Skocz do zawartości
Rasoir

MF 235 - pomoc w rozpoznaniu

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

Rasoir    0

Witam, mam możliwość kupienia MF 235, rok produkcji 1979, wg skróconej homologacji produkcja francuska na rynek niemiecki. Co mnie zastanawia (w porównaniu z polskimi fergusonami) to fakt że ma on z przodu koła 6.00-19, tył 12.4-28, skrzynię 6+2, filtr powietrza za silnikiem przed kolumną kierowniczą, hamulce bez pneumatyki i tylny zaczep regulowany (może być zaczepem górnym i dolnym).

Czy to oryginalny MF235 z tamtych lat? Czy coś było kombinowane? Mam do niego coś jak kartę pojazdu i na zdjęciu z 1979 wygląda podobnie.


1.jpg 2.jpg 1.jpg

Edytowano przez Rasoir

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

vademecum    25

miał kłopotliwe hamulce suche, 255 ma mkre i jest to idealne rozwiązanie, do zdjęć to nic tam nie widać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rasoir    0

Ale jest to 235? Wszystkie 235 miały takie hamulce? Co mnie zastanawia to nasze MF miały chyba skrzynie 8+2? Mogę go mieć za 13000 więc zastanawiam się czy warto?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl



volvo1150    8

za 13 tys warty o ile multi-power chodzi i silnik zdrowy tam wszystko takie same jak w zwykłym mf tylko skrzynia ma muli - powra tzw połówki na każdym biegu fajna rzecz podnośnik taki sam jak w 255 tam masz 2 pompy 1 do połówek i wywrotu 2 na podnośnik powinien niezależnie chodzić podnośnik bez przełączania pod siedzeniem silnik to większego problemu nie ma z częściami do każdego perkinsa znajdziesz moim zdaniem wart kosmetycznie go podrobić i ciągniczek jak ta lala

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rasoir    0

Raczej nie ma multipowera, znaczy nie wiem, jak to wyglada? Mam jedna dużą wajchę i jedną małą szybkie-wolne.

Dziwi mnie fakt że w papierach jest MF235-8S, na zdjeciach wyglada identycznie jak ten moj, tylko ma w danych w homologacji wbite 6.00-16 przednie koła. Ma tabliczkę znamionową, dowód i tą homologację.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

vademecum    25

no tak 13 tysi przemawia, silniki te trójki to tosamo. Za 255 cza dać drugietyle, ale jako pomocniczy niezawodny w każdych warunkach.
Mam od nowości z 1986 roku. Hydraulika nieruszana od nowości. Silnik robiony, pracownik zatarł przy prasie - niestety....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rasoir    0

Cena za ciągnik to 16 tys. Przepraszam za pomyłkę. Jak sprawdzić czy jest tam multipower, nie mialem nigdy MF wiec musicie mnie nakierowac :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

volvo1150    8

po prawej stronie pod kierownicą masz dźwignie taką małą prawdo podobnie koło włączania świateł i zmieniasz położenie tej dźwigni wkładasz np 2jkę jedziesz i zmieniasz tą dźwignią powinien zwolnić lub przyspieszyć zależy na czym jest ustawiony a jak by ci tłumaczył że nie ma multi powera to wkładasz 1dynke i spróbuj go pchnąć na biegu jak nie ma to skrzynia będzie go trzymać  można go na zaciąg zapalić a jak ma to będzie na biegu leciał jak by sprzęgło miał wciśnięte

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rasoir    0

Jedyna dzwignia jaka jest kolo swiatel to gaszenie, wiec pewnie tak jak mowil skrzynia 6+2 bez multipowera.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

volvo1150    8

nie ma takich skrzyń wszystkie 3+2 miały muli powera jak ktoś zmieniał wygląd pulpitu to założył z 255 i dlatego nie ma wycięcia a dźwignie zdemontował  bo nie chodziło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rasoir    0

To co to bedzie za MF? U niego skrzynia ma do gory w lewo wsteczny, w dol 1 do gory i w prawo 2 i na dol 3. Gosc jest pierwszym wlascicielem w Polsce, sprowadzony z austrii, on na pewno nic nie robil bo nawet nie wie jak hamulce odpowietrzyc. Nie chce wtopic, jak to bedzie nie wiadomo jaki model to odpuszcze.
"Zadek" wyglada tak jak w tym:

http://img23.staticclassifieds.com/images_tablicapl/317510733_3_1000x700_massey-ferguson-mf-135-2352812-255-ciagniki_rev002.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Rasoir    0

Tractordata twierdzi inaczej, dzwonilem rowniez do dwoch gosci co maja 235 z podobnych lat to mi powiedzieli ze maja 3 biegi i reduktor. Metlik mam. Sprawdzilem wszystkie numery na ciagniku i wszystko sie zgadza z homologacja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


cyprian1219    364

Kupić mf255 za 21000... To ja wole kupić za 8000 c360 do remontu, albo jeszcze dołożyć z 10 i kupić jakiegoś starego zachodniego z przodkiem... 16 tys to dobra cena, jeśli ma być pomocniczy to skrzyna nawet 6x2 wystarczy (c330 daje rade)

Edytowano przez cyprian1219

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rasoir    0

Nie jestem pewien czy to czasem nie jest jednak 8+2, znalazlem schemat biegow w MF i nie szukalem trojki tam gdzie jest, byc moze wrzucalem 1,2,4 pomijajac 3 ktora jest miedzy R a 2. Kolejna sprawa ze w homologacji jest zapis 2x4-Ganggetriebe co wskazywaloby na skrzynie 4 biegowa, chyba ze licza rowniez wsteczny. Dodatkowo wszystkie numery z homologacji pokrywaja sie z tym co jest na ciagniku, nr nadwozia, nr silnika no i zdjecie nowego ciagnika z 1979 roku, to dokladnie ten sam traktor.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

vademecum    25

to kup za 8 c 360 a mf-em za 16 nie zawracaj sobie głowy, jakbyś chciał skompletować tył w tym 235 to dolicz jeszcze 2 -3 tysie, masz ciągnik z roku 79 ....
Też sprawdź tą skrzynie bo mf ma u góry wsteczny, bieg 3 i bieg drugi, a nadole jedynke i czwórke...

Edytowano przez vademecum

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rasoir    0

Skrzynia rzeczywiscie ma 4 biegi.

Mam jeszcze pytanie co moze byc grane ze jak przekrecam kluczyk to gasna kontrolki a jak probuje na krotko srubokretem to odpala bez problemu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez tomas318
      witam naprawiam pompy i inne części hydrauliki siłowej nie tylko do kazdego modelu traktora komabjnu lub innego sprzetu rolniczego . W razie pytanie prosze pisac prywatna wiadomosc . Pozdrawiam 
    • Przez Barm03
      Szanowni agrofotowicze :), nabyłem ostatnio bardzo ciekawy egzemplarza masseya fergusona 152 ze skrzynią multipower. Niestety po oględzinach okazało się, że półbieg nie działa, przerzucałem wajchą góa dół i nie było żadnego efektu. Ktoś miałł z tym do czynienia ? Mógłby się coś na ten temat wypowiedziec ?
    • Przez Pablo1992
      Witam. Kupilem MF 399, 1996 r. I wydaje mi sie ze nie dzialaja niektóre kontrolki na konsoli i mialbym prozbe ze moze komous by sie chcialo zrobic zdjecia kontrolek wszystkich jakie sa w swoim MF i wrzucic do galeri lub wysac mi na e-maila. Z góry dziekuje.
    • Przez lexiflexi
      4 raz przez 12 lat urwał mi się wał korbowy w mfie 560... po 3 razie zmieniłem cały blok nowy wał i po 3 latach znowu urwał się ... robili to mechanicy w zakładzie nie miałem wglądu takiego jak to było robione a kasę wzieli dużą... jedyne co widzialem to już złożony silnik i specjalnie umalowali go bo blok był żólty i nie ładny ... teraz dopiero okazało się że oprócz bloku wsadzili mi pompe wtryskowa od tamtego nie wiadomo jak było z wałem ... na panewkach jest jakiś symbol 01 a na oryginalnych jaki jest ? Teraz tak... czy warto robić silnik ( koszt ok 4000-5000 zł) czy kupić silnik ( do 4500 zł) ... Był z nim tez problem że nawet jak stał nieruchomo to jak się wcisneło gaz w podłogę to dymił na czarno ... co było tego przyczyną ? odpowiedzcie na te 2 pytania ... z góry dziękuję ...
    • Przez przemek230591
      Witam mam problem z podnośnikiem u mojego mf 394f. Problem polega na tym iż po osiągnięciu przez ramiona górnej pozycji ciagnik jest jakby przyduszany jakby coś go blokowało, wygląda mi to tak jakby nie działał zawór przelewowy miał ktoś podobny problem? Poza tym za siedzeniem po odkreceniu zaślepki znalazłem dwie dźwignię jak by od regulacji, wiecie do czego służą 
      Doraźnie zastosowałem taki ogranicznik na dźwigni jak na drugim zdjęciu


×