john_deere7430

John Deere 7430 premium , problem

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
john

Witam , mam problem w swoim jelonku , pod obciążeniem kiedy temperatura dochodzi do 85 stopni , wyrzuca mi komunikat ecu 1180.00 , zapala się on z czerwoną kontrolką stop , wyczytałem że może być to czujnik temperatury dolotowej do turbiny , ale wiadomo samemu nic się nie da zrobić ,więc przyjechał serwis , no i sprawdzali czujniki , zakładali nowe a komunikat dalej się wyświetla ,no i w sumie nic nie naprawili i dalej nie wiemy co do czego , może ktoś z was miał taki problem , dodam że w ciągniku jedyne co było robione to odłaczenie EGR które wykonała firma tuning44 , także jest zrobione konkretnie i ciągnik chodził , no i jak ktoś by widział czy z tym błędem można wgl pracować ciągnikiem czy lepiej go zrobić jak należy od razu , pod rzepaki pasowałoby już ryć a tu ręce związane . Z góry dzięki za odpowiedzi .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AchimR    17

Witam,

ten błąd nie jest z czujnika temp zasysanego powietrza.

Sprawdź poziom płynu chłodniczego, powinien byc MAX.

Podejrzewam, że może byc problem z VGT - sterowanie turbiny. VGT jest chłodzone płynem (a jest w najwyższym miejscu układu chłodzenia) i jeżeli poziom płynu chłodniczego nie jest MAX to zdarza się że może się przegrzewać. Jeżeli VGT się przegrzeje ustawia kierownice turbiny na mniejszą wydajność - sterownik silnika nie ma o tym pojęcia i generuje blad 1180. Dzieje sie tak ponieważ sterownik silnika na bieżąco porównuje procentowe obciążenie silnika do "ilości powietrza" i całą sytuacje interpretuje jako dostarczenie do silnika powietrza o bardzo wysokiej temperaturze (im wyższa temperatura tym mniej tlenu w powietrzu).

Edytowano przez AchimR

Chiptuning oraz hamownia WOM. Elektryka i elektronika w maszynach rolniczych.
Usuwanie SCR, DPF i EGR w maszynach rolniczych i samochodach ciężarowych.

Tel. 501 923 349

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

płyn jest równo między MIN a MAX , ale doleje go ile trzeba i zobaczę czy bd okej , chciałbym żeby to była taka drobnostka , ale nie wiem czy turbina nie jest do wymiany , bo jak byli u nas wyłączyć EGR i sprawdzali wszystkie parametry to już mówi że cos może być nie tak z turbina ;/  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AchimR    17

U nas jeszcze nie widziałem, ale w Skandynawii montują zestawy turbo bez VGT i EGR. Konieczna jest modyfikacja programu po takim zabiegu, ale wychodzi zupełnie inna charakterystyka. Finansowo taniej niż serwis.


Chiptuning oraz hamownia WOM. Elektryka i elektronika w maszynach rolniczych.
Usuwanie SCR, DPF i EGR w maszynach rolniczych i samochodach ciężarowych.

Tel. 501 923 349

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dexter00    14

Mam to samo w moim 6830. Płyn na max. Wymieniony czujnik na dolocie. Wymienione termostaty i nic. Jak oralem pod rzepak to czasami mi wyskoczył błąd ale jak go olalem to po 5 sekundach znikał.serwis nie wie co jest.czekam....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wgl co serwis robi to ręce opadają , u nas jak był problem przez ten EGR to nie wiedzieli o co chodzi nawet , dopiero sami się dowiedzieliśmy o co chodzi , przyjechali z tuning44 wyłączyli i było elegancko , a teraz jak wezwaliśmy serwis odnośnie tego błędu , to gość się upierał że mu na komputerze pokazuje że walnięty jest ten czujnik co jest całkiem odłączony ... a nie możliwe żeby to przeszkadzało , bo ciągnik przechodził całą jesień , i wiosnę bez problemów , a teraz dopiero pojawił się problem z tym komunikatem 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dexter00    14

dzisiaj woziłem zboze ok 16 ton i pod każdą górkę błąd juz mnieto zaczyna denerwować. zastanawiam sie czy to cos nie z pompą wody przypadkiem. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no ja już całkiem nie wiem jaka może być tego przyczyna , ciągnik potrzebny jest teraz najbardziej bo rzepak trzeba siać , a z tym błędem boje się jeździć , dzisiaj też własnie po dolaniu płynu , też dałem go do transportu zobacz czy pomogło , no i pierwsza górka od razu komunikat , chyba skończy się to tak że wezwę tuning44 i niech znajdą przyczynę oni chociaż wiedzą co do czego w tych ciągnikach w przeciwieństwie do serwisu , a do uprawy pod rzepak bd zmuszony do 6140R uczepić vaderstada cultusa dać skrajne łapy w górę żeby było na 3 metry może da sobie rade ... 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AchimR    17

Jestescie w stanie zmierzyć cisnienie w dolocie pod obciążeniem?


Chiptuning oraz hamownia WOM. Elektryka i elektronika w maszynach rolniczych.
Usuwanie SCR, DPF i EGR w maszynach rolniczych i samochodach ciężarowych.

Tel. 501 923 349

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dexter00    14

Uszkodzony czujnik temperatury wkręcony w kolektor ssący poziomo od prawej strony

Hmmm fajnie by było ale skąd taka pewność?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
spaluch21    0

wprowadzilem cię w błąd, sprawdź w pierwszej kolejności czujnik temperatury powietrza wlotowego vgt. Odłącz wtyczkę 2 pionowa i zmierz oporność miedzy pionami A i B . Przy temp 20 C wynosi ok 3500om, przy 10 C ok 5700om
Podoginaj piny od czujnika igłą
Czujnik znajduje się na przewodzie dolotowym miedzy obudowa filtra powietrza a turbina.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dexter00    14

wprowadzilem cię w błąd, sprawdź w pierwszej kolejności czujnik temperatury powietrza wlotowego vgt. Odłącz wtyczkę 2 pionowa i zmierz oporność miedzy pionami A i B . Przy temp 20 C wynosi ok 3500om, przy 10 C ok 5700om

Podoginaj piny od czujnika igłą

Czujnik znajduje się na przewodzie dolotowym miedzy obudowa filtra powietrza a turbina.

Sprawdziłem i przy temp. 10 stopni wychodzi 1000 om

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mski    0

Witam!
Mam 7530 Premium i jak narazie nie zdecydowałem się na odlaczenie zaworu EGR bo mocy nie brakuje... Ale słyszałem,ze właśnie po tym zabiegu może ciągnik się przegrzewac bo silnik zamiast spalin ktore mial od EGR teraz dostaje tylko czyste powietrze i jest jakby "zabogata" mieszanka paliwa i powietrza...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U nas problem rozwiązany , uszkodzona turbina ... i co najciekawsze , do tej turbiny nikt sie nie dotykał bo ciągnik u nas od nowości , a były ślady że coś było grzebane , czyli jak stał na placu to coś było w nim kręcone . Tyle dobrego że jest akcja serwisowa w tych modelach odnośnie turbiny i 75 % kosztów pokrył john deere . Dzięki wszystkim za podpowiedzi :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dexter00    14

Trochę czasu minęło ale problem rozwiązałem. Okazało sie że "cięgiełko" od sterowania zmienną geometrią turbiny było mocno wyrobione i rozklekotane przez  co nie ustawiało precyzyjnie turbiny. Po wymianie na nowe, nowego typu z regulacją i kalibracją Turbiny wszystko hula jak trzeba i bląd 1180.00 nie wyskakuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 31.10.2016 o 09:33, john_deere7430 napisał:

U nas problem rozwiązany , uszkodzona turbina ... i co najciekawsze , do tej turbiny nikt sie nie dotykał bo ciągnik u nas od nowości , a były ślady że coś było grzebane , czyli jak stał na placu to coś było w nim kręcone . Tyle dobrego że jest akcja serwisowa w tych modelach odnośnie turbiny i 75 % kosztów pokrył john deere . Dzięki wszystkim za podpowiedzi :D

Co dokładnie podlega akcji serwisowej, bo słyszałem właśnie o uszkodzeniach turbin w tych modelach i pasowało by zgłosić ciagnik na tą akcję zanim się coś urwie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Kryston
      WItam. Jak w temacie. Miał ktoś do czynienia z tą firmą? Jakieś opinie? 
      Planuje zakupić u nich Jd 7530.
    • Przez AchimR
      Autorski zestaw do całkowitego usunięcia chłodnicy EGR.
      Oczywiście wymagana jest modyfikacja map sterownika silnika.
      Całość z nierdzewki. Elementy cięte laserem i obrabiane na tokarce.
      Zestaw pasuje do serii XX30, ale zrobimy do każdej maszyny. Bo jak robić to od A do Z.

    • Przez Daniel6930
      Witam mam pytanie czy ktoś miał taki problem w 6930 premium, wyłaczaja się gasna zegary i włączają się awaryjne  komunikat taki wyskakuje co to może być często na poprzeczniakach, orke jak robiłem to się włącza  teraz jeszcze jeden komunikat kiedyś tak samo miałem i ponad rok był spokuj normalnie było między czasie wyskakuje komunikat o świat łach dachowych nie można włączyć na raz tył i przód nie mam pojęcia co to jest bezpieczniki ok przekaźniki 


    • Przez AchimR
      Wiele modeli John Deere, a zwłaszcza seria 6x30 i 7x30 hałasuje po rozruchu na zimnym silniku. Hałas jest metaliczny i wiele osób słyszało już "tak musi być" lub "ten model tak ma". Specjaliści od wgrywania gotowych map twierdzą tak samo ale...
      "Ten model tak ma" to niestety prawda, ale tak nie musi być!

      Miałem o to zapytania już chyba rok temu, ale nigdy nie było dość czasu żeby przeanalizować mapy i załatwić temat. Dodam tylko ze w UK, Finlandii i innych krajach z zimniejszym klimatem, "naprawa" tego klekotu to standard! Mało tego zabieg ma pozytywny wpływ na układ smarowania - ale to na samym końcu mojego postu.
      Jeżeli ktoś zna angielski to polecam lekturę artykułu niemieckiej firmy "FEV Motorentechnik GmbH", która dość wnikliwie zbadała to zjawisko i jego źródło.
      W dość dużym skrócie - na metaliczny klekot zimnego silnika diesla po rozruchu wpływa: jego temperatura, temperatura powietrza w dolocie, ciśnienie na szynie CR i początek kąta wtrysku. Poniższa tabela pokazuje jaki wpływ te 4ry parametry maja na jakość spalin (węglowodór i tlenek węgla). Po wykresach z niebieskimi kropkami widać, że największą redukcję hałasu można uzyskać opóźniając początek kąta wtrysku, niestety cierpi na tym jakość spalin ... chyba, że podniesiemy odrobinę ciśnienie na szynie CR i wszystko wraca do normy. Zimny silnik pracuje ciszej, nie dymi ani na biało ani na czarno.
      Nie trudno się domyślić, że JD dość znacznie wyprzedził początek kata wtrysku by zredukować emisje i tłumaczy się klientom, że ten model tak ma.

       
      Dla porównania pokazuję mapy początku kata wtrysku CNH i VW.
      CNH dla zimnego silnika ma początek kata wtrysku na -10stopni, potem ta wartość rośnie do -4stopni, a nawet do 0

      W VW mamy podobnie -8stopni rosnące do 0stopni


      A teraz John Deere 6930 Premium - w dolnym prawym rogu na czerwono jest wartość 14 - jest to maksymalna wartość początku kąta wtrysku zapamiętana przez komputer diagnostyczny na standardowym programie (specjalnie go nie wyłączałem, żeby to pokazać) i po zmianie mapy sterownika silnika jest już -10stopni i metaliczny klekot jest już cichszy! Cala operacja nie ma żadnego wpływu na odpalanie ciągnika czy jakiekolwiek dymienie na zimnym.


      W mapach i w programie diagnostycznym widzimy wartości dodatnie - jest to liczba stopni wału przed górnym martwym punktem (GMP). Ja z przyzwyczajenia używam "-" (minus) dla wartości kąta przed GMP i "+" (plus) dla wartości kąta za GMP.

      Jest jeszcze jeden dość pożądany efekt uboczny tej modyfikacji.
      Zasadniczo, aby zwiększyć moc silnika trzeba zwiększyć dawkę, ale cokolwiek będzie wtryśnięte +7stopni za GMP zamienia się w czarny dym i wysoką temperaturę spalin, dlatego ci którzy wiedzą o co chodzi modyfikują też mapy początku kąta wtrysku, ale hamownia pokazuje, że jeżeli początek kąta wtrysku będzie zbyt wczesny to maleje moment obrotowy, jest to logiczne, bo moment obrotowy pcha tłok do góry, a zbyt wczesny zapłon przed GMP pcha go w dół, przez co wytraca energię, a w najgorszym wypadku, po prostu wygina korbowód i robi dziurę w bloku.
      Wracając po pozytywnego efektu modyfikacji opóźnienia kąta wtrysku na wolnych obrotach - oprócz lepszych wrażeń akustycznych mamy lepsze smarowanie panewek na zimnym silniku.
    • Gość zaczek
      Przez Gość zaczek
      Witam, na kierownicy jest luz na tej kolumnie co jest przymocowany rewers i zegary, czy ktoś już rozbierał to i wie jak dojść do środka? z góry wielkie dzięki i Pozdrawiam ;)
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.