Skocz do zawartości
stacho0026

Olej do skrzyni biegów 5320

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Olej
stacho0026    0

Witam.Chce zmienić olej w skrzyni i chciałbym się doradzić który zalać:FUCHS AGRIFARM GEAR 80W90,FUCHS TITAN SUPERGEAR 80W90,HIPOL 6( 80W),AGROL,PLATINUM GEAR 80W,a może jakiś inny?proszę o poradę bo za duży  wybór.I jeszcze do układu wspomagania jaki polecacie zalać.Wyczytałem że boxol może być tylko jakoś on mi się nie widzi.Ten co mam zalany w układzie wspomagania to wydaje mi się że jest trochę gęściejszy niż boxol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    2031

Masz jeszcze jakieś inne ciągniki w gospodarstwie ?

Boxol jest zdecydowanie za gęsty do układów wspomagania. To jest olej do przekładni pracujących pod dużymi obciążeniami (kosiarki rotacyjne, dyskowe itp.) a nie do układów zasilanych pompą hydrauliczną. Zimą możesz mieć problemy z pracą wspomagania do czasu ogrzania oleju lub gdy pompa jest w idealnym stanie to zbyt gęsty olej może doprowadzić do ukręcenia napędu pomy.

Z tego co wiem to oleje Fuchsa, które wymieniłeś są do przekładni w przednim moście i zwolnicach a do zasilania skrzyni biegów, podnośnika i hydrauliki zewnętrznej są oleje hydrauliczno przekładniowe Agrifarm Utto 15W30 lub uniwersalne silnikowo-hydrauliczno-przekładniowe Agrifarm Stou 10W40. To jeśli się upierasz przy olejach Fuchsa bo jeśli nie to są dużo tańsze polskie odpowiedniki jak Agrol U. Wszystko zależy od tego z jakimi maszynami będziesz pracował i jaki olej masz w innych ciągnikach i maszynach, które będą pracowały z tym ciągnikiem.

Może swoją opinię wyrazi tu jakiś przedstawiciel Fuchsa lub innej marki olejowej...nie krępować się i nie chować tylko pisać :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stacho0026    0

Boxol za gęsty do układu wspomagania? mi się wydawało że za rzadki.bo ten co mam zalany w układzie wspomagania to na pewno nie boxol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

jacus    172

przy starym zetorze to trzeba uwazac zeby koszt wymiany filtrow i oleii nie przekroczyl wartosci ciagnika  :D  :D  :D , na boksolu jezdze lata i nic sie nie dzieje, do starych prostych ciagnikow[ do samochodow z reszta tez] leje sie "stare" sprawdzone przez dziesieciolecia oleje.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    2031

Jeśli ciągnik jest zadbany to nie ma co oszczędzać na oleju ale oczywiście bez przesady i nie ma co się ładować w drogie markowe produkty. Najważniejsze to tak jak pisałem jest dobranie oleju do olejów w innych ciągnikach w gospodarstwie co pozwala też trochę obniżyć koszty bo kupuje się w większych opakowaniach. Jeśli mamy jeden ciągnik sprawa jest prostsza...jeśli tylko nie pożyczamy przyczep itp.

Przy wyborze ważne jest też to ile ten ciągnik pracuje w roku bo jeśli ktoś robi powiedzmy 100-200 godzin na rok to może i śmiga na Boxolu i nic się nie dzieje nawet przez parę lat ale jak robisz 600 lub więcej godzin albo nawet mniej ale ciągnik dostaje ostry wycisk i jest używany zimą to ktoś kto ceni swój czas i pieniądze nigdy nie będzie oszczędzał na olejach i filtrach bo to oszczędność na bardzo krótką metę.

Znam masę przypadków gdzie ludzie zacierają wały w silnikach i łożyska w skrzyniach przez takie oszczędności.

Nie widzę Twojego Zetora, nie wiem ile za niego dałeś ale....resztę sam sobie dopowiedz :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez adrian7211
      Witam.Czy posiada ktoś w tym modelu zetora lub podobnym półbiegi i w jaki sposób one działają.?
    • Przez MarcinKdziak
      SMam problem ze swoim zetorem taki że podczas orki bratu stanoł na polu i niechciał jechać ,a biegi wchodziły bez sprzęgła.I sobie myślimy żepewnie sprzęgło,a dziś go rozjechaliśmy i co się okazało sprzęgło jak nowe ale łapki w docisku 3 z 6 stoją jak pień a tamte trzy są cofnięte maksymalnie. Te trzy co stoją jak pień to zaczeły się mocno ścinać a nafet na środku nich też widać ślady tarcia.
      Mam pytanie też czy wałek powinien chodzić leko jak się wbije bieg na rozpołowionym. Miłe sugestie widziane!!! 
      O odowiedzi bym prosił jak najszypciej!!!
    • Przez janusz14
      mam problem ze sprzęgłem w moim ciągniku a konkretnie w ciągu ostatnich 2 lat wymieniałem 3 razy tarcze sprzęgłowe i raz mi pęknoł na pół cały docisk . teraz narazie jest spokój ale coś mi nie chce do konca wysprzęglać pompke sprzęgłową wymieniłem. jaki może być problem ?
    • Przez Luki1988
      Witajcie.
      Panowie szybkie pytanie. Czy żeby wymienić ta pompkę trzeba rozwalać cały kokpit i osłony czy da się tylko odkręcając cały pedał przykręcony na cztery śruby?
    • Przez Kondzio55
      Witam. Wlasnie zrobiliśmy remont sprzęgła ponieważ łożysko poszlo sie.. Wymienilismy cale tuleje, oby dwie tarcze i 3 lopatki. Oke zlozylismy, wysprzeglik odpowietrzony a biegi nie chca wejść. Nacisniemy sprzeglo a biegi zgrzytaja tak jak wgl by sprzęgła nie bylo. Gdzie szukac przyczyny bo 3 raz rozjezdzac sie nie chce zbytnio. Tarcze oczywiscie dłuższym do silnika, lopatki wyregulowane.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.