Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam , mam problem w swoim jelonku , pod obciążeniem kiedy temperatura dochodzi do 85 stopni , wyrzuca mi komunikat ecu 1180.00 , zapala się on z czerwoną kontrolką stop , wyczytałem że może być to czujnik temperatury dolotowej do turbiny , ale wiadomo samemu nic się nie da zrobić ,więc przyjechał serwis , no i sprawdzali czujniki , zakładali nowe a komunikat dalej się wyświetla ,no i w sumie nic nie naprawili i dalej nie wiemy co do czego , może ktoś z was miał taki problem , dodam że w ciągniku jedyne co było robione to odłaczenie EGR które wykonała firma tuning44 , także jest zrobione konkretnie i ciągnik chodził , no i jak ktoś by widział czy z tym błędem można wgl pracować ciągnikiem czy lepiej go zrobić jak należy od razu , pod rzepaki pasowałoby już ryć a tu ręce związane . Z góry dzięki za odpowiedzi .

Opublikowano (edytowane)

Witam,

ten błąd nie jest z czujnika temp zasysanego powietrza.

Sprawdź poziom płynu chłodniczego, powinien byc MAX.

Podejrzewam, że może byc problem z VGT - sterowanie turbiny. VGT jest chłodzone płynem (a jest w najwyższym miejscu układu chłodzenia) i jeżeli poziom płynu chłodniczego nie jest MAX to zdarza się że może się przegrzewać. Jeżeli VGT się przegrzeje ustawia kierownice turbiny na mniejszą wydajność - sterownik silnika nie ma o tym pojęcia i generuje blad 1180. Dzieje sie tak ponieważ sterownik silnika na bieżąco porównuje procentowe obciążenie silnika do "ilości powietrza" i całą sytuacje interpretuje jako dostarczenie do silnika powietrza o bardzo wysokiej temperaturze (im wyższa temperatura tym mniej tlenu w powietrzu).

Edytowane przez AchimR
Opublikowano

płyn jest równo między MIN a MAX , ale doleje go ile trzeba i zobaczę czy bd okej , chciałbym żeby to była taka drobnostka , ale nie wiem czy turbina nie jest do wymiany , bo jak byli u nas wyłączyć EGR i sprawdzali wszystkie parametry to już mówi że cos może być nie tak z turbina ;/  

Opublikowano

U nas jeszcze nie widziałem, ale w Skandynawii montują zestawy turbo bez VGT i EGR. Konieczna jest modyfikacja programu po takim zabiegu, ale wychodzi zupełnie inna charakterystyka. Finansowo taniej niż serwis.

Opublikowano

Mam to samo w moim 6830. Płyn na max. Wymieniony czujnik na dolocie. Wymienione termostaty i nic. Jak oralem pod rzepak to czasami mi wyskoczył błąd ale jak go olalem to po 5 sekundach znikał.serwis nie wie co jest.czekam....

Opublikowano

Wgl co serwis robi to ręce opadają , u nas jak był problem przez ten EGR to nie wiedzieli o co chodzi nawet , dopiero sami się dowiedzieliśmy o co chodzi , przyjechali z tuning44 wyłączyli i było elegancko , a teraz jak wezwaliśmy serwis odnośnie tego błędu , to gość się upierał że mu na komputerze pokazuje że walnięty jest ten czujnik co jest całkiem odłączony ... a nie możliwe żeby to przeszkadzało , bo ciągnik przechodził całą jesień , i wiosnę bez problemów , a teraz dopiero pojawił się problem z tym komunikatem 

Opublikowano

no ja już całkiem nie wiem jaka może być tego przyczyna , ciągnik potrzebny jest teraz najbardziej bo rzepak trzeba siać , a z tym błędem boje się jeździć , dzisiaj też własnie po dolaniu płynu , też dałem go do transportu zobacz czy pomogło , no i pierwsza górka od razu komunikat , chyba skończy się to tak że wezwę tuning44 i niech znajdą przyczynę oni chociaż wiedzą co do czego w tych ciągnikach w przeciwieństwie do serwisu , a do uprawy pod rzepak bd zmuszony do 6140R uczepić vaderstada cultusa dać skrajne łapy w górę żeby było na 3 metry może da sobie rade ... 

Opublikowano

wprowadzilem cię w błąd, sprawdź w pierwszej kolejności czujnik temperatury powietrza wlotowego vgt. Odłącz wtyczkę 2 pionowa i zmierz oporność miedzy pionami A i B . Przy temp 20 C wynosi ok 3500om, przy 10 C ok 5700om
Podoginaj piny od czujnika igłą
Czujnik znajduje się na przewodzie dolotowym miedzy obudowa filtra powietrza a turbina.

Opublikowano

wprowadzilem cię w błąd, sprawdź w pierwszej kolejności czujnik temperatury powietrza wlotowego vgt. Odłącz wtyczkę 2 pionowa i zmierz oporność miedzy pionami A i B . Przy temp 20 C wynosi ok 3500om, przy 10 C ok 5700om

Podoginaj piny od czujnika igłą

Czujnik znajduje się na przewodzie dolotowym miedzy obudowa filtra powietrza a turbina.

Sprawdziłem i przy temp. 10 stopni wychodzi 1000 om
Opublikowano

Witam!
Mam 7530 Premium i jak narazie nie zdecydowałem się na odlaczenie zaworu EGR bo mocy nie brakuje... Ale słyszałem,ze właśnie po tym zabiegu może ciągnik się przegrzewac bo silnik zamiast spalin ktore mial od EGR teraz dostaje tylko czyste powietrze i jest jakby "zabogata" mieszanka paliwa i powietrza...

Opublikowano

U nas problem rozwiązany , uszkodzona turbina ... i co najciekawsze , do tej turbiny nikt sie nie dotykał bo ciągnik u nas od nowości , a były ślady że coś było grzebane , czyli jak stał na placu to coś było w nim kręcone . Tyle dobrego że jest akcja serwisowa w tych modelach odnośnie turbiny i 75 % kosztów pokrył john deere . Dzięki wszystkim za podpowiedzi :D

Opublikowano

Trochę czasu minęło ale problem rozwiązałem. Okazało sie że "cięgiełko" od sterowania zmienną geometrią turbiny było mocno wyrobione i rozklekotane przez  co nie ustawiało precyzyjnie turbiny. Po wymianie na nowe, nowego typu z regulacją i kalibracją Turbiny wszystko hula jak trzeba i bląd 1180.00 nie wyskakuje.

Opublikowano
Dnia 31.10.2016 o 09:33, john_deere7430 napisał:

U nas problem rozwiązany , uszkodzona turbina ... i co najciekawsze , do tej turbiny nikt sie nie dotykał bo ciągnik u nas od nowości , a były ślady że coś było grzebane , czyli jak stał na placu to coś było w nim kręcone . Tyle dobrego że jest akcja serwisowa w tych modelach odnośnie turbiny i 75 % kosztów pokrył john deere . Dzięki wszystkim za podpowiedzi :D

Co dokładnie podlega akcji serwisowej, bo słyszałem właśnie o uszkodzeniach turbin w tych modelach i pasowało by zgłosić ciagnik na tą akcję zanim się coś urwie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez patrykb2736
      Mam problem w swoim JD gotuje mi się płyn w cięższej robocie. Wywaliłem termostat, Wisko sprawne, Chłodnica wyczyszczona. Dla przykładu w paszowozie temperatura nie przekroczy 4 kresek.Zapinam pług czy talerzowke 30 min pracy i zagotowany.Mial ktoś może podobny problem?
    • Przez BartoszWitusik
      Witam mam pytanie jakie ciśnienie powinienem nabić do hydroakumulatorow przedniej osi jak i amortyzacji kabiny w john deere 6430 premium
    • Przez John6600
      Witam posiadam ciągnik john deere 7600 power quad zakupiłem go 5lat temu i była robiona skrzynia biegów . Zrobiłem 1500mtg i zaczęły ślizgać się polbiegi . Ciśnienia mierzone pompa na wyjściu 16bar a biegi 2-3bary. ( Polbiegi 1-2-3-4 ) rozebralem skrzynie i wszystko ładnie wyglada . Lekko przypalone tarczki te większe .Z power quad mam do czynienia pierwszy raz może ktoś pomoże ? Naświetli temat ? Gdzie szukać przyczyny spadku ciśnienia ? Może ktoś pomoże ze zdjęcia czy tarczki się nadadzą jeszcze ? 
    • Przez Krzychu147
      Witam wszystkich mam problem w John Deere 6530 premium. Ciągnik wywala błąd ECU 627.01 na zimnym kręci dobrze ale nie może zapalić.Jak jest ciepły pali dobrze co może być.
    • Przez Przemek7
      Błąd w ciągniku jak to naprawić?

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v