Skocz do zawartości
Rolnik7343

Mini Ładowarka

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Rolnik7343    1092

Zastanawiam się nad budową ładowarki takiej jak użytkownika @robert1004t
[galleryimg=581407]

Co do budowy takich ładowarek jestem zielony ...
I pytanie do was jakie podzespoły będą do tego potrzebne ? :) Jaki most ? Jaka skrzynia ? W jakis sposób przekazać moc z silnika do skrzyni  (Jaki sposób najlepszy) ? W jakis sposób złożyć mechanizm skrętu ? Od jakiegoś samochodu ???
I co jeszcze będzie do tego potrzebne ? :) Poza ramą, pompą hydrauliczną i siłownikami

Silnik myślę żeby założyć taki http://allegro.pl/silnik-spalinowy-6-5km-20mm-zageszczarka-pompa-pro-i6108310095.html

Lub silnik od quada 125cc  (taki silnik posiadam) z biegami 3+1 (wsteczny)  zmienianymi bez sprzęgła i tu by spawa byłą dużo prostsza bo już bym nie musiał skrzyni dodatkowej montować ... Ale nie wiem czy to było by dobre rozwiązanie silnik oczywiście bez sprzęgła ale na każdym biegu rusza dopiero po dodaniu gazu także problemu ze szarpaniem by nie było
Silnik tego typu: http://allegro.pl/silnik-quad-125cc-biegi-3-1-nowy-gwarancja-i6117631560.html

Ładowarka ma mieć max szerokość 85cm i miała by głównie jezdzić po oborach i terenie utwardzonym

Czekam na wasze odpowiedzi :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik7343    1092

W tej łądowarke na zdjęciu jest taki sam silnik 6,5km i spokojnie daje rade :)

Jak dla mnie wystarczającą ładowarka nie bedzie robiła nie wiadomo ile ... :P Tylko w oborze i do okoła obory do reszty prac mam ładowarke teleskopową :)

Edytowano przez Rolnik7343

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

hodowcamlody    34

Kolego najłatwiej to tak, dyfer od bmw do tego część zawieszenia z piastami, skrzynia tico. Na wałku sprzeglowym zamontować koło pasowe z dwoma rowkami, na wale silnika z trzema i jeden pasek kupić dłuższy, sprzęgło to nic innego jak napinanie paska. Zrobisz na pedale dobry zakres to raz będziesz napinal zwykły a raz skrzyzowany co będzie powodować odwrotne obroty i rewers mechaniczny jednym ruchem nogi. Pompę proponuję nsz 10, najmniejsza od t25, z racji charakterystyki, radzę żeby koło pasowe ją napędzające było 2 razy mniejsze, lekki zapas nie zaszkodzi z mocą. Silnik gx 160 jest fajnym silnikiem bo zwarta i prosta konstrukcja a do tego oszczędność, super sprawa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik7343    1092

Co do dyferencjału to zastanawiałem sie nad daniem całego mostu od żuka albo poloneza bo czytałem ze bardzo łatwo je skrócić
Albo poszukam mostu od wózka widłowego i wtedy bym już nie musiał go zwężać

Jak dla mnie to lepiej by było zmieniać biegi w skrzyni przód-tył a nie paskami. Ale każda informacja sie przyda :)
Pompe mam używaną od ładowacza "cyklop"


Też jeszcze jest możliwość założenia silnika od quada 125 z biegami 3+1 (wsteczny) i wtedy wystarczyło by przekazać napęd z silnika na oś i gotowe

Edytowano przez Rolnik7343

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hodowcamlody    34

sztywny most to lepsza sprawa wiadomo, hmm pompa za duza, szkoda do tego projektu, nsz 10 kosztuje z 70zl? Nie ma problemu dobrać przełożenia tylko czy taki silnik nie będzie za głośny?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Thomas2135    1737

Koniecznie ma być tej konstrukcji? Przegubowa Ci niepotrzebna? Tutaj masz prostą konstrukcję. Przedni most z żuka a na tyle przednia oś również z żuka. Trzeba tylko wszystko pozwężać. Pompa z cyklopa jest za duża. Mam ją w 60 ce z napędem z wału korbowego to w czasie jazdy i używania rozdzielacza przy 100 bar silnik spada z obrotów. Nsz 14 lub Nsz16 wystarczy w zupełności. Kup ze szrotu jakiś samochód typu tico z uwagi na małe wymiary i cichą pracę. Mechanizm różnicowy z skrzyni trzeba zaspawać. Od półosi napędowej dajesz wał napędowy do mostu przedniego. Most zwężany ma przełożenie 5,125 czyli o tyle będzie mniejsza prędkość na każdym przełożeniu. Ja w swojej przegubowej mam silnik i skrzynię z golfa z takim przełożeniem jedzie jak 60 ka na szosowych. 5 jest jednak sporo szybsza. Swoją ciągam kosa i nawozy sieję a latem będzie zgrabiarkę gwiazdową targać. Na razie z braku fundusz budowa stoi od roku. Mam ważniejsze wydatki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik7343    1092

Dzięki za odpowiedź :)

Na początku myślałem o przegubowej ... :P Ale dużo więcej przy niej roboty a taka ze skrętnymi kołami w zupełności mi wystarczy więc wole taką zrobić :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Thomas2135    1737

Schaffer czy thaler tym się nie przejmował robiąc przegubowe o szerokości 90cm. Kolega też chce mieć max 90 cm szerokości. To jest prosta konstrukcja a sama ładowarka zwrotna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik7343    1092

A ja jeszcze dopowiem ze najmniejsza łamana ładowarka weidemann ma 85cm szerokości :D

Musze zacząć zbierać części do budowy ładowarki .... nie myślałem ze aż tyle roboty bedzie przy tym :P

Most Żuk + skrzynia tico + silnik spalinowy http://allegro.pl/silnik-spalinowy-6-5km-20mm-zageszczarka-pompa-pro-i6108310095.html

Co o tym myślicie ? Pierwsze co bede musiał zrobić to pokombinować ze zwężeniem mostu pierwszy raz interesuje sie takim projektem wiec za dużo jeszcze nie wiem o tym :P A profesorem w mechanice jeszcze nie jestem bo mam dopiero a może aż 17 lat

Edytowano przez Rolnik7343

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    233

85cm w przegubie to strach w oczach, skręcić i podniesc cos to leżymy na boku a tutaj to tylko tył podniesie.

 

Jeszcze żadna technika nie zastąpiła rozsądku i myślenia.

 


"Bóg nienawidzi tego, co sobie robimy w jego imieniu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hodowcamlody    34

Jeździlo sie przegubowcami, wszystko dobrze dopuki nie trzeba skręcić z ciężarem, wtedy pięknie nam się ładowarka składa ;). polecam forum samorobki.pl duzo roznych projektów można podpatrzeć to i owo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    233

Ty jeździłeś, a ja mam ją na co dzień, od 6lat. Obsługuje 100szt bydła w różnego typu budynkach, od czyszczenia po karmienie.


"Bóg nienawidzi tego, co sobie robimy w jego imieniu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez jendrek
      Witam,
      Znalazłem na Allegro Klimatyzację uniwersalną za przystępną cenę 690 zł,czy ktoś może wie czy było by możliwe zamontowanie takiej klimatyzacji w kabinie Zetora 6341, czy było by z tym dużo przeróbek ?
    • Przez NABUCH
      Witajcie .
      Dokładamy z tatą silnik do naszej wialni . Mam pytanko ile macie obrotó na napędzię wentylatora? Tak sobie przeliczyłem że powinno być ok 130 obr / min Ktoś może potwierdzić. Mam silniczek 1400 obr /min 0.8 kW orginalnie z kołem 9 cm .Złożyliśmy to z kołem od roweru 24 cale ale obr są chyba zbyt duże bo wialnią dosyć mocno rzuca zwłaszcza górnymi sitami . Z czego można jeszcze wyciągnąć /ew zrobić koło pasowe o przyzwoitym rozmiarze. Pozdrawiam Wojtek
    • Przez Bardock
      Hej wszystkim!
      Chciałbym zbudować podwozie maszyny w układzie skid steer - czyli jak bobcaty seri S, avanty serii 300 itp. Wiadomo, budżet jest ograniczony, więc nie mogę sobie pozwolić na pompy tłoczkowe, hydromotory tłoczkowe o zmiennej geometrii, rozdzielacze proporcjonalne elektroniczne itp. Chciałbym oprzeć się na rozdzielaczach sterowanych na linkę, dwóch joystickach na linkę, pompie zębatej. Do tego wszelkie potrzebne dzielniki strumienia itd.
      Tutaj pojawia się problem, gdyż przyznam się, że pogubiłem się jak to podłączyć, żeby spełniało moje założenia. Koncepcja jest taka, że z pompy muszą być zasilane rozdzielacze do jazdy oraz rozdzielacz do późniejszego wykorzystania do sterowania jakimś ramieniem manipulatora itd. Czy ktoś może podpowiedzieć schemat układu, jaki zrobić aby:
      - strumień był po równo dzielony na lewą i prawą jazdę,
      - w czasie jazdy możliwe było korzystanie z dodatkowych sekcji, przykładowo ramię robocze.
      Proszę także o dorzucenie linków do przykładowych elementów.
       
      To co dałem radę ustalić, to to, że aby lewa i prawa strona działały równo, muszę zastosować dzielnik strumienia 50/50 przed dwoma rozdzielaczami jednosekcyjnymi (tutaj dygresja - czy ktoś widział jednosekcyjne rozdzielacze na linkę? Czy można zawór jednosekcyjny sterowany dźwignią przerobić na sterowany linką?). Wtedy jedna sekcja na lewą stronę, jedna na prawą i powinno ładnie działać. Nie wiem tylko jak zrobić, żeby w czasie korzystania z ramienia roboczego, czyli z trzeciego rozdzielacza, możliwa dalej była jazda. Żeby na czas np. podnoszenia maszyna się nie zatrzymywała. Albo, w czasie jazdy nie da rady podnosić, olej idzie tylko na jazdę. No i jednocześnie, jeżeli maszyna się akurat nie porusza, to cały olej idzie do obsługi ramienia roboczego.
       
      Dziękuję z góry za wszystkie pomysły
       
    • Przez RometOgar200
      Witam jestem tutaj nowy i jeśli napiszę temat w złym miejscu z góry przepraszam ,ale przejdzmy do sedna ,zamontowałem wspomaganie elektryczne do mojej 60-siatki ,ale obudowa skrzyni jest od 40-stki. I mam problem ,ponieważ patent jaki i z 40-stki i z 60-siątki nie mieści się tam gdzie powinno być jego miejsce. Z góry dziękuję za wszystkie pomysły.
    • Przez Ursus355i912
      Witajcie. Posiadam przyczepę deutz fahr f 327 i mam duże problemy z rozłączaniem napędu podbieracza. W związku z problematycznym sprzęgłem wpadłem na pomysł by zastosować napęd hydrauliczny z ciagnika (ursus 912) , dodam ,że obecnie napędzanie podbieracza następuje przez pasek klinowy . W tej wersji łańcuch podający zza podbieracza , wyposażony w nagarniacze pracowały cały czas, a podbierak byłby wyłączany na pryzmie. Napęd hydrauliczny posuwu nie wchodzi w grę, Bo z tyłu są wałki roztrząsające . Co o tym sądzicie ? Jak duży silnik zamontować? Czy ma to sens? Z góry dzięki za rady
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.