Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Ostatnio odrestaurowałem swojego ursusa c 328 i wpadłem na pomysł aby założyć do niego tura i mam kilka pytań: 

1. Czy warto się w to bawić? (posiada oryginalną przednią oś) czy wytrzyma? 

2. jak zrobić przednie mocowanie tura na wsporniku 

3. Hydraulika od c 330 

Co radzicie??

 

Opublikowano (edytowane)

głównie do słomy,ewentualnie do przykrywania kiszonek 


a jak z tą osią, bo mam obawy że może nie dać rady... 

 Może ktoś już miał do czynienia z takim rozwiązaniem, interesuje mnie jak to się sprawdza

Edytowane przez QastroleQ
Opublikowano

właśnie nic nie robię od dwóch dni tylko przeszukuje internet i nic nie znalazłem dlatego postanowiłem założyć temat i dowiedzieć się trochę więcej. Wymiana wspornika i osi to około 1500 zł a nie wiem od czego wspornik bo w c 328 jest na 4 śruby a od c330 na 6


a np. wspornik od c 360? :mellow:


???

Opublikowano (edytowane)

mam c 360 tylko jest większy co uniemożliwia manewrowanie w Stodole podczas układania bel...


czyli ogólnie bez zmiany przodu nie ma sensu zakładać TURA?

Edytowane przez QastroleQ
Opublikowano

Wspornik i oś o c 330 może być okrągła oś bo od 60 wspornik nie pasuje.Co do przykręcania śrub to przy silniku powinny być mocowania na 6 śrub jak w c 330 a na tej osi to nie próbuj bo ją złamiesz bez ale.

Opublikowano

Wspornik z osią od C-330 oryginalnie montowany jest na 6 śrób, w C-328 przykręcisz tylko na 4 (dolne otwory pozostaną wolne, gdyż w trzydziestce łączą się jeszcze z miską olejową, w C-328 nie ma tego połączenia). Osobiście nie polecam Ci takiego rozwiązania, bo połączenie na 4 śruby jest dosyć delikatnym rozwiązaniem, nienajlepszym do tura. Z kolei montowanie ładowacza na oryginalnej osi jest bardzo złym pomysłem, osobiście widziałem dwie osie, które były spawane.

Opublikowano

Nie jestem w stanie powiedzieć czy nowa oś wejdzie w stary wspornik i jak by to niby miało wyglądać. Raczej nie da rady. Właśnie obawiałbym się o blok. Przód z silnikiem połączony tylko na 4 śruby, w dodatku c-328 lubiły pękać na obudowie sprzęgła, to ich częsta usterka. Co innego oryginalna trzydziestka, ona ma już nawet otwory na tura. Reasumując, odradzam, choć kiedyś na agrofoto widziałem robionego tura właśnie na c-328.

Opublikowano

wzmocnie oś płaskownikiem od spodu i zobaczymy, najwyżej pęknie i zmienię oś. Ten tur nie będzie targał ciężarów powyżej pięciuset kilo. Dzięki wszystkim za poświęcony temu tematowi czas.

Opublikowano (edytowane)

Na ta os to strach zakladac lepiej od razu poszukaj osi od c 330. Ja w moim mam skrzynie od c 328 i mam dobobione blachy dystansowe do montarzu tura bo nie pasuje na otwory w 28. Hydraulika musi byc jak w c 330 bo ta rynienka w c 328 ma za mala pojemnosc zeby tura ogarnac. Na c 360 nie zakladaj jak masz malo miejsca wiem co mowie napewno bym trzydziestki na 60tke nie zamienil. C 330 duzo lepszy do tura.

Edytowane przez Milosz27
Opublikowano

kolego a mógłbyś mi podesłaś fotki tych dystansów lub jak to mniej więcej wygląda? hydraulika jest od c 330 już od lat:D


a może ktoś dysponuję taką osią wraz ze wspornikiem za rozsądną cenę?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez PatrykDawid
      Kupiłem nowy obrotomierz do C-330M ponieważ stary nie nabijał już motogodzin a traktor przechodzi przegląd i było to potrzebne. 


      Niestety dość znacznie przekłamuje on obroty, o około 400 względem oryginalnego, pokazuje 2400 przy normalnej jeździe zamiast 2000. Efektem jest też to, że szybciej nabija też motogodziny, i w niecałą godzinę nabił 1,2. Czy coś źle zamontowałem, czy jest to wada tego licznika? Jeśli jest to wada licznika, to czy ktoś mógłby polecić jakiś inny licznik?

    • Przez bart3k1998
      Cześć,
      MAm zamiar zrobić w swoim c328 zaczep dolny. W internecie ceny dolnego zaczepu dedykowanego do tego ciągnika wychodzą około 1200 zł. 
      Przeglądałem foty i znalazłem, że można tam zaadoptować wspornik od c355 i dorobić listwę.
       
      Czy ktoś posiada taką modyfikację i mógłby się wypowiedzieć na temat opłacalności wykonania?
    • Przez GrFicner
      Witam zainspirowany pomysłem od pewnego członka grupy o nicku jendrix jeżeli przekręciłem przepraszam i serdecznie pozdrawiam ,  borykaliśmy się z problemami a mianowicie w isarii 6050 3m bolączką była oryginalna skrzynia przekładniowa która była na plastikowych trybach niestety ulegały one uszkodzeniu,  wyłamywały się zęby zmienialiśmy tryby ale nic to nie dawało więc postanowiliśmy zmienić ją na bezstopniowa przekładnie z amazonki d7 zębatka zmieniona na 20 zębów z amazone przy piaście łancuch i super pracuje dalsze testy w polu pozdrowionka dla grupy trzymajcie się 😃


    • Przez torq1906
      Witam, 
      Jako że obecnie jestem na etapie generalnego remontu Ursusa C330 to zastanawiam się czy nie wprowadzić do niego odrobinę "luksusu" w postaci takiego zestawu wspomagania tylko zastanawiam się jak to wygląda od strony prawnej, czy mogą być jakieś problemy podczas badania technicznego? bo jednak jest to dość istotna ingerencja w układ kierowniczy.
      Czy takie zestawy mają jakąś homologację czy coś w tym rodzaju i nie ma się czym przejmować? 
    • Przez Mateusz2006
      Witam, mam pytanie mianowicie posiadam rozsiewacz amazone ZA-V 2200 z 2018 r. Do tego pory rozsiewacz chodził z nowej generacji ciągnikiem z systemem isobus, a teraz mam potrzebę zapięcia go do zetora 12245, ale z rozsiewacza wychodzi tylko kabel z wtyką do isobusa i nie wiem jak to zespolić z zetorem, dodam że oprócz komputera do isobusa, posiadam też komputer do rozsiewacza amatron 3. Proszę o jakieś wskazówki.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v