mironex

sprzęgło u 914 wersja exportowa

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
mironex    0

W ciągniku URSUS 914 wersja exportowa z 1990r na wolnych obrotach słychać hałaśliwą pracę sprzęgła (tak jakby jakaś blaszka brząkała po obudowie , coś uderzało o pokrywę sprzęgła ).Po wciśnięciu sprzęgła hałas cichnie . Powiedzcie mi czy w tej sytuacji można jeżdzić ,czy od razu migiem do majstra?Poza tym sprzęgła pracuje poprawnie ,łożysko wyciskowe też w porządku(po puszczeniu sprzęgła stoi).Jedno co mnie niepokoi to tylko ten dziwny hałas .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal24    371

ja miałem kiedyś 912 i też tak było taki dźwięk jeździłem nią z 20lat i nic się nie działo sprzęgła nie robiłem było oryginalne


ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mironex    0

U mnie wszystko pozostałe (silnik , skrzynia ) pracuje OK jedynie tylko to sprzęgło mnie zaniepokoiło ,gdybym miał ten ciągnik od nowu byłbym bardziej w temacie a to mój nabytek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Thomas2135    3378

To nie sprzęgło tylko bęben przekładni planetarne ma luz. U mnie tak samo hałsuje, ale nie schodzę z obrotami poniżej 900 i jest dobrze. Wymiana nie wiele pomaga, bo krawędź oporowa jest śmiesznie niska i szybko się wyrabia. Jedyne co to wyjąć i zaspawać bęben z wałkiem sprzęgłowym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mironex    0

Rozumiem , że przekładnia planetarna to nic innego jak wzmiacniacz momentu?Ale żólw-zając działa dobrze , tylko przy dużym obciążeniu np. belowaniu zaczyna być słychać wspomniany wcześniej hurgot(myślałem właśnie ,że pochodzi od sprzęgła) . Czy to początek sypania się skrzyni , czy po prostu tak musi być?


Tak przy okazji ,może ktoś poratuje mnie schematem instalacji elektrycznej do mojego 914 najlepiej z opisem. Będę wdzięczny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Thomas2135    3378

W moim też wzmacniacz działa dobrze. Przekładnia planetarna jest przed wzmacmiaczem. Mój hałasuje tylko przy bardzo wolnych obrotach ok 600 a przy wyższych i w pracy nic nie słychać. Możesz spuscić olej i przez prostokątną pokrywę z prawej strony skrzyni sprawdzić czy nic wiecej się nie dzieje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mironex    0

Thomas2135 ,dzięki za rady .Na pewno skorzystam ,jakbyś mógł coś jeszcze dorzucić to chętnie podszkolę się na Twoim doświadczeniu.Jak coś jeszcze mnie zaniepokoi będę pisał i czekał na cenne wskazówki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Thomas2135    3378

Dziwi mnie ten hałas w czasie belowania. Sprzęgło masz nowszego typu niż w moim, ale i tak raczej nie powinno nic hałasować. Gdyby coś ze sprzęgłem było nie tak to szarpałby przy ruszaniu lub sprzęgło by nie trzymało.
Schematy instalacji są chyba 3. Na pewno masz 914? W internecie da się znaleźć te schematy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mironex    0

Na pewno 914 de lux(wersja exportowa) 1990r. Schematy znalazłem już 2.Z tym sprzęgłem byłoby tak jak piszesz ,a odnośnie tego nieszczęsnego hałasu to może docisnąć taśmę kompletną żółwia-zająca(tak mi się wydaje), może złapała luzu,bo ten hałas nie jest aż tak duży -da się go znieść tylko myślę,że praca powinna być cicha i równa .Olej w skrzyni wymieniłem - poziom na wysokości środkowej kreski wszystkie biegi wchodzą dobrze , nie wyskakują.Może jestem przewrażliwiony ale lubię jak wszystko gra tak jak powinno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Thomas2135    3378

Taśma wzmacniacza na zającu jest nienapięta. Dooiero po przełączeniu na żółwia cofa się tłoczek a taśma pod wpływem sprężyny zaciska ja bębnie. To nie może hałasować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mironex    0

Na razie jeżdżę , a w najbliższym czasie zrobię tak jak pisałeś : spuszczę olej i sprawdzę w skrzyni .

Widzę ,że jesteś w temacie, dobrze znasz ten typ ciągnika i chcesz pomóc .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.
Uwaga: Twój wpis będzie wymagał zatwierdzenia moderatora, zanim będzie widoczny.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez przem
      Witam moze ktos z Was przerabial skrzynie z wolnej na szybka w ursusie, chce przerobic w 1014 i zastanawiam sie jaki jest koszt takiej przerobki i czy nie beda sie dzialy jakies dziwne rzeczy z przekladnia. Predkosci na ktorych biegach sie zmienia i czy nie zacznie brakowac biegow do prac polowych, np. teraz orze 4 terenowa, a jak to bedzie wygladalo po przerobce?
    • Przez Przemq
      Witam forumowiczów.  Mam problem od grudnia posiadam ursusa 1214w wersji de luxe sprowadzony z Danii w 2012 roku jestem drugim właścicielem w Polsce a mój  problem polega na tym, że przy przeglądzie okazała  się  być pęknięta obudowa skrzyni  biegów była dopiero ryska na farbie ale ze strachu , że nie  wytrzyma roboty w polu przy siewach wziąłem dobrego spawacza i mi to pospawal specjalnymi elektroda mi plus do tego całość skleilem klejem Belzona 1321 takzwanym płynnym metalem i wytrzymało to siewy lecz obawiam się czy na dłuższą metę zda to egzamin? Czy trzeba szukać  drugiej obudowy? Silnik i skrzynia mechanicznie są w bardzo dobrym stanie technicznym. Ciagnik bardzo  mało  pali około 9ltr na 1 ha przy agregacie uprawowo i 10 przy pługu 4 skibowym brix. 
    • Przez FantasticMrF
      Witam

      Mam problem z zablokowaną skrzynią w Zetorze 8045
      Lewarki zmiany biegów normalnie działają. Biegi wszystkie normalnie wchodzą, jednak nawet na luzie po puszczeniu sprzęgła silnik dostaję sporę obciążenie tak jakby zablokowały się biegi.
      Po zdjęciu pokrywy wszystko jest w porządku.
      Co może być przyczyną?
    • Przez jarx08
      Jaki olej wlać do skrzyni w ursusie912 czy może to być hm-hlp 46? rozumiem że olej jest wspólny z hydraulika?
    • Przez scotii
      witam na wstępie ciągnik 1212 plus dołożony przedni napęd czyli 1214 jedyny ciągnik z ładowaczem w gospodarstwie wiec czas w garażu jest paraliżem gospodarstwa dowożenie sianokiszonki, słomy, kiszonki z kukurydzy ,obornika .
      Objawy związane ze skrzynia biegów podjeżdżając pod wzniesienie wciskając sprzęgło zdarza się nie zawsze ze ciągnik sie nie z tacza i nie jestem w stanie wyciągnąć biegu (dac na luz ) trzeba poderwac jeszcze do przodu i wykorzystać moment zanim zacznie działać siła w tył żeby go wyciągnąć . Czy jest możliwość ze biegi się blokują ? zakleszczają ? czy to inna kwestia ? zając i żółw działają o ile ma to jakieś znaczenie. Druga sprawa, pomijając już modlitwy o wrzucenie biegu tak czytałem juz duzo postów na ten temat i wkręcając śrubę od hamulca skrzyni może jakaś poprawa jest . Ale na pedale sprzęgła czuć ze coś skrobie po trybach przy wciskaniu w pewnym położeniu to położenie przesuwa się w miarę wkręcania wykręcania śruby hamulca co to może być? 
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.