Skocz do zawartości
gotha121

po właczeniu biegów nie rusza

Polecane posty

gotha121    0

witam

mam problem

 

jezdziłem na polu i w pewnej chwili właczyłem sprzęgło i cos szarpnął

i dalej nie chciał juz ruszyc

silnik jest ok

po włozenu biegu nie reaguje

co moze byc

skrzynia , sprzegło albo cos innego

proszę o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

Sprzegło skrzynia  a sprawdzałes delikatnie na blokadzie  bo to moze być os koła

 

sprzegło łupkowe

Edytowano przez GoRAL1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

GoRAL1    63

tak wogule dałosie holowac

 

sprzegło łupkowe moedzy skrzynia a sprzegłrm  dojscie po  demontażu pompy podnosnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamekx    1

Niekoniecznie, należy sprawdzić czy działają biegi zwalniające(pełzające) jeśli tak, to może to oznaczać awarie przekładni kątowej w skrzyni biegów a nie sprzęgła łupkowego. Skoro go zaholowałeś i koło nie odpadło(he :) ) to raczej nie peknięta półoś, bo też daje podobne objawy. A może to w mechanizmie różnicowym cos strzeliło? Trzeba posprawdzać, najlepiej zacząć od małych rzeczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol323    74

Jak koledzy piszą sprzegielko za pompą, wybierasz dekielek i masz... Zależy co poszło może odkrec dekiel od sprzęgła a tam jak będzie gromadka nitów to wiadomo ;) ale tak jak będzie oś wyrobiona od strony sprzęgła to można wymienić a jak od strony skrzyni to trzeba rozbierać w mak ciagniczek żeby do tego się dobrać. Jedynym wyjściem jest skręcenie do kupy i obspawać nie rozbierajac... A co Ty zrobisz twój wybór :)


Mały, Skromny, Lubiany, ŁośQ :D
Pozdrawiam ! :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamekx    1

Od strony skrzyni wałek wyjmuje się nie rozbierając skrzyni, wychodzi on przez te okienko gdzie jest sprzęgło łupkowe wraz z obudową z łożyskami, wyciągałem kiedyś jak robiłem skrzynie(pod obudowę łożysk są dystanse którymi można regulować wysunięcie wałka w kierunku skrzyni), nie powiem, zabawy z tym sporo bo dojscie kiepskie, ale traskotką na długim patyku jakoś można do tego dojść, chyba 6 śrub tam jest. Co do sprzęgła, wydaje mi się, że lepiej nic tam nie spawać, wymienić kliny i łupki na nowe i powinno chodzić, no chyba, że wałki mocno porozbijane, o ile to te sprzęgiełko jest do naprawy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gotha121    0

panowie po odkręceniu pompy i włączeniu silnika

sprzęgło lupkowe obraca się  z wałkami

to ma tak być

czy inny powod ze ciągnik nie ryusza po włozeniu biegów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    206

Pęknięte podkładki rewersu, ukręcony wałek itp.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamekx    1

Tak jak juz pisałem i kolega wyżej też, sprawdź czy jedzie na biegach zwalniających(tych tylko do przodu, mają oddzielnie przeniesienie napędu, na nich jedzie nawet z uszkodzonym rewersem) ewentualnie zdejmij dekiel(lub w starszych typach wystającą osłonę) wałka rewersu(przekładni kątowej) odpal i zobacz czy się obraca na pozycji w przód lub w tył, jesli nie, to znaczy, że z rewersem coś nie tak, jesli się obraca oznacza to, ze dalej z przekazaniem napędu jest coś nie tak, co wiąże sie z jednym, rozbieraniem skrzyni biegów. Sprawdź lepiej dokładnie, aby nie rozbierać za wiele na darmo. Chociaż wydaje mi się, że skoro napęd do skrzyni dochodzi, półosie w porządku to w skrzyni musi być cos nie tak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gotha121    0

panowie dziekuje za pomoc

jednak sprzegło lupkowe kręciło sie ale poszedł klin

rozebrałem wymieniłem klin i jest ok

dziekuje raz jeszcze za pomoc

i jeszcze jedno pytanko

na rewersie mamy przełączanie na polowe i szosowe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcelix    58

Na rewersie przełączasz przód - tył


Jeżeli czegoś nie da się zrobić, to wtedy przychodzi ktoś, kto nie wie, że się nie da i on to właśnie robi.   A. Einstein

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gotha121    0

jest to rocznik 75

z dwoma wajchami

jedna od biegów

a droga od tył przod tylko jak wrzucić polowe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Terror    0
Dnia 15.03.2016 o 10:18, adamekx napisał:

Od strony skrzyni wałek wyjmuje się nie rozbierając skrzyni, wychodzi on przez te okienko gdzie jest sprzęgło łupkowe wraz z obudową z łożyskami, wyciągałem kiedyś jak robiłem skrzynie(pod obudowę łożysk są dystanse którymi można regulować wysunięcie wałka w kierunku skrzyni), nie powiem, zabawy z tym sporo bo dojscie kiepskie, ale traskotką na długim patyku jakoś można do tego dojść, chyba 6 śrub tam jest. Co do sprzęgła, wydaje mi się, że lepiej nic tam nie spawać, wymienić kliny i łupki na nowe i powinno chodzić, no chyba, że wałki mocno porozbijane, o ile to te sprzęgiełko jest do naprawy.

A jak dałeś rady przy wyciąganiu tego wałka ominąć łożyskiem od strony skrzyni tą zębatkę która się znajduje w środku poniżej. Bo właśnie jestem na etapie wymiany tego wałka ponieważ ukręciło mi  końcówkę w sprzęgle łupkowym a nie za bardzo mi się chce kabinę demontować i włazić tam przez skrzynie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez plusz01
      Witam
      Mam małe pytanie do szanownych kolegów. Mianowicie przymierzam się do zakupu nowych opon i z tąd moje pytanie. Na początku zaczniemy od przednich opon jaki kupić zwykłe takie jak w oryginale czy może jodłowe które będą miały lepszą przyczepność w warunkach polowych. Ostatnio założyłem do swojego władka wspomaganie więc nie raczej nie będzie problemów ze skrętem interesuje mnie przyczepność które lepiej się sprawdzą ?. Druga rzecz co z oponami do tyłu zostawić oryginalne 11.2 czy może założyć szersze takie jak w C330 12.4 dodam że aktualnie dołożyłem obciążniki na tylne koła około 70 KG na jedno koło. Proszę o pomoc w doborze oraz przedstawienie waszych doświadczeń. Pozdrawiam
    • Przez Arasowsky
      Cześć! Rozebrałem całą deskę, ponieważ wymieniam instalację i pod włącznikami świateł jest takie coś z dwoma wyjściami, do czego szedł przewód ze stacyjki, ten który idzie do rozrusznika. Ale ten przewód jest teraz luźny po poprzedni właściciel coś modził. Teraz ze stacyjki idzie bezpośrednio przewód do rozrusznika i działa. Więc pytanie czy to jest przekaźnik rozrusznika?

    • Przez TBhog
      Witam
       
      Robiłem już ze sprzęgłem bo nie trzymało ale taki problem mam pierwszy raz. Mianowicie sprzęgło nie wysprzęgla a co za tym idzie bieg wrzucić baardzo ciężko. Jak zapalę z wrzuconym biegiem to traktor stoi no ale wyrzucę bieg i nie da się wrzucić. Zbliżyłem już maksymalnie do łożyska oporowego te 3 popychacze co odciskają docisk ale nie pomogło. Odkręciłem kwadratową pokrywę za pompą hydrauliczną i ewidentnie widać, że jak nacisnę sprzęgło to oś idąca do skrzyni nadal się kręci. Co mogło paść ? Po mojemu to chyba docisk coś nie tak bo jakby tarcza padła to by w ogóle nie brało.
       
      Pozdrawiam
    • Przez pronarek
      mam pytanie jak zamontowac rozdzielacz hydrauliczny we władku i czy według was jest sens montowania masztu od widlaka na przód czy wytrzyma os itd.
      czekam na odpowiedzi mój tata mówi ze to spokojnie wypali.(i tak zaraz złożymy wniosek na tura do mtz ale jeszcze nie wiem jakiego wybrac)
    • Przez modelarz
      Witam, mam takie pytanie po ilu obrotach wału korbowego znaki na kołach zębatych rozrządu powinny się zgrywać ? ustawiłem rozrząd na znakach i zrobiłem kilka obrotów wałem (kręce w prawo stojąc od koła pasowego) i znaki się nie zgrywają, gdy zgrywa się się wałek rozrządu z wałem korbowym to mijają się znaki napędu pompy wtryskowej i przeciwagi. Prosiłbym o odpowiedz i z góry dziekuje
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.