Skocz do zawartości
Rolnik7343

Mini Ładowarka

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Rolnik7343    1417

Zastanawiam się nad budową ładowarki takiej jak użytkownika @robert1004t
[galleryimg=581407]

Co do budowy takich ładowarek jestem zielony ...
I pytanie do was jakie podzespoły będą do tego potrzebne ? :) Jaki most ? Jaka skrzynia ? W jakis sposób przekazać moc z silnika do skrzyni  (Jaki sposób najlepszy) ? W jakis sposób złożyć mechanizm skrętu ? Od jakiegoś samochodu ???
I co jeszcze będzie do tego potrzebne ? :) Poza ramą, pompą hydrauliczną i siłownikami

Silnik myślę żeby założyć taki http://allegro.pl/silnik-spalinowy-6-5km-20mm-zageszczarka-pompa-pro-i6108310095.html

Lub silnik od quada 125cc  (taki silnik posiadam) z biegami 3+1 (wsteczny)  zmienianymi bez sprzęgła i tu by spawa byłą dużo prostsza bo już bym nie musiał skrzyni dodatkowej montować ... Ale nie wiem czy to było by dobre rozwiązanie silnik oczywiście bez sprzęgła ale na każdym biegu rusza dopiero po dodaniu gazu także problemu ze szarpaniem by nie było
Silnik tego typu: http://allegro.pl/silnik-quad-125cc-biegi-3-1-nowy-gwarancja-i6117631560.html

Ładowarka ma mieć max szerokość 85cm i miała by głównie jezdzić po oborach i terenie utwardzonym

Czekam na wasze odpowiedzi :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dzagus97    28

No nie żartuj chociaż 15km do tego żeby to jakoś się toczyło i do tego najlepszy byłby diesel

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik7343    1417
(edytowany)

W tej łądowarke na zdjęciu jest taki sam silnik 6,5km i spokojnie daje rade :)

Jak dla mnie wystarczającą ładowarka nie bedzie robiła nie wiadomo ile ... :P Tylko w oborze i do okoła obory do reszty prac mam ładowarke teleskopową :)

Edytowano przez Rolnik7343

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

hodowcamlody    34

Kolego najłatwiej to tak, dyfer od bmw do tego część zawieszenia z piastami, skrzynia tico. Na wałku sprzeglowym zamontować koło pasowe z dwoma rowkami, na wale silnika z trzema i jeden pasek kupić dłuższy, sprzęgło to nic innego jak napinanie paska. Zrobisz na pedale dobry zakres to raz będziesz napinal zwykły a raz skrzyzowany co będzie powodować odwrotne obroty i rewers mechaniczny jednym ruchem nogi. Pompę proponuję nsz 10, najmniejsza od t25, z racji charakterystyki, radzę żeby koło pasowe ją napędzające było 2 razy mniejsze, lekki zapas nie zaszkodzi z mocą. Silnik gx 160 jest fajnym silnikiem bo zwarta i prosta konstrukcja a do tego oszczędność, super sprawa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik7343    1417
(edytowany)

Co do dyferencjału to zastanawiałem sie nad daniem całego mostu od żuka albo poloneza bo czytałem ze bardzo łatwo je skrócić
Albo poszukam mostu od wózka widłowego i wtedy bym już nie musiał go zwężać

Jak dla mnie to lepiej by było zmieniać biegi w skrzyni przód-tył a nie paskami. Ale każda informacja sie przyda :)
Pompe mam używaną od ładowacza "cyklop"


Też jeszcze jest możliwość założenia silnika od quada 125 z biegami 3+1 (wsteczny) i wtedy wystarczyło by przekazać napęd z silnika na oś i gotowe

Edytowano przez Rolnik7343

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hodowcamlody    34

sztywny most to lepsza sprawa wiadomo, hmm pompa za duza, szkoda do tego projektu, nsz 10 kosztuje z 70zl? Nie ma problemu dobrać przełożenia tylko czy taki silnik nie będzie za głośny?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik7343    1417

O którym silniku mówisz ? Od quada ? Dobrze wygłuszony tłumik i chodzi cicho

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Thomas2135    2183

Koniecznie ma być tej konstrukcji? Przegubowa Ci niepotrzebna? Tutaj masz prostą konstrukcję. Przedni most z żuka a na tyle przednia oś również z żuka. Trzeba tylko wszystko pozwężać. Pompa z cyklopa jest za duża. Mam ją w 60 ce z napędem z wału korbowego to w czasie jazdy i używania rozdzielacza przy 100 bar silnik spada z obrotów. Nsz 14 lub Nsz16 wystarczy w zupełności. Kup ze szrotu jakiś samochód typu tico z uwagi na małe wymiary i cichą pracę. Mechanizm różnicowy z skrzyni trzeba zaspawać. Od półosi napędowej dajesz wał napędowy do mostu przedniego. Most zwężany ma przełożenie 5,125 czyli o tyle będzie mniejsza prędkość na każdym przełożeniu. Ja w swojej przegubowej mam silnik i skrzynię z golfa z takim przełożeniem jedzie jak 60 ka na szosowych. 5 jest jednak sporo szybsza. Swoją ciągam kosa i nawozy sieję a latem będzie zgrabiarkę gwiazdową targać. Na razie z braku fundusz budowa stoi od roku. Mam ważniejsze wydatki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik7343    1417

Dzięki za odpowiedź :)

Na początku myślałem o przegubowej ... :P Ale dużo więcej przy niej roboty a taka ze skrętnymi kołami w zupełności mi wystarczy więc wole taką zrobić :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hodowcamlody    34

85cm w przegubie to strach w oczach, skręcić i podniesc cos to leżymy na boku a tutaj to tylko tył podniesie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Thomas2135    2183

Schaffer czy thaler tym się nie przejmował robiąc przegubowe o szerokości 90cm. Kolega też chce mieć max 90 cm szerokości. To jest prosta konstrukcja a sama ładowarka zwrotna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik7343    1417
(edytowany)

A ja jeszcze dopowiem ze najmniejsza łamana ładowarka weidemann ma 85cm szerokości :D

Musze zacząć zbierać części do budowy ładowarki .... nie myślałem ze aż tyle roboty bedzie przy tym :P

Most Żuk + skrzynia tico + silnik spalinowy http://allegro.pl/silnik-spalinowy-6-5km-20mm-zageszczarka-pompa-pro-i6108310095.html

Co o tym myślicie ? Pierwsze co bede musiał zrobić to pokombinować ze zwężeniem mostu pierwszy raz interesuje sie takim projektem wiec za dużo jeszcze nie wiem o tym :P A profesorem w mechanice jeszcze nie jestem bo mam dopiero a może aż 17 lat

Edytowano przez Rolnik7343

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    235

85cm w przegubie to strach w oczach, skręcić i podniesc cos to leżymy na boku a tutaj to tylko tył podniesie.

 

Jeszcze żadna technika nie zastąpiła rozsądku i myślenia.

 


"Bóg nienawidzi tego, co sobie robimy w jego imieniu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hodowcamlody    34

Jeździlo sie przegubowcami, wszystko dobrze dopuki nie trzeba skręcić z ciężarem, wtedy pięknie nam się ładowarka składa ;). polecam forum samorobki.pl duzo roznych projektów można podpatrzeć to i owo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    235

Ty jeździłeś, a ja mam ją na co dzień, od 6lat. Obsługuje 100szt bydła w różnego typu budynkach, od czyszczenia po karmienie.


"Bóg nienawidzi tego, co sobie robimy w jego imieniu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Luki1988
      Potrzebuje sterować dwustronnym siłownikiem przyciskiem elektrycznym 12v.
      Potrzebuję do tego rozdzielacza z elektrozaworem ale czy wystarczy dzielnik hydrauliczny taki jak poniżej w linku czy musi być rozdzielacz jedno sekcyjny z elektrozaworem?
      https://www.sklepdlarolnika.pl/pl/p/ELEKTROZAWOR-DZIELNIK-HYDRAULICZNY-62-90L-STEROWANY-ELEKTRYCZNIE-12V-DO-TURA/15804
    • Przez Slavvko
      Czy ktoś mógłby opisać wejścia i wyjścia rozdzielacza jumz ? I jaką rolę pełnią zawory w literkach " D " F " H " . Czy można wykorzystać literki " A " B " jako pierwszą sekcję bez tych zaworków które są wkręcone w " D " F " H "

    • Przez gigany
      Witam czy wykonywał ktoś taką bronę samemu albo ma jakiś pomysł?
    • Przez rolnik324
      Witam, tak jak w tytule chciałbym w jakiś sposób przyśpieszyć obroty wałka wom w ursusie c360 (możliwe że nasz ciągnik to c355, sami dobrze nie wiemy). Zacznę może od tego że ursus ten pracuje z agregatem prądotwórczym, a agregat wytwarza prąd do pompy głębinowej która wyciąga wode do dosć małej deszczowni do podlewania truskawek. Pompa zasilana jest napięciem 400v i aby uzyskać taki wynik na agregacie ursus pracuje na 2000 obrotów. Mi i tacie nie podoba się to ze względu że ciągnik niekiedy musi pracować tak ponad 5h (a przydałoby się aby pracował dłużej ponieważ mamy spory areał i nie wystarcza to na podlanie wszystkiego w czasie suszy) i to powoduje że ciągnik paliwa spali "swoje" i do tego wychodzą małe nieszczelności silnika (poci się spod korka oleju i paru innych elementów silnika) i zdąży się przez kilka godzin nazbierać na ziemi oleju. Przechodząc do sedna, czy jest możliwość zrobienia lub kupna jakiejś przekładni albo czegoś co zaproponujecie do ciągnika żeby chodził na niższych obrotach? Słyszałem o przerobieniu jakoś trybów albo wymiana skrzyni ursusa na zetora, ale jednak wolałbym nie ingerować teraz w wnętrze ciągnika i wolałbym coś na zewnątrz. Z góry dziękuje. Nieścisłości będę rozwijał w komentarzach.
    • Przez fliegl
      Jaki jest kod RAL lub nazwa tego koloru?
       



×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.