzałem na odprężniku bez odpalania.
      Jak jest u was?
    • Przez prezesss89
      Witam, kupiłem kiedyś pompę c360 3p po regeneracji tylko bez dekla górnego, dekiel mam już kupiony nowy i składam sobie ją w całość tylko mam pytanie jak  powinna być założona ta sprężynka? Pompa będzie zamontowana do Ursusa c360 3p. Na pompie nie mogę znaleść kodu (ewentyalnie w którym miejscu go szukać?) 

    • Przez ferdek2620
      Cześć 
      Miał ktoś problem z żółwiem zającem w Fergusonie 2620?
    • Przez Dominik07
      Witam od jakiegos czasu przybywa mi oleju w silniku co moze byc przyczyna(new holland t3040 )
      Wykluczylismy dostawanie sie paliwa bo olej nie ma zapachu ropy
      Wiec teraz sprawdzany mozliwosc oleju hydraulicznego,wymienilismy uszczelki na pompie.
      Jesli ktos ma pomysl to prosze pisac
       

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v