Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, mam możliwość kupienia MF 235, rok produkcji 1979, wg skróconej homologacji produkcja francuska na rynek niemiecki. Co mnie zastanawia (w porównaniu z polskimi fergusonami) to fakt że ma on z przodu koła 6.00-19, tył 12.4-28, skrzynię 6+2, filtr powietrza za silnikiem przed kolumną kierowniczą, hamulce bez pneumatyki i tylny zaczep regulowany (może być zaczepem górnym i dolnym).

Czy to oryginalny MF235 z tamtych lat? Czy coś było kombinowane? Mam do niego coś jak kartę pojazdu i na zdjęciu z 1979 wygląda podobnie.


1.jpg 2.jpg 1.jpg

Edytowane przez Rasoir
Opublikowano

Ale jest to 235? Wszystkie 235 miały takie hamulce? Co mnie zastanawia to nasze MF miały chyba skrzynie 8+2? Mogę go mieć za 13000 więc zastanawiam się czy warto?

Opublikowano

za 13 tys warty o ile multi-power chodzi i silnik zdrowy tam wszystko takie same jak w zwykłym mf tylko skrzynia ma muli - powra tzw połówki na każdym biegu fajna rzecz podnośnik taki sam jak w 255 tam masz 2 pompy 1 do połówek i wywrotu 2 na podnośnik powinien niezależnie chodzić podnośnik bez przełączania pod siedzeniem silnik to większego problemu nie ma z częściami do każdego perkinsa znajdziesz moim zdaniem wart kosmetycznie go podrobić i ciągniczek jak ta lala

Opublikowano

Raczej nie ma multipowera, znaczy nie wiem, jak to wyglada? Mam jedna dużą wajchę i jedną małą szybkie-wolne.

Dziwi mnie fakt że w papierach jest MF235-8S, na zdjeciach wyglada identycznie jak ten moj, tylko ma w danych w homologacji wbite 6.00-16 przednie koła. Ma tabliczkę znamionową, dowód i tą homologację.

Opublikowano

no tak 13 tysi przemawia, silniki te trójki to tosamo. Za 255 cza dać drugietyle, ale jako pomocniczy niezawodny w każdych warunkach.
Mam od nowości z 1986 roku. Hydraulika nieruszana od nowości. Silnik robiony, pracownik zatarł przy prasie - niestety....

Opublikowano

po prawej stronie pod kierownicą masz dźwignie taką małą prawdo podobnie koło włączania świateł i zmieniasz położenie tej dźwigni wkładasz np 2jkę jedziesz i zmieniasz tą dźwignią powinien zwolnić lub przyspieszyć zależy na czym jest ustawiony a jak by ci tłumaczył że nie ma multi powera to wkładasz 1dynke i spróbuj go pchnąć na biegu jak nie ma to skrzynia będzie go trzymać  można go na zaciąg zapalić a jak ma to będzie na biegu leciał jak by sprzęgło miał wciśnięte

Opublikowano

nie ma takich skrzyń wszystkie 3+2 miały muli powera jak ktoś zmieniał wygląd pulpitu to założył z 255 i dlatego nie ma wycięcia a dźwignie zdemontował  bo nie chodziło

Opublikowano

To co to bedzie za MF? U niego skrzynia ma do gory w lewo wsteczny, w dol 1 do gory i w prawo 2 i na dol 3. Gosc jest pierwszym wlascicielem w Polsce, sprowadzony z austrii, on na pewno nic nie robil bo nawet nie wie jak hamulce odpowietrzyc. Nie chce wtopic, jak to bedzie nie wiadomo jaki model to odpuszcze.
"Zadek" wyglada tak jak w tym:

http://img23.staticclassifieds.com/images_tablicapl/317510733_3_1000x700_massey-ferguson-mf-135-2352812-255-ciagniki_rev002.jpg

Gość milioner8558
Opublikowano (edytowane)

.

Edytowane przez milioner8558
Opublikowano

Tractordata twierdzi inaczej, dzwonilem rowniez do dwoch gosci co maja 235 z podobnych lat to mi powiedzieli ze maja 3 biegi i reduktor. Metlik mam. Sprawdzilem wszystkie numery na ciagniku i wszystko sie zgadza z homologacja.

Opublikowano (edytowane)

Kupić mf255 za 21000... To ja wole kupić za 8000 c360 do remontu, albo jeszcze dołożyć z 10 i kupić jakiegoś starego zachodniego z przodkiem... 16 tys to dobra cena, jeśli ma być pomocniczy to skrzyna nawet 6x2 wystarczy (c330 daje rade)

Edytowane przez cyprian1219
Opublikowano

Nie jestem pewien czy to czasem nie jest jednak 8+2, znalazlem schemat biegow w MF i nie szukalem trojki tam gdzie jest, byc moze wrzucalem 1,2,4 pomijajac 3 ktora jest miedzy R a 2. Kolejna sprawa ze w homologacji jest zapis 2x4-Ganggetriebe co wskazywaloby na skrzynie 4 biegowa, chyba ze licza rowniez wsteczny. Dodatkowo wszystkie numery z homologacji pokrywaja sie z tym co jest na ciagniku, nr nadwozia, nr silnika no i zdjecie nowego ciagnika z 1979 roku, to dokladnie ten sam traktor.

Opublikowano (edytowane)

to kup za 8 c 360 a mf-em za 16 nie zawracaj sobie głowy, jakbyś chciał skompletować tył w tym 235 to dolicz jeszcze 2 -3 tysie, masz ciągnik z roku 79 ....
Też sprawdź tą skrzynie bo mf ma u góry wsteczny, bieg 3 i bieg drugi, a nadole jedynke i czwórke...

Edytowane przez vademecum
Opublikowano

Skrzynia rzeczywiscie ma 4 biegi.

Mam jeszcze pytanie co moze byc grane ze jak przekrecam kluczyk to gasna kontrolki a jak probuje na krotko srubokretem to odpala bez problemu?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez karol_365
      Witam. Może ktoś podpowie, czy mam słuszne podejrzenie odnośnie wycia w skrzyni i ewentualnie doradzi jak to zlikwidować. Jakieś 2 lata temu zakupiłem MF 698 w tanich pieniądzach z niesprawnym wzmacniaczem momentu ( dźwigienka pod kierownicą, czyli skrzynia na 2 wajchy). Wzmacniacz ogarnąłem. Były pęknięte pierścienie w nim i przy okazji zregenerowałem kosz wzmacniacza. Przed remontem nie było praktycznie ciśnienia na skrzyni z jazdą, więc dla spokojności wstawiłem nową pompę hydrauliczną. Podczas wymiany zauważyłem że na przekładni pompy hydraulicznej na takiej płycie ( dołączam na zdjęciu) jedne koło zębate było luźne( strzałka na zdjęciu) . Niestety zignorowałem to i złożyłem wszystko do kupy. Efekt? Wszystko działa jak żyleta, wzmacniacz ,wom , podnośnik, cisnienia są luks. Jedynie pozostało głośne wycie. Wycie pojawia się tylko i wyłącznie wtedy gdy załączony jest wzmacniacz momentu, tzw. przyspieszacz. I moje pytanie brzmi, czy te wycie może powodować te małe koło zębate, które miało luz , które ja zignorowałem i zostawiłem? Ciągnikiem dużo nie jeżdżę ale jak już coś robię , to mnie szlak trafia , bo wyje to głośniej niż c360 z kosiarką 😅 W wolnej chwili chciałbym to zrobić ale przed tym wolę się upewnić czy dobrze myślę. Pozdrawiam 




    • Przez kuna9977
      Zastanawiam się nad opryskiwacza wpadł ładny pilmet 1215 używany. Tylko mam górzysty teren i zastanawiam się czy MF 255 z pełnym da radę na 2 biegu. Też mam kilka kawałków w klin jak wygląda sprawa ze zwrotnością? Czy lepiej kupić 800l. Na Zetora 7340. Mf mały zwinny mało pali chodzi również z rozsiewaczem. 
    • Przez Mateusz0110
      Witam
      Niedlugo zaczynam remont mojego MF 255 , może ktoś podpowie jak I czy wg da się przerobić hydraulika w MF 255 żeby hydraulika była niezależna z podnosnikiem, było by to milion razy wygodniejsze. 
      Dzięki za informacje 
      Np jakbym zalozyl dwa takie rozdzielczego jeden z lewej strony do hydrauliki a drugi po prawej do podnośnika żeby nietrzebabylo przekręcać tej dźwigni pod siedzeniem jets to uciążliwe przy rozsiewaczu do nawozu gdzie jest otwierany hydraulicznie 

    • Przez Clark
      Witam. Jestem na etapie wymiany instalacji w MF255. Poza kontrolkami od kierunków wszytko niby działa ale jest jeden podstawowy problem- brak ładowania. Jeśli wzbudzę alternator to wszystko hula jak złoto. Teraz pytanie w jaki sposób w oryginalnej instalacji poprowadzone jest wzbudzenie. Instalacja którą kupiłem ma tylko dwa przewodu. Jeden główny i drugi od kontrolki. Ten od kontrolki nie podaje plusa więc wzbudzenia nie ma. Jeśli podam plus wszystko działa. Co najważniejsze- nowa instalacja jest zrobiona na wzór oryginału a ja mam alternator przerzucony na drugą stronę i jest to on od samochodu. Nie wiem jak w oryginalnym było rozwiązane wzbudzenie. Poprzednio alternator zakładał mi elektryk ale zrobił to metodą gospodarczą i po linii najmniejszego oporu (sama kontrolka od początku nie działała). W necie znalazłem informację, że przez przewód kontrolki chwilowo powinien być podawany plus ale tak się nie dzieje. Czy w oryginale jest jakiś dodatkowy przewód?     
    • Przez kiken
      Witam ogólnie szukam opinii na temat MF 264 najlepiej użytkowników wady i zalety kto co wie i na co zwrócić uwagę przed kupnem ? Jak radzi sobie z turem ten konkretnie jest z napędem 4x4  był plan założyć turą do 3p a teraz zastanawiam się nad takim rozwiązaniem pozdrawiam 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v