Polecane posty

DawidPatek    0

Witam,

Od 1984 w gospodarstwie posiadam ciągnik ursus 1212. Niestety w czasie ostatniego sezonu czterokrotnie urwaniu uległy widełki wyciskowe łożyska oporowego. Traktor jest z turem ale od jakichś 10 lat więc myślę, że to nie ma wpływu, bo nic takiego wcześniej się nie działo. Ciężko znaleźć mi przyczynę takiego stanu rzeczy. Nie było takiej awarii przez ponad 30 lat, a teraz taka czarna seria. Mechanik rozkłada ręce. Dodam jeszcze, że oczywiscie łożysko działa bez zarzutu.

Liczę na Waszą pomoc.

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawelek123    0

Witam łożysko działa bez zarzutu tzn nowe czy po prostu mechanik powiedział że dobre?

ja ostatnio wymieniałem widełki przy remoncie ciągnika 1012 u znajomego w sklepie mieli dwa rodzaje chodziło o grubość widełek i wziąłem te masywniejsze grubsze zapytaj czy mogą zamówić własnie takie. Widełki mogą pękać własnie z łożyska pod oporem może go zacinać i spróbuj wymienić tarcze na nową jeżeli ta już jest przytarta  i zobacz czy widełki równo dochodzą do łożyska przy wyciskaniu sprzęgła bo inaczej może ci kontrować na tulei 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DawidPatek    0

Opcja z widełkami 4 i 6 cylindrów wypróbowana więc to nie to. Łożysko wymienianie razem z tarczą podczas pierwszej awarii. Ciągnik był rozjechany i wszystko było zrobione jak należy. W chwili obecnej wymieniam sobie sam te widełki, bez rozjeżdżania i bez mechanika, którego wezwałem po 2 takiej awarii. Z reguły wszystko robię sam, ale tym razem już zgłupiałem dlatego szukam pomocy gdzie się da, bo jak wiadomo sprzęt się psuje wtedy kiedy jest najbardziej potrzebny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Pawelek123    0

No to ciężko powiedzieć nie słyszałem takiego przypadku chociaż ja sam mam problem za swoja skrzynia w 1222 bo zrobiłem sobie szybką a wyje mi chociaż już 3 komplety trybów wkładałem wiec musi ci ktoś inny pomóc

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BUSTED    61

masz wężyk do smarowania tam powinien taki być to dosyć ważne znajomemu też pękają te widełki bo nie smaruje tej tulei

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iron    725

a może źle wyregulowane jest tzn . gdy wcisniesz sprzęgło do końca i wtedy następuje duże naprężenie na widełkach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krystian321    0

Cześć wiem że mineło sporo czasu od tej dyskusji ale mam ten sam problem już 2 razy w ciągu roku wymieniłem te pieprzone widełki i chciałbym sie spytać czy ktoś poznał przyczyne albo chociaż znalazł jakiś sposób na to dziadostwo licze na szybką odpowiedź Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Mati_claas86
      Witam. Koledzy mam pytanie zdemątowałem sprzęgło i wyjołem tarczę  i czy teraz trzeba je regulować czy można złożyć tak jak było?
    • Przez krzychu652
      Witam.
      Czym może być spowodowane odchylanie się dźwigienek sprzęgła (łapek) w stronę łożyska oporowego pod wpływem zwiększania prędkości obrotowej silnika? Robiłem remont sprzęgła (nowe tarcze, dociski, śruby, sprężyny główne, sprężyny łapek, kołki w obudowie sprzęgła oraz oczywiście łożysko oporowe - jednym słowem całe sprzęgło nowe) i gdy zwiększam obroty silnika to łapki odchylają się w stronę łożyska oporowego i te od jazdy łapią łożysko, które zaczyna się obracać (mam przedłużoną dźwignię od pedału więc luz ustawiam na ok. 5 mm). Dopiero gdy luz jest około 10 mm to nawet na max obrotach to się nie dzieje. Domyślam się, że to może być wina wadliwych sprężyn od łapek (nowe były założone te niklowane - świecące), sprzęgło jest złożone poprawnie. Podczas kolejnego rozpoławiania ciągnika (4 raz) pewnie założę sprężyny od zetora, ale może spotkał się ktoś z Was kiedyś z takim problemem i ma jaką poradę?
    • Przez borsuk1891
      Witam wszystkich.Potrzebuję docisk sprzęgła i tarczę sprzęgła do Case 923. Niestety nigdzie nie mogę znaleźć . Może ktoś pomoże. Z góry dziękuję.
       
    • Przez Mares
      Witam. Chciałbym kupić sprzęgło przeciążeniowe do rębaka. Producent podaje, że zalecana moc ciągnika powinna wynosić 35kM i sprzęgło przeciążeniowe powinno mieć wartość 1000Nm. Na forum znalazłem temat w jaki sposób można wyliczyć wartość w Nm wałka wom w ciągniku. I w moim przypadku wychodzi tak:
      W ciągniku maksymalny moment obrotowy silnika wynosi 160Nm przy 1500obr/min.
      I teraz 1500:540=2,77
      160x2,77=443Nm Tyle wynosi u mnie w ciągniku moment obrotowy wałka WOM.
      Czyli, żeby nie uszkodzić czegoś w ciągniku powinienem zastosować sprzęgło wom o wartości mniejszej niż 443Nm ? Bo jak wstawię sprzęgło 1000Nm to ciągnik po prostu zdechnie, ponieważ nie będzie miał takiej siły, żeby zadziałało sprzęgło ? 
      Mam zamiar kupić sprzęgło przeciążeniowe cierne, myślę, że to by był najlepszy wybór. Czekam na odpowiedź kogoś kto się w tym orientuje.
      A obliczenia wziąłem z tego tematu:
       
    • Przez robertrolnik27
      Witam, rok temu wymieniałem sprzęgło w zetorze forterra 11441 teraz czuje że się ślizga jaka może byc tego przyczyna? Nie ma tam żadnej regulacji? 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.