Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Oczywiście, że będą miały większy strumień świetlny. Za to zdecydowanie mniejszą żywotność.

Opublikowano

A czy znajdę gdzieś takie żarówki tylko że białe, bo jak wpisuje H3 70W  to same jakieś blue vision lub cool blue. Jednak kupie i zobacze czy dają więcej światła, a jak nie to zakładam zwykłe 55w. Ale dzięki za rade.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Tyle że ten strumień nie jest adekwatny do pobieranej energii a same żarówki łatwo się przepalają pewnie od wstrząsów w ciągniku i bardziej rozgrzewającego się żarnika.

Masz całkowitą rację, ale jednak strumień światła będzie większy. Dla oka niezauważalnie większy, ale zawsze.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem są HID-xenony, te są praktycznie wieczne.

Niekoniecznie, bo szkodzi im częste włączanie. Jak każda lampa wyładowcza powinna być włączona i świecić, wtedy jej trwałość jest największa. Oczywiście w pojazdach jest to nierealne, ale takie są właściwości tych lamp. Np. w niektórych zastosowaniach do oświetlania placów itp. lamp się w ogóle nie gasi, bo koszty wymiany znacznie przewyższają zużycie prądu w dzień.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Ciekawe teraz jakby to można przeliczyć na godziny świecenia, bo w ciągniku kilometry raczej nie wchodzą w grę. No i zależy też jak często włączasz te lampy. 

Opublikowano

Co do wyboru żarówki to myślę że na uwagę zasługuję "Philips White Vision" temperatura światła 4300 (typowo białe a zarazem nie niebieskie) 60 % światła więcej.

 

Nie mogę się doszukać temperatury światła tych polecanych wyżej żarówek osram znalazłem 4000 K wiec philips bardziej biały. Nie wiem któremu producentowi bardziej wierzyć ale z opisów tych żarówek wynika ze te dwie żarówki generują taki sam strumień świetlny 1450 lm tylko philips podaje ze to jest 60 % więcej od standardu a osram ze 110 % tylko w tym przypadku nie wiem czy patrze na odpowiedni parametr bo wynika z tego ze tych samych firm zwykłe żarówki maja dokładnie tą samą wartość :) Jednak jaśniejsze są na pewno bo montując kiedyś philips 30% światła widziałem różnice gołym okiem gdy wymieniłem jedna a drugą nie. Może to własnie wynika z tej barwy światła i takie odczucie ale jeżeli tak by było to philips powinien być jaśniejszy od osram. 

Trwałością wygrywa philips przynajmniej na papierze producenci podają dwie wartości trwałości ja się na tym nie znam B3/Tc i osram ma 150/300h a philips 200/400h

Homologacja posiada oczywiście każda z nich.

Cena wiadomo zależy gdzie... 

Co do pobieranego prądu nie mierzyłem nigdy tych żarówek reflektorowych jednak mierzyłem raz philipsa żarówkę p21W vision plus 60 % więcej światła i płynął przez nią dokładnie taki sam prąd jak w standardzie.... ciężko mi powiedzieć czy była jaśniejsza... 

Sam zastanawiałem się kiedyś jak to jest że są one jaśniejsze przy tej samej mocy bo moc na oprawkach jest ta sama... inny skład materiałów z których wykonany żarnik ..,, ? nie wiem... 

 

Troszkę mi duży ten post wyszedł ale za mną bardziej przemawia ten Philips White Vision i sam jak tylko mi się jakaś żarówka w aucie spali to wkładam własnie to zobaczymy co to będzie :)

Gość Profil usunięty
Opublikowano

A ja na podstawie znajomości budowy i zasady działania żarówek powiem tylko tyle: każda żarówka na której napisano, że ma zwiększony strumień światła do niczego się nie nadaje. Bo ten strumień zwiększono przez obniżenie napięcia pracy włókna. Przez co włókno zasilane jest wyższym napięciem i generuje większy strumień. A podwyższenie napięcia o 5% powoduje skrócenie żywotności o połowę. I tyle w temacie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez radek5314
      Czy ktos moze polecic dobra chemie do mycia ciagnikow i maszyn  przed zima, cos mniej zracego niz Dimer, chodzi tu o zaschniete błoto?
    • Przez SluUrs
      Witam, proszę o podowiedź, jak samemu opóźnić kąt wtrysku w Renault 651
      pompa rotacyjna w silniku MWM
      Prawdopodobnie jak odkręciłam koło zamochowe przy kole pasowym, to przestawił się.kąt wtrysku. Traktor nieodpala
    • Przez niesmialy83
      Witam. 
      Więc ktoś jak ustawić godzinę w formacie 24 godzinnym ? Mój ciągnik, to New Holland ts115a . Normalnie godzinę można ustawić , ale tylko w formacie 12 godzinnym . 



    • Przez ZetorekXd
      Witam. Oferuję profesjonalną diagnostykę i naprawę bieżącą (szybkie tematy) oraz długotrwałe (silniki, skrzynie itp. "po wcześniejszej weryfikacji, do dogadania") maszyn rolniczych maszyn takich jak np. Fendt, Massey Ferguson, Case, New Holland, Claas, Valtra, Steyr, John Deere, Kubota, Deutz-Fahr, Same, Lamborghini, itp. Możliwość pomocy w zakupie ciągnika. Nr tel. 517 594 725 lub napisz do mnie. Pozdrawiam.
    • Przez Mateusz100
      Witam posiadam manitou MLT 634-120 LSU z roku 2012 zakupiłem niedawno. Zauważyłem że wskaźnik paliwa nie działa czy ktos moze pomóc gdzie szukać przyczyny? Sam zegar do wymiany czy moze w zbiorniku jest pływak? Czujnik poziomu? Próbowałem wstępnie ogladac zbiornik paliwa ale nie dostrzegam nigdzie pływaka gdzie on mozę być jeśli takowy jest? Czy jakieś kostki elektryczne tylko gdzie ? Jest jakiś przekaźnik do tego albo bezpiecznik to bym sprawdził ? I jeszcze jedno przy cofaniu powinien załączać sie sugnałcofania dotarłem już do tego ze ten brzęczyk powinien być z tył€ za klapa z napisem manitou coś tam jest przykręcone i kostka dochodzi hmm tylko dlaczego nie działa do tego też jest jakis przekźnik bezpiecznik zabezpiecza to jakiś? Bardzo prosze o jakieś wskazówki pomoc wiem ze wielu z was posada takie maszyny jeździ ich w polsce kupa.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v