Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zastanawiam się nad budową ładowarki takiej jak użytkownika @robert1004t
[galleryimg=581407]

Co do budowy takich ładowarek jestem zielony ...
I pytanie do was jakie podzespoły będą do tego potrzebne ? :) Jaki most ? Jaka skrzynia ? W jakis sposób przekazać moc z silnika do skrzyni  (Jaki sposób najlepszy) ? W jakis sposób złożyć mechanizm skrętu ? Od jakiegoś samochodu ???
I co jeszcze będzie do tego potrzebne ? :) Poza ramą, pompą hydrauliczną i siłownikami

Silnik myślę żeby założyć taki http://allegro.pl/silnik-spalinowy-6-5km-20mm-zageszczarka-pompa-pro-i6108310095.html

Lub silnik od quada 125cc  (taki silnik posiadam) z biegami 3+1 (wsteczny)  zmienianymi bez sprzęgła i tu by spawa byłą dużo prostsza bo już bym nie musiał skrzyni dodatkowej montować ... Ale nie wiem czy to było by dobre rozwiązanie silnik oczywiście bez sprzęgła ale na każdym biegu rusza dopiero po dodaniu gazu także problemu ze szarpaniem by nie było
Silnik tego typu: http://allegro.pl/silnik-quad-125cc-biegi-3-1-nowy-gwarancja-i6117631560.html

Ładowarka ma mieć max szerokość 85cm i miała by głównie jezdzić po oborach i terenie utwardzonym

Czekam na wasze odpowiedzi :)

Opublikowano (edytowane)

W tej łądowarke na zdjęciu jest taki sam silnik 6,5km i spokojnie daje rade :)

Jak dla mnie wystarczającą ładowarka nie bedzie robiła nie wiadomo ile ... :P Tylko w oborze i do okoła obory do reszty prac mam ładowarke teleskopową :)

Edytowane przez Rolnik7343
Opublikowano

Kolego najłatwiej to tak, dyfer od bmw do tego część zawieszenia z piastami, skrzynia tico. Na wałku sprzeglowym zamontować koło pasowe z dwoma rowkami, na wale silnika z trzema i jeden pasek kupić dłuższy, sprzęgło to nic innego jak napinanie paska. Zrobisz na pedale dobry zakres to raz będziesz napinal zwykły a raz skrzyzowany co będzie powodować odwrotne obroty i rewers mechaniczny jednym ruchem nogi. Pompę proponuję nsz 10, najmniejsza od t25, z racji charakterystyki, radzę żeby koło pasowe ją napędzające było 2 razy mniejsze, lekki zapas nie zaszkodzi z mocą. Silnik gx 160 jest fajnym silnikiem bo zwarta i prosta konstrukcja a do tego oszczędność, super sprawa.

Opublikowano (edytowane)

Co do dyferencjału to zastanawiałem sie nad daniem całego mostu od żuka albo poloneza bo czytałem ze bardzo łatwo je skrócić
Albo poszukam mostu od wózka widłowego i wtedy bym już nie musiał go zwężać

Jak dla mnie to lepiej by było zmieniać biegi w skrzyni przód-tył a nie paskami. Ale każda informacja sie przyda :)
Pompe mam używaną od ładowacza "cyklop"


Też jeszcze jest możliwość założenia silnika od quada 125 z biegami 3+1 (wsteczny) i wtedy wystarczyło by przekazać napęd z silnika na oś i gotowe

Edytowane przez Rolnik7343
Opublikowano

Koniecznie ma być tej konstrukcji? Przegubowa Ci niepotrzebna? Tutaj masz prostą konstrukcję. Przedni most z żuka a na tyle przednia oś również z żuka. Trzeba tylko wszystko pozwężać. Pompa z cyklopa jest za duża. Mam ją w 60 ce z napędem z wału korbowego to w czasie jazdy i używania rozdzielacza przy 100 bar silnik spada z obrotów. Nsz 14 lub Nsz16 wystarczy w zupełności. Kup ze szrotu jakiś samochód typu tico z uwagi na małe wymiary i cichą pracę. Mechanizm różnicowy z skrzyni trzeba zaspawać. Od półosi napędowej dajesz wał napędowy do mostu przedniego. Most zwężany ma przełożenie 5,125 czyli o tyle będzie mniejsza prędkość na każdym przełożeniu. Ja w swojej przegubowej mam silnik i skrzynię z golfa z takim przełożeniem jedzie jak 60 ka na szosowych. 5 jest jednak sporo szybsza. Swoją ciągam kosa i nawozy sieję a latem będzie zgrabiarkę gwiazdową targać. Na razie z braku fundusz budowa stoi od roku. Mam ważniejsze wydatki.

Opublikowano

Schaffer czy thaler tym się nie przejmował robiąc przegubowe o szerokości 90cm. Kolega też chce mieć max 90 cm szerokości. To jest prosta konstrukcja a sama ładowarka zwrotna.

Opublikowano (edytowane)

A ja jeszcze dopowiem ze najmniejsza łamana ładowarka weidemann ma 85cm szerokości :D

Musze zacząć zbierać części do budowy ładowarki .... nie myślałem ze aż tyle roboty bedzie przy tym :P

Most Żuk + skrzynia tico + silnik spalinowy http://allegro.pl/silnik-spalinowy-6-5km-20mm-zageszczarka-pompa-pro-i6108310095.html

Co o tym myślicie ? Pierwsze co bede musiał zrobić to pokombinować ze zwężeniem mostu pierwszy raz interesuje sie takim projektem wiec za dużo jeszcze nie wiem o tym :P A profesorem w mechanice jeszcze nie jestem bo mam dopiero a może aż 17 lat

Edytowane przez Rolnik7343
Opublikowano

Jeździlo sie przegubowcami, wszystko dobrze dopuki nie trzeba skręcić z ciężarem, wtedy pięknie nam się ładowarka składa ;). polecam forum samorobki.pl duzo roznych projektów można podpatrzeć to i owo.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez fliegl
      Jaki jest kod RAL lub nazwa tego koloru?
       



    • Przez aniszek1
      Witam,
      Ponieważ po przeczytaniu tu na forum kilku obszernych tematów o malowaniu w tej chwili więcej nie wiem niż wiem, dlatego pozwoliłem sobie założyć ten wątek aby dowiedzieć się co jak i czym malować aby było dobrze
       
      Mam kilka sprzętów do pomalowania mianowicie:
      1: stare pługi -stan: farba oryginalna z odpryskami zadrapaniami i rdzą.
      2: sanki do bel, kulek,  - stan: sama stal bez żadnego podkładu ani farby w tej chwili cała pokryta rdzą.
      3: nowa dwukółka dopiero co pospawana - stan: stal nowa hutnicza ze składu więc gdzie nie gdzie trochę nalotu rdzy - zwłaszcza na belkach stalowych.
       
      Jakie efekty chce osiągnąć:
      - zabezpieczyć i odnowić maszyny aby nie rdzewiały,
      - farba na maszynach nie wyblakła za 2 lata. Maszyny będą pracowały w różnych warunkach deszcz, słońce, mróz
      - nie dało się tak łatwo sprzętów uszkodzić, zadrapać, porysować etc.. Wiadomo są to sprzęty rolnicze nie samochód wiec nikt nie będzie na nie dmuchał i chuchał.
       
      No i teraz od początku:
      To że trzeba oczyścić materiał ze rdzy i starych odprysków farby (czy cała farbę zdzierać?), potem odpylić i odtłuścić benzyną ekstrakcyjną to to wiem. Dalej nie wiem jaki podkład użyć? PROTECT 360 - PODKŁAD EPOKSYDOWY ANTYKOROZYJNY, Unikor C, Urekor S Podkład Antykorozyjny śnieżki?  coś innego? - w żadnym ze sprzętów nie uda mi się w 100 % pozbyć rdzy czy to w zakamarkach czy innych miejscach trudno dostępnych. Piaskowanie odpada. Więc z tego co się orientuje inne podkłady odpadają.
      Dalej czy jak już podkład wyschnie to go mam zmatowić papierem? nakładać jeszcze inny podkład? chciałbym użyć farby poliuretanowej, bo z tego co się orientuje jest  najlepsza do maszyn, ciężko ją uszkodzić i takie tam . Tylko że jest jedno ale, na stronach producentów unikor-u urekor-u (swoją drogą to czym się te dwa podkłady różnią?)  nigdzie nie jest wyszczególnione że można na nie kłaść farbę poliuretanową. więc jak to jest?

      Więc podsumowawszy gdyby ktoś mądry mógł napisać co i jak zrobić aby było dobrze i dlaczego akurat tą farbę czy podkład użyć a nie inny  to był bym ogromnie wdzięczny.
    • Przez patrykrolnik11
      Witam,mam problem .Rozcieńczam farbę chlorokauczukową podczas malowania, i gdy dużo dodam farbę to farba spływa. Jeśli doleję mało  robi się pajęczynka. Proszę o pomoc !
    • Przez sandrii
      Witam czy da się jakoś przerobić ten siewnik konny na siewnik do kukurydzy czytałam stare wpisy ale żeby dopytać co i jak stworze nowy wpis 
      i dokładnie co to jest ten górny wysiew?
    • Przez ursucolo1214
      Witam, ja zapytaniem czy da się przerobić Tur 1 na 3A z siłownikiem od cyklopa.

      Tur ten będzie pracował przy Ursusie c330. chcę już zlikwidować linkę z tego tura na rzecz właśnie tego siłownika 

      i też mam tutaj drugie zapytanie jaki by był najlepszy rozdzielacz dwusekcyjny do tego 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v