Skocz do zawartości
scotii

ciężko wychodzące biegi

Polecane posty


scotii    0

witam na wstępie ciągnik 1212 plus dołożony przedni napęd czyli 1214 jedyny ciągnik z ładowaczem w gospodarstwie wiec czas w garażu jest paraliżem gospodarstwa dowożenie sianokiszonki, słomy, kiszonki z kukurydzy ,obornika .
Objawy związane ze skrzynia biegów podjeżdżając pod wzniesienie wciskając sprzęgło zdarza się nie zawsze ze ciągnik sie nie z tacza i nie jestem w stanie wyciągnąć biegu (dac na luz ) trzeba poderwac jeszcze do przodu i wykorzystać moment zanim zacznie działać siła w tył żeby go wyciągnąć . Czy jest możliwość ze biegi się blokują ? zakleszczają ? czy to inna kwestia ? zając i żółw działają o ile ma to jakieś znaczenie. Druga sprawa, pomijając już modlitwy o wrzucenie biegu tak czytałem juz duzo postów na ten temat i wkręcając śrubę od hamulca skrzyni może jakaś poprawa jest . Ale na pedale sprzęgła czuć ze coś skrobie po trybach przy wciskaniu w pewnym położeniu to położenie przesuwa się w miarę wkręcania wykręcania śruby hamulca co to może być? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

toobek    40

mnie się wydaje że nie wysprzęgla dobrze. Może regulacja sprzęgła by pomogła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

iron    398

zużyta skrzynia biegów. i sam wzmacniacz często jest przyczyną takich sytuacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


heniek36    6

sprawdż regulacje sprzęgla lub jeżeli stary typ docisku to są tam takie trzy śruby mągą być zdarte ich wymiana bez rozpoławiania tylko trzeba wyjąć pompe wspomagania ok 2 godz roboty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

scotii    0

nie dawno jedna z tych trzech na docisku sie urwała wiec dałem 3 nowe nową tarcze łożysko tez nowe dosunięte na 2-3 mm tylko żeby się nie kręciło na luzie i wciskając pedał nie dochodzi do podłogi max to 3/4 głębiej sie nie da wcisnąć wiec zakładam ze bardziej się nie rozsunie docisk 
Co daje bardziej lub mniej wkręcone te 3 śrubki na docisku ? 
w książce napraw jest napisane ze góra śruby od piasty wom  ma byc  22mm(+/- 0,1mm) taka dokładność ? ciężko uzyskać te 22 minimetry(jest więcej)  wkręcając ta śrubę do dźwigienki . zakładam ze ma to bezposredni wpływ na odległość odsunięcia docisku od tarczy sprzęgła tylko czy bardziej rozsunie gdy śruby sa wkręcone na te 22 mm czy wykręcone np połowa śrub 28mm i więcej 

Edytowano przez scotii

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

scotii    0

to jestem po remoncie tylnej części skrzyni biegów jakby ktoś szukał kiedyś odpowiedzi to już pisze 
"zakleszczanie skrzyni " złe wysprzeglanie polecam ustawianie śrub dźwigienek do piasty womu a nie do łożyska wyciskowego jest duza różnica krzywy docisk pogłębia ten problem
wyciąganie biegów wymiana pręta sterowania  (terenowe wsteczny) plus tuleji przesuwnej  (na wałkach przełożeń)
wycie skrzyni na wstecznym -rozerwało podkładkę koronowa na wałku atakującym w tylnym moście , nakrętka się odkręciła i wałek miał luz wzdłuż osi i mocno nachodził na koło talerzowe nowa podkładka dokręcenie nakretki i cicho sza na wstecznym 
podsumowując skrzynia była dobra profilaktycznie wymienione łożyska igiełkowe (bo tanie ) i łożyska na podwójnym wałku wstecznego nie wyglądały na zużyte ale na wszelki wypadek tryby brak oznak zużycia jedynie tuleje przesuwne również na wszelki wypadek  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez janusz14
      mam ursusa c-360 i nie wiem coo mi się stało z wom ale nie moge go wyłączyć nawet jak na chama pociągne to dźwigienka ani drgnie ,;/ co może byc powodem tej awarii. jak usunąć tą usterkę;]?
    • Przez Tadeusz1212
      Co może być przyczyna zakleszczania sie w C-360 na wsteczym biegu ??? Na innych sie nie zakleszcza ( raz w roku na 2 ). Kilka razy tak sie zakleszczył ze było trzeba cały lewarek rozbierać. Problem z tym zalkeszczaniem na wsteczym jest od nowości, jak tylko wyjechał z fabryki
    • Przez fendt1992
      Witam. Mam problem ze skrzynia w Traktorze Valtra 8450. mam pytanie czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem i czy coś z tym dało się zrobić?. podczas przełączania pół biegów słuchać wyraźne trzaski w skrzyni.a na pierwszym pół biegu coś wyraźnie puka w skrzyni.najmocniej słuchać to gdy szybko sie przełącza z drugiego na trzeci pół bieg i na odwrót(z trzeciego na drugi i tak w kółko) .Dzieje sie to na postoju nawet gdy skrzynia mechanicznie jest zluzowana. dzieje sie to juz od samego kupna. dodam ze skrzynia była naprawiana na zachodzie.prawdopodobnie kosze był spalone. Skrzynie miałem rozebrana i wszytko wygląda na sprawne. nie ma żadnych wyraźnych luzów.po złożeniu nie ma poprawy dodam ze na jednym z koszów był wyraźny luz po zmienieniu jednej z tarczki luz zniknął. Czekam za jakas podpowiedzia, bo juz brakuje mi siły.Może kostka sterująca albo komputer?? co myślicie. czekam za jakimiś pomysłami. Fendt1992.
    • Przez Rolnik1111
      Witam
      Co sądzicie o przekładni Direct?
    • Przez PiotrSadło
      Witam  najpierw mam po zerwaniu sie nitów(chyba) zaczął się psuć 4 bieg i klinuje się 
      podobno wyrwane nity w skrzyni biegów od czego mam zacząć ? 
      Jak zabrać się za to i jaki był by koszt ?
×