Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

witam

mam problem

 

jezdziłem na polu i w pewnej chwili właczyłem sprzęgło i cos szarpnął

i dalej nie chciał juz ruszyc

silnik jest ok

po włozenu biegu nie reaguje

co moze byc

skrzynia , sprzegło albo cos innego

proszę o pomoc

Opublikowano

Niekoniecznie, należy sprawdzić czy działają biegi zwalniające(pełzające) jeśli tak, to może to oznaczać awarie przekładni kątowej w skrzyni biegów a nie sprzęgła łupkowego. Skoro go zaholowałeś i koło nie odpadło(he :) ) to raczej nie peknięta półoś, bo też daje podobne objawy. A może to w mechanizmie różnicowym cos strzeliło? Trzeba posprawdzać, najlepiej zacząć od małych rzeczy.

Opublikowano

Jak koledzy piszą sprzegielko za pompą, wybierasz dekielek i masz... Zależy co poszło może odkrec dekiel od sprzęgła a tam jak będzie gromadka nitów to wiadomo ;) ale tak jak będzie oś wyrobiona od strony sprzęgła to można wymienić a jak od strony skrzyni to trzeba rozbierać w mak ciagniczek żeby do tego się dobrać. Jedynym wyjściem jest skręcenie do kupy i obspawać nie rozbierajac... A co Ty zrobisz twój wybór :)

Opublikowano

Od strony skrzyni wałek wyjmuje się nie rozbierając skrzyni, wychodzi on przez te okienko gdzie jest sprzęgło łupkowe wraz z obudową z łożyskami, wyciągałem kiedyś jak robiłem skrzynie(pod obudowę łożysk są dystanse którymi można regulować wysunięcie wałka w kierunku skrzyni), nie powiem, zabawy z tym sporo bo dojscie kiepskie, ale traskotką na długim patyku jakoś można do tego dojść, chyba 6 śrub tam jest. Co do sprzęgła, wydaje mi się, że lepiej nic tam nie spawać, wymienić kliny i łupki na nowe i powinno chodzić, no chyba, że wałki mocno porozbijane, o ile to te sprzęgiełko jest do naprawy.

Opublikowano

panowie po odkręceniu pompy i włączeniu silnika

sprzęgło lupkowe obraca się  z wałkami

to ma tak być

czy inny powod ze ciągnik nie ryusza po włozeniu biegów

Opublikowano

Tak jak juz pisałem i kolega wyżej też, sprawdź czy jedzie na biegach zwalniających(tych tylko do przodu, mają oddzielnie przeniesienie napędu, na nich jedzie nawet z uszkodzonym rewersem) ewentualnie zdejmij dekiel(lub w starszych typach wystającą osłonę) wałka rewersu(przekładni kątowej) odpal i zobacz czy się obraca na pozycji w przód lub w tył, jesli nie, to znaczy, że z rewersem coś nie tak, jesli się obraca oznacza to, ze dalej z przekazaniem napędu jest coś nie tak, co wiąże sie z jednym, rozbieraniem skrzyni biegów. Sprawdź lepiej dokładnie, aby nie rozbierać za wiele na darmo. Chociaż wydaje mi się, że skoro napęd do skrzyni dochodzi, półosie w porządku to w skrzyni musi być cos nie tak.

Opublikowano

panowie dziekuje za pomoc

jednak sprzegło lupkowe kręciło sie ale poszedł klin

rozebrałem wymieniłem klin i jest ok

dziekuje raz jeszcze za pomoc

i jeszcze jedno pytanko

na rewersie mamy przełączanie na polowe i szosowe

Opublikowano
Dnia 15.03.2016 o 10:18, adamekx napisał:

Od strony skrzyni wałek wyjmuje się nie rozbierając skrzyni, wychodzi on przez te okienko gdzie jest sprzęgło łupkowe wraz z obudową z łożyskami, wyciągałem kiedyś jak robiłem skrzynie(pod obudowę łożysk są dystanse którymi można regulować wysunięcie wałka w kierunku skrzyni), nie powiem, zabawy z tym sporo bo dojscie kiepskie, ale traskotką na długim patyku jakoś można do tego dojść, chyba 6 śrub tam jest. Co do sprzęgła, wydaje mi się, że lepiej nic tam nie spawać, wymienić kliny i łupki na nowe i powinno chodzić, no chyba, że wałki mocno porozbijane, o ile to te sprzęgiełko jest do naprawy.

A jak dałeś rady przy wyciąganiu tego wałka ominąć łożyskiem od strony skrzyni tą zębatkę która się znajduje w środku poniżej. Bo właśnie jestem na etapie wymiany tego wałka ponieważ ukręciło mi  końcówkę w sprzęgle łupkowym a nie za bardzo mi się chce kabinę demontować i włazić tam przez skrzynie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Wielkinikt
      Witam odkrecily mi się śruby z blokady mechanizu roznnicowego a mianowicie 2 kolki 4 podkladki i 6 srub , i nie mam pojecia jak maja byc zalozone podkladki czy maja zaslaniac kolki i nachodzic na siebie czy tylko 2 na zaslonienie kolkow , czy nie ma to znaczenia i jeden chu jak to jest załozone 
      ps przepraszam za bledy 

    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A . Może ktoś ma na zbyciu .
    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A  . Może ktoś ma na zbyciu .
    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A 
    • Przez zubi1990
      Witam wszystkich będę robił teraz remont silnika w moim t25a i tu mam pytanie: jakim momentem dokręcić śruby mocujące głowicę do bloku , jaką siłą dokręcić stopy korbowodów, jaka ma być grubość panewek głównych i korbowodowych, jaka siła dokręcenia koła zamachowego, szerokość cylindra i luz w zamku pierścieni. Ciągnik z roku 1978 z dwoma drążkami do zmiany biegów
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v