Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Wyciek
tre_k    0

Panowie, kapie mi coś ze skrzyni? kapie olej koloru czarnego, zastanawiam czy się czy to nie ten sam olej który wlewa się do podnośnika? kolor ten sam na zdjęciach miarka można zobaczyć, to coś groźnego? olej hydrauliczny 5 l bańke wlałem na jesieni, czy to zaszkodziło? czy można z tym jeździć? https://drive.google.com/folderview?id=0Bwyz6vyltlZ1T2Iyc3Zfc25sS00&usp=sharing

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    3243

Jak masz taką "zupę" w skrzyni biegów to tylko patrzeć jak łożyska i zęby polecą ! Wymieniałeś kiedyś olej w tej skrzyni ? Dużo już widziałem ale żeby olej w skrzyni biegów był czarny to jeszcze nie widziałem :blink:

Samo dolanie oleju hydraulicznego nie powinno spowodować zmiany koloru na czarny. Może za to spowodować pienienie się oleju i zmianę właściwości smarnych... z tego powodu trzeba lać ten sam olej oraz nie pożyczać od sąsiadów ani sąsiadom przyczep i innych sprzętów potrzebujących oleju bo wcześniej czy póżniej doprowadzi to do awarii. Oczywiście proste ciągniki są mniej podatne na takie problemy bo nie mają mokrych hamulców i sprzęgieł hydraulicznych ale nawet prosta skrzynia nie będzie wiecznie chodzić smarowana taką "zupą"... Szybko wymień olej na nowy a po maksymalnie 50 motogodzinach jeszcze raz wymień bo pierwsza wymiana zmiesza się z pozostałością tego syfu i też nie będzie to to co powinno być w skrzyni. Najlepiej byłoby umyć skrzynię od środka ale to dość trudna i pracochłonna operacja więc zrób dwie wymiany i będzie OK.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asasinator666    107

Uszczelniacz półosi, na której jest hamulec się skończył najpewniej. Hamulec jeszcze trzyma? Kolega wyżej dobrze prawi wymień ten olej bo szkoda ciągnika. Przepał z silnika lejesz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

tre_k    0

Ciągnik kupiłem w maju, dolałem bańke 5 l. nie wiem kto co wcześniej wlał, jak spuścić ten olej? Jaki olej kupić i ile? Może dlatego coś słabo podnośnik działa

Dzięki za porady pozdrawiam

Edytowano przez tre_k

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomekzet    39

A jaki to model zetora? Jeżeli z serii 5211 itd. to hipol wystarczy, na dole skrzyni jest korek spustowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    3243

Na Zetorach mało się znam więc koledzy niech się wypowiedzą ile oleju a co do samego oleju to tak jak napisał kolega wyżej Hipol powinien wystarczyć ale jeszcze lepiej Agrol U. Nie wiem też jak jest z filtrem w Zetorze ale chyba powinien być i jak jest to filtr też trzeba wymienić. Tak jak już pisałem po ok. 50 godzinach pracy wymienić jeszcze raz bo pierwsza wymiana wypłucze pozostałości tej "zupy", którą tam masz i dopiero po drugiej wymianie będzie prawie OK.

Jeśli podnośnik działa słabo to może być już pompa zajeżdżona co zresztą nie powinno dziwić skoro pompowała taki syf nie wiadomo jak długo.

Złota rada dla Ciebie i innych kupujących sprzęt....zaraz po kupnie wymienić wszystkie oleje i filtry na nowe nawet jak sprzedający twierdzi, że niedawno wymieniał !


Jeśli masz jeszcze jakiś ciągnik w gospodarstwie i przyczepę z wywrotem lub inną maszynę korzystającą z hydrauliki ciągnika to zrób tak żeby wszystkie ciągniki chodziły na tym samym oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
artoni    0

i jeszcze przy wymianie obowiązkowo wyczyść filtr magnetyczny który jest wkręcony w podstawę pompy i wymień drugi filtr papierowy który znajduje się przy baku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    63

patrząc na zdjęcia to jest jakiś stary model Zetora ,więc filtra papierowego przy baku nie będzie tylko magnetyczny pod siedzeniem i ssący w korpusie pompy .

Srub spustowych szukaj od spodu skrzyni i w pokrywie dolnej tylnego mostu


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lexiflexi
      Witam mam taki problem ze wspomaganiem, że cieknie mi olej z pompy wspomagania z pod tego dekielka co jest na śruby przykręcony... Tam jest jakaś uszczelka czy oring ??? I mam taki problem jeszcze że cięzko sie na miejscu kręci prawie jest to nie mozliwe... W 5211 serwo działa jak marzenie, jak orbitrol... Natomiast z silnikiem jest taki problem że cięzko pali ( pali troszkę lepiej jak sie go przepompuje ale NIEZNACZNIE), kopci na jasno niebiesko, nie ma takiej mocy jaka powinna być w tym ciągniku, OLEJU NIE BIERZE, na zimnym silniku po odpaleniu nie da sie jechać, jak się nie trzyma na gazie bo lekko się popuści pedał sprzęgła a on zaraz gaśnie, nie idzie go tez rozpędzić z małych obrotów na polu ( w kultywatorze 2,1 m cięzko to zrobić z obrotów ok 1200 bo go muli, trzeba dodać gazu tak na 1500 minimum i wtedy jakoś jedzie na 3 biegu nie ma mowy o jakiejkolwiek robocie, bo się dusi i spada z obrotów, dodam, że mam w nim koła z tyłu 16.9R28...) W silniku słychać na którymś garze stuki, jak się rozgrzeje słychać już mniej, ma problem w transporcie z przyczepą 4,5 t załadowaną żytem ... silnik także pracuje nie równo, kopci na jasno niebiesko niezależnie od temperatury silnika ( jak jest ciepły to dymi ale troche mniej, a na zimnym totalna lokomotywa, dla porównania mam 5211 on na zimnym tak do 65 stopni kopci na niebiesko , później już bezbarwne spaliny niezależnie od obrotów i obciażenia). W pługach 3 zwykłych polskich radzi sobie gorzej od 5211 mimo ze ma przedni napęd...Za wszelką pomoc dziękuję  Dodam jeszcze że korygowałem niedawno kąt wtrysku, dałem do roboty głowice ( 2 były pęknięte, więc kupiłem nowe ), tłoki mają komorę 54 mm, zmieniłem też pompkę zasilajacą bo ciekła i nie trzymała cisnienia... stan ciągnika poprawił się ale na taki stan, jaki opisuję powyzej ( wczesniej NIC nie dało się nim robić)
    • Przez mateusz7340T
      Witam, w zetorze 7340 mam założone nowe radio i to radio pali własny bezpiecznik 10A, za dojście prądu do radia jest również odpowiedzialny bezpiecznik 10A. Bezpiecznik pali się w momencie kiedy zostaje odcięty prąd bez względu na to czy zgasimy zapłon czy tylko odłączymy prąd idący do radia poprzez przełącznik, pali się nawet gdy zgaszę radio jego własnym wyłącznikiem. Gdy jest raz włączanie to nie ma różnicy ile czasu działa, bezpiecznik wtedy się nie pali. Chciałbym się dowiedzieć czy możliwe że to wina instalacji czy to coś jest nie tak z samym radiem. Z góry dziękuję za odpowiedź, pozdrawiam 
    • Przez Pawel0418
      Witam,od kilku dni jestem posiadaczem zetorka 7745 i mam pytanie do was ile i gdzie trzeba wlać oleju oraz gdzie znajdują się filtry i jaki olej lać najlepiej
       
       
       
       
       
    • Przez eeliasz14
      Witam mógł by mi ktos zwymiarowac dźwignię zwrotnicy od śrub do oczka tak jak zaznaczone jest to na zdjęciu? Bo zrobiłem wspomaganie łącznie ze wspornikami tylko ma coś zbyt mały skręt. Możliwe że jest jest a długi uchwyt, za dużo wystaje względem zwrotnicy i jest zbyt duże przełożenie. Silownik mam od c385 o skoku 20 cm (450-650).  Nie chciał bym też kupować tego wspornika tylko delikatnie przerobic instniejacy

    • Przez Mares
      Szukam katalogu części i schematu instalacji elektrycznej do zetora 7341, najlepiej w formie pdf. Może ktoś ma ? 
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.