Skocz do zawartości
bravo87

Problem WOM-u Ursus 1012

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Ursus
bravo87    0

Witam.

Szukałem po forum ale nie znalazłem więc proszę o pomoc.

Mam problem z WOM-em w moim ursusie. Jak jest włączony pod siedzeniem i włączam go przy kierownicy to wywala olej ze skrzyni przez bagnet pen w podłodze kabiny. Olej jest wręcz zmiksowany. Co może być przyczyną??? Mikropompa jest nowa żółw działa (nowy w październiku robiony) olej nowy filtry nowe.

Dzięki za odpowiedź 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
waldi7339    0

A wałek kręci pod obciążeniem? Jak ci wywala przez bagnet, przez zakręcony? Dokładnie nie pamiętam czy jest uszczelka pomiędzy rozdzielaczem a pokrywą skrzyni biegów, tak czy inaczej jakiś problem z rozdzielaczem. Być może się poluzował i olej pod ciśnieniem wypływa dlatego wygląda na zmiksowany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bravo87    0

tak dzisiaj z rozsiewaczem chodził. co prawda po chwili się załączał jak dźwignią przy kierownicy poruszałem. Kręcił i wywalał olej. U mnie ta tuleja z bagnetem jest luźna i dlatego tamtędy wywala olej.

A ten rozdzielacz gdzie się znajduje??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

waldi7339    0

Rozsiewacz to niewielkie obciążenie, może kręcić. Podłącz coś konkretnego. A czy po wyłączeniu dźwignią przy kierownicy wałek się zatrzymuje? Rozdzielacz jest przykręcony do pokrywy skrzyni biegów, niestety od dołu. Żeby się dostać do niego musisz zdjąć pokrywę, tą w której siedzą dźwignie biegów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bravo87    0

Tak po wyłączeniu przestaje kręcić, ogólnie to dźwignia jak jest w połowie swojego zakresu to kręci wałek. Olej przestaje wyciekać jak wyłączę WOM pod siedzeniem. Czyli lepiej poszukać jakiegoś mechanika który to ogarnie. W październiku robiony był żółw i mechanik miał od razu zrobić WOM no i zrobił ;/

Dzięki za pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
waldi7339    0

Na razie nie pomogłem.W takim razie uszczelnij tuleję z bagnetem, a dźwignia pod siedzeniem wyłącza WOM mechanicznie, więc nie ma nic wspólnego z hydrauliką.

Jeżeli WOM działa jak należy, to po prostu nieszczelny bagnet. Mniej więcej w tym miejscu znajduje się przelew z rozdzielacza żółw/zając i WOM. Stąd spieniony olej.

Napisz jak ogarniesz, jestem bardzo ciekaw przyczyny. Życzę powodzenia!

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bravo87    0

w końcu znalazłem czas aby zabrać się za ursusa. po odkręceniu podłogi okazało się że olej wywala nie przez tuleję z bagnetem tylko przez niedokręconą śrubę od jednej z rurek. Dokręciłem i już nie cieknie, mechanik magik zapomniał chyba o dokręceniu śrub. Teraz jeszcze muszę sprawdzić jak jest z rozłączaniem wałka bo jak wyłączyłem przy kierownicy to dalej się kręcił a próba zatrzymania go nie udała się. Może olej zimny, gęsty i dlatego nie dało się go zatrzymać ręcznie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Thomas2135
      Witam. Otóż jak włączę tą dźwignią pod siedzeniem wałek WOM to ze skrzyni dobiega dziwny odgłos, coś jakby trykanie, zgrzytanie jakby się coś ocierało. Po wciśnięciu sprzęgła hałas ustępuje. Dodam, że przy włączaniu tej dźwigni jest zgrzytanie jakby koła zębate nie mogły się zazębić. Ciągnik kupiliśmy niedawno(bez instrukcji obsługi), więc trzeba się domyślać wszystkich funkcji i powodów niedomagań.
      Dzisiaj jak go zapaliłem i próbowałem szukać przyczyny to zauważyłem, że hałas ustępuje jak przełączę dźwigienkę z pozycji "zając" na "żółw" (czyli włączę wzmacniacz momentu). Napiszcie jak to można naprawić
       
      P.S. A może ktoś miałby chęć napisać do mnie na GG i wyjaśnić mi działanie tych dźwigni przy kierownicy, tzn co włączają i kiedy można ich używać a kiedy nie.
      Za pomoc z góry bardzo dziękuję.
    • Przez TomekPL
      Witam. Mam takie pytanie czy dźwignia miernika impulsów powinna mieć luzy czy powinna być sztywna?
    • Przez tata1
      Witam
      Nurtuje mnie pytanie, czy ktoś dorabiał przełącznik 540/1000 obr. Bo do brony wirnikowej stosuje 1000obr, a do reszty 540. No i przełączqanie jest niewygodne, muszę odkręcić te dwie śruby, wyjąć z boku końcówkę z drobnym frezem, zatkać ją czymś co mam pod ręką (śruba, patyk, gałązka z wierzby :-) ), włożyć zatkaną końcówkę i zakręcić dekielek z powrotem, by uzyskać 1000 obrotów na WOM. Nie mówie, że chce przełącznik w kabinie, mógłby być tam na dole z prawej strony, tylko by to była jakaś dziwignia. Mam już pomysł na tą dźwignię, ale może nie warto "obalać przewróconego muru" i ktoś to już zrobił i ma u siebie. Może jest w sprzedaży? Macie jakieś info ?
       
       
      ZAPRASZAM KILKA POSTÓW NIŻEJ - CIEKAWE ROZWIĄZANIA
    • Przez marcin7795
      Witam. Mam taki problem z WOM w ursusie tzn. Wszystko się załącza jak należy tylko jak ma ciężko to się rozłącza i słychać zgrzytanie jak obroty dam małe obroty silnika to wałek się załącza do daje gazu i pracuje ale gdy ma ciężko to z powrotem to samo. Co się dzieje? Jaka jest przyczyna?
    • Przez Bartizi00m
      siemka jestem ciekaw czy mozna zalozyc do 80-ki przedni WOM moze sie podzielicie opiniami ze mna
×