Skocz do zawartości
scotii

ciężko wychodzące biegi

Polecane posty

scotii    0

witam na wstępie ciągnik 1212 plus dołożony przedni napęd czyli 1214 jedyny ciągnik z ładowaczem w gospodarstwie wiec czas w garażu jest paraliżem gospodarstwa dowożenie sianokiszonki, słomy, kiszonki z kukurydzy ,obornika .
Objawy związane ze skrzynia biegów podjeżdżając pod wzniesienie wciskając sprzęgło zdarza się nie zawsze ze ciągnik sie nie z tacza i nie jestem w stanie wyciągnąć biegu (dac na luz ) trzeba poderwac jeszcze do przodu i wykorzystać moment zanim zacznie działać siła w tył żeby go wyciągnąć . Czy jest możliwość ze biegi się blokują ? zakleszczają ? czy to inna kwestia ? zając i żółw działają o ile ma to jakieś znaczenie. Druga sprawa, pomijając już modlitwy o wrzucenie biegu tak czytałem juz duzo postów na ten temat i wkręcając śrubę od hamulca skrzyni może jakaś poprawa jest . Ale na pedale sprzęgła czuć ze coś skrobie po trybach przy wciskaniu w pewnym położeniu to położenie przesuwa się w miarę wkręcania wykręcania śruby hamulca co to może być? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iron    524

zużyta skrzynia biegów. i sam wzmacniacz często jest przyczyną takich sytuacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

heniek36    6

sprawdż regulacje sprzęgla lub jeżeli stary typ docisku to są tam takie trzy śruby mągą być zdarte ich wymiana bez rozpoławiania tylko trzeba wyjąć pompe wspomagania ok 2 godz roboty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
scotii    0

nie dawno jedna z tych trzech na docisku sie urwała wiec dałem 3 nowe nową tarcze łożysko tez nowe dosunięte na 2-3 mm tylko żeby się nie kręciło na luzie i wciskając pedał nie dochodzi do podłogi max to 3/4 głębiej sie nie da wcisnąć wiec zakładam ze bardziej się nie rozsunie docisk 
Co daje bardziej lub mniej wkręcone te 3 śrubki na docisku ? 
w książce napraw jest napisane ze góra śruby od piasty wom  ma byc  22mm(+/- 0,1mm) taka dokładność ? ciężko uzyskać te 22 minimetry(jest więcej)  wkręcając ta śrubę do dźwigienki . zakładam ze ma to bezposredni wpływ na odległość odsunięcia docisku od tarczy sprzęgła tylko czy bardziej rozsunie gdy śruby sa wkręcone na te 22 mm czy wykręcone np połowa śrub 28mm i więcej 

Edytowano przez scotii

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
scotii    0

to jestem po remoncie tylnej części skrzyni biegów jakby ktoś szukał kiedyś odpowiedzi to już pisze 
"zakleszczanie skrzyni " złe wysprzeglanie polecam ustawianie śrub dźwigienek do piasty womu a nie do łożyska wyciskowego jest duza różnica krzywy docisk pogłębia ten problem
wyciąganie biegów wymiana pręta sterowania  (terenowe wsteczny) plus tuleji przesuwnej  (na wałkach przełożeń)
wycie skrzyni na wstecznym -rozerwało podkładkę koronowa na wałku atakującym w tylnym moście , nakrętka się odkręciła i wałek miał luz wzdłuż osi i mocno nachodził na koło talerzowe nowa podkładka dokręcenie nakretki i cicho sza na wstecznym 
podsumowując skrzynia była dobra profilaktycznie wymienione łożyska igiełkowe (bo tanie ) i łożyska na podwójnym wałku wstecznego nie wyglądały na zużyte ale na wszelki wypadek tryby brak oznak zużycia jedynie tuleje przesuwne również na wszelki wypadek  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Robson76
      Witam, czy może mi ktoś wytłumaczyć dlaczego są gałki zmiany biegów do serii "U" z biegiem 3 albo 4 przy ustawieniu dźwigni do przodu? chciałem kupić ale jak na razie mój tarator jest w remoncie i nie sprawdzę jakie biegi gdzie są, da się to jakoś sprawdzić po oznaczeniu skrzyni czy coś?, mam ursusa 912.

    • Przez Mateo905
      Witam,
      mam problem z moim Masseyem 6120 Dynashift 32x32, rewers przy kierownicy. Wytarł się wodzik od rewersu, tzn nie wrzucał biegów do przodu, do tyłu jeszcze jakoś mu się udawało. Ciągnik rozpołowiłem, wodzik został wymieniony i ten problem zniknął. Pojawił się inny: po puszczeniu sprzęgła, bez żadnego biegu, czyli na luzie, ciągnik aż przygasa, strasznie się męczy, czuć jakby go coś hamowało. Wciskam sprzęgło: silnik pracuje lekko. Biegi udaje się włączyć, ciągnik jeździ do przodu i do tyłu, jednak kiedy podczas jazdy wciskam sprzęgło, to prawie staje w miejscu, tak jakby miał wciśnięty hamulec. Można włączyć WOM, podnośnik również działa. Zauważyłem też, że wraz ze zmianą półbiegów zmienia się obciążenie silnika, tzn na jednym z półbiegów przygasa znacznie mocniej niż na pozostałych.
      Przed wymianą tego wodzika wszystkie inne podzespoły (poza rewersem oczywiście) działy normalnie. Macie jakiś pomysł, gdzie szukać przyczyny? Nie zrobiłem jeszcze pomiarów ciśnień, bo stwierdziłem, że podczas postoju w garażu na czas remontu raczej nie padła pompa, ale w przyszłym tygodniu postaram się załatwić manometry i te ciśnienia zmierzyć. Jakieś wskazówki, co jeszcze sprawdzić?
    • Przez dawid464
      Witam mam problem z casem przy jeździe gdy skręcę przestaje jechać, po wciśnięciu sprzęgła jedzie dalej, wymieniłem olej i filtry w skrzyni, ciśnienie na wyjściach hydraulicznych 190bar , co może być przyczyną tego zjawiska?
    • Przez Preedom
      Witam,
      po wymianie oleju hydrauliki (Fusch Agrifarm STOU 10W30) i filtra oleju świeci się czerwona kontrolka od braku ciśnienia w skrzyni biegów oraz zielona kontrolka napędu na cztery koła. 
      Nie da się:
      - zmienić żółw/zając (cały czas żółw)
      - nie da się wyłączyć napędu na cztery koła
      Działa:
      - Podnośnik
      - wspomaganie kierownicy
      - sprzęgło
       
      Ktoś ma jakieś pomysły? Od czego zacząć diagnozę?
       
    • Przez Rolnik551
      Witam między wodzikami blache mam podgiętą będzie przeszkadzać coś? 
      Jeszcze reduktor z szybkiego wyskakuje na luz co może być? 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.