Skocz do zawartości
stacho0026

Olej do skrzyni biegów 5320

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Olej

stacho0026    0

Witam.Chce zmienić olej w skrzyni i chciałbym się doradzić który zalać:FUCHS AGRIFARM GEAR 80W90,FUCHS TITAN SUPERGEAR 80W90,HIPOL 6( 80W),AGROL,PLATINUM GEAR 80W,a może jakiś inny?proszę o poradę bo za duży  wybór.I jeszcze do układu wspomagania jaki polecacie zalać.Wyczytałem że boxol może być tylko jakoś on mi się nie widzi.Ten co mam zalany w układzie wspomagania to wydaje mi się że jest trochę gęściejszy niż boxol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

extrabyk    831

Masz jeszcze jakieś inne ciągniki w gospodarstwie ?

Boxol jest zdecydowanie za gęsty do układów wspomagania. To jest olej do przekładni pracujących pod dużymi obciążeniami (kosiarki rotacyjne, dyskowe itp.) a nie do układów zasilanych pompą hydrauliczną. Zimą możesz mieć problemy z pracą wspomagania do czasu ogrzania oleju lub gdy pompa jest w idealnym stanie to zbyt gęsty olej może doprowadzić do ukręcenia napędu pomy.

Z tego co wiem to oleje Fuchsa, które wymieniłeś są do przekładni w przednim moście i zwolnicach a do zasilania skrzyni biegów, podnośnika i hydrauliki zewnętrznej są oleje hydrauliczno przekładniowe Agrifarm Utto 15W30 lub uniwersalne silnikowo-hydrauliczno-przekładniowe Agrifarm Stou 10W40. To jeśli się upierasz przy olejach Fuchsa bo jeśli nie to są dużo tańsze polskie odpowiedniki jak Agrol U. Wszystko zależy od tego z jakimi maszynami będziesz pracował i jaki olej masz w innych ciągnikach i maszynach, które będą pracowały z tym ciągnikiem.

Może swoją opinię wyrazi tu jakiś przedstawiciel Fuchsa lub innej marki olejowej...nie krępować się i nie chować tylko pisać :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

stacho0026    0

Boxol za gęsty do układu wspomagania? mi się wydawało że za rzadki.bo ten co mam zalany w układzie wspomagania to na pewno nie boxol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


jacus    100

przy starym zetorze to trzeba uwazac zeby koszt wymiany filtrow i oleii nie przekroczyl wartosci ciagnika  :D  :D  :D , na boksolu jezdze lata i nic sie nie dzieje, do starych prostych ciagnikow[ do samochodow z reszta tez] leje sie "stare" sprawdzone przez dziesieciolecia oleje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

extrabyk    831

Jeśli ciągnik jest zadbany to nie ma co oszczędzać na oleju ale oczywiście bez przesady i nie ma co się ładować w drogie markowe produkty. Najważniejsze to tak jak pisałem jest dobranie oleju do olejów w innych ciągnikach w gospodarstwie co pozwala też trochę obniżyć koszty bo kupuje się w większych opakowaniach. Jeśli mamy jeden ciągnik sprawa jest prostsza...jeśli tylko nie pożyczamy przyczep itp.

Przy wyborze ważne jest też to ile ten ciągnik pracuje w roku bo jeśli ktoś robi powiedzmy 100-200 godzin na rok to może i śmiga na Boxolu i nic się nie dzieje nawet przez parę lat ale jak robisz 600 lub więcej godzin albo nawet mniej ale ciągnik dostaje ostry wycisk i jest używany zimą to ktoś kto ceni swój czas i pieniądze nigdy nie będzie oszczędzał na olejach i filtrach bo to oszczędność na bardzo krótką metę.

Znam masę przypadków gdzie ludzie zacierają wały w silnikach i łożyska w skrzyniach przez takie oszczędności.

Nie widzę Twojego Zetora, nie wiem ile za niego dałeś ale....resztę sam sobie dopowiedz :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez lukas435
      Witam wszystkich kolegów. Ostatnimi czasy z różnych źródeł słyszałem że zmieniając jeden lub dwa tryby w skrzyni biegów zetora 5245 można zwiększyć jego prędkość odpowiednio na wszystkich biegach.
      Próbowałem znależdz jakieś informacje w internecie ale jak dotąd znalazłem 2 możliwości a mianowicie:
      1. wymiana kół na większe,
      2. zamiana trybów 4 i 5 biegu co wiąże się z tym że nie zawsze ciągnik pociągnie obciążenie ze względu na zbyt duży przeskok.
      Żadna z tych metod nie jest zadawalająca czy istnieją jakieś inne sposoby np. tak jak pisałem wymiana trubów na wałku wejściowym do skrzyni lub coś podobnego?
      Zachęcam do dyskusji na ten temat i myślę że wielu z nas skorzysta z tych informacji.
    • Przez janusz14
      mam problem ze sprzęgłem w moim ciągniku a konkretnie w ciągu ostatnich 2 lat wymieniałem 3 razy tarcze sprzęgłowe i raz mi pęknoł na pół cały docisk . teraz narazie jest spokój ale coś mi nie chce do konca wysprzęglać pompke sprzęgłową wymieniłem. jaki może być problem ?
    • Przez darkoe
      Witam.
      Ostatnio mam problem z reduktorem. Chodzi o to że czasami ciężko jest przełączyć z szosowych na polowe i odwrotnie. Mam wrażenie jakby coś blokowało. Pisze czasami ponieważ nieraz idzie swobodnie przełączyć. Zwłaszcza jak jest wyłączony napęd. Wie ktoś co może być przyczyną? Dodam że mam sciagnietą pokrywe od biegów ponieważ ostatnio czesto używałem reduktora bo wyciągaliśmy olszyny no i stało się nieszczęście i ułamała mi się gałka od reduktora.
    • Przez adrian7211
      Witam.Czy posiada ktoś w tym modelu zetora lub podobnym półbiegi i w jaki sposób one działają.?
    • Przez ArturMałecki
      Cześć , mam problem w zetorze 5245 z włączaniem WOM, czy ktoś może coś mi poradzić ?
×