scotii

ciężko wychodzące biegi

Polecane posty

scotii    1

witam na wstępie ciągnik 1212 plus dołożony przedni napęd czyli 1214 jedyny ciągnik z ładowaczem w gospodarstwie wiec czas w garażu jest paraliżem gospodarstwa dowożenie sianokiszonki, słomy, kiszonki z kukurydzy ,obornika .
Objawy związane ze skrzynia biegów podjeżdżając pod wzniesienie wciskając sprzęgło zdarza się nie zawsze ze ciągnik sie nie z tacza i nie jestem w stanie wyciągnąć biegu (dac na luz ) trzeba poderwac jeszcze do przodu i wykorzystać moment zanim zacznie działać siła w tył żeby go wyciągnąć . Czy jest możliwość ze biegi się blokują ? zakleszczają ? czy to inna kwestia ? zając i żółw działają o ile ma to jakieś znaczenie. Druga sprawa, pomijając już modlitwy o wrzucenie biegu tak czytałem juz duzo postów na ten temat i wkręcając śrubę od hamulca skrzyni może jakaś poprawa jest . Ale na pedale sprzęgła czuć ze coś skrobie po trybach przy wciskaniu w pewnym położeniu to położenie przesuwa się w miarę wkręcania wykręcania śruby hamulca co to może być? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
toobek    46

mnie się wydaje że nie wysprzęgla dobrze. Może regulacja sprzęgła by pomogła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iron    831

zużyta skrzynia biegów. i sam wzmacniacz często jest przyczyną takich sytuacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

heniek36    15

sprawdż regulacje sprzęgla lub jeżeli stary typ docisku to są tam takie trzy śruby mągą być zdarte ich wymiana bez rozpoławiania tylko trzeba wyjąć pompe wspomagania ok 2 godz roboty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
scotii    1

nie dawno jedna z tych trzech na docisku sie urwała wiec dałem 3 nowe nową tarcze łożysko tez nowe dosunięte na 2-3 mm tylko żeby się nie kręciło na luzie i wciskając pedał nie dochodzi do podłogi max to 3/4 głębiej sie nie da wcisnąć wiec zakładam ze bardziej się nie rozsunie docisk 
Co daje bardziej lub mniej wkręcone te 3 śrubki na docisku ? 
w książce napraw jest napisane ze góra śruby od piasty wom  ma byc  22mm(+/- 0,1mm) taka dokładność ? ciężko uzyskać te 22 minimetry(jest więcej)  wkręcając ta śrubę do dźwigienki . zakładam ze ma to bezposredni wpływ na odległość odsunięcia docisku od tarczy sprzęgła tylko czy bardziej rozsunie gdy śruby sa wkręcone na te 22 mm czy wykręcone np połowa śrub 28mm i więcej 

Edytowano przez scotii

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
scotii    1

to jestem po remoncie tylnej części skrzyni biegów jakby ktoś szukał kiedyś odpowiedzi to już pisze 
"zakleszczanie skrzyni " złe wysprzeglanie polecam ustawianie śrub dźwigienek do piasty womu a nie do łożyska wyciskowego jest duza różnica krzywy docisk pogłębia ten problem
wyciąganie biegów wymiana pręta sterowania  (terenowe wsteczny) plus tuleji przesuwnej  (na wałkach przełożeń)
wycie skrzyni na wstecznym -rozerwało podkładkę koronowa na wałku atakującym w tylnym moście , nakrętka się odkręciła i wałek miał luz wzdłuż osi i mocno nachodził na koło talerzowe nowa podkładka dokręcenie nakretki i cicho sza na wstecznym 
podsumowując skrzynia była dobra profilaktycznie wymienione łożyska igiełkowe (bo tanie ) i łożyska na podwójnym wałku wstecznego nie wyglądały na zużyte ale na wszelki wypadek tryby brak oznak zużycia jedynie tuleje przesuwne również na wszelki wypadek  

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mixer15ha    0

Witam cię ja też mam taki problem w 1014 z 96r sprzęgło łapki jak ty ale i  u mnie na" zimnym" biegi wchodzą ale podczas jazdy nie da się redukować bez zgrzytania nie pomaga podwójne wysprzeglanie i.t.d a  na ciepłym już  też nie wysprzegla i nie da się wybić biegów np przy oraniu robiłem remont skrzyni i wszystko zostało wymienione na" nowe" tylko zostało koło zamachowe stare ale docisk ,tarcza ,wałek, obudowa wałka ,łożysko oporowe i cały środek skrzyni jest nowy.

Spróbuję wymienić i wyregulować śruby na łapkach i zobaczymy.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez leśny23
      Witam. Panowie zblokowała się skrzynia w Same Explorer 65, nie da się ruszyć ani do przodu ani do tyłu rewers chodzi reszta podobno nie. Jeszcze tego nie widziałem bo ciągnik stoi w lesie. Jutro rano jadę z tym coś działać i chciał bym się coś dowiedzieć na ten temat, może komuś się zdarzyło, na internecie za bardzo nic nie mogłem znaleźć. Śniegu po kolana i niezbyt mi się widzi rozbieranie tego w lesie, więc za każdą podpowiedź będę wdzięczny.
      Pozdrawiam
    • Przez NorbertKolk
      Witam posiadam Renault 180.94 skrzynia multishift .
      Ciągnik ogólnie super skrzynia sama w sobie również ciekawa . Mam mały problem który wynika z faktu iż nie mogę w internecie znaleźć informacji serwisowych to tej skrzyni ani odnaleźć rzetelnych osób które posiadają jakąkolwiek wiedzę techniczną dotyczącą jej sterowania zależności itd .
      Mianowicie Ciągnik po wrzuceniu rewersu dosyć często próbuje ruszyć z ostatniego biegu tj 9 . Jest to problematyczne jadąc po w ruchu miejskim bo niestety traktor trzeba zatrzymać i ruszać rewersem kilkukrotnie aż zaskoczy na bieg pierwszy . Można kombinować również z zakresem itd  a to kłopotliwe.
      Jakie ta skrzynia ma zależności tj np jak ustawią się biegi po wciśnięciu sprzęgła  a jak powinny się ustawić po wyłączeniu  skrzyni rewersem i ponownym włączeniu jazdy . Cw przypadku gdy jedziemy z dużym obciążeniem i musimy skorzystać z ruszenia z zakresu pośredniego Żółw  (Ślimak żółw zając ) bo mój ciągnik się rozłącza i trzeba stanąć przerzucić na zakres szybki i ponownie ruszać nie mogę zrobić płynnego przejścia pomiędzy zakresami .?
      Jak to powinienem obsługiwać bo być może to ja popełniam błąd . Kto ma do tej skrzyni kody błędów bo są lampki które migają lecz nie mogę znaleźć żadnych informacji w internecie co one oznaczają . Pozdrawiam i z góry dziękują za pomoc .
      Potrzebuje informacji jak kalibrować tą skrzynię ? w jakich innych ciągnikach ona występowała konkretnie bo informacje na forach są ogólnikowe a być może z tych danych wyciągnę potrzebne informacje lub znajdę kogoś kto ma jakieś pojęcie . 
    • Przez rabit500
      Witam
      Mam do Was pytanie przymierzam się do kupna Tm 190 z lat ok 2006. I w związku z tym ze będzie pracował w większości z mulczerem leśnym potrzebuje jeśli ktoś ma rozpiske prędkości na poszczególnych biegach w szczególności jazda do tył w zależności od skrzyni jaka jest zamontowana. Więc jeśli ktoś ma taką rozpiske proszę o wrzucenie.
    • Przez wrodarek
      Witam
      Mam problem ze skrzynią w traktorze władimirec t-25. Otóż po wbiciu biegu szosowego sprzęgło nie odbija do końca, zatrzymuje sie w połowie, po przejechaniu ok 10,15 metrów bieg wyskakuje i słychać tylko zgrzyt. Po rozłożeniu skrzyni okazało sie ze na ruchoma zębatka na wałku głównym nie zazębia sie do końca w tej od przełożenia szosowego. Co może być tego przyczyną ?
    • Przez macius11157
      Witam czytałem trochę o tym ale nigdzie nie ma dokladnie wyjasnionego czy każdy dx posiada blolade 6 biegu po przez zabezpieczenie srubka. Przerabial ktoś taki temat ?chciałbym mieć pewność że nie narobie się na darmo.
      Ciągnik to dx 4.50 1987r
      Z góry dziękuję i pozdrawiam.
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.