Skocz do zawartości

Polecane posty

WHATEVER
Wybrane dla Ciebie
galeria
Silnik

tomi32    0

Witam Panowie

Jestem po remoncie silnika w moim mf 6170 i mam taki problem że jest brak obiegu płynu w chłodnicy wąż na dole jest zimny a na górze gorący nagrzewnica w kabinie grzeje dobrze termostaty wymienione pompa wody sprawdzona. wskazówka wody dojdzie do pozycji w pion a przy dłuższej jeżdzie idzie dalej. Jeż ktoś ma jakieś pomysły to mile widziane :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Trewq    4

Zapytam tak czy pompa na pewno jest sprawna konkretnie chodzi o łopatki pompy czy są odpowiedniej długości, spotkałem się kiedyś z pompą która praktycznie nie miała czym wody pchać

 

druga sprawa to uszczelka pod głowicą jeśli zmieniałeś to czy na pewno była taka sama

 

po trzecie sprawdź termostaty w domu czy na pewno się otwierają przy tych bodaj 89 stopniach

 

i po czwarte wypadało by sprawdzić czy woda na pewno leci dolnym przewodem od strony silnika

 

czy jest możliwość ze ktoś mógł wsadzić jakąś szmatkę w jakiś kanał od wody w trakcie naprawy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tomi32    0

A  czy te łopatki mogły śię jakoś zużyć? bedzie to widać? uszczelka była taka sama bo sprawdzałem termostaty sprawdzałem w domu jak przyszły nowe i maja otwierać się przy 82 stopniach śćiągałem wąż ba dole przy chłodnicy i woda leci dobrze. Już zaczyna brakować mi pomysłow :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


bart07    2

ja w swoim 6180 też wymieniałem termostaty i z moich obserwacji wychodzi, że nie otwierają się przy 82 a dopiero koło 90 stopni.
Widać moment otwarcia na wskaźniku jak temp. spada.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tomi32    0

No dobra to czego chłodnica na dole jest żimna a na gorze gorąca i bez termostatów jest to samo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sznajdik    131

No to wyjmuj pompę skoro tak i sprawdź może były jakieś brudy w układzie i wytarło łopatki albo wirnik na osi ma poślizg albo koło pasowe na osi pompy się ślizga bo klin wypadł nie znam budowy tej pompy więc jak strzeliłem gafę to sorry ewentualnie chłodnica nie drożna. U mnie w golfie kiedyś wytarło łopatki na pompie bo syf w układzie był

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tomi32    0

Tylko przed remontem tego nie było :(  a może być tak ze teraz jest wszystko nowe i jest większe tarcie czy coś w tym stylu i pompa nie daje rady słodzic  zrobiłem nim dopiero 15mtg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

AlaCapone    4040

Skoro bez termostatów chłodnica na górze jest gorąca a na dole zimna to ewidentnie wskazuje na brak obiegu. Sprawdź, czy pompa podaje płyn. Wyciąg termostat, odkręć górny przewód od chłodnicy i zakręć kilka razy rozrusznikiem bez uruchamiania silnika. Sprawna pompa powinna pchać płyn dość energicznie.

 

Sprawdź termometrem elektronicznym, jaka jest faktyczna temperatura płynu po rozgrzaniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Trewq    4

na górze musi być ciepłe na dole zimnie, tylko pytanie zobacz do jakiej temperatury nagrzeje ci się układ ogólnie rzecz biorąc jeśli wskazówka jest na zielonym to jest w normie możesz poczekać odrobinkę jak wejdzie na czerwone to nic się nie stanie, ważne by nie przegrzewać układu, jeśli był remont to wszystko jest mocno spasowane to części oddają więcej ciepła

 

czy łopatki nie są wyrobione można zobaczyć jak się pompę wyjmie

 

a jak odkręcisz korek to nie widać tam czy woda ma obieg

 

 

post-87828-0-11544800-1457084832_thumb.jpg

Edytowano przez Trewq

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez dawid1983
      WITAM MAM PYTANIE CZY DO MF 3070  PRZED POMKA PALIWA MOGE ZAMONTOWAC JAKIS DODATKOWY FILTERK  ZEBU ZBIRAL TEN CALY SYF ZE ZBIORNIKA A NIE POMPKA PALIWA  JAKI TEN FILTERK ZAMONTOWAC PROSZE O PODPOWIEDZ MOZE KTOS MA COS TAKIEGO ZROBIONE JAKIES ZDJECIA
    • Przez dawid199303
      Witam, nie mam lewego kierunkowskazu, najpierw zaczął szybko mrugać to myślałem że któraś żarówka poszła ale po chwili kontrolka od lewego jak go włączyłem zaczęła świecić ciągle i coś wyje, jak wyłączę to przestaje, na awaryjnych mrugają tylko prawe lewych brak ale kontrolki dwie mrugają. żarówki całe bezpieczniki też 
    • Przez Nacki10
      Witam 
       Kilka dni temu zawiesiły mi się szczotki w Alternatorze. Więc kupiłem cały regulator ze szczotkami nowy. Po zamontowaniu niby ładuje ale występują inne problemy. Jeżeli silnik pracuje na obrotach około 800-1000  świeci kontrolka od ładowania, jeżeli dołoże do 1400 kontrolka zgaśnie i jest ok. ale jak przekrocze 1400 obrotów zaczyna migać półbiegi skrzyni AB i CD na przemian. Zaznaczam Ciągnik był myty miesiąc temu i byłem dwa razy używany i było wszystko dobrze a od wtorku jak chciałem przeprowadzić to się wszystko zaczeło 
       
      Z góry Dziękuje 
    • Przez Masterek24
      Witam
      Dzisiaj umyłem przed zimą ciągnik. Po myciu odpaliłem i podczas jazdy nie działa żaden półbieg. Jak zatrzymam ciągnik to każdy półbieg wchodzi i jaki sobie wbije i ruszę to na takim jadę tylko problem że podczas jazdy już zmienić nie mogę nie działają o co chodzi ??
    • Przez djarcik
      Witam forumowiczów! W związku z tym że ostatnio pojawił mi się problem przy moim MF 3080 tworzę ten temat aby pomóc innym poszukującym. W moim MF komputer został już dawno przerobiony na przekaźniki, jeszcze zanim go kupiłem. Teraz pojawił mi się problem z przełączaniem skrzyni na żółw/zając a także z rozłączeniem przedniego napędu. Jak wiadomo w tym ciągniku często wiąże się to z awarią komputera sterującego skrzynią. U mnie komputer jest odłączony natomiast jest zrobiona BARDZO prowizoryczna przeróbka na przekaźniki. Do tej pory działało jednak coś musiało paść i chcąc to naprawić niestety nie mogę dojść do ładu i składu z tym. Chcę zrobić instalację na nowo jednak byłbym wdzięczny jakby ktoś ogarnięty na schemacie rozrysował jak takowa instalacja ma wyglądać jakich użyć przekaźników oraz jak to wszystko połączyć. Temat przekaźników był już w wątkach poruszany jednak schematu nie znalazłem jak to dobrze zrobić. Liczę że ktoś pomoże i mi i innym forumowiczom którzy mają podobny problem.
×