Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

W ciągniku URSUS 914 wersja exportowa z 1990r na wolnych obrotach słychać hałaśliwą pracę sprzęgła (tak jakby jakaś blaszka brząkała po obudowie , coś uderzało o pokrywę sprzęgła ).Po wciśnięciu sprzęgła hałas cichnie . Powiedzcie mi czy w tej sytuacji można jeżdzić ,czy od razu migiem do majstra?Poza tym sprzęgła pracuje poprawnie ,łożysko wyciskowe też w porządku(po puszczeniu sprzęgła stoi).Jedno co mnie niepokoi to tylko ten dziwny hałas .

Opublikowano

U mnie wszystko pozostałe (silnik , skrzynia ) pracuje OK jedynie tylko to sprzęgło mnie zaniepokoiło ,gdybym miał ten ciągnik od nowu byłbym bardziej w temacie a to mój nabytek.

Opublikowano

To nie sprzęgło tylko bęben przekładni planetarne ma luz. U mnie tak samo hałsuje, ale nie schodzę z obrotami poniżej 900 i jest dobrze. Wymiana nie wiele pomaga, bo krawędź oporowa jest śmiesznie niska i szybko się wyrabia. Jedyne co to wyjąć i zaspawać bęben z wałkiem sprzęgłowym

Opublikowano

Rozumiem , że przekładnia planetarna to nic innego jak wzmiacniacz momentu?Ale żólw-zając działa dobrze , tylko przy dużym obciążeniu np. belowaniu zaczyna być słychać wspomniany wcześniej hurgot(myślałem właśnie ,że pochodzi od sprzęgła) . Czy to początek sypania się skrzyni , czy po prostu tak musi być?


Tak przy okazji ,może ktoś poratuje mnie schematem instalacji elektrycznej do mojego 914 najlepiej z opisem. Będę wdzięczny.

Opublikowano

W moim też wzmacniacz działa dobrze. Przekładnia planetarna jest przed wzmacmiaczem. Mój hałasuje tylko przy bardzo wolnych obrotach ok 600 a przy wyższych i w pracy nic nie słychać. Możesz spuscić olej i przez prostokątną pokrywę z prawej strony skrzyni sprawdzić czy nic wiecej się nie dzieje.

Opublikowano

Thomas2135 ,dzięki za rady .Na pewno skorzystam ,jakbyś mógł coś jeszcze dorzucić to chętnie podszkolę się na Twoim doświadczeniu.Jak coś jeszcze mnie zaniepokoi będę pisał i czekał na cenne wskazówki.

Opublikowano

Dziwi mnie ten hałas w czasie belowania. Sprzęgło masz nowszego typu niż w moim, ale i tak raczej nie powinno nic hałasować. Gdyby coś ze sprzęgłem było nie tak to szarpałby przy ruszaniu lub sprzęgło by nie trzymało.
Schematy instalacji są chyba 3. Na pewno masz 914? W internecie da się znaleźć te schematy.

Opublikowano

Na pewno 914 de lux(wersja exportowa) 1990r. Schematy znalazłem już 2.Z tym sprzęgłem byłoby tak jak piszesz ,a odnośnie tego nieszczęsnego hałasu to może docisnąć taśmę kompletną żółwia-zająca(tak mi się wydaje), może złapała luzu,bo ten hałas nie jest aż tak duży -da się go znieść tylko myślę,że praca powinna być cicha i równa .Olej w skrzyni wymieniłem - poziom na wysokości środkowej kreski wszystkie biegi wchodzą dobrze , nie wyskakują.Może jestem przewrażliwiony ale lubię jak wszystko gra tak jak powinno.

Opublikowano

Taśma wzmacniacza na zającu jest nienapięta. Dooiero po przełączeniu na żółwia cofa się tłoczek a taśma pod wpływem sprężyny zaciska ja bębnie. To nie może hałasować.

Opublikowano

Na razie jeżdżę , a w najbliższym czasie zrobię tak jak pisałeś : spuszczę olej i sprawdzę w skrzyni .

Widzę ,że jesteś w temacie, dobrze znasz ten typ ciągnika i chcesz pomóc .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez MatiTM
      Witam. Jak zakładacie uszczelniacze wałka sprzęgłowego? Oba wargą w stronę skrzyni biegów?

       
    • Przez MatiTM
      Witam. Mam problem w ursusie 914. Założyłem wzmacniacz momentu i biegi zaczęły strasznie zgrzytać. Na zimnym oleju po naciśnięciu sprzęgła ciągnik się zatrzymuje tak jakby hamowało sprzęgło. Po rozgrzaniu nie jest to aż tak odczuwalne ale biegi działają kiepsko. Ma ktoś jakiś pomysł?
    • Przez kisiel103
      Witam wszystkich forumowiczów. Jest to mój pierwszy post na tego rodzaju forum, więc jeśli coś napiszę nie jasno to proszę o wyrozumiałość.
      Jestem nowym posiadaczem Ursusa 1014 Turbo z 1998 r. (wersja krajowa) z szybką skrzynią biegów. Wcześniej pracowałem na Ursusie C-360.
      Opiszę swój problem: Gdy na postoju chce włączyć jakikolwiek bieg to "wchodzi" bez żadnego oporu i bez żadnego zgrzytu. Jeśli np. ciągnik jest na postoju i wciskam bardzo szybko sprzęgło i od razu chce włączyć bieg to wtedy czuje chwilowy opór a nawet delikatny zgrzyt i dopiero "wbija" się bieg. Takim zachowaniem się nie zrażam, bo myślę że to jest normalne zachowanie tego rodzaju skrzyni biegów i ciągnika. Wystarczy, że jak jest na postoju to wcisnę sprzęgło i odczekam 2 sekundy i wtedy biegi wchodzą jak "w masło". Natomiast dość duży problem pojawia się podczas jazdy ciągnikiem. A mianowicie: Jak ruszam z 1 biegu i chce włączyć na 2 bieg to muszę "rozpędzić" ciągnik do równych obrotów około 1500 obr/min i wtedy wciskam sprzęgło i "szybko" przełączam na 2 bieg. Taki sam sposób muszę "obierać" przy próbie przełączenia z 2 biegu na 3 bieg, a następnie z 3 biegu na 4 bieg. Zawsze muszę wyrównać obroty silnika na około 1500 obr/min i dokonać szybkiej zmiany biegów i wtedy jest w miarę wszystko ok. Natomiast jak chce zmienić którykolwiek bieg przy mniejszej lub większej prędkości obrotowej silnika to wtedy powstaje bardzo duży zgrzyt skrzyni biegów....Tak samo powstaje bardzo duży zgrzyt skrzyni biegów jeśli zmieniałbym bieg "bardzo powoli", czyli mniej więcej tak - rozpędzam ciągnik na 2 biegu i "wyrównuje" prędkość obrotową silnika do około 1500 obr/min, wciskam sprzęgło i wtedy jeśli przełącze "na luz" i trzymając cały czas wciśnięte sprzęgło, chciałbym po 2 lub więcej sekundach włączyć 3 bieg to "powstaje" bardzo duży zgrzyt skrzyni biegów aż do tego stopnia że tego biegu nie da się włączyć. Dodam, że testowałem to zarówno przy jednym "pełnym wysprzęgleniu" jak również przy "podwójnym" wysprzęgleniu - jak to się robiło kiedyś z starych samochodach ciężarowych typu STAR.
      Dalej, największy problem mam przy "redukcji" biegu z wyższego na niższy: jeszcze nigdy nie udało mi się zredukować biegu.....poprostu przy próbie redukcji biegu powstaje bardzo duży zgrzyt skrzyni i nie da rady włączyć biegu. Nie ważne przy jakiej prędkości ciągnika i nie ważne przy jakiej prędkości obrotowej silnika. Poprostu, jeszcze nigdy nie udało mi się zredukować biegu o 1 w dół.....Muszę wtedy całkowicie zatrzymać ciągnik i wtedy biegi wchodzą bez problemu.....
      W związku z tym, chciałbym spróbować wyregulować sprzęgło. Pod kabiną ciągnika, przy dźwigni sprzęgła znalazłem dwie śruby regulacji. Jedna śruba tzw. "rzymska" odpowiada za regulację docisku względem tarczy sprzęgłowej, natomiast druga śruba regulacyjna odpowiada za "hamulec" skrzyni biegów. W instrukcji obsługi ciągnika Ursus 1014 są podane wymiary (wymiary liczone "od podłogi" do końca ruchu pedału sprzęgła). Zgodnie z instrukcją "hamulec" skrzyni biegów powinien się załączać w odległości około 2,5 cm "popuszczenia" pedału sprzęgła od podłogi. W moim ciągniku, przy wciskaniu sprzęgła pod nogą nie wyczuwam jakiegoś dodatkowego oporu kiedy załącza się "hamulec skrzyni biegów". Może właśnie trzeba to wyregulować i wtedy poprawi się włączanie biegów podczas jazdy???
      I na koniec moje pytania:
      1.) Skąd mam wiedzieć że w odległości 2,5 cm od podłogi wciskając sprzęgło "załącza" się "hamulec skrzyni biegów"?? Gdzie spojrzeć?? Na co zwrócić uwagę??
      2.) Jak sprawdzić czy ten hamulec skrzyni biegów działa i faktycznie go załączam wciskając sprzęgło do końca, do podłogi ???
      3.) Wkręcając tą śrubę regulacyjną dotyczącą "hamulca" skrzyni biegów to bardziej ten hamulec powinien działać?? Ile wkręcić, żeby nie przesadzić i czegoś nie uszkodzić??
      4.) Starać się wyregulować sprzęgło zgodnie z instrukcją czy może jednak radzicie inaczej, żeby skrzynia mniej zgrzytała przy zmianie biegów podczas jazdy???
      5.) Co może być uszkodzone/zużyte, że podczas postoju biegi wchodzą bez problemu, a podczas jazdy są bardzo duże zgrzyty???
       
      Proszę o porady i pomoc......
       
       
       
       
       
    • Przez Godzio
      Witam mam problem z biegiem wstecznym w ursus 1224. jeśli mam cofać do tyłu i jest obojetnie jakis opór to idzie po zębach a jeśli nie ma oporu to jedzie ok gdzie trzeba rozpołowić i co może być wine łożysko? w tamtym roku musiałem zmienić łożysko baryłkowe z przodu skrzynia za " żów zająć" proszę o jakieś porady bo jestem zielony z tego
    • Przez grodzioman
      Witam! Mam problem w 1614. Przy pracach polowych najczęściej w orce samoczynnie włącza mi się zółw zając. Co jest tego przyczyną? Do czego służy taśma na wzmacniaczu? Dodam że pół roku temu tarczki i taśma zostały wymewnione. Tylko nie piszcie mi zeby zaspawać. Pomóżcie!!!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v