Skocz do zawartości

Polecane posty

Kamil1996    17

Powerka 110 nie powiem Ci dokładnie ale dużo nie pali w transporcie, ogólnie moim zdaniem oszczędne ciągniki no chyba że ktoś chce mniejsze spalanie ale to już chyba rowerem niech wozi:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    93

Ciągnik mający 180 litrowy zbiornik nie może palić mało. Porównując do ursusa 1614 w każdej pracy  powerka pali więcej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Kamil1996    17

Nie mam ursusa ale moim zdaniem oszczędna jest. Idąc twoim rozumowaniem Proxima 90 która ma 120litrów jest dużo oszczędniejsza od Proximy Power 90 która ma 180 litrów.:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz27    4

a to zwracam honor... mam powerke i nie zauwazam zeby byla jakos wybitnie paliwozerny , fakt przy docieraniu palila tyle co czolg przy grabiarce czy przy oprysku to masakra ale teraz jest zrobione ponad 200mt i powiem ci ze mniej pali niz 80km zetorek

 


zetor team
ZIELONA STRZALKA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    93

Masz rację wraz z docieraniem spalanie spada. 

Zbiornik paliwa jest policzony na ileś godzin pracy =na dzień. Same Explorer miał 80 litrów i to wystarczyło na dzień pracy ale to był naprawdę oszczędny ciągnik. Proxima power z oszczędnością niewiele ma wspólnego dopiero przy maxymalny wykorzystaniu mocy może trochę widać jej zalety.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil1996    17

Kolega pytał o spalanie w transporcie to odpowiedziałem jakie jest moim zdaniem jako posiadacza powerki.Nie wiem ile konkretnie pali ale na zbiorniku jeździ się i jeździ a w polu dnia nie starczyło by żeby spalił zbiornik. Mam więc wiem z doświadczenia. Gdybym był nie zadowolony ze spalania to bym po prostu nie brał drugiego zetora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maniek20    85

fortera 115 tez ma 180 liter i na 48godzin starczy w transporcie i to warunki ze lina czasami potrzebna 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maniek20    85

to nie orka jak stoi i tylko chodzi lub jedzie pusty to ile ma ci spalać bez obrazy dla jd temu to starcza na 24 godziny tyle samo paliwa tylko za wygode sie placi w tygodniku rolniczym było nawet napisane jak rolnik orał starą 12 to spalał 16 l na ha a jak kupil jd to było juz 20 l a plugi te same tylko konfort  iny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz27    4

Niestety pomstuje ciagle przekonanie o tym ze zetory duzo pala i te przekonanie nie szybko sie skonczy, moge z czystym sumieniem powiedziec ze pala adekwatnie do wykorzystania a jak juz diabel tkwi w szczegółach , jesli ktos uwaza ze 117KM to nie ograniczone pole do popisu zawsze sie zdziwi przy spalaniu i bedzie glosil opinie o paliwozernosci, po to sa polbiegi zeby ulzyc silnikowi ktory odwdziecza ssie oszczednoscia i dluga eksploatacja to ze ciagnik jest nowy nie oznacza ze trzeba go katowac obojetnie czy w transporcie czy w polu ja mam swoja zrobione prawie 2000 km wiec troche jezdzilem i cos nie cos wiem juz o tym ciagniku i moge sie podzielic spostrzezeniami a powiem tylko tyle ze kupowalem zupelnie w ciemno.


zetor team
ZIELONA STRZALKA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    60

Ciągnik mający 180 litrowy zbiornik nie może palić mało. Porównując do ursusa 1614 w każdej pracy  powerka pali więcej.

 

nie zupełnie taka analogia . Zetor 5211 miały fabrycznie montowane najmniejsze 45 litrów ,ale i   70 litrowy .


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    839

Mariusz27 no bo dużo palą, tak jak perkinsy mało palą, ruski ciekną, chińskie się psują, mwm-y przekraczają spokojnie 20tys mth a valtry dobrze odpalają przy niskich temperaturach,na opinię pracuje się latami, każdy pisze że źle dobrane maszyny, złe wykorzystanie - ok, ale np 6cyl deutz spali przy orce 10l/h a w przetrząsarce 4 litry, zetor spali 6.... Temat wałkowany wielokrotnie jak i sprawdzany, już nie jedną butelkę wygrałem  ;) Druga szkoła zetorowców to mulenie na 1600obr - może i mniej spali na godzinę ale i mniej zrobi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz27    4

nie zgodze sie z tym ale kazdy ma prawo do wlasnej opini . Nie mule nie przeciazam poprostu trzeba myslec i wyczuc ma ile mozna sprzet obciazyc


zetor team
ZIELONA STRZALKA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil1996    17

Ja nie rozumiem co ma jd czego nie ma Zetor? Siedzenie pneumatyczne ma ,ehr ma, półbiegi ma , dobry uciąg ma ,klima jest. No ale tak, Zetor nie jest zielony i jest dużo tańszy a że się nie psuje to już w ogóle co za maszyna diabelska!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    839

A w czym siekiera jest gorsza od pilarki spalinowej? Nie trzeba lać paliwa, zmieniać oleju, dolewać.... Kiedyś był u nas zetor, po 4 latach to był złom, fuks że sprzedało się za więcej niż dało

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil1996    17

Porównanie podobne do porównania konia z ciągnikiem. Chociaż i temu trzeba dać sianka. I pewnie po 4 latach się dorobiłeś nowego John Deera któremu "Nie trzeba lać paliwa, zmieniać oleju, dolewać...." ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    839

Mam teraz sporo starsze ciągniki zachodnie, mimo wieku mniej palą i są bezawaryjne, w okolicy jest parę kilkuletnich zetorów różnej mocy i naprawdę kiepsko wyglądają jak na ciągniki z przebiegiem około 3 tys mth, jeden plus że sprzedasz go za dobre pieniądze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil1996    17

Ciekawe przemyślenia masz no ale nic z takimi nie zrobisz. Myślałem że czasy propagandy się skończyły.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    60

jakby rynek części do zachodnich ciągników był tak "rozbudowany " jak do samochodów (w sensie zamienników części i całych podzespołów ze szrotu )  to jeszcze dałbym się przekonać , ale póki co oszczędności w spalaniu mogą pójśc na kosztowne remonty bo nie ma bezawaryjnych maszyn . Po przebiegu rzędu 9000 i więcej zacznie się psuć tym bardziej jak  pójdzie do konkretnej roboty .

 


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez PrzemoO
      Czy próbował ktoś z Was reanimować ten zawór ? Uchodzi mi przez niego powietrze .

    • Przez Sawa
      Witam, mam zamiar zakupić proxime 100, teraz przede mną dobór wyposażenia, myślalem o klimatyzacji i pełnych obciążnikach na przód. Zasadniczo, co myślicie o dodatkowym oświetleniu? czy warto je dobrać? czy warto kupić obciążniki na tylne koła? co one dają? jaki fotel kupić? kto z Was formumowiczów ma proxime z fotelem mechanicznym i jak on się sprawdza? czy warto dopłacić tysiąc złotych do lepszego? Jak nazywają się typy foteli w proximie? jest opcja na traktor bez regulacji kierownicy? czy warto taki kupić, czy jednak dużo dla komfortu daje kierownica regulowana?
       
    • Gość Profil usunięty
      Przez Gość Profil usunięty
      Zapowiada się, że rok 2012 to początek dużych zmian w ofercie ciągników Zetor. W połowie roku mapojawić się nowy model ciągników Forterra z oznaczeniem HSX. Ciągnik będzie wyróżniał się przede wszystkim nową przekładnią z elektrohydraulicznym rewersem. Przekładnia 30/30 będzie miała 5 biegów, dwustopniowy wzmacniacz momentu oraz 2 zakresy. Poza tym dostępna będzie preselekcja wzacniacza momentu, co oznacza, że ciągnik będzie automatycznie zmianiał przełożenia w zależności od obciążenia. Sterowany elektrohydraulicznie WOM będzie można obsługiwać z zewnątrz ciągnika. Poza tym w Forterrach HSX zwiększony zostanie o 100 mm rozstaw osi w porównaniu z dotychczas oferowanymi ciągnikami tej serii. Nowa seria ciągników składać się będzie z 5 modeli o mocy od 90 do 137 KM.
      W 2013 roku Forterra HSX ma być dostępna z czterema prędkościami WOM, amortyzowaną kabiną i zachodzącą na dach szybą przednią, co zwiększy komfort pracy z ładowaczem czołowym. Kolejną nowością, jaką Zetor przygotowuje na rok 2013 jest Forterra HSX HD. W ciągnikach tych rozstaw osi zostanie zwiększony o kolejne 100 mm. Poza tym w ciągniku montowana będzie wydajniejsza hydraulika 80l/min. Forterra HSX HD oferowana będzie z nową, amortyzowaną przednią osią i wielofunkcyjną dźwignią w kabinie, którą zmianiać będzie można m.in. przełożenia. Poza tym konstrukcja najlepiej wyposażonej Forterry będzie przygotowana do zamontowania większego, sześciocylindrowego silnika. Producent nie zdradza więcej szczegółów.
      Wszystkie modele ciągników Zetor Forterra od 2012 r. wyposażone będą w dwa siłowniki wspomagające podnośnik. Zwiększy to udźwig do 6000 kg. Poza tym w podnośniku Bosch z EHR oferowana będzie standardowo funkcja HitchTronic. Po wybraniu tego trybu pracy podnośnik będzie zbierał informację o TUZ i automatycznie regulował parametrami pracy tak, aby głębokość pracy narzędzia nie uległa zmianie [...]
       
       
      Tekst zaczerpnięty z wydania 02.2012 magazynu TopAgrarPolska (str. 180).
       
       
      Hmm.. I co wy na to koledzy?? :rolleyes:
    • Przez darus74
      Witam. Zamierzam kupić Zetora serii x540 . Interesuje mnie jak użytkować wzmacniacz momentu (półbiegi) dwuzakresowy i trzyzakresowy. Konkretnie chodzi oto czy przełączanie między zakresami musi odbywać się przy konkretnie dużych obrotach (jak to jest np. w ursusach i zetorach ciężkich ) i czy używać wszystkich zakresów można na wolnych obrotach silnika. Zwracam się o poradę zwłaszcza użytkowników tych modeli. Osobiście posiadam ursusa 904 i instrukcja wspomina o utrzymaniu wysokich obrotów w momencie przełączania na inny zakres. Denerwuje mnie to a nie zawsze pasuje mi zwiększać obroty. Jeszcze jedno czy można używać tych półbiegów non stop czy tylko krótkotrwale jak w wyżej wspomnianych ciężkich ursusach.
       
    • Przez sznajdik
      Mam problem ze znalezieniem części do wału napędowego do zetora pękł krzyżak a razem z nim ucho od krzyżaka w tej flanszy przy moście co się skręca z dwóch części i nie idzie znaleźć tej flanszy ma ktoś jakiś namiar bo krzyżak daje radę namierzyć
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.