bravo87

Problem WOM-u Ursus 1012

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Ursus
bravo87    0

Witam.

Szukałem po forum ale nie znalazłem więc proszę o pomoc.

Mam problem z WOM-em w moim ursusie. Jak jest włączony pod siedzeniem i włączam go przy kierownicy to wywala olej ze skrzyni przez bagnet pen w podłodze kabiny. Olej jest wręcz zmiksowany. Co może być przyczyną??? Mikropompa jest nowa żółw działa (nowy w październiku robiony) olej nowy filtry nowe.

Dzięki za odpowiedź 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
waldi7339    0

A wałek kręci pod obciążeniem? Jak ci wywala przez bagnet, przez zakręcony? Dokładnie nie pamiętam czy jest uszczelka pomiędzy rozdzielaczem a pokrywą skrzyni biegów, tak czy inaczej jakiś problem z rozdzielaczem. Być może się poluzował i olej pod ciśnieniem wypływa dlatego wygląda na zmiksowany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bravo87    0

tak dzisiaj z rozsiewaczem chodził. co prawda po chwili się załączał jak dźwignią przy kierownicy poruszałem. Kręcił i wywalał olej. U mnie ta tuleja z bagnetem jest luźna i dlatego tamtędy wywala olej.

A ten rozdzielacz gdzie się znajduje??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

waldi7339    0

Rozsiewacz to niewielkie obciążenie, może kręcić. Podłącz coś konkretnego. A czy po wyłączeniu dźwignią przy kierownicy wałek się zatrzymuje? Rozdzielacz jest przykręcony do pokrywy skrzyni biegów, niestety od dołu. Żeby się dostać do niego musisz zdjąć pokrywę, tą w której siedzą dźwignie biegów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bravo87    0

Tak po wyłączeniu przestaje kręcić, ogólnie to dźwignia jak jest w połowie swojego zakresu to kręci wałek. Olej przestaje wyciekać jak wyłączę WOM pod siedzeniem. Czyli lepiej poszukać jakiegoś mechanika który to ogarnie. W październiku robiony był żółw i mechanik miał od razu zrobić WOM no i zrobił ;/

Dzięki za pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
waldi7339    0

Na razie nie pomogłem.W takim razie uszczelnij tuleję z bagnetem, a dźwignia pod siedzeniem wyłącza WOM mechanicznie, więc nie ma nic wspólnego z hydrauliką.

Jeżeli WOM działa jak należy, to po prostu nieszczelny bagnet. Mniej więcej w tym miejscu znajduje się przelew z rozdzielacza żółw/zając i WOM. Stąd spieniony olej.

Napisz jak ogarniesz, jestem bardzo ciekaw przyczyny. Życzę powodzenia!

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bravo87    0

w końcu znalazłem czas aby zabrać się za ursusa. po odkręceniu podłogi okazało się że olej wywala nie przez tuleję z bagnetem tylko przez niedokręconą śrubę od jednej z rurek. Dokręciłem i już nie cieknie, mechanik magik zapomniał chyba o dokręceniu śrub. Teraz jeszcze muszę sprawdzić jak jest z rozłączaniem wałka bo jak wyłączyłem przy kierownicy to dalej się kręcił a próba zatrzymania go nie udała się. Może olej zimny, gęsty i dlatego nie dało się go zatrzymać ręcznie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Bartizi00m
      siemka jestem ciekaw czy mozna zalozyc do 80-ki przedni WOM moze sie podzielicie opiniami ze mna
    • Przez Robson76
      Witam, taki problem mam, jak poprawnie powinny być podłączone rurki od sprzęgła i hamulca wom, czyli jeśli na tylnym moście jest przykręcona na górze to gdzie powinna być podłączona na pokrywie biegów? do otworu tego bardziej z przodu czy z tyłu?? ponieważ ciągnik kupiłem od tzw. "mechaników" i chcę ogarnąć co i jak bo WOM działa dosyć nietypowo, a że nie znalazłem rozwiązania to od razu zapytam co jest nie tak jeśli: wałek kręci się po włączeniu mechanicznym ale nie wyłącza się hydrauliką nawet przy obciążeniu?, poza tym przy zgaszonym ciągniku można wałkiem obracać zarówno po mechanicznym załączeniu wałka  jak również wiadomo przy  rozłączonym? jakieś sugestie ? w chwili obecnej nie mam możliwości wymontowania całego wałka z mostu bo być może problem tkwi w braku uszczelniaczy na całym tym ustrojstwie zwanym WOM?
    • Przez TomekPL
      Witam. Mam takie pytanie czy dźwignia miernika impulsów powinna mieć luzy czy powinna być sztywna?
    • Przez tomek912e
      Witam. Ostatnio zakupiłem nowy nabytek Ursuska 912 rok 83 ładny stan , silnik po remoncie bardzo ładnie chodzi ale nie bede sie rozpisywał przejde wiec do rzeczy. Problem jest tego typu że jak jade na biegu czy na luzie jak zwalniam to w prawej zwolnicy coś jargoli.
    • Przez manika
      Witam mam ursus c-385 i nie wiem co się dzieje z blokadą mechanizmu różnicowego ,gdy ją wcisnę podczas orki szczególnie podczas przyorywania obornika to ona wyskakuje nawet jeśli przytrzymuje ją nogą to uniesie mi nogię do góry i wyskoczy.Tylko raz na pięć razy uda mi się ją na chwile przytrzymać całym ciężarem ciała i wtedy zadziała ale tylko na chwilkie.Proszę o rady dlaczego tak się dzieje .Dzięki z góry za podpowiedzi
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.