-
Podobna zawartość
-
Przez damianus2222
Witam, chce kupić owies z centrali nasiennej i chce wziąć po tonie odmiany RAJTAR oraz BINGO, czy ktoś siał może podobne odmiany ??? zasiane będzie na klasach od 3 troche aż do 6 bo takie jest zróżnicowanie na 3 polach łącznie ok 17 ha. Pod korzeń dostanie napewno od 150 - 180 kg polifoski 8, a następnie saletry
-
Przez mlodyrolnik3
Witam
Jestem tu nowy i jestem nowym rolnikiem.
Mam zamiar zasiać owies i napiszcie czy wszystko dobrze będę robił.
1. Było wcześniej pszenżyto
2. Nic nie było robione od czasu żniw, ponieważ dopiero teraz wydzierżawiłem tą ziemie.
3. Jest tam trochę perzu i mam zamiar jutro to podorać (zobaczę jak będzie szło).
4. No wiosnę tak gdzieś 2 tyg. przed sianiem zaoram.
5. Później trzeba rozsiać nawóz ale nie wiem jaki? Możecie mi coś polecić i w jakich dawkach go siać? Po jakim czasie mam to zdrapać i zasiać owies??
5. Po zdrapanym powlekę i zasieje owies.
6. Trzeba jeszcze raz sypnąć nawozem ale po jakim czasie?? I jakim nawozem??
7. Trzeba opryskać tylko nie wiem kiedy i jakim opryskiem??
Jak możecie to odpowiedzcie na moje pytania i jak coś jest źle to poprawcie.
Z góry dziękuje.
Pozdrawiam
-
Przez Damx
Witam siał ktoś owies ozimy i może powiedzieć najbardziej interesuje:
Termin siewu?
Jak przezimował?
Jakie nawożenie?
Jakie polny?
Jakie odmiany polecacie na 5/6 klasę?
Dziękuje z góry za odpowiedzi.
-
Przez MatKub2405
Witam,chciałbym sie doradzić czy owies z centrali na ugór klasy 4b/5 bedzie to dobre rozwiazanie?Ugór był zaorany na około 10/15 cm pod koniec wrzesnia i zbronowany pod koniec pazdziernika,teraz na wiosne chciałbym go zaorać tak na 20 cm, wiadomo nawozy,i siew będzie coś z tego jakbym nie po popryskał na chwasty? czy nie ma możliwosci nie popryskać?
Nawożenie mam w planach 200 kg polifoski nie za mało? polifoska 6/8 ?No i ze 200 kg salmagu w jeden dawce przedsiewnie czy w dwóch?
Ziemia piachem nawet to pod gline podchodzi, tylko kamień wapienny gdzieś na górce czasem się znajdzie
-