Skocz do zawartości
mironex

sprzęgło u 914 wersja exportowa

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
mironex    0

W ciągniku URSUS 914 wersja exportowa z 1990r na wolnych obrotach słychać hałaśliwą pracę sprzęgła (tak jakby jakaś blaszka brząkała po obudowie , coś uderzało o pokrywę sprzęgła ).Po wciśnięciu sprzęgła hałas cichnie . Powiedzcie mi czy w tej sytuacji można jeżdzić ,czy od razu migiem do majstra?Poza tym sprzęgła pracuje poprawnie ,łożysko wyciskowe też w porządku(po puszczeniu sprzęgła stoi).Jedno co mnie niepokoi to tylko ten dziwny hałas .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal24    261

ja miałem kiedyś 912 i też tak było taki dźwięk jeździłem nią z 20lat i nic się nie działo sprzęgła nie robiłem było oryginalne


ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mironex    0

U mnie wszystko pozostałe (silnik , skrzynia ) pracuje OK jedynie tylko to sprzęgło mnie zaniepokoiło ,gdybym miał ten ciągnik od nowu byłbym bardziej w temacie a to mój nabytek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Thomas2135    2388

To nie sprzęgło tylko bęben przekładni planetarne ma luz. U mnie tak samo hałsuje, ale nie schodzę z obrotami poniżej 900 i jest dobrze. Wymiana nie wiele pomaga, bo krawędź oporowa jest śmiesznie niska i szybko się wyrabia. Jedyne co to wyjąć i zaspawać bęben z wałkiem sprzęgłowym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mironex    0

Rozumiem , że przekładnia planetarna to nic innego jak wzmiacniacz momentu?Ale żólw-zając działa dobrze , tylko przy dużym obciążeniu np. belowaniu zaczyna być słychać wspomniany wcześniej hurgot(myślałem właśnie ,że pochodzi od sprzęgła) . Czy to początek sypania się skrzyni , czy po prostu tak musi być?


Tak przy okazji ,może ktoś poratuje mnie schematem instalacji elektrycznej do mojego 914 najlepiej z opisem. Będę wdzięczny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Thomas2135    2388

W moim też wzmacniacz działa dobrze. Przekładnia planetarna jest przed wzmacmiaczem. Mój hałasuje tylko przy bardzo wolnych obrotach ok 600 a przy wyższych i w pracy nic nie słychać. Możesz spuscić olej i przez prostokątną pokrywę z prawej strony skrzyni sprawdzić czy nic wiecej się nie dzieje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mironex    0

Thomas2135 ,dzięki za rady .Na pewno skorzystam ,jakbyś mógł coś jeszcze dorzucić to chętnie podszkolę się na Twoim doświadczeniu.Jak coś jeszcze mnie zaniepokoi będę pisał i czekał na cenne wskazówki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Thomas2135    2388

Dziwi mnie ten hałas w czasie belowania. Sprzęgło masz nowszego typu niż w moim, ale i tak raczej nie powinno nic hałasować. Gdyby coś ze sprzęgłem było nie tak to szarpałby przy ruszaniu lub sprzęgło by nie trzymało.
Schematy instalacji są chyba 3. Na pewno masz 914? W internecie da się znaleźć te schematy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mironex    0

Na pewno 914 de lux(wersja exportowa) 1990r. Schematy znalazłem już 2.Z tym sprzęgłem byłoby tak jak piszesz ,a odnośnie tego nieszczęsnego hałasu to może docisnąć taśmę kompletną żółwia-zająca(tak mi się wydaje), może złapała luzu,bo ten hałas nie jest aż tak duży -da się go znieść tylko myślę,że praca powinna być cicha i równa .Olej w skrzyni wymieniłem - poziom na wysokości środkowej kreski wszystkie biegi wchodzą dobrze , nie wyskakują.Może jestem przewrażliwiony ale lubię jak wszystko gra tak jak powinno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Thomas2135    2388

Taśma wzmacniacza na zającu jest nienapięta. Dooiero po przełączeniu na żółwia cofa się tłoczek a taśma pod wpływem sprężyny zaciska ja bębnie. To nie może hałasować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mironex    0

Na razie jeżdżę , a w najbliższym czasie zrobię tak jak pisałeś : spuszczę olej i sprawdzę w skrzyni .

Widzę ,że jesteś w temacie, dobrze znasz ten typ ciągnika i chcesz pomóc .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Folenka
      Mam pytanie - jak powinna być prawidłowo założona tarcza sprzęgłowa dłuższą stroną piastki do silnika czy do skrzyni biegów?
      Dodam, że to Ursus 912.
      Dzięki za odpowiedźi.
    • Przez DawidPatek
      Witam,
      Od 1984 w gospodarstwie posiadam ciągnik ursus 1212. Niestety w czasie ostatniego sezonu czterokrotnie urwaniu uległy widełki wyciskowe łożyska oporowego. Traktor jest z turem ale od jakichś 10 lat więc myślę, że to nie ma wpływu, bo nic takiego wcześniej się nie działo. Ciężko znaleźć mi przyczynę takiego stanu rzeczy. Nie było takiej awarii przez ponad 30 lat, a teraz taka czarna seria. Mechanik rozkłada ręce. Dodam jeszcze, że oczywiscie łożysko działa bez zarzutu.
      Liczę na Waszą pomoc.
       
      Pozdrawiam
    • Przez Veq9
      Witam wszystkich serdecznie,
       
      Chciałbym się dowiedzieć jak 4 biegowa SZYBKA skrzynia spisuje się w pracach polowych. Ciągnik miałby wykonywać orkę, gruberowanie, bronowanie, sianie. Aktualnie miał zamontowaną 3 biegowa i brakowało biegów głównie pod brony i siane a przy obrotach 1800 na 1ii jechał prędkością 9km/h, 3 i wynosi 7km/h. Chciałbym wiec zamontować 4-biegowa szybka skrzynie, gdyż potrzebuje biegów poniżej 10km/h i powyżej co umożliwi mi 4i(połowa), stad tez moje zainteresowanie owa skrzynia.
      Mam wiec kilka pytań do was drogich użytkowników i prośbę by nie wysłać postów jeżeli nie macie w 100% pojęcia, interesują mnie czyste fakty, gdyż na ich podstawie zapadnie decyzja.
      A mianowicie:
      —> jakie sa mniej więcej prędkości na 4biegowej szybkiej skrzyni koła 38r chodzi o 3polowa, 4polowa, 1szosowa, 2szosowq
      —> czy wszystkie biegi 1,2,3 ( oprócz 4) są takie same jak jak w zwykłej wolnej szkrzuni biegów czy tez są duzi szybsze 
      —> czy można zamontować synchronizator do skrzyni 4 biegowej nie synchronizowanej która nie posiada owego synchronizatora np od 3 biegowej, lub nowo kupionej
      —> Ursus ten posiada sprzęgło hydrauliczne czy możliwe jest wiec wymontowanie całego osprzętu, który już posiadam do sprzęgła hydraulicznego, i przerobienie skrzyni która była na pedałach zwykłych ( nie na hydraulice, tak jak w ursusie 1614) 
      —> czy po prostu zamontować skrzynie 4 biegowa wolna tylko nie rozumiem o co chodzi z skrzynkami typu 25,30,35 i która z nich byłaby najlepsza 
      —> w 1634 posiadam oryginalny żółw który w pełni funkcjonuje mogę go zastosować w 4 biegowej czy musze kupić typowo pod 4 biegowa żółwia 
    • Przez CIAPEK1981
      Witam, jako że nie mogę znaleźć jakiegoś posta na temat wyciągnięcia wzmacniacza momentu więc pisze nowy temat. A więc chce usunąć wzmacniacz momentu i wstawić wałki. Pytanie jest następujące jak to zrobić? Rozjechać ciągnik, odkręcić skrzynie pośrednią, odkręcić i wyciągnąć wzmacniacz w miejsce wzmacniacza momentu wstawić dwa wałki zastępcze (sprzęgłowy i taki krótki) podobno trzeba jeszcze coś zaślepić, żeby olej nie leciał i zrobić coś z podstawą wzmacniacza (wybić tulejke i coś odciać). W pokrywie górnej skrzyni biegów z tego co wiem jest rozdzielacz który rozdziela olej podawany z mikropompki na wzmacniacz momentu i sprzęgło WOM. Czy trzeba zaślepić ten przewód który idzie do wzmacniacza momentu żeby olej nie leciał do wzmacniacza którego tan naprawde juz tam nie ma? Według instrukcji obsługi ursusa 912 (schemat str 148) olej z wzmacniacza oleju idzie znowu do rozdzielacza (po co) i czy to też trzeba zaślepić. I następna sprawa w pokrywie skrzyni biegów jest rozdzielacz tam jest taka sprężyna (taka dosyć duża ze śrubą przechodząca przez środek z dużą podkładką i nakrętką ) czy jest to zawór bezpieczeństwa, który przy zbyt dużym ciśnieniu w rozdzielaczu upuszcza nadmiar oleju? Bo jeżeli bym miał zaślepić jakis przewód (jeszcze nie wiem jaki) to żeby ten olej czegoś nie rozsadził w przypadku gdy bym przez przypadek przestawił dźwignie na żółwia.
      To moze jeszcze jedno pytanie a mianowicie na zimnym oleju (lato ranem, jesień, zima) podnośnik mi nie podnosi albo podnosi skokowo (szarpie ale podnosi) latem jest prawie dobrze ale jesienia albo zimna to nie raz nie podnosi. Jak jest zimno olej jest gęsty i nie ma siły zaciagnąć i zaciaga gdzieś lewe powietrze tylko gdzie? Tylko niech mi nikt nie mówi że to filtry albo pompa albo podnośnik bo wszystko zrobione. Jak odkręciłem śrube zaraz za pompą olejową to olej był taki jakiś szary i z pęcherzykami powietrza. Wieć zaciąga gdzieś lewe powietrze. Na starej pompie było tak samo jak na nowej czyli pompa odpada.
       
      Z góry dziękuje i pozdrawiam.
    • Przez patrykmmt
      Witam.Posiadam  ursusa 904 ,od jakiegoś czasu gdy ciagnik już trochę pochodzi i  chce ruszyć słychać dziwny dzwięk ,tak jakby wycie z okolic skrzyni biegów.Dodam ,że ciagnik wtedy ma problem z ruszeniem tak jakby coś go trzymało ,najgorzej jest na 1 i 2.Na zimnym tego problemu nie ma ,słyszałem że może to być wina mikropompki ale chce się  upewnić ,może ktoś miał podobny problem .Pozdrawiam .
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.