Skocz do zawartości

problem z tulejami podsiewacza w jd 1075


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam mam miaanowicie taki kłopot, że w moim jelonku wyrabiają się tuleje te gumowe co trzymają podsiewacz, nowe po wymianie wytrzymują różnie czsami kilka dni a czasami dzień w zależności jakie zboże koszę ( ile ton z hektara). Ustawialem już chyba wszystko również z skokiem i nadal tak samo. Może ktoś miał już taki problem i udało się to rozwiązać. Dodam że brat ma. Jd 1072 i problemu nie mowa z tym woogole. Dzięki za podpowiedzi.

Opublikowano

A te tulejki zakładałeś oryginalne czy zamienniki?

Opublikowano

To załóż oryginały. Ustaw podsiewacz pośrodku skoku i wymień. Nie mają prawa pękać. Ja tak robiłem na koszu sitowym w 952 i wszystko działa jak należy.

Opublikowano

Te ośki są stożkowe bynajmniej ja mam tak w 975 też wymieniałem w tym roku wszystkie te gumy i nic nie ustawiałem tak jak kolega @lukejro pisze tylko po prostu jak stanął podsiewacz tak został wyrzuciłem te stare założyłem nowe i w pole nic im się nie dzieje. Zakładałem zamiennik ale ten lepszej jakości nie ten najtańszy i chodzi musi być jakaś inna przyczyna że Ci ich rozrywa ja bym stawiał na jakiś luz na podsiewaczu ewentualnie źle dopasowany rozmiar gum. 

Opublikowano

Rozmiar gum jest brany z katalogu luzu raczej nigdzie nie na, a gumy też są te lepsze. Myślę że jest jedną opcja że jest za dużo ziarna na górnym sicie bo mam może coś przestawione i po prostu za duże obciążenie. Będę szukał przyczyny.

Opublikowano

A co ma ilość ziarna na sitach do podsiewacza. Jak nie tworzy ci się "poduszka" na sitach i nie wali ziarna do tyłu to masz dobrze ustawione.  Moim zdaniem problem leży w jakości gum.  Lepsze zamienniki z jednego sklepu nie muszą być tej samej jakości co w drugim sklepie. Albo załóż oryginały (nie są aż tak drogie) albo poproś @Renault85-15TX o link do sklepu w którym on kupuje.  Ten problem masz od kupna kombajnu? Bo jak tak to możliwe, że poprzedniemu właścicielowi "urwało" podsiewacz i coś jest teraz delikatnie podgięte, ośki nie są w osi i przez to te tulejki tak szybko się zużywają.

 
Opublikowano

Poprzedni właściciel też je wymieniał bo już zamienniki zostały założone. Niszczy je od pierwszego sezonu. Nie widać aby coś było urwane. Zastanawiam się nad tymi ramionami co napedzają podsiewacz może coś z nimi nie tak.

Opublikowano

Tak myślę cały czas i wydaje mi się że znalazłem przyczynę. 
Te tulejki gumowe siedzą na tak zwanym mimośrodzie i jak dobrze pamiętam siedzi on na klinie i jest dociskany śrubą być może jedną z przyczyn jest właśnie ten mimośród albo jest rozwalony albo jest ścięty klin pod nim i już dobrze nie trzyma przez co przestawiają się samoczynnie ramiona podsiewacza pod dużym obciążeniem ziarna i przez własnie taką przyczynę może być też rozwalona guma. 
Proponuję sprawdzić po pierwsze docisk śruby jeśli jest dobrze dociśnięta wtedy zdejmij mimośród i sprawdź klin a także rowki w których on siedzi bo być może jest wyrobiony któryś rowek przez co samoczynnie i tak jak napisałeś pod naciskiem dużej ilości ziarna zostaje ten mimośród przesunięty gdyż ramię pójdzie wtedy wyżej niż to z drugiej strony podsiewacza i przez to lecą gumy. Innej opcji nie ma ponieważ jest to bardzo prosta zasada działania. Chyba że ktoś rozbierał ten cały podsiewacz i pozamieniał ramiona z jednej strony na druga ale jest to mało prawdopodobne chociaż może się zdarzyć jak nie umiejętnie ktoś to złożył ale chyba zamiana ramion nie miała by aż tak dużego znaczenia i nie niszczyła by tak tych gum. 

Opublikowano

Tego nie sprawdzałem popatrze na to ale wydawało się że nie ma luzu. Wszystkie mocowania porównuje z drugim jd tylko ze 1072 i wydaje się być tak samo i w jednym bez problemu a u mnie masakra.

Opublikowano

Luzu tak nie sprawdzisz bo trzeba do tego siły żeby się poruszyło a jak jest dużo ziarna na podsiewaczu wiadomo jest i duży opór. Najlepiej zrobić tak jak pisałem zdjąć mimośród dopiero wtedy zobaczysz czy wszystko jest ok innej opcji nie ma. 

Opublikowano

Najlepiej wydrukuj sobie z katalogu rysunek techniczny podsiewacza i tak jak Ci kolega radził sprawdź czy wszystko jest na swoim miejscu

Opublikowano

Koledzy !

Szybkie zużywanie się gum podsiewacza jest najprawdopodobniej spowodowane pękniętym wałem napędzającym cały kosz sitowy i podsiewacz. Pęknięcie jest ukryte w gumie mocującej wał do podsiewacza. Jest widoczne dopiero po demontażu. Podsiewacz jest mocowany w 3 miejscach: po bokach i pośrodku. Pęknięcie będzie na jednej z bocznych gum. Trzeba wyjąć wał. Pozornie wszytko chodzi na pękniętym wale ale pozornie. Wał jest napędzany korbami z obu stron, ale pęknięcie powoduje że podsiewacz chce pracować "na boki", co powoduje szybkie niszczenie gum. Wał ma fi 25 nie jest hartowany można go dorobić w wałka ciągnionego ze stali przeznaczonej do ulepszania cieplnego. Koszt zakupu stali to około 100 zł, tokarz natnie ci gwint na końcu i masz gotowe. Dalsza praca z pękniętym wałem powoduje rozerwanie kosza sitowego, sit i ogólną żniwną katastrofą. Jest to cecha wszytkich modeli JD od serii 1000 do 1470.

Opublikowano (edytowane)

I jak udało ci się rozwiązać ten problem z tulejkami?

Edytowane przez SAUTER
Opublikowano

I jak udało ci się rozwiązać ten problem? Ja  wymieniłem cały górny kosz sitowy z oryginalnymi tulejkami  i po 15 hektarach znowu niektóre mi rozerwało .Podobno problem tkwi w złym montażu tulejek  w obudowach tzn. mają  być montowane w połowie wychylenia.I teraz pytanie czy każda tulejke trzeba osobno montować w połowie wychylenia czy może wystarczy zaznaczyć minimalny i maksymalny skok sita i na podstawie tego wyznaczyć środek wychylenia?

Opublikowano

Przestawiłeś kąt nachylenia podsiewacza ?Nie rozumiem,tam są tuleje gumowe zamknięte w obudowie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez RolnikMat
      Zainteresował mnie ten model kombajny marki JOHN DEERE. Czy moglibyście mi powiedzieć co nieco o nim. Jakieś dane techniczne chodzi mi tu o moc silnika, masę kombajnu, cena, awaryjność. Proszę nie dawać linków z przekierowaniem na 1450 cws.
    • Przez mikolaj12345678
      Witam szukam schematu elektryki kombajnu john deere 1072 1075
    • Przez poderwa
      Witam-po odpaleniu kombajnu nie działają żadne przełączniki od hydrauliki, to znaczy że nie mogę podnieść hederu ani załączyć młocarni itp. Ładowanie akumulatora gaśnie, gdzie szukać awarii ?
    • Przez damianus2222
      Witam mam pytanie do użytkowników kombajnów John Deere 1450 /1470 lub innych którzy mieli podobny problem. 
      Mam problem tego typu że, kombajn rano jest czyszczony obsługa codzienna na tip top jadę w pole kosze od 11 do ok 17/18 te 6/7 godzin i zaczyna mi się zapalać kontrolka powietrza dolotowego czyli żółta kontrolka świec żarowych, nad głową zapalają się 2 diody czerwona i żółta, gdy zejdę obrotami na 2 zakres gaśnie ujade kawałek indie znów zapala... Kody błedow to spn 1569, 1078, 1077 a fmi 31. Nie wiem w czym leży przyczyna, dodam że filtr powietrza jest nawet w ciągu dnia czyszczony tak po 5 godzinach . Proszę o pomoc lub rady 
    • Przez LulaszRol
      Witam posiadam kombajn 2254 ,miałem problem z ładowaniem po włączeniu świateł gubił ładowanie ale nie zawsze wymieniłem nawet alternator i prawie wykończyłem akumulatory, nie mówiąc wyłączającej się młocarni bo nie było odpowiedniego napięcia w instalacji. 
      Szukałem przyczyny dosyć długo jedynie na co się napotkałem grzebiąc to że po odłączeniu przewodów z D+ (wzbudzenie) było na nich napięcie 6,5V, sprawdziłem do kąd idą te przewody jeden prowadzi do kontrolki a drugi jest dla mnie zagadką  bo idzie do skrzynki pod silnikiem a tam połączony jest do przekaźnika k45 odpowiadającego za alarm biegu wstecznego, jedno z drugim nie ma nic wspólnego, przewód D+ wchodzący do przekaźnika otwiera (lub po prostu przechodzi) i wychodzi masą przez to jest spadek napięcia na wzbudzeniu po odłączeniu przekaźnika napięcie to okolice 12V. Czyli wszystko porządku 
      Na razie mam ładowanie na światłach również, zamontuje jeszcze woltomierz w kabinie.  Ciekami mnie ten dodatkowy przewód D+ czy ktoś pomylił się w fabryce ? wygląda jak te oryginalne przewody  czy może do czegoś to jest?
       
      Stąd moje pytanie do posiadaczy takich kombajnów czy też macie dwa niebieskie cienkie przewody wychodzące z D+ na śrubce m5 przy alternatorze?
       
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v