Skocz do zawartości
scotii

ciężko wychodzące biegi

Polecane posty

scotii    0

witam na wstępie ciągnik 1212 plus dołożony przedni napęd czyli 1214 jedyny ciągnik z ładowaczem w gospodarstwie wiec czas w garażu jest paraliżem gospodarstwa dowożenie sianokiszonki, słomy, kiszonki z kukurydzy ,obornika .
Objawy związane ze skrzynia biegów podjeżdżając pod wzniesienie wciskając sprzęgło zdarza się nie zawsze ze ciągnik sie nie z tacza i nie jestem w stanie wyciągnąć biegu (dac na luz ) trzeba poderwac jeszcze do przodu i wykorzystać moment zanim zacznie działać siła w tył żeby go wyciągnąć . Czy jest możliwość ze biegi się blokują ? zakleszczają ? czy to inna kwestia ? zając i żółw działają o ile ma to jakieś znaczenie. Druga sprawa, pomijając już modlitwy o wrzucenie biegu tak czytałem juz duzo postów na ten temat i wkręcając śrubę od hamulca skrzyni może jakaś poprawa jest . Ale na pedale sprzęgła czuć ze coś skrobie po trybach przy wciskaniu w pewnym położeniu to położenie przesuwa się w miarę wkręcania wykręcania śruby hamulca co to może być? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
toobek    40

mnie się wydaje że nie wysprzęgla dobrze. Może regulacja sprzęgła by pomogła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iron    624

zużyta skrzynia biegów. i sam wzmacniacz często jest przyczyną takich sytuacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

heniek36    6

sprawdż regulacje sprzęgla lub jeżeli stary typ docisku to są tam takie trzy śruby mągą być zdarte ich wymiana bez rozpoławiania tylko trzeba wyjąć pompe wspomagania ok 2 godz roboty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
scotii    0
(edytowany)

nie dawno jedna z tych trzech na docisku sie urwała wiec dałem 3 nowe nową tarcze łożysko tez nowe dosunięte na 2-3 mm tylko żeby się nie kręciło na luzie i wciskając pedał nie dochodzi do podłogi max to 3/4 głębiej sie nie da wcisnąć wiec zakładam ze bardziej się nie rozsunie docisk 
Co daje bardziej lub mniej wkręcone te 3 śrubki na docisku ? 
w książce napraw jest napisane ze góra śruby od piasty wom  ma byc  22mm(+/- 0,1mm) taka dokładność ? ciężko uzyskać te 22 minimetry(jest więcej)  wkręcając ta śrubę do dźwigienki . zakładam ze ma to bezposredni wpływ na odległość odsunięcia docisku od tarczy sprzęgła tylko czy bardziej rozsunie gdy śruby sa wkręcone na te 22 mm czy wykręcone np połowa śrub 28mm i więcej 

Edytowano przez scotii

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
scotii    0

to jestem po remoncie tylnej części skrzyni biegów jakby ktoś szukał kiedyś odpowiedzi to już pisze 
"zakleszczanie skrzyni " złe wysprzeglanie polecam ustawianie śrub dźwigienek do piasty womu a nie do łożyska wyciskowego jest duza różnica krzywy docisk pogłębia ten problem
wyciąganie biegów wymiana pręta sterowania  (terenowe wsteczny) plus tuleji przesuwnej  (na wałkach przełożeń)
wycie skrzyni na wstecznym -rozerwało podkładkę koronowa na wałku atakującym w tylnym moście , nakrętka się odkręciła i wałek miał luz wzdłuż osi i mocno nachodził na koło talerzowe nowa podkładka dokręcenie nakretki i cicho sza na wstecznym 
podsumowując skrzynia była dobra profilaktycznie wymienione łożyska igiełkowe (bo tanie ) i łożyska na podwójnym wałku wstecznego nie wyglądały na zużyte ale na wszelki wypadek tryby brak oznak zużycia jedynie tuleje przesuwne również na wszelki wypadek  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Nemo123
      Witam mam taki jak rozgrzeje się olej w skrzyni to zapala mi się kontrolka od zapchanego filtra oleju. Olej i filtry wymieniane jakieś 20h temu (olej Fuchs agrifarm stou 10w40, filtry ten puszkowy i ten mały wkład donaldson, duży wkład mann). Jak ciągnik chodzi pod ładowaczem czyli jakieś lekkie prace to nic się nie dzieje. Kontrolka zapala się przeważnie podczas transportu po przejechaniu 2-3 km. Przed wymianą oleju nic takiego się nie działo.
    • Przez Vroobel
      Witam!
      W moim Zetorze 8045 po rozgrzaniu oleju, jest problem ze zmianą biegów, a gdy ciągnik jedzie i wciśnie się sprzęgło to tak jakby skrzynia hamowała bo gwałtownie zwalnia, a przy ponownym włączeniu biegu, szarpie, czasami to jakby ruszał z żółwia i przeskakiwał na zająca. Parę lat temu była robiona mikropompka, żółw i  sprzęgło , stan oleju jest, co może być przyczyną ? hamulec skrzyni?
    • Przez artb1977
      Witam,
      Mam problem ze skrzynią biegów. Aby zdiagnozować i naprawić problem potrzebuję ją rozebrać, ale utknąłem w punkcie gdzie nie mogę jej rozpołowić.
      Może ktoś zna patent jak to zrobić. Jestem na etapie jak widać na załączonych zdjęciach i wygląda jak by był bardzo mały luz pomiędzy dwiema częściami skrzyni, ale jednak "coś" trzyma te dwie części razem.
      Nie wiem jak się zabrać aby czegoś nie uszkodzić.
      Jak widać na zdjęciu wszystkie szpilki i nakrętki wykręcone, łożysko wałka wyciągnięte. a jednak coś trzyma. Luz jaki udało się osiągnąć to około 1-2 mm i trzyma jak by po lewej stronie (patrząc od przodu).
      Mam nadzieję na pomoc któregoś z forumowiczów za którą będę wdzięczny.
      Pozdrawiam.
       


    • Przez Bartek_0
      Witam, mam problem ze skrzynią biegów. Po przejechaniu trasy, zatrzymałem się gdy chciałem ruszyć wszytko poszlo okey do momentu gdy chciałem wrzucić czwarty bieg...bieg wszedł normalnie tylko traktor nie chciał jechać, tak jak by był na luzie, bieg szósty wszedł także normalnie. Po kilkukrotnej próbie wrzucenia bieg nic nie pomogło. Rozkręciliśmy pokrywy po lewej i po prawej stronie wałków, myśleliśmy że wypadł bieg, postukaliśmy ustawiliśmy tak jak miało być także nie pomogło. Chciałbym zapytac czy miał ktoś podobny problem i jak by mozna było to naprawić. Z góry dziękuje za odpowiedzi 
    • Przez bartosz55
      Witam . Mam pytanie czy da się wymienic synchronizator 2 biegu bez demontażu skrzyni tylko po wyjęcie całego kosza dynshift i rewersu od strony sprzęgła a jeżeli nie da się czy skrzynie poprostu rozkręcamy z tyłu przy moście czy gdzieś z tylu jest jakieś zabezpieczenie które blokuje skrzynie przed rozjechaniem z mostem .
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.