Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Root Admin
Opublikowano

Witam,

z racji tego, że stałem się posiadaczem zestawu uprawowo siewnego muszę dociążyć przód ciągnika - jak radzicie do tego podejsc?

Najbardziej to bym chyba chciał tylko przesunąć obciążniki które mam obecnie o jakies 0.5m lub nawet więcej do przodu.

Jak myślicie - taka "przeciw waga" wystarczy czy musze jakos inaczej dociążać przód?

 

Mile widziane różne pomysły

Pozdrawiam

YacentY

Opublikowano

Takie przesunięcie przyniesie dobre rezultaty, wraz z zwiększeniem masy ciężarków...

Można też nalać płynu do kół, co ma praktycznie same plusy, ale troche jest przy tym roboty...

Opublikowano

Witam, w planach mam dociążenie przodu w 16245. Przed fabrycznymi obciążnikami mam wyspawaną ramke z profila 15x55 ustwawionego w pionie w w odległości 40 cm przed obciążnikami. Jest przykręcony do ramy tak jak ramka do obciążników fabrycznych. Jak myślicie czy niecałe 500 kg to nie będzie za dużo dla przedniej osi i czy te profile to utrzymaja? Jutro zrobie zdjęcia i wstawie to zobaczycie jak to wygląda.

 

Zdjęcie http://img4.imageshack.us/my.php?image=ramkamr7.jpg

Opublikowano

jak jest pełny to tak :) myślałem że chodzi o profil zamknięty - u nas nazywają to "kwadrat-rura" niewiem dlaczego :) wczoraj tak sobie przypomniałem dawne czasy i obliczyłem że założone obciążenie statycznie wytrzymał by płaskownik o wymiarach 10x44 mm a na różne dynamiczne podskoki i inne trzeba jeszcze przyjąć nie mały zapas ale myślę że to powinno wytrzymać.

Opublikowano

Misie wydaje ze mocny płaskownik by był bardziej wytrzymalszy, siły zginające w płaskowniku trochę inaczej sie rozkładają, i jednak na 500kg trzeba zrobić spory zakład na ramie ciągnika kilkoma śrubami trzeba przymocować, jednak 500kg na takim ramieniu i przy podskoku wytwarza duże obciążenie

Opublikowano

U mnie też niektórzy tak mówia :) @Balzak - wydaje mi się że to właśnie ma formę płaskownika. A co do mocowania to jest zamocowane w ten sposób że (patrząc od strony obciążników) na początku ten profil jest przykręcony śrubą M20 utwardzaną a dalej jest w 3 miejscach dociskany do ramu za pomocą płytek 55x100 wyciananych z tego samego profila z przewierconymi dziurami i przykręconym też M20 utwardzanymi. Nie wiem jak to dokładniej wytłumaczyć, jak będzie taka potrzeba to cyknę dokładniejsze fotki.

Opublikowano
niewątpliwie za delikatna :) gdyby był pełny w środku to ok ale tak to szkoda zachodu na pierwszym większym podskoku obciążniki zostaną :)

Ja opcji ze jest puste w środku nawet nie brałem pod uwagę :)

 

JA bym proponował płaskownik około 15x80 Albo dołożyć do tego jeszcze jeden tak aby wyszło 30x55

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Rzepakowiec
      Czesc, przychodzę z pytaniem o wzmacniacz momentu w moim zetorze 8145. na zimnym wszystko wydaje sie być w porządku natomiast na rozgrzanym po wrzuceniu zająca ciągnik jakby lekko dostaje " kopa " ale nie dokońca i potem za chwilę sie załącza do końca. Czasem jak schodzę z obrotów to potrafi sam zrzucić na żółwia. Olej w skrzyni jest, śruba od regulacji pod schodkami rozkontrowana jakimś cudem. Mam plan ją lekko dokręcać o jakies pol obrotu i sprawdzać oczywiście na gorącym 
    • Przez Latashi
      Witam wszystkich, noszę się z zamiarem wymiany mojego Zetora 10045 na coś innego, zachodniego. Ale pojawiają się wątpliwości czy warto bo nie wiadomo co się kupi, a tu wiem co mam i co jest do naprawy ( trochę by się uzbierało, ale to w większości pierdoły, wyciek, elektryka, lakier, przedni napęd, hamulce i można by do skrzyni zajrzec bo jak się rozgrzeje to ślizga się na żołwiu) wszystko do ogarnięcia ale już trochę denerwuje że zawsze coś i nie wiadomo co jeszcze wyjdzie. Jeżeli doszło by do wymiany to na pewno byłby komfort, być może lepsze wykonanie części zamiennych i na pewno młodszy, ale tak jak mówię czy warto. Podpowiedzcie coś bo sam nie wiem co robić. Pracuje na 20 hektarach jako główny traktor z pługiem obrotowym, agregatem uprawowo siewnym i talerzowka.
    • Przez rolkam72
      Witam. 
      Posiada ktoś a może zna dobrze pod którym bezpiecznikiem co powinno być podłączone .
      Nie chodzi mi nawet o cały schemat lecz sam opis gdzie co ma być  
      Ciągnik to Zetor 10245 więc cała seria ..245 
      Zdjęcie bezpieczników poniżej .
      Tak dla pewności podkresle słowo ,,powinno'' być fabrycznie podłączone .
      Dziękuję za każdą odpowiedź 

    • Przez damianhaczynski
      Witam wszystkich
      Mam taki problem gdyż ponieważ jadą swoim zetorem 8011 normalnie na 4 biegu przy zerowym obciążeniu, to jadący taki sam ciągnik wyprzedza mnie bez żadnego problemu. I teraz jest taki w tym wszystkim problem, że nie wiem o co chodzi,  na początku myślałem, że może mam włączonego tak zwanego żółwia, ale był on wyłączony. Po pewnym czasie też przyszło mi na myśl że to może być wina kół ponieważ w moim mam koła balonowe, ale myśląc nad tym dłużej stwierdziłem że nie jest to też przyczyna mojego problemu. I teraz pytanie do was w czym może być ten problem że mój ciągnik tak wolno się porusza, bo patrząc tak poglądowo instrukcja mówi że dany ciągnik powinien poruszać się z max prędkością 28km/h no a mój w przybliżeniu porusza się tak max do 23km/h. Macie może jakiś pomysł co jest przyczyną? 
    • Przez Kilus25
      Witam, mam problem z podnośnikiem w zts Zetor 16245, problem jest taki że podnosi tylko do pewnego momentu i przestaje.Filtry pozmieniane olej nowy tłok cylinder rozdzielacz chodzi dobrze.Pomocy!!!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v