Skocz do zawartości

renault 120.54


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

 

planuje kupić ciągnik Renault 110(120).54 do gospodarstwa rolnego 40 ha ziemniaki/pszenica/rzepak. Głównie do ciężkich prac polowych. Rozstrzał cenowy tych ciągników jest ogromny, można znaleźć je w cenie od 35 tys do 60 tys. Zastanawiam się od jakiej ceny można szukać ciągnika, który będzie w dobrym stanie. Budżet to max 50 tys. Co sądzicie na przykład o tym ciągniku:

http://otomoto.pl/oferta/renault-120-54-tz-klimatyzacja-ID6ywIqh.html#ad3e1b70dd

Trzeba dokupić jeszcze odważniki i ciągadło. Zastanawiam się czy myśleć o przekroczeniu budżetu, czy może ta cena jest bardzo przesadzona i można kupić renówkę w dobrym stanie za 45 tyś ?

Edytowane przez Gość
Opublikowano

powiem Ci tak. kupiłem 2 Reno. 145.14 dałem 30 tys. i około 10 włożyłem. kupiłem 103.14 z turem dałem 40 i włożyłem 15, remont silnika itd. wiec moim zdaniem lepiej kupić coś tańszego i dołożyć później w remontach i masz pewność że to już twoje. a tak wydasz 50tys coś się zwali i będziesz musiał dołożyć i budżet przekroczony. pamiętaj ze to ciągnik używany i nie wiadomo kto i jak o niego dbał.

Opublikowano

Wizualnie, to ładny ten Renault, ale 47 tys. to chyba trochę za dużo. Ja za swój 110.14 dałem 29 tys + 5 tys. włożone w przygotowanie ciągnika do pracy i remonty, które wyszły w trakcie. Od jakiej ceny szukać ? ciężko jest odpowiedzieć na to pytanie. Musisz się rozglądać a przede wszystkim zobaczyć w realu traktor i sam ocenić czy wart jest tych pieniędzy. Też uważam, że lepiej kupić tańszy w dobrym stanie i go przygotować po swojemu. 

Opublikowano (edytowane)

Tak się sypią te skrzynie ? To z jaką skrzynią najlepiej szukać ?

 

Będę jeździł oglądać ciągniki najszybciej za miesiąc po wykopaniu ziemniaków.

Na razie rozglądam się orientacyjnie czego szukać. Co myślicie o tym ciągniku:

 

http://www.olx.pl/oferta/ciagnik-renault-110-54-sprowadzony-ladny-stan-jak-106-54-120-54-ares-CID757-IDhFi7J.html#26818c5066

 

Cena rozsądna i zostaje jakieś 10k zł na ewentualne naprawy.

 

Edytowane przez Gość
Opublikowano (edytowane)

Ja trzy lata temu szukałem czegoś : z serii .54: 103, 106, 110, 120 i 133. Oglądałem od takich po 38tys do 53tys zł. Nastawiałem się głównie na 110.54 i tylko tego modelu sprawdzałem 14szt. Dopiero ten za 53tys nadawał się do zakupu. Użytkuję trzy lata, jestem bardzo zadowolony. Zrobiłem tylko sprzęgło (miał jeszcze oryginalne) i uszczelniacz w piaście przedniej. Ale... odpowiadając na pytanie, czy za 45 da się coś dobrego kupić.. byłem zdecydowany brać wcześniej jedną sztukę za 44tys zł, ale była wstępnie zarezerwowana więc musiałem szukać dalej.

 

Na podstawie oględzin mogę stwierdzić, że stan techniczny najczęściej idzie w parze z ceną. Zależy jakie masz podejście, jak możesz sobie pozwolić na dłubanie i remont, to bierz coś tańszego w zakupie. W ogólnym rozrachunku wyjdzie taniej. Ja nie mam czasu ani umiejętności, żeby sobie remontować, więc wolałem kupić coś lepszego na start.

 

 

 

Przy okazji - warto dać więcej i kupić coś z kabina TZ (amortyzowaną).

Edytowane przez Maryush
Opublikowano

Moim zdaniem nie ma co się bać skrzyni tractonic ,tylko trzeba szukać odpowiedniego ,zadbanego egzemplarza .Posiadam renię 120,54 z rewersem elektro, i trzema połbiegami .Pracuję u mnie już sporo czasu i nie ma z nią żadnych problemów .A praca takim sprzętem to po prostu czysta przyjemność . 

Opublikowano

Witam Ja też szukam renówki 120.54 lub 110.54 i tu mam taką upatrzoną 110.54 zarejestrowana w Polsce 1992 r ,ma klimę EHR rewers elektro-mechaniczny oraz te 3 pólbiegi , gość wymienił pompe hydrauliczną bo miał słabe wspomaganie ,potem wymienił olej a na końcu orbitol bo to było przyczyna słabego wspomagania . sprzeda ją za 40 tyś  tylko powiedział mi ze trza wyregulować te połbiegi bo mu trochę zrywa  a na starej pompie tego nie miał , powiedział mi też ze te z rewersem półmechanicznym są lepsze bo nie uszkadza się tak skrzynia  jak w tych mechanicznych jak jest coś ciężej bo najwyżej spali przekaźnik lub bezpiecznik. I tu mam pytanie do  Aprilars 125  abyś mi doradził czy kupować taka renóke  mechaniczną czy taką jak ty masz główny problem to odległoś do gościa (400km) ,dobija koszt transportu bo u nas na podkarpaciu nie ma takich ciągników tylko są w centralnej Polsce lub północno -wschodniej. no i musze zaczepy dokupić bo żadnego nie ma . Obserwuje też jednego handlarza który ściaga te ciągniki z Francji , w tym tygodniu sprzedał 3 szt były wystawione na OLX  super utrzymane i wyposażone  jedna była taka sama jak u kolegi wyżej i nawet do niego dzwoniłem i powiedział mi ze na 16 będzie renówka  110.54 ładna z kompletem osłon i w dobej cenie  dlatego czekam na nia ale Miedzy czasie proszę kolegów  o pomoc

Opublikowano

Siemka :) Z tymi sprzętami to jest tak,że niektórzy użytkownicy chwalą sobie renie mechaniczne bo bez zbędnej elektroniki itp.Bo nie ukrywajmy takie renówki są dosyć  prostym  sprzętem  .Jeżeli chodzi o model z skrzynią tractoshift (taką jak ja posiadam ) to też nie są awaryjne .Ten gościu ma trochę racji ,bo najwyżej Ci się cewka spali )tak jak np u mnie było i renia nie chciała jechać do tyłu ) ale wyeliminowanie tej awarji zajęło mi 5 min .W użytkowaniu tego sprzętu to niebo a ziemia tylko też trzeba o niego trochę więcej dbać z resztą jak o każdy .A jeżeli chodzi o temat z tą pompą chydrauliczno to trochę dziwne co on mówi ale może i ma rację bo te modele ze względu na wiek mogą delikatnie  szarpać .Najlepiej wsiądź i się przejedź  tym ciągnikiem .Posprawdzaj wszystkie wszystkie półbiegi na każdym biegu ,sprawdź jak zmienia rewers czy nie będzie żadnych zgrzytów i czy wszystko się przełącza (tylko pamiętaj niech ciągnik trochę popracuję i niech olej dobrze się rozgrzeję ) jeżeli nie będzie Cię wyrywało z fotela i nie zawalisz głową w szybę tylko w miarę płynnie będzie to się odbywało to jest wszystko okey .Sprawdź też czy na desce rozdzielczej nie zapalą się kontrolki ostrzegawcze bo to może być znak ,że jest coś nie okey .Najlepiej pobaw się tą maszyną i słuchaj skrzyni abyś nie trafił na dojechany model.Posprawdzaj kable od skrzyni czy są orginalne .Jeżeli będzie wszystko dobrze to bierz po ten sprzęt mimo małej elktroniki jest wart polecenia po ta skrzynia na prawdę robi mega robotę i bardzo przyjemnie się pracuję chociaż na wersję mechaniczne też nie ma co narzekać :)

Opublikowano

Witam dziękuję  ci kolego za odpowiedz dziś byłem u mego kolegi który ma reno 155.54 z taka samą skrzynią jak twoja i bardzo chwali sobie ten ciągnik miał tylko trochę problemu z  hydrozaworami bo się zacinały a które to odpowiadają za przesuwki i inne rzeczy ,tak mi mówił  wyjaśnił mi prace EHR -u i bardzo mi się to podobało , w reno EHR jest prostrzy niż w fendzie , nadnienie ze mam też Fenda 612 LSA też super maszyka tylko EHR nie chodzi ,  brak zasilania  ale mogę pracować bez niego wiec nie szukam elektronika aby to naprawić , sprzedałem tydzień temu Ususa U-902 którego miałem 28 lat ale teraz jak zaczołem nim pracować w polu to jednak brakowało mi tego napedu i dlatego postanowiłem go sprzedać i zamierzam teraz kupić renie z silnikiem MWM i o takich parametrach jak twa lub mego kolegi . Decyzję już podiołem i będę szukał renie 110.54 do 155.54 ale wszystkie uwagi związane z urzymaniem i użytkowaniem mile widziane , pozdrawiam i czekam na posty .

Opublikowano

Oglądałem renault 120.54 silnik chodzi idealnie, nie dymi, szybko wchodzi na obroty. Ogólnie wszystko sprawne i w dobrym stanie, kabina TZ na amortyzatorach. Pozostaje jeden problem, posiada skrzynię Tractoshift i przy ruszaniu ze sprzęgła mocno szarpie nawet przy bardzo wolnym puszczaniu sprzęgła. Właściciel twierdzi że trzeba dodawać trochę więcej gazu przy ruszaniu i jest dobrze. Podobno wymienił tarczki na półbiegach, rzeczywiście półbiegi wchodzą dobrze. Nie wiem co może być powodem szarpania i jakie koszty może to generować. Dodam że ciągnik sprzedaje rolnik a nie handlarz, ma go od 6 lat i ostatnio kupił nówkę o większej mocy z jakiejś dotacji a Renia stoi i się marnuje. Brać go, czy bać się tej skrzyni  ?

Opublikowano

przebijam, rok 86 i 5.5tys godzin  :lol:

ciekawe dlaczego większość ma na zegarze między 6 a 8tys. gdyby było 15-20 to tak chętnie ludzie by nie kupowali, a jak jeszcze zobaczy nowy lakier i nowe gumy produkcji bliski wschód to już szał  :lol:

 

przeguby kulowe są samosmarowalne, co najwyżej łożysko na siłowniku

Opublikowano

Witam , wit 24 za ile kupiłeś reno 120,54 i w jakiej części kraju i czy była na OLX ,ja też dzwoniłem w kilka miejsc  i jeden gość mi powiedział ze elektronik spalił mu sterownik jazdy i dlatego sprzedaje traktor za 33 tyś , jest na OLX bo używany sterownik kosztuje 3 tyś i nikt nie daje gwarancji  a za towar  trzeba  zapłacić  a nowy to około 6 tyś , ale myślę ze trochę te ceny są przesadzone a drugi mi powiedział ze wymienił pompe oleju olej oraz orbitol bo wspomaganie było   słabe , wspomaganiu pomogło ale ciągnik zaczął  szarpać przy ruszaniu i już 2 tyś z szedł z ceny , i tak sobie myślę ze jeśli będę kupował 120,54 to mechaniczna z EHR  , a co myślicie o reno 106. 54 też 6 cylindrowa wszystko mechaniczne i wyczytałem ze skrzynie maja 40 km bo tak znalazłem w danych technicznych tych traktorów  a od 120.54 tylko 15 koni mniej . co wy na to , jedna wada to to ze nie mają ramy .

Opublikowano

Wit 24 ja mam tylko 16 ha mój wół roboczy to fendt 612 LSA  a drugi był 912 który sprzedałem a teraz na miejsce ursusa szukam zgrabnej reni do 45 tys mam niedaleko od mnie (180 km ) reno 106. 54 z konsola do tura  i druga bez konsoli  też 106 , mi jest potrzebny ciągnik do oprysku prasy i rozsiewacza nawozów i dlatego szukam krótkiej renówki . Myslałem o drugim fendzie 311  ale za ta kase nie kupie  a renówke kupie 6 lat młodsza a silnik jest taki sam jak w mym fendzie i ta sama prędkość skrzyni bo fendt jedzie 40 km/godz i ma pnełmatyke renówka to mój ciągnik rezerwowy  w razie w jak by wół zawiódł :)

Opublikowano

witaj jutro jadę   oglądać dwa ciągniki koledzy doradzcie na co szczególnie zwracać przy zakupie uwagę i mam pytanie czy jadąc na zającu  po wytraceniu prędkości  np. zjazd z drogi po wyciśnięciu sprzęgła mogę przejść na zółwia tak widziałem na ytube jak oglądałem filmy z ciągnikem reno

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez grzesiekgie
      Witam pacjent Renault Ares 620rz problem z WOM po załączeniu walka pracuje za każdym
      razem około 20sekund po czym wałek się wyłącza na wyswietlaczu zaczyna mrugać pomarańczowa kontrolka od wom, następnie jeśli ponownie włącznikiem go wyłącze i włączę ponowny objaw. Dodam ze w ciągniku przełączniki na błotnikach od wom zmutowane na „krótko” sprawdzony elektrozawor oraz cewka (bez uwag). Jakieś pomysły? 
    • Przez lukasz51195
      Witam, Panowie mam taki dziwny problem z renault 461 a mianowicie po ok 3-4 godzinach postoju ten zbiorniczek na paliwo do świecy płomieniowej jest pusty. Świeca  nowa ok, brak wycieków założyłem też zaworek zwrotny na powrocie od wtryskiwaczy i też nic nie pomogło.Nie wiem od czego zacząć diagnozę i liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam 🙂🤚
       

    • Przez krzysiek16m
      W tym temacie, prosiłbym o zamieszczanie instrukcje obsługi, katalogów części do ciągników marki Renault.
    • Przez Aprilars125
      Witam.Mam problem z moim Renault 120.54 A mianowicie dziś przy pracy nagle nie mogłem cofać do tylu A do przodu mogę jechać tylko na 2 polbiegu A na pierwszym i trzecim ciągnik nie może ruszyć. Wie ktoś co może być przyczyną? Sprawa pilna
    • Przez Michałł
      Witam od nie dawna założyłem tu konto i jakoś nie mogę się tu odnaleźć i dużych tematów więc jak zaczynam nowy to sorry. 
      Mam problem taki że oddałem pompę do regeneracji bo ciekła a wcześniej przed pompą sprawdziłem wtryski w moje renault 103.54 z ciekawości bo coś za dużo dymiła jak się okazło każdy lał. Kupiłem drugie za 150zl sztuka  ustawione na 190 bar założyłem a ciągnik nie chce zapalić więc pompa poszła do roboty. Przed wyjęcie czytałem oglądałem co zrobić że nie da się przestawić zapłonu bo ten talerzyk pasuje tylko w jednej pozycji i konieć nie do końca wierzyłem i zaznaczyłem dodatkowo na trybach znaki. Po zrobieniu pompy przyszedł czas na montaż. Poskładałem co i jak trzeba opdpowierzyłem pompę filtr paliwa przewody do wtryskiwaczy itd. Kręcę a ciągnik nie pali jakiś dymek leci ale słabo to wygląda. Jeszcze raz odpowierzyłem a tu dalej nic. Na starych wytryskach palił i pompie również choć paliwo z niej się lało i to ostro był po prostu brak siły.  Dodam że wtryski kupiłem i ustawiał mi je znajomy a pompę oddzielnie dałem do firmy która się tym zajmóje, i może źle zrobiłem bo pompę ustawiają pod wtryski, chociaż jak oglądałem filmiki to wtryski sam chłopak w garażu ustawił a pompę oddał do regeneracji i gitara i niego ciągnik odpalił po drugiej próbie. A  umnie  teraz jest bieda proszę pomóżcie co robić 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v