Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

P8salem pod podobnym tematem ale nikt nic nie odpowiedzial wiec zalozylem nowy bo zalezy mi na czasie. Mysle a zakupie uzywanego ciagnika i wpadl mi w oko fendt 308 lsa turbomatic z 1994r, wersja mechaniczna i mam do was pytanie o dzialanie polbiegu pod obciazeniem. A mianowicie jak ta wajhe po prawej stronie kierownicy mam do gory to na biegach 1,2,3 po puszczeniu sprzegla ciagnik lekko, bardzo lekko ruszy i dalej nie jedzie a na wyzszych biegach normalnie jedzie. Gdy ta wajhe mam do dolu to na kazdym biegu normalnie rusza, sprzedajacy twierdzi ze wszystko bedzie ok jak ciagnik bedzie mial obciazenie czyli no, ciezki plug itp, i z tad moje pytanie jak poprawnie powinna dzialac skrzynia w turbomatimku?

Opublikowano

Cześć, jeśli chodzi o działanie tego, jeśli jest to wajcha górny M, środek i na dole L z "s" to działa na zasadzie że M (wajcha do góry) jest to jakby uniwersalny półbieg, na którym sie głównie jezdzi, powinien działać na każdym biegu, dalej środek nie działa na biegach 1,2,3 tylko na 25,30,40 (u mnie np.) i wajcha w dół czyli "L" jest to półbieg, który też powinien działać na każdym biegu, powoduje on zwolnienie predkości, ciagnik jedzie wolniej ale zachowuje swoja moc i masz jeszcze "s" to załaczasz to wciskajac ten guzik i przesuwajac wajche w dół. Turbomatik to jest ogólnie sprzęgło, a że np rusza wolno to jego działanie, wystarczy wiecej obrotów i z kazdego biegu ruszysz. :)

Opublikowano

Aha czyli ta wajha ma 3 zakresy dzialania? Bo goscia co ma to do sprzedania nie bylo ale powiedzial ze moge sobie ogladac i jezdzic i tak mi sie wydawalo ze powinna isc jeszcze do gory ale byl opor wiecej nie bralem jej mocniej zeby czegos nie zepsuc

Opublikowano

No pamietaj że to działa ze sprzęgłem, nie wiem dokładnie ale jeśli piszesz LSA to powinna mieć 3 zakresy, w swoim tak mam ale mój jest z 2001 roku.

Chyba ze te starsze ciągniki mają mniej, nie chce w bład wprowadzać. 

Opublikowano

były takie w których ta wajcha dzieliła na dwa a nie na trzy czyli L 0 S  nowsze na trzy jeśli jest M to na trzy i ze sprzęgłem jak kolega pisze wyżej nie ma tam nic pod obciążeniem normalna skrzynia jak w c360 tylko że synchro

Opublikowano

Nie, mój nie puszcza dymka, tylko lekki jak sie odpala ale to raczej normalne.. Ile mtg ma ten Fendt i jaka cena ? :) Autoostrowski to jest pod obciażeniem, tak każdy tłumaczy nawet mechanicy. I kto Ci nagadał ze ta skrzynia jest jak w c-360... 

Opublikowano

Autoostrowski, nie wiem jak Ci to wytłumaczyć, bo to najlepiej zrozumieć pracując tym ciagnikiem, żadnym specem nie jestem pozatym, ale pare lat pracuje już takim Fendtem z takim wariantem półbiegów. 

No tak syncho to cała różnica, ale 60 nie porusza się 40 km/h i nie ma tylu biegów także jakby nie patrzeć dużo się różni ;)

Opublikowano

Ten co go ogladalem jest z 1994roku,wszystko mechaniczne,tuz,wom,adaptacja do tura, ladne szerokie gumy i ceni go koles 65tys takze sporo ale wizualnie ladny. Ten dymek mnie troche niepokoi bo jak jechalem droga to ojciec mowil ze widac jak sie zmienia biegi ze puszcza, no i jak pierwszy raz go odpalilem to taki siwy dym polecial a potem jak sie dodawalo gazu to na ciemno

Opublikowano

No to faktycznie niepokojące, możliwe że już może olej brać, jeśli ma przebieg poniżej 10000 to licz ze jest cofany i silnik już swoje pracował :)

Opublikowano

No niby ma tylko 7,5tys mth ale tak po wygladzie i pracy silnika to moze i realne tylko ten dymek no i te biegi, czy poprostu za slabo ciagnalem za ta wajhe czy cos jest nie tak, bo tak to skrzynia to bajka, wszystko lekko bez problemu wchodzilo

Opublikowano

Thorod biegi pod obciążeniem są  bez sprzęgła pomogę ci bo brakuje ci słów czy te biegi można nazwać pod obciążeniem ?

 

nie dziwę się takiemu co chce kupić bo może nie wiedzieć ale ty piszesz że takiego posiadasz i nie wiesz myślę że bajki piszesz.

Opublikowano

Autoostrowski, być może masz rację, bo jak pisałem specem nie jestem, a posługuje się tym co usłyszałem jeśli chodzi o to pod obciążeniem. Pomogłem koledze tyle ile wiedziałem. :) 

Opublikowano

Kolego spójrz w galerie np. to zobaczysz, a co do mechanika to jak przymierzaliśmy się do zakupu ów Fendta, to takie odpowiedzi padały, jeśli twierdzisz inaczej okej, jak wspomniałem być może racja, a zarazem nauka dla mnie, po to ten portal :) 

Opublikowano

1.Ciśnienie oleju silnik.

2.Temperatura oleju

3.Nie wiem dokładnie ale chyba ciśnienie oleju skrzyni

4.Czujnik filtra powietrza.Jak będzie za mały przepływ zaświeci się.

5.Hamulec ręczny.

6.Czujnik klocków hamulcowych.

7.Czujnik poziomu płynu hamulcowego.

8.Kontrolka ostrzegawcza,zapala się wraz gdy zaciągnięty jest hamulec ręczny,lub ciśnienie jest zbyt niskiee.

9.Ładowanie.

Opublikowano

No dzieki kolego. Co na poczatek dobrze jest sprawdzic? Wiadomo olej w silniku wymienic trzeba jak i filtry, w mostach sprawdzalem jest stan i jeszcze ladny, hydrauliczny ladny. Myslalem zeby wymienic w turbomatiku ale nie wiem dokladnie jak to zrobic zeby bylo dobrze? No i jakie najlepiej oleje?

Opublikowano (edytowane)

w zwolnicach przednich  sprawdź bo idzie go mało a naprawa strasznie droga , turbomatik zostaw w spokoju nie ma takiej potrzeby żeby wymieniać instrukcja pisze że co 5000 mtg lub przy naprawie więc można stosować przy naprawie wystarczy bez obaw.

no i oczywiście skrzynia biegów bo do tanich napraw nie należy .

przesmarować tył

wymiana filtrów  i w pole

Edytowane przez autoostrowski
Opublikowano

Dolej oleju silnikowego do pompy paliwowej.Wiele osób o tym nie wie i pompa chodzi na sucho aż się przytrze na sekcji.Z góry odkręć korek i z boku śrubkę na klucz 13.Wlewaj przez korek aż z  boku przez otwór zacznie się przelewać.Dokręcasz wszystko i masz spokój.Niby w instrukcji jest sprawdzać co 50 MTG,ale ja co sezon se dolewałem i było ok.Ja do 310 lałem Turdus 15W40 SHPD i nie miałem żadnych problemów.

 

Opublikowano

Ciag dalszy problemow. Mam problem z cisnieniem, gdy odpalam ciagnik(fendt 308lsa) na zimnym silniku cisnienie wynosi 4,5 bar na wolnych obrotach ale juz po rozgrzaniu spada do okolo 1 bara na wolnych obrotach a na wysokich rosnie na nieco ponad 4. Po zgaszeniu rozgrzanego silnika i ponownym odpaleniu cisnienie wynosi 0.5bar ale jak dodam troche gazu na doslownie na 2 sekundy to cisnienie skoczy i zostanie na okolo 1.2 bara i tak zostanie na wolnych obrotach a na wysokich obrotach rosnie do okolo 4bar. Odkrecilem ten zawor przy filtrze oleju i wydaje mi sie ze ta sprezynka jest troche zmeczona, az boki ma przytarte. Czy to moze byc przez ten zawor czy cos innego? Pompa?panewki? A moze spadek cisnienia jest spowodowany tym ze z pompy paliwowej troche mi cieknie olej i moze tam gubic cisnienie?
Ciag dalszy problemow. Mam problem z cisnieniem, gdy odpalam ciagnik(fendt 308lsa) na zimnym silniku cisnienie wynosi 4,5 bar na wolnych obrotach ale juz po rozgrzaniu spada do okolo 1 bara na wolnych obrotach a na wysokich rosnie na nieco ponad 4. Po zgaszeniu rozgrzanego silnika i ponownym odpaleniu cisnienie wynosi 0.5bar ale jak dodam troche gazu na doslownie na 2 sekundy to cisnienie skoczy i zostanie na okolo 1.2 bara i tak zostanie na wolnych obrotach a na wysokich obrotach rosnie do okolo 4bar. Odkrecilem ten zawor przy filtrze oleju i wydaje mi sie ze ta sprezynka jest troche zmeczona, az boki ma przytarte. Czy to moze byc przez ten zawor czy cos innego? Pompa?panewki? A moze spadek cisnienia jest spowodowany tym ze z pompy paliwowej troche mi cieknie olej i moze tam gubic cisnienie?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez okejas
      Mam pytanie odnośnie ceny części zamiennych i naprawy skrzyni biegów tak jak w temacie w fendzie 309,mianowicie chodzi o to,ze wyskakują biegi(2 oraz półbiegi),a 3 podczas szybkiej zmiany zgrzyta....ile mógłby wynieś całkowity koszt naprawy??????
    • Przez szympek
      Witam mam problem mianowicie w ciągniku po dodaniu gazu i jego odpuszczeniu chwilę po tym jak chodzi na wolnych obrotach puści dymka niebieskiego i czuć olej, z miarki centymetr ubyło pracował 6 godzin przy kombajnie na wysoki obrotach po dodaniu gazu nie dymi ani nic tylko chwilę po na wolnych puści raz czy dwa
    • Przez adam8211
      Witam wszystkich.
      Problem dotyczy Fendta 312lsa z 1991 roku. Skończyło się sprzęgło, tarcza zupełnie się rozpadła. 
      Ciągnik już po wymianie docisku z tarczą LUK, podstawą tarczy oraz wałka tego co wchodzi do turbosprzęgła. Wszystkie łozyska w sprzęgle suchym i turbomatiku włożone nowe. Zmieniony olej w turbosprzęgle. Nowa pompka sprzęgłowa i wysprzęglik.
      Problemem są ciężko wchodzące biegi. Tak jakby nie wysprzęglał do końca. Wysokie biegi jakoś wchodzą ale czym niższe tym gorzej. Gdzie szukać problemu ?
    • Przez kBieszczad
      WITAM
      Pilnie potrzebuje instrukcji obsługi lub ksiązki pojazdu dla traktora Fendt 311 lsa r 91.
      Gdzie można kupić lub czy ktoś ewentualnie wie gdzie można ściągnąć w wersji elektronicznej.
    • Przez PolExit
      Panwie, 
      zakupiłem w ostatnim czasie Fendt 306 LS Turbomatik, proszę o podpowiedź w sprawie biegów i półbiegów bo mam ich mieć teoretycznie 21 + wsteczne a w praktyce wychodzi że mam ich mniej lub coś nie działa prawidłowo.
      Pytanie podstawowe, bo czytam i trafiam na sprzeczne informacje. Czy po włożeniu np. pierwszego biegu i ustawieniu dźwigni półbiegów na "0" ciągnik powinien ruszyć czy nie? 
      Bo według książki do Fenda którą posiadam powinien ruszyć, a stoi w miejscu. Biegi działają tylko po ustawieniu dźwigni półbiegów na "S" lub "L", czyli tak jak by ruszał tylko na półbiegach. 
      W książce na dźwigni od półbiegów ma dodatkowy przycisk którego ja nie posiadam. 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v