Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

sprawdzaj wszystko po kolei od zbiornika filtry pompka zasilająca pompa wtryskowa na końcu pokazuj lub odkrec przewody od wtryskiwaczy (rozpylaczy) i zobacz jak sekcje pompy dają ją miałem podobną sytuację to pompa do regeneraci tylko ze w starszym zetorze

Opublikowano

ja miałem coś podobnego u mnie były śmiecie w kraniku pod zbiornikiem bo paliwo mi się skończyło i pociągnął paprochy z dna, kranik się zapchał i paliwo nie szło

 

 

mam ten sam objaw co w temacie, o jakim kraniku mówisz?

Opublikowano (edytowane)

mam ten sam objaw co w temacie, o jakim kraniku mówisz?

W Proximie nie szukaj bo nie znajdziesz kranika w układzie paliwowym. To nie c330 czy c360.

Macie najpewniej zapowietrzony układ i tyle, W proximie zbiornik jest poniżej pompy i byle nieszczelność to paliwo nie tyle że będzie ciekło, a cofnie się do zbiornika.

Ja zawsze jak odpowietrzam luzuję przewód paliwowy pomiędzy pompką a pompą, poprzez zluzowanie śruby na pompie. pompuje pompką aż poleci paliwo bez bąbli powietrza i zakręcam. Jeśli paliwo się nie pojawia to problem leży w pompce (dość częsta przypadłość), lub jest nieszczelność w układzie i paliwo się cofa.

Edytowane przez ZYLA
Opublikowano

no kraników nie ma to oczywiste, denerwuje mnie to bo szkoda rozrusznika, jak dłużej postoi to wcale nie idzie odpalić a tak po 15 min zapala ale po lekkim okresie kręcenia, coś taki mulasty mi się też wydaje ten silnik od jakiegoś czasu, na uwrociu przy uprawie pod raps mi zgasł przypadkowo z tego względu właśnie i nie zapali na gorącym, nie było szans co ciekawe właśnie, śrobokręt i zaczęliśmy odpowietrzać układ to się okazało że nie zapowietrzony wogóle, przyjechał tata Z 5320 to 1,5m i na chodzie, co na to powiesz?

Opublikowano

Cóż Ci mogę powiedzieć. Jestem posiadaczem Proximy jak też często "serwisuje" dwie sztuki sąsiada i moje porady ograniczone są do doświadczeń wynikajacych z ich ułomności.
W Twojej z tego co pamiętam jest jescze odstojnik, może jest zapchany (filtr zresztą tez), bądź gdzieś indziej uklad jest niedrożny. To by tłumaczyło "mulastość" i przypadek ze Ci zgasł na tym polu.A to że Ci po dłuższym postoju nie może odpalic to bym się upierał że w układ dostaje się powietrze i to też może być przyczyną braku mocy. Jesli zapowietrza się to po odpaleniu powinien Ci nierownomiernie pracować. Jeśli tak nie jest to już raczej grubsza sprawa niestety.

Opublikowano

rozumiem, filtr niestety jest nowy wymieniony, odstojnika niestety również już nie ma, na polu zgasł właśnie bo lekko przydłowiony na wolnych obrotach podczas nawracania na uwrociu na orce ale zdziwiło mnie to bo wg. mnie nie powinien w tej syt. zgasnąć, pracuje w miarę równomiernie po odpaleniu, nie wiemy co to może być właśnie, może gdzieś się ten luft dostaje

Opublikowano (edytowane)

Też przerabiałem w swojej Proximie zapowietrzanie, zwłaszcza na wolnych obrotach. Też rozważałem popmkę itp, wymieniłem filtr paliwa i nic. Przyczyną była zalepiona siatka na rurce zasysającej paliwo ze zbiornika (nowsze już mają filtr wstępny na przewodach). Po wymontowaniu baku i jego wyczyszczeniu problem znikł. Aby problem nie powracał warto wywalić to ustrojstwo i założyć filtr na wężu tak jak to jest w nowszych Proximach.

Edytowane przez Autofan
Opublikowano (edytowane)

oo widzisz to może być to, przychyliłbym się do tego powodu, zaraz koło środy (wtedy najwcześniej będe miał czas) wymontowuję bak, kiedyś jakies 3 lata temu znajomy w NH TL100A chyba z nową maską miał podobny problem i coś podobnego było przyczyną, coś w baku, a z którego roku masz proximę? ja 2008 na nowszej masce.

 

wywalić tą siateczkę tak a zamontować filtr dalej na tym przewodzie? Szkoda że wcześniej nie napisałeś byłbym to dziś rozebrał, to może być powód bo leję paliwo z 200l metalowych beczek, nie są najczyściejsze ale wstępnie czyszczone przez sitko w lejku, muszę się ich pozbyć jak tylko znajomy mausera przywiezie.

Edytowane przez proxy8441
Opublikowano

Jesli to jest to, to przedmuchanie przewodu idącego do baku powinno przynieść czasowy efekt. Swoją drogą nie wiedziałem że tam jest filtr
Co do filterka na przewodzie, to i w nowszych nie montowali fabrycznie, ale jak kupowałem to mechanik w serwisie chciał mi założyć taki gdy zakładaliśmy ładowacz. Czasu już nie było to założyłem po jakimś czasie sam już w domu. Bardzo polecam takie rozwiązanie. Filterek kupilem w motoryzacyjnym za 5zeta, wspiąłem go rozcinajac przewód pomiędzy bakiem a pompką. Tylko kupujcie filterek siatkowy nie papierowy.

Opublikowano

Lepszy może i tak, ale jego powierzchnia jest mała i szybko się zablokuje, pozatym montuje się go przed odstojnikiem i zimą wystarczy że zlapie trochę wilgoci i go blokuje. Leję paliwo przez lejek z siatką (chyba że z cpn'u) i tak ten filterek wymieniam co roku bo się zasyfia, a dobrze widac bo jest przeźroczysty.

Opublikowano

oo widzisz to może być to, przychyliłbym się do tego powodu, zaraz koło środy (wtedy najwcześniej będe miał czas) wymontowuję bak, kiedyś jakies 3 lata temu znajomy w NH TL100A chyba z nową maską miał podobny problem i coś podobnego było przyczyną, coś w baku, a z którego roku masz proximę? ja 2008 na nowszej masce.

 

wywalić tą siateczkę tak a zamontować filtr dalej na tym przewodzie? Szkoda że wcześniej nie napisałeś byłbym to dziś rozebrał, to może być powód bo leję paliwo z 200l metalowych beczek, nie są najczyściejsze ale wstępnie czyszczone przez sitko w lejku, muszę się ich pozbyć jak tylko znajomy mausera przywiezie.

 

Proxima 7441 z 2008 roku w nowej masce. Na tej siatce był taki kożuch, wg mnie czas  robi swoje, ja nie miałem czasu na przeróbki to to wyczyściłem i złożyłem, więc pewnie za jakiś czas o sobie przypomni to zrobię to jak w nowszych Proximach.

 

Opublikowano

https://zapodaj.net/51632b8fa57ca.jpg.html

 

https://zapodaj.net/43687070fb7f0.jpg.html

 

tak to wygląda jak na zdjęciu, jedną cześć tego filterka/sitka się otwiera, bardzo malutkie dzióreczki są w nim sam się dziwię jak to paliwo tam przepływa, ale przepływa ta jedna część jest stelarzem więc ją muszę zostawić napewno a drugą wkładać po przeczyszczeniu? wogóle nie była zabrudzona, tylko paliwem które jak dmuchłem to wyleciało i lekko powiększyło dziureczki ale te dziurki to takie jak z koncówki igiełki tylko, nie wiem chyba nie założe też pokrywki tylko to tak zostawię i sprawdzę jak zapali bak tylko prowizorycznie włożę

 

co o tym sądzicie? może to być przyczyną?  

 

Opublikowano

Ja bym zostawił. Tym bardziej że nie były zapchane. Wpadnie Ci do baku choćby mucha zapcha zacisk przewodu i będziesz szukał problemu w nieskończoność.
W c 330 miałem taki przypadek, że szczypawka zatrzymała się na końcówce przewodu paliwa, więc nie jest to wcale taki absurdalny przypadek.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez matixtex
      Witam, posiadam Zetora 9540. Przeciekał mi siłownik pomocniczy, wymieniłem uszczelniacze, ale dalej cieknie. Chcę go wymienić na nowy ale pan w sklepie powiedział mi że są 2 rodzaje jedne o skoku 300 drugi o skoku 280.  mówił że zakładają teraz te krótsze bo są lepsze . Wymieniał ktoś u siebie? Jak założę 280( bo mój miał 300)wszystko będzie grało czy coś się upierniczy?
    • Przez wesley
      Witam, mam problem z mocowaniem dźwigni rewersu. Tulejka w której osadzona jest dźwignia była trzykrotnie spawana i znów się urwała. Myślę żeby wymieniać całe obramowanie na nowe bo ciężko będzie to pospawać ale nie wiem czy można to kupić nie znam numeru w katalogu. Może ktoś miał z tym do czynienia i mógł mi pomóc byłbym wdzięczny. 


    • Przez Kuba1302
      Witam, potrzebuję założyć lampy ostrzegawcze w Zetorze Forterra 11741. Tak więc przychodzę z zapytaniem jak macie je zamontowane bo ja kupiłem go bez lamp i niewiem jak je założyć żeby niedziurawic kabiny.
      Ps. Będę wdzięczny za zdjęcia i porady 
    • Przez Tikuś
      Witam, 
      Poszukuję schematu do tego ciągnika jak skalibrować tą skrzynie i sprzęgła, podczas szukania dowiedziałem się, że istotny jest sterownik pod kierownicą jeśli chodzi o własnie kalibrację, numery tego sterownika to SW: 1.5.1.
      Liczę na pomoc, z góry dziękuję!
      Pozdrawiam, Tikuś
    • Przez ZF9641
      Chciałbym zamontować zestaw klimatyzacji https://inter-instal.com/zestawy-klimatyzacji/93-9502201-zestaw-klimatyzacji-klimatyzacja-do-ciagnika-traktora-zetor-proxima-forterra-major.html.Pytsnie czy ktoś taki zestaw montował,numer katalogowy podstawy pod sprężarkę i numer paska klinowego. Proszę o zdjęcia gdzie fabrycznie jest zamontowana sprężarka.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v