Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Adrian_K_90    59

Może jeszcze nie w tym sezonie, ale na przyszły to już koniecznie będą musiał zrobić nową podłogę w przyczepach do bel. Podłogę z drewnianych desek. Moje pytanie, czy jest tu ktoś kto ma doświadczenie z konserwacją drewna. Nie mam na razie możliwości aby schować je pod wiatę. Więc cały sezon stoją na zewnątrz. Pod przysłowiową chmurka. Stad moje pytanie, jak je skutecznie zabezpieczyć przed warunkami atmosferycznymi. Jakie są wasze doświadczenia z czymś takim. Drewno jakie mam do dyspozycji, to olszyna. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    766

Opisałem wszystko ładnie a tu prąd na chwilę zabrali i całe moje wywody szlak trafił. Teraz już muszę spadać. Postaram się wieczorem napisać wszystko od początku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

akro    2

Ja polecam impregnat Vidaron. Używam i jestem zadowolony. Co do wariantu jakiego potrzebujesz to już trochę głębsze rozważanie. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maroon    63

Nie wiem jaki to impregnat  i w jaki sposób to zrobili ale najlepiej zaimpregnowane drzewo jakie widziałem to słupy kolejowe Leżały u mnie kilkanaście lat pod chmurką na ziemi niemal w pół zasypane w tej ziemi przez szczury i myszy i jak wykorzystałem je jako materiał na wiatę to piła spalinowa miała problem by je pociąć a impregnat wniknął niemal w całą belkę a tylko sam rdzeń belki był surowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rafal122    8

Podkłady kolejowe były konserwowane kreozolem albo olejem kreozolowym.

Rewelacyjny wynalazek ale zabronili jego stosowania i nie da się tego kupić bo jacyś uczeni odkryli że jest szkodliwy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bergman31    10

Drewniane słupy energetyczne i telefoniczne były impregnowane ciśnieniowo. W czasach PRLu używano środka o nazwie Karbolineum. Impregnowano nim np. stodoły drewniane w PGRach.

Znajomy w przyczepie do słomy (wozi małą kostkę) ma podłogę ażurową z desek. Podłoga składa się z 6 segmentów. Elementy podłogi zakładane są na przyczepę pierwszego dnia zwożenia słomy i zdejmowane ostatniego. Podłoga od żniw do żniw stoi w stodole, a przyczepa pod chmurką.Drewno było pomalowane dwukrotnie drewnochronem i przez 15 lat nic się z nim nie dzieje.

Edytowano przez bergman31

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafalus8    46

najlepszy sadolin ewentualnie pokost lniany ale ten sie lubi kleić, drewnochron i vidaron to słabe impregnaty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100

na początek może dopilnować skąd będziesz miał drewno na deski. Burty w przyczepach z drewna które stoją pod chmurką raz się szybko rozlatują innym razem trzymają lata. Zauważyłem że oprócz konserwacji/impregnacji sporo zależy od drewna np czy nie pochodzi z wiatrołomów (wszystkie burty zrobione z takiego drewna szlag nam trafił).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adrian_K_90    59

Dobrze, że to piszesz, bo drewna mam sporo, z własnej olszyny(i tak mam je wyciąć, a szkoda wszystko na ogień porąbać)  . Ile czasu powinno się suszyć, przed przyjazdem tartaku, i co robić z już wyciętymi elementami. Bo pewnie będzie tego sporo więcej niż tylko na te przyczepy. Podobno olsza lubi się skręcać przy suszeniu, ale na gnicie jest odporna. Mam też topolę, już ścięte i wysuszone, ale pewnie nie ma sensu brać ich nawet pod uwagę. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akro    2

Również polecam  impregnat Vidaron ;)

 

U mnie też się sprawdza, tak samo zresztą jak używałem bejcy od nich i też jestem zadowolony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adrian_K_90    59

Zaraz pewnie włożę kij w mrowisko, ale czy na pewno zabrania tego Unia, a nie nasza nadgorliwa władza? Wiem na pewno, że rolnicy w innych krajach unii też tak smarują, i albo to robią nielegalnie, albo ogólnego zakazu nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemek28_28    41

No moze złe napisałem ze unia ale kiedyś tak smarowali wrota przy garażach i wystarczyło co jakiś czas odnowić i wrota maja po 50 lat u mnie i sa cały czas dobre.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    287

ech czytam i mam bekę ,olej tak ,ale nie przepalony ,tak ten zabezpiecza ,,zuzyty silnikowy tylko na drewno sosnowe i to dobrze wysyuszine ,np, topul po dwóch latach do pieca bez użycia piły , a tych co polecaja Vidaron to zapytam co malują i na jak długo ? jak ktoś chce dobrze zakonserwować drewno na lata to tyko sadolin  cena odstrasza ale warty kasy ,altaks też dobry ale nie dorównuje w wytrzymałości np na nasłonecznienie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    287

mówie o lakiero bejcy  do tego baza  całosć koszt nie mały ale efekt na lata

wiadomo drzwi do chlewa zakonserwujesz czym kolwiek ale np altane czy błazerie na podbitce na domie nie bedziesz malował co 2 lata

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akro    2

A nie lepiej wypróbować właśnie Vidaron?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    287

Vidaron to .s....s że tak sie wyrażę ,chcesz to próbuj  ,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corrado    217

<p>Vidaron to się nadaje o kant d...y potłuc. Namówił mnie koleś w sklepie na puszkę tego czegoś. Myślę spróbuję i co jak zwykle tylko reklama dobra.</p>

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×