Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

a normalnie jak masz? jak to jest z tym wentylatorem?? Piszesz że sie włacza wentylator.. ja mam nową forterre i jak zapalałem z 3 tyg temu to od samego początku chodził wentylator,

Opublikowano

Wentylator kręci cały czas, ale jak dochodzi do żółtego to dostaje jakiegoś speeda i w moment spada temperatura. Prawdę mówiąc odkryłem to na wiosnę przy uprawie pod buraki - jak dochodziło do żółtego to zatrzymywałem się bo nie wiedziałem co jest grane, aż w końcu wkurzyłem się powiedziałem "nowy jesteś to WIO!!!" i po chwili włączył się ten wentylatorek i było wszystko jasne.

Opublikowano

To jest po prostu zwykle działanie sprzęgła wiskotycznego, normalnie ma mniejsze obroty, a kiedy silnik łapie większą temperaturę, wisko zaczyna pracowac i zbija temperaturę. Pytanie ile wiskoza w zetorach ma pracowac, po jakim czasie jest przewidziana do wymiany??? I czy to jest kosztowne.... W autach, czy ciezarowkach to nie jest tania sprawa....

Opublikowano

ja tez jestem posiadaczem forterry 115 od pazdziernika, i tak samo wchodzi mi na zolte i pozno szybko spada na zielone , asz mnie to wk-ia, powinno trzymac caly czas taka sama temperature, ale oczywiscie na serwisie mowia ze jest ok

Opublikowano

A ja miałem w tym tygodniu 2 przegląd i wymienili mi termostat dobrze dogadałem sie z serwisantem i mi zmienili na gwarancji ze niby tamten jest popsuty ;) założyli mi od starszych Forter (te co miały te kremowe koła ) bo tamte termostaty szybciej działały i ma być podobno duża różnica zobaczymy latem :P Ale też miałem tak że temperatura jak coś robiłem to skakała mi prawie na połowie żółtego a potem momentalnie spadała na zielone i nie widziałem co jest i dopiero potem pogadałem z mechanikami i mi powiedzieli że tak jest i najlepszy bedzie ten termostat od starszych Forterów to siedogadałem z nimi i mam taki nowy termostacik na gwarancji od starszej Forterry :D zobaczymy czy coś to zmieni ale niby ma pomóc :)

Opublikowano

jest to denerwujące bo sam miałem przyjemność posmakować tego chleba latem ale może mamy źle wyskalowane zegary;/ lub po prostu jest zwykłe działanie sprzęgła wiskotycznego...jak mawiają serwisanci tak musi być aczkolwiek nie wyplynie to dobrze na długa prace silnika...mozliwe ze wymiana termostatu na starszy typ bedzie trafna...

Opublikowano

Witam, OD RAZU PISZE, ŻE: sama wymiana termostatu nic nie da, nie dajcie się omamić!!!! Termostat otworzy się wcześniej i puści, ale wentylator z wizkozy nie załączy się, bo temp. sprzęgła wynosi około 100 stopni cencjusza, więc zwiększymy tylko czas oczekiwania na zagrzanie się traktora. Traktorzysta nie jest po to, aby cały czas pracując ZETOREM patrzeć się na wskaźnik temp. cieczy chłodzącej. Dawniej w starszych zetorach nie było śmigła z wizkozy tylko zwykłe potem weszło wisko o temp. około 85 cencjusza termostat 87 i to jest najbezpieczniejsza opcja dla tego silnika wzrośnie spalanie ale coś za coś ale RADA NA SAMYM DOLE JEST NAJLEPSZA. Zaczęło się wszystko od EURO III. Zetor niestety firma, która z silnika 80 km zrobiła 110 spełniając przy tym wszystkie normy emisji spalin :) najłatwiej było podnieść temperaturę silnika, aby spełnić EURO III zapomnieli celowo, że ciągniki mogą być używane do orki a nie tylko do kościoła :D . RADZE OD RAZU PO ZAKUPIE NOWEGO ZETORA POPROSIĆ O WYMINĘ ŚMIGŁA I TERMOSTAU, ALBO ZWRÓCIĆ UWAGĘ JAKIE SPRZĘTY SĄ POKAZYWANE NA AGROSHOW i tam kupić bo te już żadnej normy się spełniają, bez turbo dziury.

 

RADA DO WSZYSKICH KTÓRYM ZETORY FORTTERA SIĘ GRZEJĄ PODAJĘ NR ZESTAWU KATALOGOWEGO TO 93.942.906 tym zestawem za niecałe 100zł zamieniamy śmigło wiskozy na zwykłe i silnik spokojnie nakręci nam 7000 mtg.

 

Pozdrawiam Moryc

Opublikowano

Wiem że to trochę nie ten temat ale czy można mieszać Petrygo i tego Fridexa? Bo kupiłem do Forterry płyn chłodniczy i w sklepie powiedziano mi że można tego dolać. U mnie był niski stan płynu, teraz zobaczę czy będzie lepiej.

Opublikowano

Witam, OD RAZU PISZE, ŻE: sama wymiana termostatu nic nie da, nie dajcie się omamić!!!! Termostat otworzy się wcześniej i puści, ale wentylator z wizkozy nie załączy się, bo temp. sprzęgła wynosi około 100 stopni cencjusza, więc zwiększymy tylko czas oczekiwania na zagrzanie się traktora. Traktorzysta nie jest po to, aby cały czas pracując ZETOREM patrzeć się na wskaźnik temp. cieczy chłodzącej. Dawniej w starszych zetorach nie było śmigła z wizkozy tylko zwykłe potem weszło wisko o temp. około 85 cencjusza termostat 87 i to jest najbezpieczniejsza opcja dla tego silnika wzrośnie spalanie ale coś za coś ale RADA NA SAMYM DOLE JEST NAJLEPSZA. Zaczęło się wszystko od EURO III. Zetor niestety firma, która z silnika 80 km zrobiła 110 spełniając przy tym wszystkie normy emisji spalin B) najłatwiej było podnieść temperaturę silnika, aby spełnić EURO III zapomnieli celowo, że ciągniki mogą być używane do orki a nie tylko do kościoła B) . RADZE OD RAZU PO ZAKUPIE NOWEGO ZETORA POPROSIĆ O WYMINĘ ŚMIGŁA I TERMOSTAU, ALBO ZWRÓCIĆ UWAGĘ JAKIE SPRZĘTY SĄ POKAZYWANE NA AGROSHOW i tam kupić bo te już żadnej normy się spełniają, bez turbo dziury.

 

RADA DO WSZYSKICH KTÓRYM ZETORY FORTTERA SIĘ GRZEJĄ PODAJĘ NR ZESTAWU KATALOGOWEGO TO 93.942.906 tym zestawem za niecałe 100zł zamieniamy śmigło wiskozy na zwykłe i silnik spokojnie nakręci nam 7000 mtg.

 

Pozdrawiam Moryc

Opublikowano

Teraz moge stwierdzić po wymianie termostata na taki jak w starszych modelach że temperatura w pracach co zawsze było 105 stopni jest teraz a raczej dochodzi do 80 góra DO 85 i tyle czyli mi to pomogło a z tym smigłem wentylatora nie próbowałem B)

Opublikowano

to wiskoze z wentylatorem się wywala i się zakłada zwykly wentylator jak w starszych ciągnikach który chodzi szybciej jak dodamy gazu a jak zablokowac tan płyn co wpływał przetem do wiskozy

Opublikowano

śmigło zostaje, wizkoze demontujemy i na jej miejsce wchodzi zestaw opisany w poprzednim poście pewnie można zrobić to chałupniczo, ale nie próbowałem

Opublikowano

śmigło zostaje, wizkoze demontujemy i na jej miejsce wchodzi zestaw opisany w poprzednim poście pewnie można zrobić to chałupniczo, ale nie próbowałem

a termostat tez wymienic czy nie ma sensu?

Opublikowano

Rozmawiałem z mechanikiem serwisu Zetora, wystarczy wymienic termostat. Nawet w gorących temp. i ciężkiej pracy ma sobie poradzic, już to robili nie raz i jest ok.

Opublikowano

@mekiss, napisz jak sie u ciebie to odbylo, i jakie spostrzeżenia masz oprocz temperatury oczywiscie, jak ze spalaniem? tylko nie pisz na zasadzie efektu placebo:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiekwm90
      opinie na temat ciągnika

      piście

    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez matixtex
      Witam, posiadam Zetora 9540. Przeciekał mi siłownik pomocniczy, wymieniłem uszczelniacze, ale dalej cieknie. Chcę go wymienić na nowy ale pan w sklepie powiedział mi że są 2 rodzaje jedne o skoku 300 drugi o skoku 280.  mówił że zakładają teraz te krótsze bo są lepsze . Wymieniał ktoś u siebie? Jak założę 280( bo mój miał 300)wszystko będzie grało czy coś się upierniczy?
    • Przez wesley
      Witam, mam problem z mocowaniem dźwigni rewersu. Tulejka w której osadzona jest dźwignia była trzykrotnie spawana i znów się urwała. Myślę żeby wymieniać całe obramowanie na nowe bo ciężko będzie to pospawać ale nie wiem czy można to kupić nie znam numeru w katalogu. Może ktoś miał z tym do czynienia i mógł mi pomóc byłbym wdzięczny. 


    • Przez Kuba1302
      Witam, potrzebuję założyć lampy ostrzegawcze w Zetorze Forterra 11741. Tak więc przychodzę z zapytaniem jak macie je zamontowane bo ja kupiłem go bez lamp i niewiem jak je założyć żeby niedziurawic kabiny.
      Ps. Będę wdzięczny za zdjęcia i porady 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v