Skocz do zawartości
Rasoir

MF 235 - pomoc w rozpoznaniu

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Rasoir    0

Witam, mam możliwość kupienia MF 235, rok produkcji 1979, wg skróconej homologacji produkcja francuska na rynek niemiecki. Co mnie zastanawia (w porównaniu z polskimi fergusonami) to fakt że ma on z przodu koła 6.00-19, tył 12.4-28, skrzynię 6+2, filtr powietrza za silnikiem przed kolumną kierowniczą, hamulce bez pneumatyki i tylny zaczep regulowany (może być zaczepem górnym i dolnym).

Czy to oryginalny MF235 z tamtych lat? Czy coś było kombinowane? Mam do niego coś jak kartę pojazdu i na zdjęciu z 1979 wygląda podobnie.


1.jpg 2.jpg 1.jpg

Edytowano przez Rasoir

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vademecum    25

miał kłopotliwe hamulce suche, 255 ma mkre i jest to idealne rozwiązanie, do zdjęć to nic tam nie widać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rasoir    0

Ale jest to 235? Wszystkie 235 miały takie hamulce? Co mnie zastanawia to nasze MF miały chyba skrzynie 8+2? Mogę go mieć za 13000 więc zastanawiam się czy warto?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

volvo1150    8

za 13 tys warty o ile multi-power chodzi i silnik zdrowy tam wszystko takie same jak w zwykłym mf tylko skrzynia ma muli - powra tzw połówki na każdym biegu fajna rzecz podnośnik taki sam jak w 255 tam masz 2 pompy 1 do połówek i wywrotu 2 na podnośnik powinien niezależnie chodzić podnośnik bez przełączania pod siedzeniem silnik to większego problemu nie ma z częściami do każdego perkinsa znajdziesz moim zdaniem wart kosmetycznie go podrobić i ciągniczek jak ta lala

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rasoir    0

Raczej nie ma multipowera, znaczy nie wiem, jak to wyglada? Mam jedna dużą wajchę i jedną małą szybkie-wolne.

Dziwi mnie fakt że w papierach jest MF235-8S, na zdjeciach wyglada identycznie jak ten moj, tylko ma w danych w homologacji wbite 6.00-16 przednie koła. Ma tabliczkę znamionową, dowód i tą homologację.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vademecum    25

no tak 13 tysi przemawia, silniki te trójki to tosamo. Za 255 cza dać drugietyle, ale jako pomocniczy niezawodny w każdych warunkach.
Mam od nowości z 1986 roku. Hydraulika nieruszana od nowości. Silnik robiony, pracownik zatarł przy prasie - niestety....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rasoir    0

Cena za ciągnik to 16 tys. Przepraszam za pomyłkę. Jak sprawdzić czy jest tam multipower, nie mialem nigdy MF wiec musicie mnie nakierowac :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volvo1150    8

po prawej stronie pod kierownicą masz dźwignie taką małą prawdo podobnie koło włączania świateł i zmieniasz położenie tej dźwigni wkładasz np 2jkę jedziesz i zmieniasz tą dźwignią powinien zwolnić lub przyspieszyć zależy na czym jest ustawiony a jak by ci tłumaczył że nie ma multi powera to wkładasz 1dynke i spróbuj go pchnąć na biegu jak nie ma to skrzynia będzie go trzymać  można go na zaciąg zapalić a jak ma to będzie na biegu leciał jak by sprzęgło miał wciśnięte

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rasoir    0

Jedyna dzwignia jaka jest kolo swiatel to gaszenie, wiec pewnie tak jak mowil skrzynia 6+2 bez multipowera.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volvo1150    8

nie ma takich skrzyń wszystkie 3+2 miały muli powera jak ktoś zmieniał wygląd pulpitu to założył z 255 i dlatego nie ma wycięcia a dźwignie zdemontował  bo nie chodziło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rasoir    0

To co to bedzie za MF? U niego skrzynia ma do gory w lewo wsteczny, w dol 1 do gory i w prawo 2 i na dol 3. Gosc jest pierwszym wlascicielem w Polsce, sprowadzony z austrii, on na pewno nic nie robil bo nawet nie wie jak hamulce odpowietrzyc. Nie chce wtopic, jak to bedzie nie wiadomo jaki model to odpuszcze.
"Zadek" wyglada tak jak w tym:

http://img23.staticclassifieds.com/images_tablicapl/317510733_3_1000x700_massey-ferguson-mf-135-2352812-255-ciagniki_rev002.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rasoir    0

Tractordata twierdzi inaczej, dzwonilem rowniez do dwoch gosci co maja 235 z podobnych lat to mi powiedzieli ze maja 3 biegi i reduktor. Metlik mam. Sprawdzilem wszystkie numery na ciagniku i wszystko sie zgadza z homologacja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cyprian1219    365

Kupić mf255 za 21000... To ja wole kupić za 8000 c360 do remontu, albo jeszcze dołożyć z 10 i kupić jakiegoś starego zachodniego z przodkiem... 16 tys to dobra cena, jeśli ma być pomocniczy to skrzyna nawet 6x2 wystarczy (c330 daje rade)

Edytowano przez cyprian1219

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rasoir    0

Nie jestem pewien czy to czasem nie jest jednak 8+2, znalazlem schemat biegow w MF i nie szukalem trojki tam gdzie jest, byc moze wrzucalem 1,2,4 pomijajac 3 ktora jest miedzy R a 2. Kolejna sprawa ze w homologacji jest zapis 2x4-Ganggetriebe co wskazywaloby na skrzynie 4 biegowa, chyba ze licza rowniez wsteczny. Dodatkowo wszystkie numery z homologacji pokrywaja sie z tym co jest na ciagniku, nr nadwozia, nr silnika no i zdjecie nowego ciagnika z 1979 roku, to dokladnie ten sam traktor.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vademecum    25

to kup za 8 c 360 a mf-em za 16 nie zawracaj sobie głowy, jakbyś chciał skompletować tył w tym 235 to dolicz jeszcze 2 -3 tysie, masz ciągnik z roku 79 ....
Też sprawdź tą skrzynie bo mf ma u góry wsteczny, bieg 3 i bieg drugi, a nadole jedynke i czwórke...

Edytowano przez vademecum

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rasoir    0

Skrzynia rzeczywiscie ma 4 biegi.

Mam jeszcze pytanie co moze byc grane ze jak przekrecam kluczyk to gasna kontrolki a jak probuje na krotko srubokretem to odpala bez problemu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez kubaursusmf
      Potrzebny katalog czesci do mf 565 licze na wasza pomoc!!
    • Przez pawel6200
      Czy wiecie czy dostane sie tym wizjerem do hamulca wom???
      Zamierzam go wymienic czy duzo jest rozbierania w srodku??
      Nie moge znalezc w katalogu strony z hamulcem przez co pytam
      Pozdrawiam


    • Przez Emil1254
      Panowie mam wodę w oleju uszczelka dobra  głowica też sprawdzana a z tego co wiem to tam są tuleje suche i nie mam pojęcia jak olej się tam dostaje czyżby blok pekniety?  Jest jakaś firma warsztat godny polecenia w okolicach Elbląga? 
    • Przez PuZ
      Witam,
      Mam problem z ciągnikiem Ursus 2812 - jest to odpowiednik MF 235 - urwało mi tuleje WOM i przy okazji urwało cześć wałka który wychodzi ze skrzyni biegów (zaznaczyłem na dołączonym zdjęciu na czerwono) - czy dobrze myślę, że jest to wałek sprzęgłowy I stopnia?

      I żeby go wyciągnąć to w którym miejscu rozpołowić sinik - pomiędzy sinikiem i skrzynią biegów czy tez pomiędzy skrzynia biegów i tylnym mostem?
      Wymieniał już ktoś taki wałek i może się podzielić jakimiś radami?
      Z góry dziękuje i pozdrawiam

    • Przez anger30
      Witam.Mam problem z MF 235 dostaje mi się woda do oleju,przed remontem tego nie było.Na pokrywie rozrządu były wrzery ale zakleilem i dalej coś jest nie tak.Blok był pęknięty ale zaklejony na zewnątrz przed remontem tzn wymiana tłoków i tulei też był i nie ciekło.Glowuca była dawana do sprawdzenia na szczelność niby ok już nie wiem co robić.Pomozecie?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.