Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Może jeszcze nie w tym sezonie, ale na przyszły to już koniecznie będą musiał zrobić nową podłogę w przyczepach do bel. Podłogę z drewnianych desek. Moje pytanie, czy jest tu ktoś kto ma doświadczenie z konserwacją drewna. Nie mam na razie możliwości aby schować je pod wiatę. Więc cały sezon stoją na zewnątrz. Pod przysłowiową chmurka. Stad moje pytanie, jak je skutecznie zabezpieczyć przed warunkami atmosferycznymi. Jakie są wasze doświadczenia z czymś takim. Drewno jakie mam do dyspozycji, to olszyna. 

Opublikowano

Ja polecam impregnat Vidaron. Używam i jestem zadowolony. Co do wariantu jakiego potrzebujesz to już trochę głębsze rozważanie. :)

Opublikowano

Nie wiem jaki to impregnat  i w jaki sposób to zrobili ale najlepiej zaimpregnowane drzewo jakie widziałem to słupy kolejowe Leżały u mnie kilkanaście lat pod chmurką na ziemi niemal w pół zasypane w tej ziemi przez szczury i myszy i jak wykorzystałem je jako materiał na wiatę to piła spalinowa miała problem by je pociąć a impregnat wniknął niemal w całą belkę a tylko sam rdzeń belki był surowy

Opublikowano

Podkłady kolejowe były konserwowane kreozolem albo olejem kreozolowym.

Rewelacyjny wynalazek ale zabronili jego stosowania i nie da się tego kupić bo jacyś uczeni odkryli że jest szkodliwy.

Opublikowano

One nie były przypadkiem kąpane w jakiś baliach przez dość długi okres czasu?   

Opublikowano (edytowane)

Drewniane słupy energetyczne i telefoniczne były impregnowane ciśnieniowo. W czasach PRLu używano środka o nazwie Karbolineum. Impregnowano nim np. stodoły drewniane w PGRach.

Znajomy w przyczepie do słomy (wozi małą kostkę) ma podłogę ażurową z desek. Podłoga składa się z 6 segmentów. Elementy podłogi zakładane są na przyczepę pierwszego dnia zwożenia słomy i zdejmowane ostatniego. Podłoga od żniw do żniw stoi w stodole, a przyczepa pod chmurką.Drewno było pomalowane dwukrotnie drewnochronem i przez 15 lat nic się z nim nie dzieje.

Edytowane przez bergman31
Opublikowano

na początek może dopilnować skąd będziesz miał drewno na deski. Burty w przyczepach z drewna które stoją pod chmurką raz się szybko rozlatują innym razem trzymają lata. Zauważyłem że oprócz konserwacji/impregnacji sporo zależy od drewna np czy nie pochodzi z wiatrołomów (wszystkie burty zrobione z takiego drewna szlag nam trafił).

Opublikowano

Dobrze, że to piszesz, bo drewna mam sporo, z własnej olszyny(i tak mam je wyciąć, a szkoda wszystko na ogień porąbać)  . Ile czasu powinno się suszyć, przed przyjazdem tartaku, i co robić z już wyciętymi elementami. Bo pewnie będzie tego sporo więcej niż tylko na te przyczepy. Podobno olsza lubi się skręcać przy suszeniu, ale na gnicie jest odporna. Mam też topolę, już ścięte i wysuszone, ale pewnie nie ma sensu brać ich nawet pod uwagę. 

Opublikowano

Również polecam  impregnat Vidaron ;)

 

U mnie też się sprawdza, tak samo zresztą jak używałem bejcy od nich i też jestem zadowolony.

Opublikowano

Zaraz pewnie włożę kij w mrowisko, ale czy na pewno zabrania tego Unia, a nie nasza nadgorliwa władza? Wiem na pewno, że rolnicy w innych krajach unii też tak smarują, i albo to robią nielegalnie, albo ogólnego zakazu nie ma.

Opublikowano

ech czytam i mam bekę ,olej tak ,ale nie przepalony ,tak ten zabezpiecza ,,zuzyty silnikowy tylko na drewno sosnowe i to dobrze wysyuszine ,np, topul po dwóch latach do pieca bez użycia piły , a tych co polecaja Vidaron to zapytam co malują i na jak długo ? jak ktoś chce dobrze zakonserwować drewno na lata to tyko sadolin  cena odstrasza ale warty kasy ,altaks też dobry ale nie dorównuje w wytrzymałości np na nasłonecznienie

Opublikowano

mówie o lakiero bejcy  do tego baza  całosć koszt nie mały ale efekt na lata

wiadomo drzwi do chlewa zakonserwujesz czym kolwiek ale np altane czy błazerie na podbitce na domie nie bedziesz malował co 2 lata

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez fliegl
      Jaki jest kod RAL lub nazwa tego koloru?
       



    • Przez aniszek1
      Witam,
      Ponieważ po przeczytaniu tu na forum kilku obszernych tematów o malowaniu w tej chwili więcej nie wiem niż wiem, dlatego pozwoliłem sobie założyć ten wątek aby dowiedzieć się co jak i czym malować aby było dobrze
       
      Mam kilka sprzętów do pomalowania mianowicie:
      1: stare pługi -stan: farba oryginalna z odpryskami zadrapaniami i rdzą.
      2: sanki do bel, kulek,  - stan: sama stal bez żadnego podkładu ani farby w tej chwili cała pokryta rdzą.
      3: nowa dwukółka dopiero co pospawana - stan: stal nowa hutnicza ze składu więc gdzie nie gdzie trochę nalotu rdzy - zwłaszcza na belkach stalowych.
       
      Jakie efekty chce osiągnąć:
      - zabezpieczyć i odnowić maszyny aby nie rdzewiały,
      - farba na maszynach nie wyblakła za 2 lata. Maszyny będą pracowały w różnych warunkach deszcz, słońce, mróz
      - nie dało się tak łatwo sprzętów uszkodzić, zadrapać, porysować etc.. Wiadomo są to sprzęty rolnicze nie samochód wiec nikt nie będzie na nie dmuchał i chuchał.
       
      No i teraz od początku:
      To że trzeba oczyścić materiał ze rdzy i starych odprysków farby (czy cała farbę zdzierać?), potem odpylić i odtłuścić benzyną ekstrakcyjną to to wiem. Dalej nie wiem jaki podkład użyć? PROTECT 360 - PODKŁAD EPOKSYDOWY ANTYKOROZYJNY, Unikor C, Urekor S Podkład Antykorozyjny śnieżki?  coś innego? - w żadnym ze sprzętów nie uda mi się w 100 % pozbyć rdzy czy to w zakamarkach czy innych miejscach trudno dostępnych. Piaskowanie odpada. Więc z tego co się orientuje inne podkłady odpadają.
      Dalej czy jak już podkład wyschnie to go mam zmatowić papierem? nakładać jeszcze inny podkład? chciałbym użyć farby poliuretanowej, bo z tego co się orientuje jest  najlepsza do maszyn, ciężko ją uszkodzić i takie tam . Tylko że jest jedno ale, na stronach producentów unikor-u urekor-u (swoją drogą to czym się te dwa podkłady różnią?)  nigdzie nie jest wyszczególnione że można na nie kłaść farbę poliuretanową. więc jak to jest?

      Więc podsumowawszy gdyby ktoś mądry mógł napisać co i jak zrobić aby było dobrze i dlaczego akurat tą farbę czy podkład użyć a nie inny  to był bym ogromnie wdzięczny.
    • Przez patrykrolnik11
      Witam,mam problem .Rozcieńczam farbę chlorokauczukową podczas malowania, i gdy dużo dodam farbę to farba spływa. Jeśli doleję mało  robi się pajęczynka. Proszę o pomoc !
    • Przez sandrii
      Witam czy da się jakoś przerobić ten siewnik konny na siewnik do kukurydzy czytałam stare wpisy ale żeby dopytać co i jak stworze nowy wpis 
      i dokładnie co to jest ten górny wysiew?
    • Przez ursucolo1214
      Witam, ja zapytaniem czy da się przerobić Tur 1 na 3A z siłownikiem od cyklopa.

      Tur ten będzie pracował przy Ursusie c330. chcę już zlikwidować linkę z tego tura na rzecz właśnie tego siłownika 

      i też mam tutaj drugie zapytanie jaki by był najlepszy rozdzielacz dwusekcyjny do tego 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v