Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Powerka 110 nie powiem Ci dokładnie ale dużo nie pali w transporcie, ogólnie moim zdaniem oszczędne ciągniki no chyba że ktoś chce mniejsze spalanie ale to już chyba rowerem niech wozi:)

Opublikowano

a to zwracam honor... mam powerke i nie zauwazam zeby byla jakos wybitnie paliwozerny , fakt przy docieraniu palila tyle co czolg przy grabiarce czy przy oprysku to masakra ale teraz jest zrobione ponad 200mt i powiem ci ze mniej pali niz 80km zetorek

 

Opublikowano

Masz rację wraz z docieraniem spalanie spada. 

Zbiornik paliwa jest policzony na ileś godzin pracy =na dzień. Same Explorer miał 80 litrów i to wystarczyło na dzień pracy ale to był naprawdę oszczędny ciągnik. Proxima power z oszczędnością niewiele ma wspólnego dopiero przy maxymalny wykorzystaniu mocy może trochę widać jej zalety.

Opublikowano

wszystkie nowe na początku maja smaka ale po 100 mt juz widać ze apetyt spada 

Opublikowano

Kolega pytał o spalanie w transporcie to odpowiedziałem jakie jest moim zdaniem jako posiadacza powerki.Nie wiem ile konkretnie pali ale na zbiorniku jeździ się i jeździ a w polu dnia nie starczyło by żeby spalił zbiornik. Mam więc wiem z doświadczenia. Gdybym był nie zadowolony ze spalania to bym po prostu nie brał drugiego zetora.

Opublikowano

fortera 115 tez ma 180 liter i na 48godzin starczy w transporcie i to warunki ze lina czasami potrzebna 

Opublikowano

to nie orka jak stoi i tylko chodzi lub jedzie pusty to ile ma ci spalać bez obrazy dla jd temu to starcza na 24 godziny tyle samo paliwa tylko za wygode sie placi w tygodniku rolniczym było nawet napisane jak rolnik orał starą 12 to spalał 16 l na ha a jak kupil jd to było juz 20 l a plugi te same tylko konfort  iny

Opublikowano

Niestety pomstuje ciagle przekonanie o tym ze zetory duzo pala i te przekonanie nie szybko sie skonczy, moge z czystym sumieniem powiedziec ze pala adekwatnie do wykorzystania a jak juz diabel tkwi w szczegółach , jesli ktos uwaza ze 117KM to nie ograniczone pole do popisu zawsze sie zdziwi przy spalaniu i bedzie glosil opinie o paliwozernosci, po to sa polbiegi zeby ulzyc silnikowi ktory odwdziecza ssie oszczednoscia i dluga eksploatacja to ze ciagnik jest nowy nie oznacza ze trzeba go katowac obojetnie czy w transporcie czy w polu ja mam swoja zrobione prawie 2000 km wiec troche jezdzilem i cos nie cos wiem juz o tym ciagniku i moge sie podzielic spostrzezeniami a powiem tylko tyle ze kupowalem zupelnie w ciemno.

Opublikowano

Ciągnik mający 180 litrowy zbiornik nie może palić mało. Porównując do ursusa 1614 w każdej pracy  powerka pali więcej.

 

nie zupełnie taka analogia . Zetor 5211 miały fabrycznie montowane najmniejsze 45 litrów ,ale i   70 litrowy .

Opublikowano

Mariusz27 no bo dużo palą, tak jak perkinsy mało palą, ruski ciekną, chińskie się psują, mwm-y przekraczają spokojnie 20tys mth a valtry dobrze odpalają przy niskich temperaturach,na opinię pracuje się latami, każdy pisze że źle dobrane maszyny, złe wykorzystanie - ok, ale np 6cyl deutz spali przy orce 10l/h a w przetrząsarce 4 litry, zetor spali 6.... Temat wałkowany wielokrotnie jak i sprawdzany, już nie jedną butelkę wygrałem  ;) Druga szkoła zetorowców to mulenie na 1600obr - może i mniej spali na godzinę ale i mniej zrobi

Opublikowano

Ja nie rozumiem co ma jd czego nie ma Zetor? Siedzenie pneumatyczne ma ,ehr ma, półbiegi ma , dobry uciąg ma ,klima jest. No ale tak, Zetor nie jest zielony i jest dużo tańszy a że się nie psuje to już w ogóle co za maszyna diabelska!

Opublikowano

A w czym siekiera jest gorsza od pilarki spalinowej? Nie trzeba lać paliwa, zmieniać oleju, dolewać.... Kiedyś był u nas zetor, po 4 latach to był złom, fuks że sprzedało się za więcej niż dało

Opublikowano

Porównanie podobne do porównania konia z ciągnikiem. Chociaż i temu trzeba dać sianka. I pewnie po 4 latach się dorobiłeś nowego John Deera któremu "Nie trzeba lać paliwa, zmieniać oleju, dolewać...." ?

Opublikowano

Mam teraz sporo starsze ciągniki zachodnie, mimo wieku mniej palą i są bezawaryjne, w okolicy jest parę kilkuletnich zetorów różnej mocy i naprawdę kiepsko wyglądają jak na ciągniki z przebiegiem około 3 tys mth, jeden plus że sprzedasz go za dobre pieniądze

Opublikowano

jakby rynek części do zachodnich ciągników był tak "rozbudowany " jak do samochodów (w sensie zamienników części i całych podzespołów ze szrotu )  to jeszcze dałbym się przekonać , ale póki co oszczędności w spalaniu mogą pójśc na kosztowne remonty bo nie ma bezawaryjnych maszyn . Po przebiegu rzędu 9000 i więcej zacznie się psuć tym bardziej jak  pójdzie do konkretnej roboty .

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiekwm90
      opinie na temat ciągnika

      piście

    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez matixtex
      Witam, posiadam Zetora 9540. Przeciekał mi siłownik pomocniczy, wymieniłem uszczelniacze, ale dalej cieknie. Chcę go wymienić na nowy ale pan w sklepie powiedział mi że są 2 rodzaje jedne o skoku 300 drugi o skoku 280.  mówił że zakładają teraz te krótsze bo są lepsze . Wymieniał ktoś u siebie? Jak założę 280( bo mój miał 300)wszystko będzie grało czy coś się upierniczy?
    • Przez wesley
      Witam, mam problem z mocowaniem dźwigni rewersu. Tulejka w której osadzona jest dźwignia była trzykrotnie spawana i znów się urwała. Myślę żeby wymieniać całe obramowanie na nowe bo ciężko będzie to pospawać ale nie wiem czy można to kupić nie znam numeru w katalogu. Może ktoś miał z tym do czynienia i mógł mi pomóc byłbym wdzięczny. 


    • Przez Kuba1302
      Witam, potrzebuję założyć lampy ostrzegawcze w Zetorze Forterra 11741. Tak więc przychodzę z zapytaniem jak macie je zamontowane bo ja kupiłem go bez lamp i niewiem jak je założyć żeby niedziurawic kabiny.
      Ps. Będę wdzięczny za zdjęcia i porady 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v