Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Nie pytajcie jak to się stało, ale tylnie koło podczas jazdy PRAWIE spadło, zostały 3 nakrętki i 3/4 śrub.całe szczęście ze to się stało na podwórku a nie w polu... z prawej strony, no niespodziewałem się tego ze mogły sie powoli wykręcać, nie zwracałem na to koło w ogóle uwagi. Dobra nauczka na przyszłośc.

Pytanie gdzie kupie takie śruby i nakrętki?

W instrukcji obsługi pisało ze po odkręceniu nalezy je nasmarować olejem. Jaki olej będzie odpowiedni?

post-133020-0-35836100-1476133586_thumb.jpg

post-133020-0-19171900-1476133649_thumb.jpg

Opublikowano

Takie szpilki i nakrętki dostaniesz w każdym sklepie z częściami do ciągników bo to MF i jest tego pełno na polskim rynku włącznie z Ursusami na licencji MF.

Generalnie szpilek się nie smaruje olejami. Dobry jest smar miedziowy w paście. Dać trochę na gwint i dokręcić nakrętki. Smar miedziowy zapobiega zapiekaniu gwintów i jak będziesz musiał kiedyś zdjąć koło to nie będzie problemu.

Opublikowano (edytowane)

Kupiłem te szpilki . Teraz mam inny problem :(

 

Nie mogę wbić tych szpilek w piaste. najpradopodbniej robie coś nie tak. Waliłem w jedną młotkiem chyba z godzine a weszła z 1mm w dziure....Najgorsze ze młotkiem trzeba walic pod kątem, bo nie ma łatwego dojścia. Może troszkę przeszlifować tam bliżej tych rowków które znajdują się tuż przed czubkiem szpilki?

 

post-133020-0-58862600-1476529264_thumb.jpg

post-133020-0-07286700-1476529310_thumb.jpg

Edytowane przez blackfish
Opublikowano (edytowane)

Szpilek na sucho się nie zakłada. Teraz tuleja dystansowa o średnicy ciut większej od średnicy szpilki, podkładka i odwrotnie nakręcona nakrętka. Kluczem dociągasz takim składakiem szpilkę i lekko pomagasz z drugiej strony młotkiem, żeby ją dobrze osadzić.

Edytowane przez agromatik
Opublikowano

Nic na siłę. Stare szpilki też miały taki "wieloklin", który pozostawił ślad w otworach półosi. Wkładając nowe szpilki dobrze jest je również posmarować smarem miedziowym i postarać się wpasować w ślad po starej szpilce. Następnie dokładnie tak jak kolega wyżej napisał czyli jakaś mocna tulejka lub z braku odpowiedniej tulejki mogą być dwie większe nakrętki plus porządna twarda podkładka. Na to nakrętka założona odwrotnie i dokręcając dociągniesz szpilki. Potem zakładasz koło i dokręcasz. Pamiętaj o stosowaniu smaru miedziowego bo to mało kosztuje a później ogromnie ułatwia życie. Po jakimś czasie dobrze jest ponownie sprawdzić i ewentualnie dokręcić wszystkie nakrętki bo nie zawsze koło idealnie się ułoży tak od razu mimo,że nakrętki są stożkowe.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez karol_365
      Witam. Może ktoś podpowie, czy mam słuszne podejrzenie odnośnie wycia w skrzyni i ewentualnie doradzi jak to zlikwidować. Jakieś 2 lata temu zakupiłem MF 698 w tanich pieniądzach z niesprawnym wzmacniaczem momentu ( dźwigienka pod kierownicą, czyli skrzynia na 2 wajchy). Wzmacniacz ogarnąłem. Były pęknięte pierścienie w nim i przy okazji zregenerowałem kosz wzmacniacza. Przed remontem nie było praktycznie ciśnienia na skrzyni z jazdą, więc dla spokojności wstawiłem nową pompę hydrauliczną. Podczas wymiany zauważyłem że na przekładni pompy hydraulicznej na takiej płycie ( dołączam na zdjęciu) jedne koło zębate było luźne( strzałka na zdjęciu) . Niestety zignorowałem to i złożyłem wszystko do kupy. Efekt? Wszystko działa jak żyleta, wzmacniacz ,wom , podnośnik, cisnienia są luks. Jedynie pozostało głośne wycie. Wycie pojawia się tylko i wyłącznie wtedy gdy załączony jest wzmacniacz momentu, tzw. przyspieszacz. I moje pytanie brzmi, czy te wycie może powodować te małe koło zębate, które miało luz , które ja zignorowałem i zostawiłem? Ciągnikiem dużo nie jeżdżę ale jak już coś robię , to mnie szlak trafia , bo wyje to głośniej niż c360 z kosiarką 😅 W wolnej chwili chciałbym to zrobić ale przed tym wolę się upewnić czy dobrze myślę. Pozdrawiam 




    • Przez kuna9977
      Zastanawiam się nad opryskiwacza wpadł ładny pilmet 1215 używany. Tylko mam górzysty teren i zastanawiam się czy MF 255 z pełnym da radę na 2 biegu. Też mam kilka kawałków w klin jak wygląda sprawa ze zwrotnością? Czy lepiej kupić 800l. Na Zetora 7340. Mf mały zwinny mało pali chodzi również z rozsiewaczem. 
    • Przez Mateusz0110
      Witam
      Niedlugo zaczynam remont mojego MF 255 , może ktoś podpowie jak I czy wg da się przerobić hydraulika w MF 255 żeby hydraulika była niezależna z podnosnikiem, było by to milion razy wygodniejsze. 
      Dzięki za informacje 
      Np jakbym zalozyl dwa takie rozdzielczego jeden z lewej strony do hydrauliki a drugi po prawej do podnośnika żeby nietrzebabylo przekręcać tej dźwigni pod siedzeniem jets to uciążliwe przy rozsiewaczu do nawozu gdzie jest otwierany hydraulicznie 

    • Przez Clark
      Witam. Jestem na etapie wymiany instalacji w MF255. Poza kontrolkami od kierunków wszytko niby działa ale jest jeden podstawowy problem- brak ładowania. Jeśli wzbudzę alternator to wszystko hula jak złoto. Teraz pytanie w jaki sposób w oryginalnej instalacji poprowadzone jest wzbudzenie. Instalacja którą kupiłem ma tylko dwa przewodu. Jeden główny i drugi od kontrolki. Ten od kontrolki nie podaje plusa więc wzbudzenia nie ma. Jeśli podam plus wszystko działa. Co najważniejsze- nowa instalacja jest zrobiona na wzór oryginału a ja mam alternator przerzucony na drugą stronę i jest to on od samochodu. Nie wiem jak w oryginalnym było rozwiązane wzbudzenie. Poprzednio alternator zakładał mi elektryk ale zrobił to metodą gospodarczą i po linii najmniejszego oporu (sama kontrolka od początku nie działała). W necie znalazłem informację, że przez przewód kontrolki chwilowo powinien być podawany plus ale tak się nie dzieje. Czy w oryginale jest jakiś dodatkowy przewód?     
    • Przez kiken
      Witam ogólnie szukam opinii na temat MF 264 najlepiej użytkowników wady i zalety kto co wie i na co zwrócić uwagę przed kupnem ? Jak radzi sobie z turem ten konkretnie jest z napędem 4x4  był plan założyć turą do 3p a teraz zastanawiam się nad takim rozwiązaniem pozdrawiam 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v